معرفی و دانلود کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

عکس جلد کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند
قیمت:
69000 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

تونی فادل در کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند، از خاطرات، تجربیات و آموخته‌هایش می‌گوید و راهنمایی‌تان می‌کند تا ایده‌هایتان را به محصولی خارق‌العاده و پرفروش تبدیل کنید. این کارآفرین که سال‌ها در سیلیکون‌ولی فعالیت داشته و جزء تیم تولید آی‌پاد و آی‌فون بوده، در کتاب پیش‌رو، پیشنهادهایی را مطرح می‌کند تا محصول باارزشی خلق کنید و دنیا را تغییر دهید. این اثر تحسین‌شده در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال قرار دارد.

درباره‌ی کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

در دنیای جدید و با رشد فناوری، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای استخدام شدن برای سایر شرکت‌ها، کسب‌وکار خود را به راه بیاندازند. آن‌ها ایده‌های نوآورانه و جذابی برای ساخت یک محصول، ارائه‌ی خدمت یا راه‌اندازی فروشگاه دارند اما معمولاً مشکلات پیش‌رو، از آنچه انتظار دارند خیلی بیشتر است. نمی‌دانند چطور ایده‌هایشان را مطرح کنند، آن‌ها را پرورش دهند، تیم بسازند، آن را مدیریت و رهبری کنند و محصول یا خدماتشان را به سرانجام برسانند. شنیدن این خبر برای یک مخترع جوان و کسی که تشنه‌ی تغییر دنیاست، ناامیدکننده است. بااین‌حال باید بپذیریم که آغاز یک کسب‌و‌کار موفق، با وجود تمامی مشکلات، کار غیرممکنی نیست. این راه بسیار سخت و بحرانی است اما می‌توان از آن به سلامت عبور کرد. تونی فادل (Tony Fadell) هم دقیقاً به همین نکته اعتقاد دارد و بر آن متمرکز است. دیزاینر و مخترعی که سال‌ها در سلیکون ولی و بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا مشغول بوده، شرکت خود را تأسیس نموده و با غول‌های تجاری دنیا برخورد داشته. او تمام این مسیر را رفته و به‌خوبی با چالش‌های آن آشناست. فیدل در کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند (Build : an unorthodox guide to making things worth making) همه‌ی تجربیات و درس‌هایی را که فراگرفته با خواننده در میان می‌گذارد و نصیحت‌های کاربردی و مهمی را در این زمینه ارائه می‌دهد.

تونی فیدل از دوران جوانی روحیه‌ی کنجکاو و خلاقی داشت. خیلی زود فهمید که به ابداع و اختراع علاقه دارد و می‌تواند محصولات جدیدی را عرضه کند. او تاکنون چندین استارتاپ را راه‌اندازی کرده و تلاش نموده محصولات ارزشمندی را تولید کند. در کنار آن، چندین سال در شرکت اپل کار کرده، از اعضای اصلی تیم آی‌پاد و آی‌فون بوده و نقشی انکارناپذیر در تولید و توسعه‌ی آن‌ها داشته. او همچنین یک نوع ترموستات هوشمند ابداع کرد که بسیار موفق و پرفروش بود. فیدل در این چند دهه، درس‌های بسیار گران‌بهایی از بزرگانی مثل استیو جابز یاد گرفته. او در کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند، سعی می‌کند نقش راهنما را برای جوان‌ترها ایفا کند و آموخته‌هایش را در قالب راه‌کارها و پیشنهادات عملی ارائه دهد؛ درمورد دیزاین محصول، مدیریت، رهبری، استارتاپ، تصمیم‌گیری و البته خرابکاری‌های احتمالی. اما این پیشنهادها چندان متعارف و آشنا نیستند. او از دستورالعمل‌های رایج استارتاپی روز دنیا تبعیت نمی‌کند؛ اینکه برای ابداع محصول جدید، باید همه‌چیز را دور ریخت و از نو ساخت. گفته‌های تونی فادل نامتعارف است، به این خاطر که به ایده‌های اولیه‌ی انسانی بازمی‌گردد. او اعتقاد دارد محصول را انسان می‌سازد و انسان ذاتاً پدیده‌ای تغییرناپذیر است. بنابراین به‌جای اینکه اصرار کند خودمان را کاملاً متحول کنیم و همه‌چیز را اول بسازیم، از ما می‌خواهد فقط در محصولی که می‌سازیم، بازنگری کنیم.

کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند با تحسین منتقدین و استقبال فراوان خوانندگان روبرو شد. این کتاب از بهترین آثار تجاری سال 2022 است. اثر حاضر را هادی بهمنی ترجمه کرده و نشر نوین آن را به چاپ رسانده.

جوایز و افتخارات کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ژورنال
  • در لیست پرفروش‌ترین آثار یو‌اس‌اِی تودِی
  • جزء 10 کتاب برتر فناوری سال 2022 به انتخاب نشریه‌ی فوربس

نکوداشت‌های کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

  • این بامزه‌ترین و جذاب‌ترین نوشته‌ای است که تا‌به‌حال در مورد اختراع خوانده‌ام. (مالکوم گلدول، نویسنده)

  • نصیحت‌هایی ارزشمند برای هر جوانی که می‌خواهد چیزی بزرگ بسازد یا دنیا را تغییر دهد. (بن هورویتز، کارآفرین)

  • تونی فادل دوران حماسی کارش را خیلی صریح و صمیمانه خلاصه می‌کند و در قالب نصیحت‌هایی ساختارشکنانه و خلاف جریان ارائه می‌دهد، طوری که می‌توانید خیلی سریع از آن‌ها استفاده کنید. (آدام گرانت، نویسنده)

  • بینش، غریزه و خرد تونی فادل را باید حتماً شناخت. این کتاب برای هر مخترعی که تشنه‌ی تغییر دنیاست، هدیه‌ای ارزشمند است. (توماس هیثرویک، دیزاینر)

  • هوشمندانه، بامزه، آموزنده، صادقانه! کتابی لبریز از انرژی و اشتیاق که به شما در هر مرحله از کارتان کمک می‌کند. (جوآنا هافمن، مدیر)

کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مخترع هستید یا اگر ایده‌ی ساخت محصولی تجاری را دارید، این کتاب برای راهنمایی شما نوشته شده.

با تونی فادل بیشتر آشنا شویم

آنتونی مایکل فادل (متولد 1959) مهندس، دیزاینر، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او مدت‌ها معاون بخش آی‌پاد شرکت اپل بود و به پدر آی‌پاد معروف شده بود. همین‌طور در تولید نسل اول آی‌فون حضور داشت. فیدل پس از استعفا از اپل، شرکت نست را بنیان گذاشت و مدیرش شد. این شرکت حسگر هوشمندی ابداع کرد که می‌توانست دود و مونوکسید کربن را تشخیص دهد. بعدها گوگل این شرکت را خرید و برای مدتی فیدل و گوگل باهم همکاری داشتند اما بعد از اینکه گوگل تصمیم گرفت نست را بفروشد، فیدل آنجا را ترک کرد. در دهه‌ی اخیر، او بیشتر در نقش مشاور و سرمایه‌گذار فعالیت داشته و به استارتاپ‌ها راهنمایی می‌دهد. مجله‌ی تایم در سال 2014، او را به‌عنوان یکی از 100 فرد تأثیرگذار دنیا انتخاب کرد.

جملات برگزیده کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

  • تحول تنها در صورتی رقم می‌خورد که مشکلات واقعی مردم را حل کنید.
  • تنها ناکامی بیست‌وچندسالگی شما بیکار ماندن است. سایر تلاش‌های شما در دسته سعی‌وخطا قرار می‌گیرند.
  • اگر عاشق محصول خاصی هستید و به نظرتان می‌تواند یکی از مشکلات بزرگ مردم را از بین ببرد، به آن پایبند بمانید.
  • بیش از اولین موفقیت، از اولین شکست بزرگم درس گرفتم.
  • مدیر باید به موفقیت اعضا کمک کند. باید کاری کنید کارمندان شما بهترینِ خود را نشان دهند. باید شرایطی فراهم کنید که غافلگیرتان کنند؛ طوری که حتی از شما هم جلو بزنند.

در بخشی از کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند می‌خوانیم

والدین شما همواره توصیه‌هایی برای شما دارند؛ راحت باشید و به صلاحدید خودتان آن‌ها را بپذیرید یا نادیده بگیرید. قضاوت آن‌ها براساس خواسته‌های خودشان از شماست (بی‌تردید فقط بهترین‌ها را می‌خواهند). اما برای دریافت توصیه‌های مفید باید نظر دیگران _سایر راهنمایان_ را بپرسید؛ معلم یا پسرعمو یا خاله یا بچه بزرگ‌ترِ فلان دوست خانوادگی. استقلال بدین معنا نیست که همه تصمیماتتان را به‌تنهایی بگیرید.

