معرفی و دانلود کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها

عکس جلد کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها

همه‌ی ما، روزی زندگی به عنوان یک نوجوان را تجربه کرده‌ایم. این برهه، چنان مالامال از چالش‌هاست که باعث تغییر در همه‌ی ابعاد زندگی ما می‌شود. النا فرانته، در کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها، این موضوع را در قالب رمانی جذاب و به شیوه‌ای دیگر روایت می‌کند. او در این اثر که در فهرست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار دارد، به رابطه‌ی یک نوجوان با والدین خود و تأثیر غیرقابل‌انکاری که این رابطه می‌تواند بر زندگی هر کدام داشته باشد، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ‌ها

نوجوانی و آغاز دوران بلوغ، اگرچه مرحله‌ای از رشد انسان است، اما همواره آبستن مسائل و دغدغه‌هایی است که می‌توانند جریان زندگی را دچار تغییر کنند. در مقابل، بزرگسالان نیز از زندگی‌های پیچیده‌ای برخوردارند؛ آن‌ها همیشه مشغول گرفتاری‌های خود هستند و به همه چیز، به شیوه‌ای می‌نگرند که از دید یک نوجوان می‌تواند خیلی عجیب‌وغریب به نظر برسد.

کتاب زندگی دروغین آدم‌بزرگ‌ها (The Lying Life of Adults)، داستانی درمورد همین وضعیت درهم‌وبرهم و آشفته است. النا فرانته، با هنرمندی، زندگی نوجوانی به نام جووانا را به تصویر می‌کشد که با ورود به دوران بلوغ، دچار تغییر شده است؛ به خصوص چهره‌اش – که به زعم پدر جووانا، در حال زشت شدن است.

جووانا در زمانی از زندگی خود به سر می‌برد که باید با چالش‌های گوناگونی مواجه شود، در این میان جمله‌ای از زبان پدرش او را وارد دنیایی تاریک می‌کند؛ دنیایی که باعث می‌شود زندگی او، از بیخ و بن، تغییر کند. پدر جووانا با دیدن تغییرات چهره‌ی دخترش می‌گوید که او هر روز در حال زشت‌تر شدن است و بیشتر به عمه‌ ویتوریا شباهت پیدا می‌کند. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ جووانا‌ اطلاعات زیادی از عمه‌اش ندارد و تنها یک چیز می‌داند: عمه ویتوریا فردی منفور در خانوده‌ است...

النا فرانته، در کتاب زندگی دروغین آدم‌بزرگ‌ها، ماجراجویی جووانا برای پیدا کردن هویت واقعی‌اش را به تصویر می‌کشد؛ اینکه او واقعاً چه کسی است و چه کسی خواهد بود.

این اثر ارزشمند، با ظرافت هرچه تمام‌تر، مسیر رشد انسان از کودکی به بزرگسالی را نشان می‌دهد و مسائلی را که هر یک از انسان‌ها در این مسیر می‌توانند با آن‌ها مواجه باشند را مقابل چشمان خوانندگان می‌گذارد.

اقتباس از کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ‌ها

سریال «زندگی دروغین آدم‌بزرگ‌ها» اقتباس جذابی از این کتاب بی‌نظیر است که ادواردو دی آنجلیس کارگردانی آن را برعهده دارد. این سریال محصولی است که از نت‌فلیکس پخش می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ‌ها

- کتاب پرفروش ملی
- کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز
- نامزد جایزه Kirkus برای داستان (2020)
- بهترین کتاب سال 2020 از نظر رسانه‌هایی همچون واشنگتن‌پست، مجله اپرا، مجله تایم، گاردین، فایننشال‌تایمز، تایمز بریتانیا، آیریش‌تایمز و...

