معرفی و دانلود کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج

عکس جلد کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج

کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج اثر پرفروش استفان سی. لاندین، هری پل و جان کریستنسن، به شما می‌گوید چگونه عشق و علاقه به شغل‌تان را جایگزین نفرت از آن کنید و با اشتیاق و انگیزه در محل کارتان حضور یابید و این حس را به همکارانتان نیز انتقال دهید.

درباره کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج:

فلسفه ماهی به هزاران انسان در سازمان‌ها و شرکت‌های فراوانی در سرتاسر جهان کمک کرده تا بتوانند خدمات فوق‌العاده‌ای ارائه دهند، اعتماد و کار گروهی را بهبود ببخشند و انرژی و شوق را به محل کارشان منتقل کنند.

زیبایی فلسفه ماهی این است که قادر خواهید بود آن را در همۀ قسمت‌های زندگی‌تان استفاده کنید. این فلسفه به شما کمک می‌کند تا بهتر و بیشتر متوجه شوید که تصمیم‌هایتان تا چه میزان می‌تواند بر روی دیگران اثر بگذارد و زبان مشترکی فراهم کند که موجب شود همه با یکدیگر نظرات یکسانی داشته باشند و گفتگوها را در مسیر رسیدن به یک نتیجۀ مثبت پیش ببرند.

این فلسفه زمانی واقعی می‌شود که آن را در زندگی به کار ببندید. علت موفقیت فلسفه ماهی به خاطر افرادی است که آن را به شیوه‌هایی که شما حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید، به کار بسته‌اند.

کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج (Fish: A Proven Way to Boost Morale and Improve Results)، یک داستان کلاسیک دربارۀ تبدیل کارتان به چیزی است که دوستش دارید. از هنگامی که نخستین نسخۀ کتاب ماهی در سال 2000 منتشر شده است، تا امروز بیش از 5 میلیون نسخه به 35 زبان به فروش رفته که آن را به یکی از پرفروش‌ترین آثار تجاری دوران تبدیل کرده است. دلیل این امر را می‌توان در داستان‌پردازی جذاب، توصیه‌های بدون محدودیت زمانی، رویکردی با اجرای آسان و شوقی الهام‌بخش یافت. کتاب فلسفه ماهی بهترین پیام برای عصر حاضر است.

ایدۀ اصلی داستان کتاب ماهی در مورد زنی است که رویکردش را در مورد کار تغییر می‌دهد و محیط کار بی‌روحش را به محلی سرشار از تفریح و انرژی تبدیل می‌کند. این ماجرا از فیلم شگفت‌انگیزی الهام گرفته شده که جان کریستنسن دربارۀ ماهی‌فروشان بازار ماهی پایک پِلِیس در سیاتل تهیه کرده بود. ماهیگیران هر روز با توجه زیاد و بازی‌های روحیه‌بخش، جلب مشتری می‌کنند. خدمات مشتری سطح بالای آن‌ها، باعث شده که بازار ماهی پایک پِلِیس، به یکی از موفق‌ترین فضاهای خرده‌فروشی در آمریکا تبدیل شود.

در دوران بزرگسالی انسان‌ها تقریباً 75 درصد از زمان بیداری را به فعالیت‌های مربوط به کار، مانند آماده شدن برای کار، رفت‌وآمد به محل کار، کار کردن، فکر کردن به کار و استراحت بعد از کار اختصاص می‌دهند. اگر شما آنقدر زمان روی این بخش از زندگی‌تان سپری می‌کنید، باید از آن لذت برده و انرژی بگیرید. متأسفانه افراد زیادی هنوز به امید رسیدن روزهای تعطیل و تنها برای تأمین نیازهای جای دیگری از زندگی، کار می‌کنند.

