معرفی و دانلود کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو

عکس جلد کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو
قیمت:
۵۵۰۰۰ 27500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو

کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو نوشته‌ی هیمن سونیم شامل مجموعه‌ای از جملات آموزنده درباره‌ی موضوعات مختلف است که با ادبیاتی ساده، راه‌های رسیدن به آرامش را در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب بیش از سه میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.

درباره‌ی کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو:

هنگامی که مشغله‌ی زیادی دارید، گمان می‌کنید تعقیب می‌شوید، افکار نگران‌کننده به سوی‌تان هجوم می‌آورد، آینده‌ مبهم و تاریک به نظر می‌رسد، دیگران به شما آسیب رسانده‌اند، آرامش خود را حفظ کنید، حتی برای یک لحظه! شاید شما نیز جزو افرادی هستید که نمی‌دانند چگونه به آرامش درونی برسند. این موضوع هیچ ایرادی ندارد و فقط باید از کسانی که در این زمینه تجربه دارند کمک بگیرید. کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو (The Things You Can See Only When You Slow Down) نیز با هدف یاری رساندن به شما نوشته شده است.

هیمن سانام (Haemin Sunim) در این کتاب رازهای رسیدن به آرامش را با سخاوتی بی‌مانند با شما در میان می‌گذارد. او برای این‌که راحت‌تر مسائل را درک کنید، زندگی شخصی‌ِ خود را در کسوت یک استاد و راهب روایت می‌کند. کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو در هشت فصل نوشته شده و به موضوعات گوناگونی می‌پردازد. با مطالعه‌ی این کتاب می‌آموزید که خودتان را دوست داشته باشید و بیشتر به احوال درونی‌تان توجه کنید.

نکوداشت‌های کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو:

- موقع خواندن این کتاب عالی درباره‌ی خرد، هم گریه کردم و هم خندیدم... سخنان سانام عمیق، اما آشنا هستند؛ ساده، اما هنرمندانه هستند و فصل‌ها بیشتر به گفت‌وگو با دوستی متفکر و دوست‌داشتنی شباهت دارند تا خواندن کتابی درباره‌ی ذهن آگاهی. (publisher weekly)

- توصیه‌های خردمندانه در مورد نحوه‌ی انعکاس و کاهش سرعت. (Elle)

- نکاتی کاملاً هوشمندانه از یک راهب ذن که روحیه، شغل و روابط شما را تقویت می کند. (Daily Mail)

- من خیلی خوشحالم که این کتاب در جهان است. خرد مطلق. (Nancy Colier)

مطالعه‌ی کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر تصور می‌کنید کنترل زندگی خود را از دست داده‌اید و دیگر نمی‌توانید خود را با سرعت آن هماهنگ کنید، این کتاب را از دست ندهید؛ چراکه راهکارهای جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

هیمن سانام را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی کره‌ای یکی از مهم‌ترین مربیان مکتب ذن بودایی به شمار می‌آید. هیمن سانام در سال 1973 در کره‌ی جنوبی به دنیا آمد و برای تحصیل به آمریکا رفت تا در حوزه‌ی فیلم و سینما فعالیت کند اما جذب مسائل معنوی شد. او در دانشگاه‌های برکلی، هاروارد و پرینستون تحصیل کرد و تعالیم رسمی رهبانی را نیز در کشور خود فراگرفت. سپس در کالج همپشر در ایالت ماساچوست به تدریس آیین بودایی مشغول شد. سانام در شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد و به همین دلیل او را راهب توییتری نیز می‌نامند.

جملات برگزیده کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو:

- مری، بین ما ایزد ناشناخته‌ای ایستاده است.
- درباره‌ی دیگران قضاوت نکنید تا درباره‌ی شما قضاوت نشود.
- فرزانگی چیزی نیست که با تلاش و کوشش به آن دست یابیم؛ برعکس، همین‌که آرام گیریم و متوجه آن‌چه هست بشویم، به‌خودی‌خود پدیدار می‌شود.