نکوداشت‌های کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ‌ها

- کتابی طلسم‌کننده از داستان یک دختر، یک شهر و یک جامعه بسته و غیرقابل‌انعطاف (Kirkus)
- استعداد خاص فرانته برای داستان‌سرایی پرتعلیق و خلق صحنه‌های پرشور زبانزد است. (The Times)
- زندگی دروغین بزرگسال‌ها مانند یک اعتراف صمیمی است و خواننده را همزمان، متزلزل و نیرومند می‌کند. (Minneapolis Star Tribune)
- توانایی فرانته در جلب نظر خوانندگانش بی‌نظیر است. این رمان به‌خوبی ایده‌آل‌های غیرمنطقی جامعه در پذیرش زیبایی را نشان می‌دهد. (BookPage)
- خانم فرانته بار دیگر، با مهارت و جسارتی کم‌نظیر، داستانی را خلق می‌کند که این بار دختری جوان و در آستانه‌ی زنانگی قهرمان آن است. (Wall Street Journal)

کتاب زندگی دروغین آدم‌بزرگ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به همه افرادی که به ادبیات ایتالیا و خواندن داستان و رمان‌های روان‌شناختی علاقه‌مندند، پیشنهاد می‌شود.

با النا فرانته بیشتر آشنا شویم

ازجمله نویسندگان مطرح و البته محبوب ایتالیایی که هویت او تا امروز مخفی مانده، النا فرانته است. این نویسنده از ابتدای شروع کار خود، هویت حقیقی‌‍‌اش را پنهان کرده؛ اما با همه این‌ها به ‌عنوان یکی از نویسندگان برتر بین‌المللی شناخته می‌شود.

او اولین رمان خودش را در سال 1992 منتشر کرد و پس از آن رمان‌های دیگری را به زبان ایتالیایی تالیف کرد که جزو آثار پرفروش به شمار می‌روند و به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شده‌اند. از رمان‌های فرانته تاکنون اقتباس‌های سینمایی زیادی هم شده است که از آن جمله می‌توان به کتاب «عشق زجر‌آور» کرد. این کتاب توسط کارگردان مشهور ایتالیایی «ماریو مارتونه»، به یک فیلم موفق تبدیل شد و در چهل‌وهشتمین جشنواره‌ی فیلم کن به نمایش درآمد. از فرانته می‌توانید آثار دیگری را مانند «دختر گمشده»، «دوست نابغه‌ی من»، «ساحل شبانگاهی» و «اختراعات تصادفی» بخوانید.

فرانته، همچنین، نامزد جایزه‌ی بوکر بوده و یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌های جهان است.

در بخشی از کتاب زندگی دروغین آدم بزرگ‌ها می‌خوانیم

ارتباط بین نگرانی و زشتی برخلاف انتظار باعث آرامش خیالم شد. آنجلا و ایدا گفته بودند زشتی است که بستگی به اضطراب دارد و همین که اضطراب تمام شود خوشگلی برمی‌گردد. دلم می‌خواست باور کنم. سعی کردم بی‌خیال شوم، ولی مجبور کردن خودم به آرامش کار نکرد. ذهنم یک‌مرتبه قاتی می‌کرد و کابوس شروع می‌شد. از همه چیز کینه به دل می‌گرفتم که پس زدنش فقط با خوش‌خلقی ساختگی سخت بود. خیلی زود به این نتیجه رسیدم که نگرانی‌ها زودگذر نیستند. شاید حتی نگرانی هم نبودند بلکه احساسات بدی بودند که در رگ‌هایم بزرگ می‌شدند.

موضوع این نبود که آنجلا و ایدا به من دروغ گفته بودند. از عهدۀ چنین کاری برنمی‌آمدند. طوری تربیت شده بودیم که اصلاً دروغ نگویم. احتمالاً دو خواهر با ربط بین زشتی و نگرانی دربارۀ خودشان حرف زده بودند و تجربه‌ای که داشتند. موضوع‌های زیادی در سرمان داشتیم که از حرف‌هایی بود که از پدر و مادرمان می‌شنیدیم. آنجلا و ایدا هم از حرف‌های ماریانو استفاده کردند که در یک موقعیتی آن‌ها را توانسته بود آرام کند. ولی من آنجلا و ایدا نبودم. آن دوتا در خانواده‌شان یک عمه ویتوریا نداشتند که پدرشان بگوید قیافه‌شان دارد عینش می‌شود.

