معرفی و دانلود کتاب سم زدایی دوپامین: خداحافظی با حواس پرتی‌ها و وادار کردن ذهن به انجام کارهای سخت

عکس جلد کتاب سم زدایی دوپامین: خداحافظی با حواس پرتی‌ها و وادار کردن ذهن به انجام کارهای سخت
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سم زدایی دوپامین: خداحافظی با حواس پرتی‌ها و وادار کردن ذهن به انجام کارهای سخت

کتاب سمزدایی دوپامین نوشته‌ی نویسنده‌ی پرفروش، تیبو موریس است. این بلاگر و نویسنده‌ی معروفِ حوزه‌ی پیشرفت شخصی و خودسازی، زندگی خود را صرف مطالعه در متون مختلف و فرهنگ‌های گوناگون نموده تا به افراد کمک کند که پتانسیل‌های وجودی خود را شناسایی کنند و در راستای پیشرفت و توسعه‌ی فردی گام بردارند.

درباره کتاب سم زدایی دوپامین

آیا در انجام کارهایتان دچار حواس‌پرتی می‌شوید؟ آیا سرگرم‌شدن به کارهای غیرمهم باعث می‌شود کارهای مهم خود را به تعویق اندازید؟ تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در کتاب سم زدایی دوپامین (Dopamine Detox) به شما کمک می‌کند که تمرکز خود را روی کارهای ضروری و مهم معطوف کنید.

در زندگی انسان امروزی، اکثر وقایع با سرعت زیادی در جریان هستند. این سرعت زیاد افراد را دچار آشفتگی و حواس‌پرتی می‌کند به‌طوری که افراد در مواجهه با مشکلات مختلف زندگی تسلط لازم برای کنترل هیجانات خود را ندارند و در انجام امور زندگی خود از تمرکز کافی برخوردار نیستند. تمرکز به یک ویژگی کمیاب و نادر تبدیل شده که در کمتر کسی می‌توان سراغی از آن گرفت.

چه بسیار اهداف بزرگ و رویاهای بلندپروازانه‌ای که در زیر هجوم افکار مشوش و پریشان و کارهای وسوسه‌انگیز دفن شده‌اند. ما انسان‌ها یا اکثر کارهایمان را به پایان نمی‌رسانیم یا عملکرد خیلی ضعیفی از خود نشان می‌دهیم. این‌ها همه سبب احساس ناامیدی، بی‌تفاوتی، حسادت، عصبانیت و ناکامی می‌شوند. چاره چیست؟ غلبه بر عوامل حواس‌پرتی.

منظور از حواس‌پرتی (distractibility) ناتوانی در تمرکز توجه است. حواس‌پرتی یکی از معضلاتی است که افراد زیادی در مواقع مختلف به آن دچار هستند. این معضل همچون مانعی در مسیر توانایی‌های ما قرار می‌گیرد. اما چه عواملی سبب ایجاد حواس‌پرتی می‌شوند؟ حواس‌پرتی دلایل مختلفی دارد که در ادامه به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم: نداشتن خواب کافی، بیش‌فعالی، بودن در روابط ناسالم، تجارب و احساسات سرکوب‌شده، نگران موفقیت خود بودن و... چطور می‌توان بر این عوامل فائق آمد؟ کتاب سم زدایی دوپامین در این مسیر یاری‌گر شما خواهد بود. با مطالعه‌ی این کتاب در کمتر از 48 ساعت بر حواس‌پرتی خود غلبه می‌کنید و تمرکز خود را بازمی‌یابید.

