معرفی و دانلود کتاب سگ مثبت: داستانی در مورد قدرت مثبت‌اندیشی

عکس جلد کتاب سگ مثبت: داستانی در مورد قدرت مثبت‌اندیشی
قیمت:
۱۷۵۰۰ 8750 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سگ مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سگ مثبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سگ مثبت: داستانی در مورد قدرت مثبت‌اندیشی

افراد همواره در تلاش‌اند تا کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند و از چالش‌ها سربلند بیرون بیایند. اما نمی‌دانند که کلید موفقیت، مثبت‌اندیشی است. کتاب سگ مثبت، که به‌ قلم جان گوردون، نویسنده‌ی پرفروش مجله‌ی وال‌استریت نوشته شده، تفکر مثبت را از زوایای مختلف بررسی کرده. نویسنده، ضمن اشاره به نتایج درخشان مثبت‌اندیشی، از آن به‌عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی نام می‌برد. این کتاب، راهنمایی الهام‌بخش است و می‌تواند دیدگاه خواننده را به‌کلی تغییر دهد.

درباره‌ی کتاب سگ مثبت

مبحث مثبت‌اندیشی، مستلزم یک بررسی همه‌جانبه است و نمی‌توان اهمیت آن را با اشاره به چند مورد محدود، تقلیل داد. جان گوردون (jon Gordon) در کتاب سگ مثبت (The Positive Dog)، این مسئولیت را به‌عهده گرفته تا از تمامی زوایای پنهان مثبت‌اندیشی پرده بردارد.

او توضیح می‌دهد که تفکر مثبت چگونه می‌تواند علاوه‌بر فرد مثبت‌اندیش، اطرافیان او را هم خشنود کند و معتقد است که اگر افراد از فواید اندیشه‌های مثبت آگاهی داشته باشند، امکان ندارد راه دیگری را برای زندگی کردن انتخاب کنند. نویسنده در ادامه با ذکر استراتژی‌هایی کاربردی به خواننده‌ی کتاب کمک می‌کند تا افکار مثبت را تقویت کرده و با پیاده‌سازی آن، زندگی شادتر و موفق‌تری داشته باشد.

کتاب سگ مثبت همه‌ی علاقه‌مندان را در مسیر درست قرار می‌دهد و نیازی نیست که خواننده از پیش مثبت‌اندیش باشد. چراکه این مهارت را پس از مطالعه‌ی کتاب به دست می‌آورد. افزایش سود و فروش بیشتر برای فروشندگان و فعالان حوزه‌ی بازاریابی، موفقیت در فعالیت‌های گروهی، تربیت فرزندانی سالم و موفق، رونق کسب‌وکار و بهبود روابط، دستاوردهای مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو است.

این کتاب برای تشریح مباحث، داستانی گیرا و ساده را روایت می‌کند تا بتواند کارکرد مغز و اندیشه‌های انسان را توضیح دهد. در این راستا جان گوردون، دو سگ را مثال می‌زند که یکی از آن‌ها، شاد، خوشبین و امیدوار است. اما دیگری با خشم، ترس و بدبینی زندگی می‌کند. این دو موجود که کاملاً در تضاد با یکدیگرند، مدام دعوا می‌کنند و کشمکش میان‌ آن‌ها تمامی ندارد. مت، سگ کوچولو و ناامید داستان است و بوبا، سگی بزرگ و خوشبینی که قصد دارد به مت کمک کند تا با استفاده از افکار مثبت، تجربه‌ی شاد و بهتری در زندگی داشته باشد.

نویسنده پس از روایت داستان مت و بوبا، توضیح می‌دهد که ساختار ذهن انسان هم از همین چارچوب پیروی می‌کند. دو موجود متضاد در ذهن وجود دارند که همواره در جدال با یکدیگرند و اینجاست که فرد می‌تواند با تقویت یکی از جنبه‌ها، دیگری را شکست دهد. اگر او به بدبینی‌ها و ناامیدی‌ها پروبال دهد، در حقیقت آن‌ها را تقویت می‌کند تا در نبرد پیروز شوند. به همین خاطر است که افراد باید با آگاهی از این فرایند فکری، اقدام به تقویت نیروهای مثبت و شادی‌بخش کنند.