یک روز صبح در مدرسه یکهو احساس کردم هرگز دیگر دختری نمی‌شدم که پدر و مادرم دلشان می‌خواست، و ماریانوی بی‌انصاف متوجه این موضوع شده بود، و دوست‌هایم می‌رفتند سراغ دوستی با آدم‌های لایق‌تر، و من تنها می‌ماندم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها
نویسنده
مترجمسارا عصاره
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-7566-25-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها

مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۵/۱۵
داستان خوب شروع شده بود، با افکار و احساسات یه نوجوان آدم رو آشنا میکرد، به خوبی هم نشون داد که پدر و مادرهایی که ادعای خوب بودن میکنند اما کار اشتباه انجام میدن چقدر به بچه هاشون آسیب می‌زنند و چقدر خوب نشون داد یه نوجوان همواره دوست داره یکی رو بت کنه. و خیلی خوب تاثیرات جملات رو روی نوجوان نشون داده، اما متاسفانه آخر داستان ناقص تموم شد. این همه کتاب خوندن و روبرتو، تاثیری که باید بگذارند، نگذاشته بودن و به نظرم جووانا هنوز گیج و سردر گم بود و به نتیجه‌ای نرسید. در کل هم میخواست بیان کنه، ذات مهم تر از تربیته. ترجمه خوب بود اما چند اشکال نگارشی داشت و جمله را نمی‌شد فهمید، مثل ازش او پرسید، سیب آدم برجسته‌اش نگاه میکردم، بلافاصله جواب داد (دادم) در حالی که به اندازه پول کافی نداریم. (اگه ویرگول استفاده میشد، جمله بهتر میشد) به م (بهم یا به من) پیشنهاد می‌داد. نشمه کلمه معمولی نیست که دو نوجوان تو مکالماتشون استفاده کنند یا به جای طریق میشد کلمه راه یا روش استفاده کرد. در مکالمات دونفره بهتر بود هر شخص علامتی داشت که مشخص میشد کی داره صحبت میکنهدر کل کتابی هست که پدر و مادرهایی که نوجوان دارن توصیه میکنم حتما بخونن. اما برای نوجوان‌ها مناسب نیست چون به نظرم سردر گم شون می‌کنه
...
۱۴۰۲/۵/۱۲
سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده عزیز و مترجم گرامی و کتابراه
زمان زیادی از تمام کردن این کتاب نمی‌گذرد فقط میتوانم بگم ذهنم عجیب درگیر شده است و احتمالا تا چند ساعت دیگر هم این درگیری ذهن با من میماند دوست دارم در مورد انگیزه و کار جووانا با کسی بحث کنم حتی دوست دارم الان نویسنده این کتاب روبه بود
رویم و هدف اصلی جووانا را می‌فهمیدم.... کتاب خوبی است موضوعی داره که شناخته شده است و مشکلات نوجوانان را ب خوبی بیان میکند
جووانا دختری است که ناخواسته می‌شنود که پدرش می‌گوید داره شبیه عمه‌اش میشود عمه‌ای که از نظر پدر و مادرش بسیار منفور است. واین حرف میشود شروع این داستان و آشنا شدن با افراد بسیاری که زندگیش را تغییر می‌دهد و مردی به نام روبرتو و دیگر اینکه در آخر داستان ابهام بود مثل اینکه روبرتو و نامزدش چی شدن و.... و این نشان دهنده واقعی بودن داستان است.
ممنون
lily
۱۴۰۲/۵/۱۷
