معرفی و دانلود کتاب صوتی نوازنده نابینا

عکس جلد کتاب صوتی نوازنده نابینا
قیمت:
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نوازنده نابینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نوازنده نابینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نوازنده نابینا

کتاب صوتی نوازنده نابینا نوشته ولادیمیر کارالنکو، داستان پسری را روایت می‌کند که نابینا به دنیا آمده و اشتیاقی که به دیدن دنیای پیرامونش دارد، او را به کارهای مختلف وامی‌دارد.

پتروس در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمد. پدر و مادرش از همان بدو تولد متوجه نابینایی او نشدند. زمان گذشت و بعد مشخص شد که پسرشان نابینا متولد شده است. پتروس بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود و به ساز نی و نواختن آن علاقه پیدا می‌کند، در همین حین صدای پیانو زدن مادرش نیز توجه او را جلب می‌کند.

دایی پتروس برایش درباره تاریخ و شعر و ادبیات صحبت می‌کرد و آموزش‌هایی را در این زمینه به او می‌داد. او به نه سالگی که رسید به قدری هنرمند بود و زندگی پرتلاش و هدفمندی داشت که کسی نابینایی او را حس نمی‌کرد.

یک روز که کنار رودخانه نزدیک خانه‌شان مشغول نواختن نی بود، دختری نزدیکش شد و شروع به صحبت با او کرد. این آشنایی در روزهای بعد ادامه یافت و آن دو با یکدیگر دوست شدند. در همین زمان دایی پتروس تعدادی از دانشجویان را به خانه دعوت کرد تا او بیشتر با جوانان و تجربه‌های آن‌ها آشنایی پیدا کند.

ولادیمیر کارالنکو (Vladimir Korolenko) در کتاب نوازنده نابینا (The blind musician) از رنج‌ها و مشکلات کور مادرزادی سخن می‌گوید که باید کم‌کم با محیط پیرامونش آشنا و به آن مأنوس شود. با نبود حس بینایی، حس شنوایی و لامسه شخصیت اصلی داستان قوی و حساس شده و از این طریق سعی می‌کند به شناختی از مردم، جهان، طبیعت و رنگ‌ها دست پیدا کند. او آرزوی دیدن دارد اما رنج ندیدن زمانی بیشتر می‌شود که نمی‌تواند معشوق خود را ببیند.

با ولادیمیر کارالنکو بیشتر آشنا شویم:

ولادیمیر گالاکتیونوویچ کارالنکو (1921-1853) نویسنده، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر در اوکراین به دنیا آمد. او از انتقادگران قوی حکومت تزارها بر روسیه بود. به عقیده برخی از افراد ولادیمیر با جمع‌آوری مجموعه بزرگی از اسناد و مدارک رژیم تزاری حاکم بر امپراتوری روسیه، به توجیه بی‌عدالتی بلشویک‌ها پرداخته است. او 45 سال از عمر 68 ساله خود را صرف نوشتن و نویسندگی کرد و چندین رمان و داستان نگاشت.

در بخشی از کتاب صوتی نوازنده نابینا می‌شنویم:

به کمک شنوایی بسیار دقیق و موشکاف خود بیش از پیش به طبیعتی که در میانش گرفته بود رسوخ پیدا می‌کرد. همواره همان شب ژرف و نفوذناپذیر بالای سر و پیرامونش را فراگرفته بود. این ظلمات همچون ابری سیاه بر مغزش فشار می‌آورد و گو آنکه از همان نخستین روز تولد او را در پنجه اقتدار خود داشت. همچنان که ظاهراً بایستی با آن مصیبت انس گرفته باشد ولی او که دستخوش غریزه‌ای برتر بود، آنی از تکاپو برای کنار زدن این پرده تار بازنمی‌ماند.

تلاش ناخودآگاهی که کودک به سوی روشنایی ناشناخته می‌کرد، دمی از سرش دست برنمی‌داشت و اثر تقلایی مبهم و دردناک بر چهره‌اش نقش می‌بست. با این همه دقایقی می‌شد که او نیز به شادمانی‌های بی‌غش و ذوق و شوق‌های شیرین بچگی دسترسی پیدا می‌کرد و این حالت به‌خصوص هنگامی به او دست می‌داد که اثرات خارجی آنچه برایش قابل وصول بود به شکل تأثرات پرتوان تازه تجلی می‌کرد و او را به رموز پدیده‌های تازه‌ای از جهان ناپیدا آشنا می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
24 دقیقه
فصل اول - بخش اول
22 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
32 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
25 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
14 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
24 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
22 دقیقه
فصل چهارم
26 دقیقه
فصل پنجم - بخش اول
36 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم
42 دقیقه
فصل ششم - بخش اول
24 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم
18 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم
26 دقیقه
فصل ششم - بخش چهارم
12 دقیقه
فصل هفتم
11 دقیقه
سرانجام

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نوازنده نابینا
نویسنده
مترجمجهانگیر افکاری
راویشاهین علایی نژاد
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۴۳۰۰۰ ۳۰,۱۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نوازنده نابینا

sina sadeghi
۱۴۰۱/۵/۲۹
خوب بود... موسیقیش تکرتر زیادی داشت و استرس زا بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نوازنده نابینا

برای دریافت کتاب صوتی نوازنده نابینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.