استراتژی‌های ساده و تأثیرگذار کتاب سگ مثبت تمام جنبه‌های فردی، اجتماعی و کاری را شامل می‌شود و نتایج درخشان آن را می‌توان در ازدواج، دوستی‌ها و پیشرفت‌های شغلی مشاهده کرد. لازم به ذکر است که این کتاب نتیجه‌ی تحقیقات گسترده‌ی نویسنده در حوزه‌ی روان‌شناسی است و تمامی توصیه‌های ذکرشده در آن، پیش‌تر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. نتایج ناشی از این آزمون‌ها جان گوردون را تشویق به نگارش این کتاب کرد تا همه‌ی افراد بتوانند از فواید مثبت‌اندیشی بهره‌مند شوند.

طول عمر بیشتر، بازدهی خوب در فضای کار، قدرت تصمیم‌گیری، موفقیت در روابط زناشویی، انعطاف‌پذیری، دوری از استرس و دوستی‌های پایدار، شماری از ویژگی‌های افراد مثبت‌اندیش است که آن‌ها را در رسیدن به اهداف و آرزوها یاری می‌کند. کتاب سگ مثبت با ترجمه‌ی سهیلا مختاری توسط نشر شادن پژواک منتشر شده است.

کتاب سگ مثبت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب سگ مثبت به کسانی که قصد دارند از طریق تحول اندیشه‌ها زندگی خود را بهبود ببخشند، توصیه می‌شود. این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و توسعه‌ی فردی هم مناسب است.

با جان گوردون بیشتر آشنا شویم

جان گوردون، نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1971 است. آثار او در دسته‌ی کتاب‌های موفقیت، توسعه‌ی فردی و بازاریابی قرار می‌گیرند. سخنرانی‌های انگیزشی جان گوردون همواره با استقبال عمومی همراه می‌شود و از توصیه‌های او در شماری از شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر فورچون، چندین تیم‌ ورزشی، مدارس و سازمان‌های غیرانتفاعی استفاده شده است. کتاب «اتوبوس انرژی» و کتاب «سرسختی در رابطه»، شماری از بهترین کتاب‌های جان گوردون‌اند.

جملات برگزیده کتاب سگ مثبت

  • ما می‌تونیم انتخاب کنیم که به جای احساس استرس، احساس خوشبختی کنیم.

  • ترس از ناشناخته باعث می‌شه که ما حتی وقتی تغییر برامون مفیده باز هم به شرایط موجود بچسبیم.

  • لبخند زدن همون اثری رو داره که بو کردن این گل‌های زیبای اینجا داره. باعث می‌شه حس خوبی داشته باشی.

  • خندیدن قیمتی نداره، یه داروی مجانیه که تو می‌تونی هروقت می‌خواهی احساس مثبتی داشته باشی استفاده‌ش کنی.

  • هیچکس بدون امتحان زندگی نمی‌کنه. ما همگی با چالش‌هایی در زندگی‌مون مواجهیم. اما یه انتخاب داریم می‌تونیم اجازه بدیم این چالش‌ها ما رو نابود کنه یا ما رو قوی‌تر کنه و این دیدگاه ماست که نتیجه رو تعیین می‌کنه.