پر از ذهن و افکار آشفته و دروغ و خیانت و سردرگمی است. آدمهایی که تکلیف خودشون رو نمیدونند. آدمهای بزرگی که کارهای دیگران رو غیر اخلاقی میدونند و خودشون دقیقا همون کار رو انجام میدند. داستان پر از خیانت بود. ‌دو جفت دوست که زن این یکی با شوهر اون یکی و برعکس. عمه‌ای عاشق مرد متاهل و دارای بچه میشه و اون مرد هنگام مرگ مادرزنش دستبندش رو میدزده و به معشوقه خود (عمه) هدیه میده. عمه هم اونو به برادزداه خود یاهر کسی که دوست داشته باشه و به او نزدیک باشه از نظر اخلاقی و رفتاری هدیه میده و این دستبند میتونه نشونه عشق یا بیشتر نشونه خیانت باشه که به هر کسی که هدیه داده شد اوضاع زندگیش مثل عمه اسفناک شد. جووانا که در آخر تن به کاری غیر اخلاقی میده و در نهایت برای خوب و سالم زندگی کردن به شهر دیگه‌ای میره. به نظرم ارزش خوندن نداره. ترجمه خووبی نداشت متاسفانه!
Princess
۱۴۰۲/۸/۶
سبک نوشتنش رو خیلی دوست دارم توصیفاتش از دنیای درون و بیرون به اندازه اس و سرعت روایتش مناسبه، تند و کند نیست درباره دختری نوجوونه که همزمان درگیر تغییرات سن بلوغ، مشکلات خانوادگی، افت تحصیلی و... میشه، اولش کنترل همه چیز از دستش خارج میشه و خودش هم بیشتر سعی میکنه ناهنجار باشه، ولی بعد خودش رو به روال عادی برمیگردونه رمان آرومیه و اتفاقات عجیب و غریب و پایان غیرقابل انتظار نداره.
داستان دختر نوجوانی هست که تک فرزنده. مادرش به پدرش خیانت میکنه و پدرش به مادرش اونم با دوست صمیمی مامانش بعد پدر و مادرش از هم جدا میشن. دختره افت تحصیلی پیدا میکنه و خودشم هم به راه‌های عجیبی کشیده میشه. که خودتون باید داخل کتاب بخونید.
پیشنهاد میکنم
ممنون از کتابراه
📚هستی لک 📚
۱۴۰۲/۸/۱۳
اینکه هیچ توقعی نداشته باشید بدین معنی است که دارید در لحظه زندگی می‌کنید. نه نگران آینده‌اید و نه سعی می‌کنید گذشته را فراموش کنید، بلکه به‌ سادگی هر موقعیتی را که برایتان پیش می‌آید با آغوش باز می‌پذیرید.
اینکه همه چیز را بپذیرید به این معنی نیست که آن‌ها را قبول دارید یا هیچ مشکلی با آن‌ها است
ندارید، بلکه بدین معنی که همه چیز را از آن خود می‌کنید و مسئولیت آن‌ها را بر عهده می‌گیرید.
فراموش نکنید که با داشتن مالکیت و بر عهده گرفتن مسئولیت هر چیزی همیشه می‌توانید تغییرش دهید. گاهی اوقات تنها راه موثر حل مشکلاتتان این است که مالکیتشان را در دست بگیرید و آن‌ها را از آن خود کنید.
نازی روستایی
۱۴۰۲/۶/۲۰
سلام خدمت همه کتاب خوان‌های عزیز کتاب خوبی بود و چون داستانی در روایت یک نوجوان هست که پا به دنیای بزرگسالی میگذارد این کتاب را بسیار جذاب کرده است اما از آن جایی که جووانا بعد از اینکه با روبرتو آشنا می‌شود عاقل تر و بزرگ تر میشود اصلا توقع نداشتم آخر داستان این گونه تمام شود زیرا کاری که جووانا و در آخر داستان کرد به نسبت تصمیم گیری‌های قبلی‌اش کمی غیر منطقی مسخره بود اما در کل داستان خوبی بود و مزر بین بدی و خوبی را خیلی خوب از هم جدا میکند و برای جوان‌هایی که میان تنش‌های زندگی گرفتار شده‌اند بسیار مفید خواهد بود و راهنمایی است که چگونه از پس مشکلات بر بیایم
