معرفی و دانلود کتاب عشق پر آزار

عکس جلد کتاب عشق پر آزار
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عشق پر آزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عشق پر آزار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عشق پر آزار

کتاب عشق پر آزار روایت سفر پرفراز و نشیب دختری‌ست که می‌خواهد راز قتل فجیع مادرش را کشف کند. او می‌داند مادرش بعد از جدایی از یک شوهر بدسرپرست مردان زیادی را به زندگی خود راه داده، اما حقیقتی که این‌بار کشف می‌کند بسیار تلخ‌تر و ناگوارتر از چیزی‌ست که تاکنون درباره‌ی او می‌دانسته است. النا فرانته در این داستان شما را به یک روایت پر رمز و راز روانشناسانه دعوت می‌کند. این کتاب نامزد جایزه‌ی بوکر شده است.

درباره‌ی کتاب عشق پر آزار

ارتباط عاطفی میان مادران و دختران، از جمله روابط روان‌شناختی پیچیده‌ای‌ست که می‌تواند در سرنوشت هر دو تأثیرات پایداری به‌جای بگذارد. بنابراین مخرب بودن این رابطه در حکم گسستن یکی از مهم‌ترین پیوندهای روحی در خانواده به‌شمار می‌رود. خصوصاً وقتی پای مادری در میان باشد که در باتلاقی از روابط پرخطر و دردسرساز فرو رفته و پیدا نیست چه نیاز و حسرت فروخورده‌ای به گمراهی و تن دادن او به نازل‌ترین روابط با مردان منجر شده است.

در کتاب عشق پر آزار (Troubling Love)، نوشته‌ی النا فرانته (Elena Ferrante) با ابعاد روان‌شناختی قتل زنی در شهر ناپل ایتالیا مواجه می‌شویم که در ذهن دختر چهل‌و‌پنج‌ساله‌اش به معمایی بی‌پاسخ بدل شده. حالا «دلیا» رم، شهر محل زندگی‌اش را ترک می‌گوید تا قدم به قدم به خاطرات مادرش در ناپل نزدیک‌تر شود. دلیا می‌خواهد تکه‌های گمشده‌ی پازل زندگی او را کنار هم بگذارد و به سوالات بی‌پایان ذهن خود درباره‌ی مادرش پاسخ بگوید. اما حقایقی که کشف می‌کند آنقدر عجیب و اضطراب‌آورند که باورشان برای او دشوار است. جالب آن‌که دلیا با کشف این حقایق به رازهایی درباره‌ی وجود خود نیز پی می‌برد.

این رمان در ژانر روان‌شناسانه نوشته شده و از جمله ویژگی‌های این‌گونه آثار می‌توان به نفوذ به ذهنیات و عواطف شخصیت‌های اصلی داستان اشاره کرد. رمان‌های روان‌شناختی معمولاً با شیوه‌های روایتی‌ای چون جریان سیال ذهن بیان می‌شوند و با فلش‌بک‌ (بازگشت به گذشته) از انگیزه‌های شخصیت‌های داستان و رفتارهایشان پرده برمی‌دارند. کتاب عشق پر آزار ترجمه‌ی سارا عصاره است که نشر نون آن را در اختیار علاقمندان به آثار النا فرانته قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب عشق پر آزار

  • رمانی درباره‌ی مادران و دختران و گره خوردن دروغ‌ها و احساساتی که آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. (Publishers Weekly)
  • زبان پخته‌ی فرانته تصویرسازی‌های او را از خامی درمی‌آورد. (The New Yorker)
  • کتاب عشق پر آزار اثری زنده و قدرتمند است. (Library Journal)

کتاب عشق پر آزار مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقمندان به ژانر روان‌شناسانه و رمان‌هایی که روایتشان براساس ذهنیات شخصیت‌های داستان پیش می‌رود، اثری جذاب خواهد بود. همچنین علاقمندان به آثار النا فرانته می‌توانند این اثر را به‌عنوان یکی از آثار پرفروش او مطالعه کنند.

با النا فرانته بیشتر آشنا شویم

النا فرانته یکی از مشهورترین نویسندگان ایتالیایی در دنیاست که آثارش بسیار پرفروش بوده‌اند. او در سال 1943 در ایتالیا به دنیا آمد. هیچ‌کس از شهر تولد او و خانواده‌اش اطلاعی ندارد؛ چرا که می‌خواهد هویتش پنهان باشد و کسی از زندگی‌اش باخبر نشود. النا فرانته در حقیقت نام مستعار اوست که با این عنوان آثارش را به چاپ می‌رساند.

فرانته نویسنده‌ای است که به شهرت اهمیتی نمی‌دهد و به اعتقاد او، خودش ناشناس ماندن را انتخاب نکرده بلکه کتاب‌هایش نام نویسنده را بر خود دارند. مجله‌ی تایم در سال 2016 فرانته را به عنوان یکی از صد نویسنده‌های تأثیرگذار جهان معرفی کرد. در همین سال فرانته جایزه جهانی «من بوکر» را برای کتاب فرزند گمشده از آنِ خود کرد.

