معرفی و دانلود کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش: گزیده اشعار چارلز بوکفسکی

عکس جلد کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش: گزیده اشعار چارلز بوکفسکی
قیمت:
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش: گزیده اشعار چارلز بوکفسکی

چارلز بوکوفسکی یکی از مردان غریبِ عالم ادبیات بود. در کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش مخاطب گزیده‌ای خواندنی از اشعار این نویسنده‌ی هنجارشکن آمریکایی خواهید بود. بوکوفسکی در اشعار خویش، احساسات شخصی و دیدگاه‌های بدیعش در باب زندگی را، به نمایان‌ترین و بی‌پرده‌ترین شکل ممکن بیان نموده است.

درباره کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش

می‌گویند شعر خوب، شعری‌ست که از سویدای جان آدمی برآمده باشد. شعری که بتوان با خیره شدن به آن، عمق ضمیرِ صاحب شعر را شناخت. هیچ مهم نیست که چنین شعری، تا چه اندازه بر اساس معیارهای ادبی اثری ارزنده به شمار می‌رود. در شعر، برخلاف دیگر مدیوم‌های ادبی، یا بهتر آن‌که بگوییم بیش از دیگر مدیوم‌های ادبی، صداقت است که حرف اول و آخر را می‌زند. اما صداقت در این بستر چه معنایی دارد؟ یک معنای ساده‌ی آن، این است که شاعر در وهله‌ی اول با خودش روراست باشد، و در شعرش، به چیزی که نیست و هیچ‌گاه نبوده، تظاهر نکند. به عبارتی، تلاش کند شعرش آیینه‌ی تمام‌نمای روحش باشد. اما این گفته معنای دیگری نیز دارد. و آن این‌که صداقت، به شاعر حکم می‌کند که در نقش بازجوی خود ظاهر نشود، و اصطلاحاً در دامِ خودسانسوری نیفتد. اگر این دو معنای صداقت در شعری موج بزند، می‌توان آن شعر را شعری ارزنده نامید. اشعار چارلز بوکوفسکی، خالق کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش (Burning in water, drowning in flame)، در هر دو معنای کلمه، مملو از صداقت است. از این رو، هیچ گزاف نیست اگر او را شاعری بزرگ و والا بنامیم. این گفته البته برای برخی پذیرفتنی نیست. چه، اشعار چارلز بوکوفسکی، به زعم بسیاری از منتقدان ادبی و خوانندگان عام، اشعاری میان‌مایه و معمولی‌‌اند. با این همه، در این اشعار، چنان‌که پیشتر گفتیم، صداقتی برانگیزاننده موج می‌زند؛ صداقتی که سبب می‌شود مخاطب معمولی که چندان چیزی در باب اصول و فنون شعری نمی‌داند، شعر بوکوفسکی را با تمام جان خود دریافت کند.

بوکوفسکی از مردان غریبِ عالم ادبیات بود. زندگی او، و منش و شخصیتش، هیچ شباهتی به آنچه ما از ادبا و شعرا انتظار داریم، نداشت. او شب‌نشینی با زیبارویانِ بدنام را به مصاحبتِ ادیبان ترجیح می‌داد؛ همان‌طور که باده‌نوشی را بر کتاب‌خوانی ارجح می‌دانست! او، در یک کلام، شیفته‌ی زندگی بود، و در این بین، ادبیات را چیزی جز تفننی هرازگاهی، قلمداد نمی‌کرد. با این همه، هم‌او بود که برخی از شاهکارهای بزرگ ادبیات آمریکا را در طول سده‌ی بیستم خلق کرد. در میان این شاهکارها، کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش جایگاهی یکه و ممتاز دارد.

اثر مذکور گزیده‌ای از اشعار چارلز بوکوفسکی است. این اشعارِ غالباً کوتاه، صراحتی خیره‌کننده دارند. در این اشعار نشانی از زبان‌بازی و فضل‌فروشیِ مرسومِ شاعران نمی‌یابیم. به جای آن، زندگی‌ست که در این اشعار موج می‌زند؛ زندگی، چنان‌که خود را در تلخیِ جرعه‌ای شراب بازمی‌نمایاند؛ و یا در خال و خطِ زیبایِ زنی بدکاره.

کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش توسط پیمان خاکسار به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات آمریکا و علاقه‌مندان به اشعار مدرنیستی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش به شمار می‌روند.

با چارلز بوکوفسکی بیشتر آشنا شویم

چارلز بوکوفسکی (Charles Bukowski)، شاعر و نویسنده‌ی نامدار آمریکایی، به سال 1920 در شهر آندرناخ آلمان دیده به جهان گشود و در سال 1994 در شهر سن پدرو روی در نقاب خاک کشید. پدر او سربازی آمریکایی، و مادرش یک زن ساده‌ی اهل آلمان بود. بوکوفسکی کودکی دشواری داشت. پدرش که مردی دائم‌الخمر و خشن بود، مدام و به بهانه‌های مختلف، تنها فرزند خویش را زیر باد کتک و ناسزا می‌گرفت. در این بین، مادر نیز چندان پروای حمایت از پسر را نداشت.