Nazanin zahra
۱۴۰۲/۵/۲۲
تغییر چشمگیر مسیر زندگی یک شخص در اثر شنیدن تنها یک جمله، زیادی در این داستان پر رنگ شده. حتی اگر اون شخص در دوران نوجوانی و بلوغ باشه. تناقضات زیادی در رفتارهای والدین جوانا وجود داره. انگار از یک مقطعی به بعد کلا دو آدم متفاوت می‌شن. تو گویی اینها اصلا بالغ نبودن. آخر مشخص و روشنی هم نداشت مثل یک بیوگرافی نصفه و نیمه. روبرتو بالاخره یک مرد با اخلاق بود یا یکی مثل خیلی مردان دیگه در زندگی جوانا؟ حرکت آخر دختر جوان در انتهای داستان و ماجراش با روزاریو چه معنایی داشت دقیقا؟ مثلا نشانه‌ای از آزادی بود؟ ترجمه بعضی جملات مشکل داشت. در کل نپسندیدم گرچه نکات آموزنده‌ای هم داشت
الهه ابیار
۱۴۰۲/۵/۱۹
کتاب راجع به یک دختر نوجوان هست و تاثیراتی که صحبت‌های والدین میتونه روی شخصیت دادن و یا تخریب شخصیت فرزندان داشته باشه. ولی صحبت‌های مثبت هجده زیادی داخلش بود که به صورت تلویحی و یا در لفافه اشاره شده بود به رابطه جنسی یا رابطه با همجنس؛ که به نظرم لزومی نداره‌ی کتاب نوجوان در این باره صحبت کنه هم چون اگه نوجوان چیزی ندونه بیشتر چشم و گوشش باز میشه در حالی که دوره نوجوانی دوره پرداختن و تامین نیاز جنسی نیست و بچه‌ها باید توی فاز دیگه‌ای باشن. توقع نداشتم اینجوری تموم بشه اونم با رابطه جنسی اونم با پسری که اصلا جووانا دوستش نداشت پایانش بیخود بود واقعا.
E
۱۴۰۲/۶/۳۰
این داستان اگر واقعی باشد نمیشود ازش ایراد گرفت آدم بزرگ‌ها کودک‌هایی هستند که پوست آدم بزرگ به تن کرده‌اند و این با گذشت زمان انجام میگیره اگر یک کودک همه چیز را بداند نامش کودک نیست ومیشود او را نوجوان خطاب کرد اگر پدر و مادر از هم جدا شوند نوجوان هم از خیلی چیز‌ها جدا میشود از مهر پدر و مادر، از دوستانش، از درس و... زندگی جووانا اینگونه بود و دوستانش هم اینگونه شدند شاید بعد از خواندن این کتاب به دست نوجوان، وی فکر کند تنها نیست واین خصوصیت پا گذاشتن به دنیاییست که برعکس کودکی راه برگشتی از اشتباهات نیست.
Gholizade
۱۴۰۲/۶/۲۲
من خوندن این کتاب رو به پدر و مادر‌ها پیشنهاد میکنم تا بفهمن در سر نوجوون اونا چی میگذره و چقدر روحیه حساس و شکننده‌ای دارنتا بدونن کوچک‌ترین چیز‌ها میتونه توی رفتار و گفتار و تصمیمات یک نوجوون تاثیرات شدیدی بذاره. این کتاب بخوبی تونسته بگه که دوران نوجوانی واقعا واقعا واقعا دوران بحرانی زندگی و و باید توی این زمان پدر مادر بیشترین توجه رو به بچه بکنن تا اینده بچه تحت شعاع عادت‌ها و شخصیت بدی که ممکنه در این دوران بوجود بیاد قرار نگیره. از نویسنده خیلی ممنونم بابت نوشتن این کتاب. سپاسگزارم.
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۱۵