چون اینجا باید تصمیم بگیرید. این پنجره شماست. اکنون وقت ریسک‌پذیری است.

وقتی به سی یا چهل‌سالگی برسید، به‌تدریج این پنجره برای اکثر شما بسته می‌شود. در این سنین، دیگر تصمیمات شما تنها متعلق به خودتان نیستند. البته هیچ اشکالی ندارد _حتی خیلی خوب است_ اما به‌هرحال اوضاع فرق می‌کند. وابستگانتان روی انتخاب‌هایتان تأثیر می‌گذارند. حتی اگر تشکیل خانواده ندهید، هرساله دوستان، دارایی و جایگاه اجتماعی بیشتری جمع می‌کنید که قدرت ریسک‌پذیری شما را کاهش می‌دهد.

اما وقتی در ابتدای حرفه شغلی هستید و دوران جوانی را سپری می‌کنید، احتمالاً بدترین پیامد ریسک‌های بزرگ شما بازگشت نزد والدین باشد. این خیلی شرم‌آور نیست. دست‌به‌کار شدن و خرابکاری‌های احتمالی بهترین روش برای یادگیری سریع و طراحی گام‌های آینده است.

شاید خرابکاری کنید. احتمال ناکامی شرکت شما وجود دارد. امکان دارد آن‌قدر دلشوره داشته باشید که کنترل اوضاع از دستتان خارج شود. اما این هیچ اشکالی ندارد. اتفاقاً درستش همین است. اگر این دلشوره را حس نکنید، یعنی یک جای کارتان ایراد دارد. باید کشان‌کشان خود را به بالای قله برسانید، حتی اگر احتمال سقوط شما از صخره وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: خودت را بساز
فصل 1-1: بزرگسالی
فصل 1-2: کار پیدا کن
فصل 1-3: قهرمانان
فصل 1-4: فقط به پایین نگاه نکنید
بخش دوم: حرفه‌ات را بساز
فصل 2-1: فقط مدیریت
فصل 2-2: داده در مقابل عقیده
فصل 2-3: عوضی‌ها
فصل 2-4: استعفا دادم
بخش سوم: محصولت را بساز
فصل 3-1: نامحسوس‌ها را محسوس کنید
فصل 3-2: چرا داستان‌گویی
فصل 3-3: فرق تکامل، ساختارشکنی و اجرا
فصل 3-4: اولین _و دومین_ ماجراجویی شما
فصل 3-5: ضربان‌ها و محدودیت‌ها
فصل 3-6: سه نسل
بخش چهارم: کسب‌وکارت را بساز
فصل 4-1: نحوه شناسایی ایده‌های فوق‌العاده
فصل 4-2: آیا آماده هستید؟
فصل 4-3: ازدواج به‌خاطر پول
فصل 4-4: فقط می‌توانید یک مشتری داشته باشید
فصل 4-5: تلاش بی‌وقفه در محیط کار
فصل 4-6: بحران
بخش پنجم: تیمت را بساز
فصل 5-1: استخدام
فصل 5-2: نقاط گسست
فصل 5-3: طراحی برای همه
فصل 5-4: روشی برای بازاریابی
فصل 5-5: مقصود مدیران محصول
فصل 5-6: نابود شدن فرهنگ فروش
فصل 5-7: وکیل بگیرید
بخش ششم: مدیرعامل باش
فصل 6-1: مدیرعامل شدن
فصل 6-2: هیئت‌مدیره
فصل 6-3: خریدن و خریده شدن
فصل 6-4: گور پدر ماساژ
فصل 6-5: کناره‌گیری از مدیرعاملی
نتیجه‌گیری: فراتر از خودتان
درباره نویسنده
ستایش از "ساختن"

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند
نویسنده
مترجمهادی بهمنی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات424
زبانفارسی
شابک978-622-5213-27-2
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
69000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

Irinrastak
۱۴۰۲/۲/۱۲
خیلی خوب، مدتها دنبال یه همچین کتابی که خودسازی باشه و هم درباره کارآفرینی
ahmad
۱۴۰۲/۱/۳۰
عالی بود پر محتوا
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند

برای دریافت کتاب ساختن: راهنمای خلق محصولات ارزشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.