چیزی که این کتاب توضیح می‌دهد، توجه به مشتری و همکاران، تصمیم به لذت بردن و سوق دادن روز انسان‌ها به شادی، معنا و کمال است. فلسفه ماهی چه برای سازمان‌های بزرگ و چه کوچک، قابل اجراست. این فلسفه به همان اندازه که در بخش عمومی مؤثر است، در بخش خصوصی نیز تاثیر دارد. در واقع این ابزار قدرتمند، می‌تواند به زندگی هم در خانه و هم سرکار طراوت ببخشد.

این کتاب تنها راجع به ماهی فروختن نیست، بلکه یک داستان عاشقانه است. آن را با همکارانتان در محل کار به اشتراک بگذارید و چهار استراتژی آن را تمرین کنید. آماده باشید، زیرا وقتی با شوق، انرژی و اشتیاقی که در وجود هر کدام از شما قرار دارد، ارتباط برقرار کنید، نتایج شگفت‌انگیزی رخ خواهد داد.

ماهی یک مَثَل و یک داستان خیالی دربارۀ پیدا کردن منبع عمیق انرژی، خلاقیت و شوقی است که درون هر کدام از شما با یادگیری دوست داشتن کاری که انجام می‌دهید، وجود دارد؛ حتی اگر در آن زمان دقیقاً کاری که دوست دارید را انجام ندهید.

کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به شغلتان علاقه ندارید و می‌خواهید این حس را تغییر بدهید و به فرد پرنشاطی در محل کار تبدیل شوید این کتاب را گوش دهید.

با نویسندگان کتاب ماهی بیشتر آشنا شویم:

استفان سی. لاندین (Stephen C. Lundin) تجربه‌ای که در زمان نوشتن فلسفه ماهی به دست آورد را به محل کار خودش و سازمان‌های زیادی در 56 کشور دنیا برد. اکنون او کارهایش را محدود کرده و بر امور عام‌المنفعه تمرکز کرده است و به سازمان‌هایی که توسط افراد مسن یا آسیب‌پذیر اداره می‌شوند کمک می‌کند.

هری پل (Harry Paul) با ارائۀ ایده‌ها و مفاهیم کتاب‌هایش از طریق کلیدواژه‌ها و سمینارهای پرانرژی و خوش‌بینانه دور دنیا سفر می‌کند. او برنامه‌هایش را براساس کتاب‌های «ماهی: راهی اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج»، «چه کسی برتری را دزدیده است؟ چه چیزی مانع می‌شود تا در محل کار خود بهترین باشیم» و «تغییر جهت فوری» ارائه می‌دهد. به این ترتیب مردم برای رفتن به سرکار و سخت‌کوشی هیجان‌زده می‌شوند.

خالق کتاب فلسفه ماهی جان کریستنسن (John Christensen) مؤسسۀ یادگیری چارت هووس را تأسیس کرد. کار او توسعۀ ابزارهای یادگیری است که به افراد کمک می‌کند تا با اجرای تمرین‌های چهارگانه توان بالقوه‌شان را شکوفا کنند. از جان و تیم‌اش فیلم‌های زیادی در مورد محیط‌های کاری که فلسفۀ ماهی در آن انجام می‌شود وجود دارد که در مدارس، درمانگاه و مکان‌های مدیریتی برنامه‌های خاصی اجرا کرده و به تیم‌ها کمک می‌کنند تا انرژی فلسفۀ ماهی را حفظ کنند.

در بخشی از کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج می‌خوانیم:

در وقتِ ناهارِ روز سه‌شنبه؛ ماری سریع به خیابان اول و به بازار رفت. حتماً لُنی منتظر او بود چون به سرعت از بین جمعیت خارج شد و ماری را به سمت سطح شیب‌دارِ بعد از قسمت اهدای تی‌شرت، هدایت کرد.

لُنی گفت: «انتهای سالن چندتا میز هست.»

