معرفی و دانلود کتاب رژیم گروه خونی: راهنمای مصرف مواد غذایی بر اساس گروه خونی

برای دانلود قانونی کتاب رژیم گروه خونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم گروه خونی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم گروه خونی: راهنمای مصرف مواد غذایی بر اساس گروه خونی

کتاب رژیم گروه خونی تألیف انتشارات فود زون، ذیل مجموعه‌ی «تغذیه‌ی ورزشی» منتشر شده و به بررسی انواع گروه‌های خونی و مواد غذایی مناسب برای آن‌ها می‌پردازد. اصول تغذیه‌، تقویت سیستم ایمنی بدن، سلامت دستگاه گوارش و بهبود سوخت‌وساز و هاضمه، از مواردی هستند که در کتاب پیش رو مورد بررسی قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید از مطالب مفید این راهنما، برای داشتن یک برنامه‌ی غذایی مناسب خود بهره ببرید.

درباره‌ی کتاب رژیم گروه خونی

بسیاری از افراد رژیم‌های تغذیه‌ای متفاوتی را به‌منظور حفظ تناسب‌اندام و یا به‌دلیل داشتن بیماری‌های خاص رعایت می‌کنند. شاید شما هم به تغذیه‌ی اصولی و در کنار آن، ورزش و فعالیت بدنی اهمیت بدهید. در این‌صورت کتاب پیش رو، راهنمای بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. مبنای اصلی گروه نویسندگان نشر فود زون (Food Zone Publishing) برای تألیف این کتاب، ارائه‌ی رژیم غذایی مناسب بر اساس چهار نوع گروه خونی است. گروه خونی ما ممکن است تعیین‌کننده‌ی انواع بیماری‌هایی باشد که به آن‌ها مبتلا می‌شویم. این نظریه در نوع خود بسیار جالب است، اما تا به امروز هیچ اثبات علمی‌ای که نشان دهد گروه خونی ممکن است باعث ایجاد بعضی از بیماری‌های خاص شود، وجود ندارد.

معرفی و دانلود کتاب رژیم گروه خونی

در کتاب رژیم گروه خونی (Blood Type Diet) می‌خوانیم که اولین و مهم‌ترین اصل، این است که همه نباید از یک نوع رژیم غذایی پیروی کنند. این گروه خونی ماست که سازگاری سیستم بدن و میزان تحمل‌مان را نسبت به آنچه باید و نباید بخوریم تعیین می‌کند. بر اساس این اصل، شانزده گروه غذایی وجود دارد که برای ما خنثی، بسیار مفید و یا مضر هستند. بسیاری از افراد گزارش کرده‌اند که نتایج خوبی را با دنبال کردن رژیم غذایی گروه خونی به دست آورده‌اند. بااین‌حال، مانند بسیاری دیگر از رژیم‌های معروف، مخالفانی هم دارد و برخی از افراد فقدان شواهد علمی بر صحت آن را مطرح می‌کنند.

بر اساس مطالب کتاب رژیم گروه خونی، نقطه‌ی قوت این نوع رژیم، تشویق افراد به پیدا کردن یک برنامه‌ی غذایی شخصی متناسب با سیستم گوارشی خودشان و افزایش سطح فعالیت بدنی است. همچنین، رژیم غذایی گروه خونی با کمک در کاهش کالری دریافتی می‌تواند منجر به کاهش وزن و تناسب‌اندام شود. اگرچه این رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما این‌که آیا مزایای قابل‌توجهی برای سلامتی نیز دارد، مسئله‌ی کاملاً متفاوتی است که باید بیشتر مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد. کتاب مذکور، لیست مواد غذایی مناسب، لیست خرید و چند دستورالعمل طبخ غذاهای مخصوص برای هر گروه خونی را ارائه می‌دهد.

کتاب رژیم گروه خونی را میثم میرزائی شهرابی، مهدی آل‌علی و شقایق فردی‌نیا به فارسی برگردانده‌اند و انتشارات حتمی نیز آن را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب رژیم گروه خونی برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه از افرادی هستید که به سلامت و تناسب‌اندام خود اهمیت می‌دهید و به دنبال تنظیم یک برنامه‌ی غذایی شخصی هستید، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب رژیم گروه خونی: راهنمای مصرف مواد غذایی بر اساس گروه خونی می‌خوانیم

هر گروه خونی بر اساس برنامه‌های ذیل می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز خود را مصرف نمایند:

گروه خونی A: این گروه آرگاریان نامیده می‌شود. افراد دارای گروه خونی A باید از یک رژیم گیاهی استفاده کنند که کاملاً فاقد گوشت قرمز باشد که بسیار شبیه رژیم گیاهخواری است.

گروه خونی B: این گروه نوماد نامیده می‌شود. افراد دارای گروه خونی B می‌توانند بیشتر گوشت‌ها (به جز اردک، غاز، جوجه و مرغ)، گیاهان و مقداری لبنیات مصرف کنند. با این حال، آنها باید از مصرف ذرت، گندم، گوجه‌فرنگی، عدس، مارماهی، حلزون، بستنی، پنیر آمریکایی و پنیر آبی پرهیز کنند.

گروه خونی AB: این گروه انیگما نامیده می‌شود که ترکیبی است بین انواع A و B. غذاهایی که می‌توان از آنها استفاده کرد شامل توفو، لبنیات، غذاهای دریایی، غلات و حبوبات است. آنها باید از مصرف لوبیای قرمز، گوشت گاو، ذرت و مرغ پرهیز کنند.

گروه خونی O: این گروه هانتر یا شکارچی نامیده می‌شود. این رژیم پرپروتئین عمدتاً بر اساس ماهی، گوشت، مرغ و برخی از سبزیجات و میوه‌ها است، اما حبوبات، غلات و لبنیات را محدود می‌کند. این برنامه غذایی مشابه رژیم پالئو است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
جوانب مثبت و منفی رژیم غذایی گروه خونی
رژیم غذایی برای گروه خونی A
لیست غذایی برای افراد دارای گروه خونی A
رژیم غذایی برای گروه خونی B
لیست غذایی برای افراد دارای گروه خونی B
رژیم غذایی برای گروه خونی AB
لیست غذایی برای افراد دارای گروه خونی AB
رژیم غذایی برای گروه خونی O
لیست غذایی برای افراد دارای گروه خونی O
لیست خرید برای انواع گروه‌های خونی
لیست خرید برای گروه خونی A
لیست خرید برای گروه خونی B
لیست خرید برای گروه خونی AB
لیست خرید برای گروه خونی O
سؤالات متداول
دستورالعمل‌های غذایی مناسب افراد با گروه خونی نوع A
برنامه غذایی افراد با گروه خونی نوع B
برنامه غذایی گروه خونی AB
برنامه غذایی افراد با گروه خونی نوع O

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم گروه خونی: راهنمای مصرف مواد غذایی بر اساس گروه خونی
نویسنده
مترجممیثم میرزایی شهرابی، مهدی آل علی، شقایق فردی نیا
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات81
زبانفارسی
شابک978-600-355-546-4
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژیم گروه خونی

مهران بلوچی
۱۴۰۳/۱/۳۱
اونی که میخواستم نبود ولی بی انصاف نیستم اطلاعات جدید داشت که یاد گرفتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رژیم گروه خونی

برای دریافت کتاب رژیم گروه خونی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.