معرفی و دانلود کتاب صوتی درد سنگ

عکس جلد کتاب صوتی درد سنگ
قیمت:
۳۲۰۰۰ 16000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد سنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی درد سنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی درد سنگ

برنده‌ی جایزه‌ی هیئت داوران Campiello Prize و نامزد جایزه‌ی استرگا، همچنین محبوب‌ترین رمان ملینا آگوس در مقابلتان قرار گرفته تا روایتگر عشقی باشد که در تلاطم سال‌های جنگ مدفون شده. کتاب صوتی درد سنگ از زبان نوه‌ای بیان می‌شود که به کنکاش در سرگذشت مادربزرگش و فرازونشیب‌های زندگی عاشقانه‌ی او پرداخته و با قلم استادانه‌ی نویسنده، مخاطب را مجذوب خود می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی درد سنگ

ماجراهای داستان به نیمه‌ی دوم قرن بیستم برمی‌گردد. در زمانی که اگرچه جنگ به پایان رسیده اما همچنان با ویرانی‌هایی که به جا گذاشته بیداد می‌کند. قهرمان کتاب صوتی درد سنگ (Mal de pierres) مادربزرگ عاشق‌پیشه‌ای است که درست مانند ملینا آگوس (Milena Agus)، نویسنده‌ی رمان، در کالیاری ایتالیا سکونت دارد و سادگی و صمیمیت مردم این شهر در وجود او نیز موج می‌زند. او هم مانند بسیاری از زنان و مردان جوان کشورش، در خلال جنگ رخدادهای ناگواری را از سر می‌گذراند. بمبارانی که آمریکایی‌ها در سال 1943 بر فراز کالیاری به راه انداختند، زندگی این دختر جوان را هم مانند بسیاری از ساکنین شهر دستخوش تغییر کرد. بعد از این بمباران بود که مادربزرگ به اجبار پدر تن به ازدواجی ناخواسته داد. او که خدمتکاری سی‌ساله بود، علی‌رغم التماس‌ها و اعتراض‌های بسیار، ناچار به همسری مردی مسن درآمد که به‌تازگی همسر سابقش را از دست داده بود.

البته زندگی پرفرازوفرود مادربزرگ به همین‌جا ختم نمی‌شود. هرچند ازدواج تحمیلی و چندین سقط جنین برای او آسیب‌های روحی و روانی بسیاری را به دنبال می‌آورد اما عشقی که سر راه زندگی‌اش سبز می‌شود، شور دیگری به زندگی‌اش می‌دهد. این بار او هنگامی که برای معالجه به سفر می‌رود، با سربازی ایتالیایی ملاقات می‌کند و دلبسته‌ی او می‌شود اما لازم است چند دهه بگذرد تا سرانجام راهی دیار معشوق و آماده‌ی سفر به زادگاه او شود.

ظرافت‌های زنانه هم در نگاه راوی به‌خوبی دیده می‌شود و هم در توصیفات لطیف و جزئی‌نگرانه‌ی میلنا آگوس. در کتاب صوتی درد سنگ شاهد تصاویری متناقض از درد جنگ و شور عشق هستیم اما همگی از همان آغاز کتاب می‌دانیم که هیچ درد و جنگی تاب رویارویی با عشق را ندارد و این عشق است که در نهایت پیروز هر میدانی خواهد بود. رمان حاضر برای تمامی مخاطبان داستان‌های عاشقانه و واقع‌گرایانه انتخابی دلنشین به شمار می‌آید.

نشر چشمه این کتاب شنیدنی را با برگردان سارا عصاره به چاپ رسانده و نشر صوتی رادیو گوشه نیز انتشار آن را با صدای راما قویدل، هنرمند مطرح کشورمان، به انجام رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی درد سنگ

  • برنده‌ی جایزه‌ی Forte Village سال 2007
  • برنده‌ی جایزه‌ی Santa Marinella سال 2007
  • برنده‌ی جایزه‌ی Elsa Morante سال 2007
  • برنده‌ی جایزه‌ی هیئت داوران Campiello Prize در سال 2007
  • نامزد جایزه‌ی Premio Campiello در سال 2007
  • و...