بوکوفسکی تحصیلات آکادمیک خود را در دانشگاه لس‌آنجلس‌سیتی پی گرفت. او در دوره‌های روزنامه‌نگاری و ادبیات این دانشگاه شرکت کرد. اگرچه حضورش در محیط دانشگاه چندان به درازا نپایید. بوکوفسکی اساساً مردِ هنجارشکنی بود، و به قواعد زندگی مألوف تن نمی‌داد. همین بود که دانشگاه را، پیش از آن‌که مدرکی رسمی دریافت کند، ترک نمود، و برای این‌که در حرفه‌ی نویسندگی به جایی برسد، عازم آرمان‌شهر نویسندگان آمریکا، یعنی نیویورک شد.

ناکامی بوکوفسکی در انتشار آثاری که به نگارش درآورده بود، او را به نومیدی‌ای مفرط سوق داد. بوکوفسکی نوشتن را موقتاً کنار گذاشت و همچون پدر، در دام الکلیسم گرفتار آمد. اما مدتی بعد، ستاره‌ی اقبال به او چشمک زد، و یکی از آثارش نظر مثبت ناشری را به خود جلب کرد، و پس از مدتی رفت‌وآمد، به انتشار رسید. در این ایام، بوکوفسکی بیست و چهارساله بود. پس از این بود که او به دنیای ادبیات وارد شد و ظرف مدت‌زمانی کوتاه، سری در میان سرها درآورد. اگرچه احساس بی‌کفایتی و نومیدی، که به او بهانه‌ای برای افراط در نوشیدن الکل می‌داد، تا پایان عمر با او همراه بود.

از میان آثار مطرح چارلز بوکوفسکی، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره نمود: «ساندویچ ژامبون»، «هالیوود»، «عامه‌پسند»، «سوختن در آب، غرق شدن در آتش»، «هزارپیشه» و «عشق». گفتنی‌ست که تمام این آثار به زبان فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش: گزیده اشعار چارلز بوکفسکی می‌خوانیم

برایت نگاه خیره مشتریانی را ارمغان می‌آورد
که فکر می‌کردند از تو مهم‌ترند
غذاها وحشتناک گران بود
برای یک بطر شراب باید دست چپت را گرو می‌گذاشتی
سلین مرده بود
مردهای چاق سیگار می‌کشیدند و
بدل به حلقه‌های شکوهمند دود می‌شدند
مردهای لاغر سیخ نشسته بودند
و فقط با جمع خودشان حرف می‌زدند
خدمتکار پاهای بزرگی داشت و مطمئن بود که
آن‌ها از هر چیز و هر کس مهم‌ترند

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آره راست می‌گی
اعتراف
اکنون
او گفت
این
‌تراشه‌ی اینتل 16 بیتی 8088
با یک نابغه ملاقات کردم
باران
بدترین‌ها و بهترین‌ها
برای جین: با تمام عشقم
که باز کافی نبود
برای جین
برای روباه‌ها
بریدن صورت وقت اصلاح
بگذار در برت بگیرند
بودا چیناسکی می‌گوید
بیگانه‌ها
پاریس
پرده نمایش
پرنده آبی
پس می‌خواهی نویسنده شوی
تباهی
تنها میان جمع
جهنم جای دلگیری ست
جوان در نیواورلیان
چه می‌توانیم بکنیم؟
حرفه نمایش
خانه
خب، حالا؟
خرد شدن
خواب
خوش اقبال ها
!دلت بسوزه
دوستان در تاریکی
دیوانه‌ها همیشه دوستم داشته‌اند
رادیوی با دل و جرئت
زوال
سطل زباله
سلام، خوبید؟
شب بزرگ بر فراز شهر
شبی که داشتم می‌مردم
شعرخوانی
شعر
شعری برای تولد چهل و سه سالگی‌ام
شلخته‌ی بزرگ
عشق و شهرت و مرگ
علت و معلول
فاکنر
فایده یک عنوان چیست؟
صابران وارثان زمین‌اند
قصه وقت خواب
کارسون مک کالرز
کامپیوتر من
کتاب‌هاتون رو دوست دارم
کمال اندوه
گاوها در کلاس نقاشی
لبخند به یاد ماندنی
ما مطرودان
مادر
مالیخولیا
مدرسه‌ی شبانه
مرده
مردی با چشمان زیبا
مرگ یک ابله
مسخ
می نوشی؟
نبوغ جمعی
نزدیکی به بزرگی
نوشتن
نیروانا
و ماه و ستاره‌ها و دنیا
ول گردی با جین
یعنی تنها من‌ام؟
یک‌روز دیگر
یک و سی و شش دقیقه صبح
یک آدم بامزه
و خورشید از رحمتش درد می‌کشد
تکه‌هایی از سؤال و جواب شان پن با چارلز بوکفسکی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش: گزیده اشعار چارلز بوکفسکی
نویسنده
مترجمپیمان خاکسار
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-964-362-401-9
موضوع کتابکتاب‌های شعر خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ ۲۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش

ناصر میرشاهی
۱۴۰۲/۸/۲۵
ترجمه خیلی خوبی بود و تا حدودی راضی کننده
Fatemeh Najafi
۱۴۰۳/۱/۱
ترجمه خوبی داشت. من دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش

برای دریافت کتاب سوختن در آب، غرق شدن در آتش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.