نکوداشت‌های کتاب سم زدایی دوپامین

  • یکی از بی‌نظیرترین و ساده‌ترین کتاب‌هایی که تا به حال خوانده‌ام. (Kaylee)
  • کتابی مختصر و بسیار کاربردی. این کتاب می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد. (Amazon customer)

کتاب سم زدایی دوپامین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از حواس‌پرتی و ناتمام ماندن کارهایتان خسته شده‌اید و می‌خواهید در انجام کارهایتان آرامش و تمرکز داشته باشید، این کتاب راهنمای بسیار خوبی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب سم زدایی دوپامین: خداحافظی با حواس پرتی‌ها و وادار کردن ذهن به انجام کارهای سخت می‌خوانیم

اهمال‌کاری شما علت‌های زیادی دارد اما مهم‌ترین علت آن، که اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود، وجود عوامل تحریک‌آمیز در اطراف‌تان است. وقتی آرام و متمرکزید، انجام کارهای‌تان به طرز عجیبی آسان است. شاید برای پیش‌بردن کارها و نزدیک‌شدن به اهداف‌تان انگیزه و هیجان کافی داشته باشید اما مشکل اینجاست که معمولاً بی‌قرارید و تمرکز کافی ندارید. به همین خاطر از کاری به کار دیگر می‌پرید، انگار همواره در حال دویدن به دور خودتان هستید و هیچ‌وقت به مقصد نمی‌رسید. اجازه می‌دهید عوامل مختلف تمرکزتان را بگیرند و با چک‌کردن ایمیل‌های خود، سرزدن به شبکه‌های اجتماعی یا تماشای پشت سر هم ویدیوها، وقت‌کشی می‌کنید. صبح که از خواب بیدار می‌شوید، اولین کاری که می‌کنید سرزدن به تلفن همراه‌تان است. پیام‌های خود را چک می‌کنید اما به همین کار بسنده نمی‌کنید. تصمیم می‌گیرید که فقط برای چند دقیقه شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید. سپس به سراغ ایمیل‌ها، لایک‌ها و سایر اعلاناتی می‌روید که از قبل، دوپامین را در مغز شما فعال کرده‌اند. به این شکل با محرک‌های زیادی احاطه می‌شوید.

پس از این‌که مقدار دوپامین مورد نظر خود را دریافت کردید، دیگر فکر می‌کنید که می‌توانید به کارهای خود برسید. اما وقتی سر میز کار خود می‌نشینید چه اتفاقی می‌افتد؟ کارها برای‌تان آسان است یا حس می‌کنید حوصلۀ هر چیزی را دارید به جز کارکردن؟ در این‌گونه مواقع کار خود را به بعد موکول می‌کنید یا تصمیم می‌گیرید یک فنجان قهوۀ دیگر بنوشید یا یادتان می‌آید که باید یک ایمیل را پاسخ دهید. با خود می‌گویید می‌توانم بعداً کارم را انجام دهم. به این شکل به همان چرخۀ بدون مقصد پا می‌گذارید و مدام به دنبال محرک‌های بیشتری هستید. شاید ساعت‌ها یا حتی روزها این روند ادامه داشته باشد. شرایط بالا برای‌تان آشناست، مگر نه؟ وجود محرک‌های زیاد دوپامین چه مشکلی ایجاد می‌کند؟ وقتی درگیر انجام فعالیت‌هایی هستید که باعث تحریک دوپامین می‌شود، مغز شما محرک‌های بیشتر و بیشتری را می‌طلبد. هر‌چه در معرض محرک‌های بیشتری قرار بگیرید، انجام کارهای روزانه برای‌تان بی‌معنی‌تر و کسل‌کننده‌تر خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

سخن آغازین
این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟
مقدمه
بخش اول. دوپامین و نقشی که ایفا می‌کند
بخش دوم. طرح مسئله
بخش سوم. فواید سم‌زدایی
بخش چهارم. روشی سه‌مرحله‌ای برای یک سم‌زدایی موفق
بخش پنجم. انجام کارها و غلبه بر اهمال‌کاری
بخش ششم. جلوگیری از بازگشت دوپامین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سم زدایی دوپامین: خداحافظی با حواس پرتی‌ها و وادار کردن ذهن به انجام کارهای سخت
نویسنده
مترجمحورا شایسته کیا
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات72
زبانفارسی
شابک978-622-7567-53-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سم زدایی دوپامین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سم زدایی دوپامین

برای دریافت کتاب سم زدایی دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.