نکوداشت‌های کتاب صوتی درد سنگ

  • صحنه‌هایی که آگوس از زندگی روزانه ترسیم می‌کند، واقعاً زیبا و ناراحت‌کننده هستند. تصویرسازی‌های او به دراماتیک‌ترین بخش‌های زندگی مربوط می‌شوند. پایان کتاب غیرمنتظره است و حاصل آن یک اثری قوی و تکان‌دهنده شده. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • شگفت‌انگیز! توصیفاتی روشن از منظره‌های ساردینیا، بخش جدای‌ناپذیر این رمان است. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی درد سنگ برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان رمان‌های عاشقانه با فضایی زنانه، طرفداران ادبیات ایتالیا و داستان‌هایی با حال‌و‌هوای تاریخی شنیدن کتاب صوتی درد سنگ را حتماً در اولویت‌های خود قرار بدهند.

با ملینا آگوس بیشتر آشنا شویم

میلِنا آگوس نویسنده‌ی موفق ایتالیایی‌ است که اکنون ششمین دهه از زندگی‌اش را می‌گذراند. او در شهر جنوای ایتالیا از والدینی که اهل ساردینا بودند متولد شده. زمانی که به ده‌سالگی رسید به همراه خانواده راهی شهر کالیاری شد و تاکنون نیز در همین شهر سکونت داشته. این نویسنده به تدریس ایتالیایی و تاریخ در دبیرستان هنر و موسیقی «فویسو فویس» می‌پردازد و تابه‌حال هفت کتاب با عناوین «کوسه»، «درد سنگ»، «علی دی بابو»، «کنتس ریکوتا»، «وارونه»، «سرزمین‌های موعود» و «روزگاری خیرخواه» به چاپ رسانده است. بهترین و پرافتخارترین کتاب ملینا آگوس همین اثری است که پیش رو دارید.

در بخشی از کتاب صوتی درد سنگ می‌شنویم

پدربزرگم در مه 1943 به روستا رسید. بیش از چهل سال داشت و کارمند کارخانه نمک‌سازی کالیاری بود. قبل‌ترها در خیابان جوزپه مانو، درست کنار کلیسای سن‌جورجو و سانتا ماریا، خانه‌ی زیبایی داشت که از پنجره‌اش می‌شد بام همه‌ی خانه‌های مارینا را تا خود دریا دید. بعد از بمباران سیزدهم مه از آن خانه و کلیسا و خیلی چیزهای دیگر غیر از گودالی بزرگ و کپه‌ای سنگ و خاک چیزی به جا نماند. خانواده‌ی مادربزرگ از این مرد محترم، که اخیراً زن‌مرده و به خاطر سن بالایش از جنگ معاف شده بود، به گرمی پذیرایی کردند. تنها دارایی مرد جنگ‌زده چمدانی عاریه‌ای بود پر از خرت‌و‌پرت‌های بیرون کشیده از لابه‌لای آوار. از راه رسید و خورد و خوراک و جای خوابش مجانی بود.

ژوئن نشده مادربزرگ را از پدرش خواستگاری کرد و ازدواج کردند. مادربزرگ تقریباً کل آن ماه را تا روز عروسی اشک ریخت. جلوی پای پدرش زانو می‌زد و التماس می‌کرد جواب رد بدهد، بهانه بیاورد که قول دخترش را به کسی داده که الآن در جبهه‌های جنگ است. حتی گفت اگر واقعاً دیگر در خانه نمی‌خواهندش، حاضر است هر کاری بکند: می‌رود کالیاری و دنبال کار می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
31 دقیقه
بخش اول
31 دقیقه
بخش دوم
30 دقیقه
بخش سوم
21 دقیقه
بخش چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم
28 دقیقه
بخش ششم
17 دقیقه
بخش هفتم
26 دقیقه
بخش هشتم
5 دقیقه
بخش نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی درد سنگ
نویسنده
مترجمسارا عصاره
راویراما قویدل
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۳۲۰۰۰ 16000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی درد سنگ

اعظم منصوری
۱۴۰۲/۷/۶
داستان خوب و دوست داشتنی است و شنونده دوست دارد آن را دنبال کند و روایت داستان توسط آقای راما قویدل آن را شنیدنی تر میکند. با تشکر از کتابراه برای تهیه‌ی این کتاب صوتی و تشکر بخاطر انتخاب موسیقی زیبا و متناسب با داستان.
مریم اسدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
با سلام و درود خدمت کتابراهی‌های عزیز. کتاب جالبی بود، اصلا انتهاش رو نمی‌تونید حدث بزنید، راوی هم عالی بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی درد سنگ

برای دریافت کتاب صوتی درد سنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.