در بخشی از کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو می‌خوانیم:

هرچه بیش‌تر درباره‌ی این موضوع تأمل می‌کردم، بینش او بیش‌تر برایم معنا پیدا می‌کرد. جهان به وجود می‌آید؛ چون ما از آن آگاهیم. نمی‌توانیم در هستی‌ای زندگی کنیم که از آن بی‌خبریم. جهان برای بودن، وابسته‌به ذهن ماست، درست همان‌گونه که ذهن ما به جهان به‌مثابه‌ی موضوع اصلی آگاهی وابسته است. به‌بیان دیگر، می‌توان گفت آگاهی ذهن ما جهان را به وجود می‌آورد. آن‌چه ذهن ما بر آن متمرکز است، دنیای ما می‌شود. اگر چنین دیدگاهی داشته باشیم، ذهن در مقایسه با جهان خارج، چندان هم ناچیز به نظر نمی‌رسد. چنین نیست؟

ما نه می‌توانیم و نه می‌خواهیم از تک‌تک چیزهایی که در جهان رخ می‌دهد، آگاه باشیم. اگر چنین می‌کردیم، از اضافه‌بار اطلاعات دریافتی، دیوانه می‌شدیم. اگر مانند این دوستم از دریچه‌ی ذهن خود به جهان نگاه کنیم، بی‌درنگ متوجه خواهیم شد که به‌دنبال چه هستیم؛ چراکه ذهن ما بر آن متمرکز می‌شود. نظر به این‌که جهانی که با چشم ذهن‌مان می‌بینیم محدود است، اگر بتوانیم ذهن خود را آموزش دهیم و خردمندانه خودمان انتخاب کنیم که تمرکزمان کجا باشد، آن‌گاه می‌توانیم دنیا را مطابق حالت ذهنی‌مان ادراک کنیم.

در جایگاه راهب و استاد دانشکده، یک سر دارم و هزار سودا. در طول هفته تدریس و پژوهش می‌کنم و آخر هفته چند ساعت رانندگی می‌کنم تا به وظایفم در جایگاه مربی معبد برسم. در زمان تعطیلی مدارس، سرم شلوغ‌تر هم می‌شود. باید با راهبان ارشد دیدار کنم، در جایگاه مترجم در خدمت راهبانی باشم که نمی‌توانند انگلیسی صحبت کنند، برای موعظه به معابد مختلف بروم و وقتی را هم برای تمرین مراقبه‌ی خودم اختصاص دهم. ادامه‌دادن پژوهش‌ها و نوشتن مقالات تحصیلی هم که قوزِبالاقوز است.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: آسودگی
چرا این‌قدر مشغله دارم؟
از زندگی که مأیوس می‌شوید، دمی بیاسایید
فصل دوم: ذهن‌آگاهی
با احساسات خود دوست باشید
وقتی دلسرد هستید
فصل سوم: شوروشوق
اشتیاق خود را مهار و متعادل کنید
این‌که حق با شماست یا نه مهم نیست؛ باهم خوشحال‌بودن مهم است
فصل چهارم: روابط
هنر حفظ روابط خوب
سفر به سرزمین بخشش
فصل پنجم: عشق
اولین عشق
معمولی‌بودن‌تان را دوست دارم
فصل ششم: زندگی
کونگ‌فو بلدید؟
سه بینش رهایی‌بخش
فصل هفتم: آینده
واژه‌ای دلگرم‌کننده می‌تواند آینده‌ای را تغییر دهد
هنگامی‌که در جست‌وجوی پیشه‌ی دلخواه خود هستید
فصل هشتم: معنویت
عموزاده‌هایی که مدت‌هاست آن‌ها را ندیده‌ایم
دو نگاه متفاوت به معنویت در یک خانواده
کلام آخر: چهره‌ی حقیقی شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو
نویسنده
مترجمنازنین فیروزی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-254-029-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های جملات قصار
قیمت نسخه الکترونیک
۵۵۰۰۰ 27500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو

ترلان *
۱۳۹۹/۱۰/۱۳
این کتاب واقعا خوبه
من تمام قسمت نمونشو خوندم
یکی از چیزهایی که توضیح داده اینه که چجوری باید با احساسات منفی خودمون مثل خشم و نفرت و.. برخورد کنیم.
حدیث کاوان
۱۴۰۲/۱/۳۰
من برای دومین بار میخوام این کتاب رو بخونم به نظرم مطالب بسیار ساده ولی در عین حال بسیار عمیق و تاثیرگذارند که همین موضوع مطالب کتابو دلنشین کرده
masi
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
بسیار کتاب جذاب و گیرایی هستش من توی مدت زمان کمی خودنمش چون واقعا مطالبش آدمو رها نمیکنه. ممنون از کتابراه
یاسین‌پاپی
۱۴۰۲/۱۲/۹
کتاب مناسب برای روح‌انسان واصلا هم زرد نیست
دیانا حکیمیان
۱۴۰۱/۵/۴
این کتاب واقعا به آدم کمک میکنه
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو

برای دریافت کتاب دمی آرام گیر و فرزانه شو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.