داستان درون مایه‌ای قوی و جالب توجه‌ای دارد، درباره‌ی دختری نوجوان است که نسبت به آدمها و جهان پیرامونش بسیار ریز بین و دقیق است روحیات و موقعیت‌ها را بخوبی درک و آنالیز میکند، تمام آنچه میشنود و اطرافیان بیان میکنند بی کم و کاست بخاطر دارد و میگوید. به عقیده‌ی من چنین دختری در این مقطع سنی با این درجه بینش، دقت و دانایی وجود ندارد و بهتر بود نویسنده‌ی محترم غلو و تا این حد شخصیت دختری را خلق نمیکرد باعث شده داستان غیرقابل باور بنظربرسد. با تشکر
فائقه
۱۴۰۲/۵/۱۲
کتاب خوب وموضوع شیرینی داره صوتی بود بهتر بود بعضی جاها ترجمه‌اش اشتباهه ولی متوجه میشید داستان در مورد دختری است که ناخواسته حرف پدرش رو میشنوه که پدرش میگه این دختر شبیه عمه‌اش شده و در مورد عمه ندیده‌اش تحقیق میکنه وباهاش قرار ملاقات میزاره وزنی رک کمی بی ادب صحبت میکنه و متوجه شده عمه قصد داشت با کسی که سه بچه داشته ازدواج کنه ولی پدرش اجازه نداده وکدورت‌ها اوج گرفته و به قهر وکینه تبدیل شده کتاب خوبیه ارزش خوندن داره
رویا
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
داستان زندگی دختری به نام جووانا را روایت می‌کند که در کشمکش جنبه‌های گوناگون عاطفی و ارتباطی قرار گرفته و در روابط خود با والدین و حتی دوستانش و همچنین درک بلوغ، نوجوانی و فهم دنیای متناقض و گاهی دروغین آدم‌بزرگ‌ها دچار چالش شده است.
فرانته با هنرمندی و با ظرافت خاصی درباره‌ی چالش‌های دوران و با
بلوغ، تغییرات فیزیکی ظاهری، اهمیت رفتار والدین نوجوانان و حساسیت‌های منحصربه‌فرد دختران در این دوران صحبت می‌کند.
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۸/۲۵
داستان در ابتدا با ریتمی تند و پرشتاب پیش می‌رود, سپس با کم کردن سرعت به جایی می‌رسد که خواننده متوجه توقف سرعت داستان می‌شود. درست همانطور که دوره بلوغ و سپس بزرگسالی اتفاق می‌افتد.
زبان النا فرانته در داستان, پرکشش, خشن و حتی گاهی آزار دهنده می‌شود ولی این ویژگی اجتناب ناپذیرداستان پردازی اوست.

گذر از نوجوانی, اهمیت خانواده و دوستان, ریشه‌ها و زادگاه دستمایه‌های کتاب زندگی پر دروغ آدم بزرگهاست.
مریم خراسانی
۱۴۰۲/۵/۱۸
کتاب خوبیه، قابل تامل، به عنوان یک مادر من رو به فکر انداخت، جادوی کلمات، شاید اگر جمله‌ی "چقدر خوشگلی" رو به جای پسری جوان، پدر دختر میگفت، سرنوشت دخترک چیز دیگری میشد.. قبل از اینکه فرزندانمون رو تربیت کنیم باید خودمون رو تربیت کنیم... و در مورد سردرگمی دختر، کمی ما رو به دوران پر از سوال‌های بی جواب نوجوانی مان میبردو نیاز شدید یک نوجوان به کسی که درکش کنه و در کنار ترس هاش باشه ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 70

راهنمای مطالعه کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها

برای دریافت کتاب زندگی دروغین آدم‌ بزرگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.