معرفی و دانلود کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال

عکس جلد کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال

کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال، نوشته‌ی پی. آر. اسمیت، یک نقشه‌ی راه برای طرح جامع برنامه‌ی بازاریابی دیجیتال است و به معرفی این مدل انعطاف‌پذیر، آسان و مبتنی بر ارائه‌ی برنامه‌ریزی‌های موفقیت‌آمیز می‌پردازد. در این اثر آموزشی، طراحی استراتژی‌ها و نحوه‌ی اجرای آن‌ها، چگونگی پیگیری کنترل برنامه برای مدیریت نتیجه‌ها، و رسیدن به هدف‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین نویسنده، چگونگی نظارت بر عملکرد، حرکت کسب‌وکار در مسیر بازاریابی و راهکارهای اصلاح را نیز تحلیل می‌کند.

درباره‌ی کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال

با ظهور فضای دیجیتال و متحول‌شدن بازار و کسب‌وکارها، مفاهیم جدید و پیچیده‌ای مانند سئو، بازاریابی محتوایی، تبلیغات دیجیتال و مدل نیز پدید آمد. یکی از مهم‌ترین کارکردهای مدل، ساده‌سازی موضوع‌های پیچیده و نشان‌دادن ارتباط بین اجزای یک سیستم است. ساستک (SOSTAC) نیز یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مدل‌های بازاریابی دیجیتال است و شرکت‌های بسیاری برای مدیریت و برنامه‌ریزی فرایندهای بازاریابی دیجیتال خود از آن استفاده می‌کنند. ساستک در واقع چهارچوبی برای برنامه‌ریزی و تعیین استراتژی در میان کسب‌وکارها با بُعدهای مختلف است و هم شرکت‌های کوچک و محلی، و هم کسب‌وکارهای بزرگ و بین‌المللی می‌توانند از این مدل استفاده کنند. اما چگونه؟

پی. آر. اسمیت (P.R Smith)، در کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال (SOSTAC(r) Guide To Your Perfect Digital Marketing Plan)، ابتدا به معرفی این مفهوم می‌پردازد و سپس با تحلیل وضعیت موجود، هدف‌ها، استراتژی، تاکتیک، اقدام و کنترل را به صورت کامل توضیح می‌دهد. بر اساس نوشته‌ی او، ساستک مدلی است که با طرح پرسش‌های به‌ظاهر ساده، اما صحیح و کاربردی، چهارچوبی منظم را شکل می‌دهد. در این مدل، شش پرسش اساسی مطرح می‌شود: تحلیل وضعیت و چشم‌انداز کنونی، تنظیم هدف‌های مفید و عملی، تعیین یک استراتژی معنادار، اصولی و علمی، ثبت جزئیات استراتژی (تاکتیک‌ها)، تعیین مسئولیت‌ها و نقش‌های افراد در هر سازمان، و تألیف یک برنامه‌ی کنترلی برای بهینه‌سازی فعالیت‌ها.

نویسنده با اشاره به اینکه در روزگار کنونی، دیگر مدل جنجال و هیاهو، یا تبلیغات و روابط‌عمومی، همچون گذشته اثرگذار نیست؛ معتقد است که بازاریاب‌ها نیازمند به تحلیل و تعامل در گفت‌وگوهای بازار هستند. به باور او، امروز در مدل‌های بازاریابی، توجه به مشتری‌های واقعی و بالقوه در فضای آنلاین نیز همچون فضای واقعی لازم است و به همین خاطر، به سریع‌ترین پاسخ‌ها برای تغییر حالت‌ها، نیازها، مسئله‌ها و ترندهای فضای آنلاین نیاز دارد. از همین رو، بازاریاب‌ها باید به دیگر پیشرفت‌های تکنولوژی مثل هوش مصنوعی (Artificial Intelligence)، واقعیت مجازی (Virtual Reality)، بازاریابی خودکار (Marketing Automation)، اینترنت اشیاء (Internet of Things) و کلان‌داده نیز توجه کنند. کتاب ساستک: نقشه‌ی راهی برای طرح جامع برنامه‌ی بازاریابی دیجیتال، نوشته‌ی پی آر اسمیت را انتشارات برآیند با ترجمه‌ی احسان خواجوی منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان به بازاریابی دیجیتال قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال

  • یک کتاب راهنمای بسیار خوب و آسان برای آن‌ها که به این مبحث علاقه دارند. (Ged Carroll، معاون مدیریت دیجیتال بخش اروپای RacePoint Globa)

  • این کتاب یک راهنمای ضروری و جامع برای همه‌ی بازاریاب‌هایی است که به ایجاد برنامه‌های بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار، متقاعدکننده و مفید نیاز دارند. (IDM SOSTAC)

  • اگرچه درحال‌حاضر، اغلب شغل‌ها بازاریابی دیجیتال را انجام می‌دهند، اما تقریباً نیمی از آن‌ها برنامه‌ای ندارند. این کتاب فوق‌العاده یک چارچوب ساده برای درست‌کردن این برنامه را در اختیار شما قرار می‌دهد. (Dave Chaffey، مدیرعامل Smart Insights)

کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال، مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به بازاریاب‌های حرفه‌ای و تازه‌کار، صاحبان کسب‌وکارها، و افرادی که در حال گذراندن دوره‌های آموزشی دیجیتال مارکتینگ هستند، پیشنهاد می‌شود.

با پی. آر. اسمیت بیشتر آشنا شویم

پی آر اسمیت (Paul Russell) یا پل اسمیت بنیان‌گذار NFP Great Sportsmanship Programme است و به‌عنوان یک مشاور بازاریابی و نویسنده‌ی بین‌المللی کتاب‌های آموزشی در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ شهرت دارد. ازجمله بهترین کتاب‌های او می‌توان به «Strategic Marketing Communications Communications» و «Emarketing Excellence» و کتاب حاضر اشاره کرد که تنها اثر ترجمه‌شده‌ی او به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال می‌خوانیم

چرا باید از SOSTAC استفاده کنیم؟ زیرا، ساده، واضح منطقی جالب و ساختارمند است. SOSTAC به عنوان قالبی منسجم می‌تواند به برنامه‌هایی قطعیت بخشد که اعضای هر سازمان، مانند تیم‌ها یا دپارتمان‌ها یا شعب منطقه‌ای ملی و جهانی ارائه می‌کنند. مردم این کتاب را به عنوان راه کاری برای ساده سازی و شفاف سازی فرایند برنامه ریزی خود دوست دارند. این مدل را میتوان در چهار دقیقه آموخت و یا در چهار ساعت تمام جزئیات آن را زیرورو کرد و آزمود.

ساستک در نگاه اول ساده به نظر میرسد اما طراحی آن حدود ده سال طول کشید. زمانی که مدرک مدیریت استراتژی کسب و کار خود را در سال 1980، گرفتم، ناامیدانه کتاب‌هایی را در حوزه برنامه‌های بازاریابی مطالعه می‌کردم. کتاب‌هایی که دانش پیچیده‌ای را از بازاریابی بیان می‌کردند که اغلب ضرورتی نداشت و برای من به خاطر سپردن آن‌ها ناممکن بود. در نتیجه با هم کلاسی‌های خود تماس گرفتم و از آن‌ها درخواست کردم تا فهرست برنامه‌های بازاریابی خود را برای من بفرستند. تمامی آن صفحات را در طول دو سال تحلیل کرده و ساختار جدید خود را طراحی کردم. در طول سال‌ها این ساختار را بارها و بارها مورد بازآفرینی قرار دادم تا به ساستک رسیدم. این مدل به مانند فردی بود که چراغی در تاریکی روشن می‌کرد. می‌دانستم این مدل یک موفقیت است، پس آن را همانند نامی تجاری ثبت کردم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: معرفی ساستک
فصل اول: تحلیل وضعیت
فصل دوم: اهداف
فصل سوم: استراتژی
فصل چهارم: تاکتیک
فصل پنجم: اقدام
فصل ششم: کنترل
پیوست

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال
نویسنده
مترجماحسان خواجوی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات273
زبانفارسی
شابک978-600-6466-00-2
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال

برای دریافت کتاب ساستک: نقشه راهی برای طرح جامع برنامه بازاریابی دیجیتال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.