و به سمت یک اتاق محصور شیشه‌ای با منظره‌ای فوق‌العاده از بندر و تنگه‌ی پاگِت رفت. لُنی پیراشکی و ماستی که ماری‌جِین برایش آورده بود را خورد و ماری هم همان طور که داشت ماستش را می‌خورد درباره‌ی کار کردن در بازار ماهی پرسید. بعد از این که لُنی یک روز عادی را برایش توصیف کرد، دیگر ماهیگیری آنقدر هم برای ماری جذاب به نظر نمی‌رسید، همین باعث شد رفتار کارکنان بازار ماهی پایک پِلِیس برایش بیشتر تحسین‌برانگیز باشد.

بعد از اینکه لُنی کارهای خسته‌کننده‌ای که باید هر روز انجام می‌دادند را توضیح داد ماری گفت:

«به نظر می‌رسه که کار ما و شما، بیشتر از چیزی که فکر می‌کردم بهم شباهت دارن»

لُنی به او نگاه کرد و گفت: «واقعاً؟»

- بله، می‌شه گفت بیشتر کاری که کارمندهای من انجام می‌دن، خسته‌کننده و تکراریه. با این حال کار مهمیه. ما هیچ وقت مشتری رو نمی‌بینیم، اما اگه اشتباه کنیم مشتری ناراحت می‌شه و ما خیلی سرزنش می‌شیم. اگه کارمون رو خوب انجام بدیم کسی توجه نمی‌کنه. به طور کلی کار کسل‌کننده‌ایه. شما یک کار کسل‌کننده رو به فعالیتی جالب تبدیل کردین. به نظر من فوق‌العاده‌ست.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
پیشگفتار
فصل اول: سیاتِل – دوشنبه صبح
فصل دوم: موسسه‌ی مالی فِرست گارانتی
فصل سوم: طبقه‌ی سوم
فصل چهارم: زباله‌دانِ انرژی سمی
فصل پنجم: یک تغییر در روند همیشگی
فصل ششم: بازار ماهی پایک پِلِیس با شهرت جهانی
فصل هفتم: دیدار دوباره
فصل هشتم: رفتارتان را انتخاب کنید
فصل نهم: شجاعت تغییر
فصل دهم: یک سفر به‌یادماندنی
فصل یازدهم: یکشنبه بعدازظهر
فصل دوازدهم: صبح دوشنبه
فصل سیزدهم: سخنرانی ماری‌جِین
فصل چهاردهم: شنبه در بازار ماهی
فصل پانزدهم: بازی کردن
فصل شانزدهم: خوشحالشان کن
فصل هفدهم: تمرکز داشتن
فصل هجدهم: یکشنبه بعدازظهر
فصل نوزدهم: صبح دوشنبه
فصل بیستم: گردش علمی
فصل بیست‌ویکم: ملاقات‌های جمعه بعدازظهر
فصل بیست‌ودوم: آخر هفته در بازار ماهی
فصل بیست‌وسوم: مشخص شدن نقشه
فصل بیست‌وچهارم: تیم‌ها به سر کار می‌روند
فصل بیست‌وپنجم: گزارشات تیم‌ها
فصل بیست‌وششم: تیم بازی کردن
فصل بیست‌وهفتم: تیمِ خوشحالشان کن
فصل بیست‌وهشتم: گروهِ تمرکز داشتن
فصل بیست‌ونهم: گروهِ رفتارت را انتخاب کن
فصل سی‌ام: اجرای تمرینِ رفتارت را انتخاب کن
فصل سی‌ویکم: یکشنبه هفتم فوریه: کافی‌شاپ - یک سال بعد
فصل سی‌ودوم: جشن جایزه‌ی بهترین رئیس زن
درباره‌ی نویسندگان
درس‌های کتاب "فلسفه‌ی ماهی!"

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج
نویسنده، ،
مترجمسهیلا مختاری
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات121
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج

حمید رضایی
۱۴۰۰/۱/۳۰
برای هرکس که در محیط کار مشکل دار پیشنهاد میشود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج

برای دریافت کتاب ماهی: یک روش اثبات شده برای تقویت روحیه و بهبود نتایج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.