آثار فرانته تاکنون در 39 کشور جهان ترجمه و منتشر شده و همچنین از آن‌ها فیلم و سریال‌های اقتباسی نیز ساخته شده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «دختر پنهانم»، «دوست نابغه‌ی من»، «داستان فرزند گمشده»، «روزی که رهایم کردی»، «آن‌هایی که می‌روند» و «آن‌هایی که می‌مانند» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب عشق پر آزار می‌خوانیم

تلاش بیهوده‌ای بود، نمی‌شد بدن آمالیا را دربرگرفت. پهلوهایش به سمت راهرو به سمت پهلوی مردهایی که در کنارش بودند، پهن می‌شدند. پاهایش، شکمش به سمت زانو یا شانۀ کسی که در مقابلش نشسته بود، متورم می‌شدند. یا شاید برعکس بود. این مردها بودند که آویزان او می‌شدند مثل پشه‌هایی که به کاغذهای چسبنده و زردرنگی می‌چسبند که در قصابی‌ها آویزان می‌کردند یا به‌صورت عمود روی پیشخوان اغذیه‌فروشی‌ها می‌گذاشتند و پر از حشرات مرده بودند. دورنگه‌داشتن آنها با لگد و مشت سخت بود. با خوشحالی پشت گردنم را نوازش می‌کردند و به مادرم می‌گفتند: «این دختربچۀ خوشگل را له می‌کنند.» بعضی‌ها می‌خواستند حتی من را در آغوش بگیرند، ولی من نمی‌گذاشتم. مادرم می‌خندید و می‌گفت: «بیا، بیا اینجا». مضطربانه مقاومت می‌کردم. احساس می‌کردم که اگر تسلیم شوم، او را با خودشان می‌بردند و من با پدرِ پرخاشگرم تنها می‌ماندم.

او با چنان خشونتی از مادرم درمقابل مردهای دیگر محافظت می‌کرد که هرگز نمی‌فهمیدم که فقط رقیب‌ها را له خواهد ‌کرد یا تا حد کشتن خودش علیه آنها پیش می‌رود. آدمی ناراضی بود. شاید همیشه این‌طور نبود، ولی از وقتی از چرخیدن توی محله و از انجام تزئین پیشخوان مغازه‌ها و ارابه‌ها در عوض غذا دست کشید، این‌طور شده بود، فقط خودش را محدود کرده بود به کشیدن نقاشی مناظر طبیعت، دریا، طبیعت بی‌جان، سرزمین‌های عجیب یا لشکری از کولی‌ها، روی بوم‌های هنوز جای‌نگرفته در فریم. خدا می‌داند چه سرنوشتی را برای خودش تصور می‌کرد، و عصبانی می‌شد که چرا زندگی تغییر نمی‌کند، چرا آمالیا باور ندارد که زندگی تغییر خواهد کرد، چرا مردم آن‌طور که باید قدر او را نمی‌دانند. برای اینکه خودش قانع شود و برای اینکه آمالیا قانع شود، مدام تکرار می‌کرد که مادرم خیلی خوش‌شانس بوده که با او ازدواج کرده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عشق پر آزار
نویسنده
مترجمسارا عصاره
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-6652-20-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عشق پر آزار

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۱/۲۶
تم اصلی داستان جذاب است ولی پرداخت خوبی صورت نگرفته و داستان خوب پرورش نیافته. رفت و برگشت‌ها به گذشته و زمان حال بدون هیچ مقدمه و پیش آگهی صورت می‌گیرد. توصیفات زیادی در متن هست که بعضا اضافه به نظر می‌آید و کمکی به پیش برد داستان نمی‌کند.
ترجمه اصلا خوب نیست و بخش عمده مشکلات داستان به ترجمه به
نامناسب اثر برمی گردد طوری که گمان می‌کنم در زبان اصلی یا با ترجمه مناسب با داستان بسیار جذاب تری رو به رو می‌بودیم.
با سپاس از کتابراه
Rend taMar
۱۴۰۲/۵/۱۱
وقتی زندگی دروغین آدم بزرگها را خواندم بلافاصله اقدام به خرید این کتاب کردم اما بعد از خواندن چند صفحه احساس زدگی داشتم کتاب داستان گنگ و نامفهوم هست و ترتباط برقرار کردن باهاش بسختی برقرار می‌شه. برخلاف زندگی دروغین آدم بزرگها با ترجمه خوب همین مترجم اما اینجا به جونهای که تصور می‌کردم پیش نرفت. کسانی که سریال نگاه می‌کنند دوست نابغه من از همین نویسنده که به سریال تبدیل شده رو توصیه می‌کنم.
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۱/۱۱
در توصیف وضعیت نابسامان مادرش بسیار بدبینانه اغراق کرده است گویا از چنین مادری زاده نشده است. حس مادر فرزندی در راوی داستان به چشم نمیخورد، با توصیف جزییات بیشتر راوی یا اول شخص داستان را به شکل یک کارآگاه مجسم کردم تا یک فرزند، با کتاب ارتباط خوبی نگرفتم، اشکالات نگارشی هم در بعضی صفحات وجود داشت.
صدیقه نصراللهی
۱۴۰۲/۱/۲۵
نمی دانم چرا این کتاب را گرفتم. اصلا آن را نپسندم با توجه به ترجمه افتضاحی که دارد خواندن آن علی رغم تعداد کم صفحات و درک موضوع خسته کننده آن بسیار مشکل می‌باشد
آرام
۱۴۰۱/۱۱/۴
با توجه به نقد هاش انتظار بیشتری داشتم و به نظرم ترجمه هم بعضاً گنگ بود
مینا غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۶
خیلی با موضوعش سبک نگارشش ارتباط نگرفتم
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب عشق پر آزار

برای دریافت کتاب عشق پر آزار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.