در بخشی از کتاب سگ مثبت می‌خوانیم

بوبا گفت: «آره. خنده نه تنها باعث می‌شه بیشتر بخندی بلکه یه راه قدرتمند برای غذا دادن روزانه به سگ مثبته. مطالعات نشون می‌دن که خنده حالت رو بهتر می‌کنه، استرس رو کم می‌کنه، سیستم ایمنیت رو تقویت می‌کنه، ماهیچه‌هات رو شل می‌کنه و لذت زندگیت رو اضافه می‌کنه. خندیدن قیمتی نداره، یه داروی مجانیه که تو می‌تونی هروقت می‌خواهی احساس مثبتی داشته باشی استفاده‌ش کنی. از همه بهتر مجبور نیستی منتظر چیزی بمونی که باعث خندیدنت بشه؛ می‌تونی به تجربه‌های خنده‌دار یا یه جک فکر کنی تا خنده‌ت بگیره.»

سپس بوبا شروع به حفاری کرد و وقتی دوباره کتاب جِید رو درآورد، به مَت داستان مردی به نام نورمَن کازینس (Norman Cousins) را نشان داد که دچار بیماری سختی شده بود که هیچ درمانی نداشت. او به جای قبول سرنوشتش، موضوع آزمایش خودش قرار گرفت. او تصمیم گرفت با ساعت‌ها تماشای فیلم‌های برادران مارکس (Marx) و درخواست از پرستارش برای خواندن داستان‌های شاد، بدن و مغزش را با انواعی از احساسات مثبت پر کند. او به این نتیجه رسید که یک خنده‌ی از ته دلِ ده دقیقه‌ای به او کمک می‌کند دو ساعت بدون درد بخوابد و بعد از مدت کوتاهی او دیگر نیازی به قرص مسکن و قرص خواب نداشت. کازینس نشان داد که با خندیدن باعث سلامتیِ خودش شده و این خنده روش خوبی برای تفریح کردن در درون و بدون نیاز به بیرون رفتن است.

بوبا گفت: «اگه اون بتونه این کار رو بکنه. پس تو هم می‌تونی. تو می‌تونی خودت رو بخندونی و با افکار شاد خنده‌های واقعی ایجاد کنی.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مَت (Matt) و بوبا (Bubba)
فصل دوم: فواید مثبت بودن
فصل سوم: به راحتیِ یک لبخند
فصل چهارم: تغذیه با لبخند
فصل پنجم: به یک پیاده‌رویِ «شکرگزاری» برو
فصل ششم: ماهیچه‌های قدردانیت رو بساز
فصل هفتم: روز قدردانی
فصل هشتم: برای خودت داستان‌های مثبت بگو
فصل نهم: فرصت داشتن به جای مجبور بودن
فصل دهم: خوشبخت به جای پر از استرس
فصل یازدهم: شکایت‌ها را به راه‌حل‌ها تبدیل کن
فصل دوازدهم: ترس و ایمان
فصل سیزدهم: چالش‌ها و فرصت‌ها
فصل چهاردهم: یک فرصت
فصل پانزدهم: سگ مثبت رشد می‌کند
فصل شانزدهم: انرژی مثبت مُسری است
فصل هفدهم: بومرنگِ مثبت بودن
فصل هجدهم: غذا دادن به دیگران
فصل نوزدهم: عشق
فصل بیستم: تشویق
فصل بیست‌ویکم: یک روز عجیب
فصل بیست‌ودوم: منفی بودن هم فایده‌ای دارد
فصل بیست‌وسوم: بوبا چه کار می‌کرد؟
فصل بیست‌وچهارم: یک روز خاص
فصل بیست‌وپنجم: دو سگ مثبت بهتر از یک سگ مثبت هستند
به سگ مثبت غذا بده: برنامه عملیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سگ مثبت: داستانی در مورد قدرت مثبت‌اندیشی
نویسنده
مترجمسهیلا مختاری
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰ 8750 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سگ مثبت

sahereh sadeghi
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
یه کتاب کوتاه و مفید و کاربردی برای داشتن شور و شوق بیشتر و تلاش و کوشش آگاهانه برای بهتر زیستن.
تجربه داشتن حس خوب و عمیق ساختن آن و تبدیل چالش‌ها و مشکلات به فرصت‌ها در این کتاب به خوبی توضیح داده شده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سگ مثبت

برای دریافت کتاب سگ مثبت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.