معرفی و دانلود کتاب صوتی آئورا

عکس جلد کتاب صوتی آئورا
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آئورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آئورا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آئورا

کارلوس فوئنتس در کتاب صوتی آئورا داستان رازآلود مردی را روایت می‌کند که به دنبال کار می‌گردد و با دیدن یک آگهی در روزنامه به دنیایی عجیب‌وغریب پا می‌گذارد. این رمان به دلیل توصیف‌های خارق‌العاده از مضامین رؤیایی و هویت چندگانه که در شخصیت‌ها به تصویر کشیده شده است، اثری متفاوت و پررمزوراز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب صوتی آئورا

رمان کوتاه آئورا (Aura) نوشته‌ی کارلوس فوئنتس (Carlos Fuentes) کتابی در ژانر معمایی و رازآلود است که در سال 1962 در مکزیک منتشر شد. فیلیپه مونترو، یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب صوتی آئورا مورّخ جوانی است که روزی حین روزنامه خواندنْ یک آگهی شغلی نظرش را جلب می‌کند. در آن آگهی زنی به نام کونسئلو به دنبال یک جوان فرانسوی‌زبان، علاقه‌مند به تاریخ و قادر به انجام وظایف منشی‌گری می‌گردد که بتواند ساماندهی و تکمیل خاطرات همسر متوفی خود، ژنرال یورنته را به عهده‌ی او بسپارد. فیلیپه شرایط آگهی را با ویژگی‌های خودش منطبق می‌بیند؛ آنقدر که انگار خانم کونسوئلو این آگهی را درباره‌ی شخص فیلیپه نوشته و تنها به نام او اشاره نکرده است. چند روزی می‌گذرد و فیلیپه مونترو آن آگهی شغلی را را نادیده می‌گیرد و با خودش می‌گوید حتماً تا الان آدم مناسب را پیدا کرده‌اند. اما در نهایت وسوسه می‌شود که شانسش را امتحان کند و تصمیم می‌گیرد به آدرس درج‌شده در آگهی برود؛ خیابانی که با خانه‌های قدیمی و جدید در کنار یکدیگر.

با رسیدن به آدرس، مونترو متوجه می‌شود که خانه کاملاً تاریک است و در باز؛ گویی صاحب‌خانه منتظر رسیدن او بوده است. سپس وارد خانه‌ی تاریک می‌شود و می‌شنود که کسی او را به نام صدا می‌زند. فیلیپه پی صدا را می‌گیرد و در نهایت به اتاقی در طبقه‌ی بالای خانه‌ی مرموز می‌رسد. اتاقی که در آن یک بیوه‌ی پیر، کونسئولو، در تختش دراز کشیده است. به نظر می‌رسد که بیوه‌ی پیر منتظر مونترو بوده است و با دیدن او بلافاصله برایش توضیح می‌دهد که باید چه کارهای را انجام دهد: ساماندهی، تکمیل و انتشار یادداشت‌ها و خاطرات شوهر متوفی‌ پیرزن.

در حالی که کونسئولو دارد با فیلیپه درباره‌ی کار صحبت می‌کند، خواهرزاده‌ی پیرزن، آئورا، وارد اتاق می‌شود. فیلیپه مسحور زیبایی دختر جوان و به‌ویژه چشمان سبز روشن او می‌گردد. اندکی بعد، پیرزن مونترو را به اتاقی که قرار است در آن زندگی کند هدایت می‌کند. جایی که فقط مقدار کمی نور در آن وجود دارد. مونترو شب را در اتاقش می‌گذراند و خبر ندارد که در آینده‌ای نزدیک همه‌چیز قرار است سروشکلی عجیب‌تر و رازآلودتر به خود بگیرد. به‌راستی در این خانه‌ی مرموز چه خبر است؟

این اثر شنیدنی را مترجم توانمند و نامدار کشورمان، عبدالله کوثری، به فارسی ترجمه و نشر صوتی نوار (با خوانش تایماز رضوانی) آن را در قالب کتاب گویا تهیه و منتشر کرده است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی آئورا

در سال 1966 یک فیلم سینمایی با بازی ریچارد جانسون، روزانا شیافینو و جیان ماریا ولونته با اقتباس از این کتاب بر روی پرده‌ی سینما به نمایش درآمد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آئورا

  • رمانی مبتکرانه. (Criticas)
  • یک کتاب خارق‌العاده. (Barnes & Noble)
  • وقتی این کتاب را تمام می‌کنید، تجربه‌ای کامل را از یک داستان ترسناک، زیبا، هولناک زیبایی را پشت سر می‌گذارید. (Newsweek)

کتاب صوتی آئورا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ژانر آثار رازآلود، معمایی و رئالیسم جادویی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را به هیچ وجه از دست ندهید.

با کارلوس فوئنتس بیشتر آشنا شویم

این داستان‌نویس شهیر در سال 1928 در خانواده‌ای مکزیکی در پاناما متولد شد. کارلوس فوئنتس به‌خاطر شغل پدرش، در دوران کودکی در شهرهایی نظیر مونته ویدئو، ریودوژانیرو، واشنگتن، سانتیاگو و بوینس آیرس زندگی کرد اما درنهایت در دوران نوجوانی به مکزیک بازگشت و زندگی خود را در آن جا تشکیل داد. در بهار سال 2012 وقتی فوئنتس از دنیا رفت، بسیاری از بزرگان ادبیات جهان حسرت خوردند که چرا هیچ‌وقت جایزه‌ی نوبل ادبیات به این نویسنده اهدا نشد؛ با این‌که او بارها به‌عنوان نامزد احتمالی دریافت این جایزه انتخاب شده بود.

او راه پدرش را پیش گرفت و سی‌وهفت‌ساله بود که در سمت دیپلمات در شهرهایی نظیر لندن و پاریس مشغول خدمت شد. اما به‌خاطر اختلافات سیاسی با دولت مکزیک از سمت خود به‌عنوان سفیر استعفا داد. همچنین کارلوس فوئنتس مدتی در دانشگاه‌هایی نظیر کمبریج، هاروارد، جورج میسون، کلمبیا، پرینستون و... تدریس کرده است. برخی از مهم‌ترین آثار ادبی او عبارتند از: «مرگ آرتیمو کروز»، «آئورا»، «آب سوخته»، «گرینگوی پیر» و «کریستوفر نازاده».

در بخشی از کتاب صوتی آئورا می‌شنویم

پیرزن خنده‌ای گوش‌خراش سر می‌دهد و به تو می‌گوید که چقدر از لطفت سپاسگزار است و می‌گوید که آن دختر تو را به اتاقت راهنمایی خواهد کرد. در فکر دستمزد چهارهزار پسویی هستی و این که کارت چقدر دلپذیر خواهد بود. آخر اینجور کارهای پژوهشی دقیق را دوست داری. کارهای بی‌نیاز از تقلا و دوندگی یا ملاقات کسانی که حوصله‌شان را نداری. با این فکر‌ها در پی دختر از اتاق بیرون می‌روی و درمی‌یابی که باید او را با گوش دنبال کنی نه با چشم. از پی خش‌خش دامنش می‌روی. خش‌خش تافته. و حالا آرام و قرار نداری که بار دیگر در چشمانش بنگری. به دنبال آن صدا در تاریکی از پله‌ها بالا می‌روی و هنوز به تیرگی خو نکرده‌ای. به یاد می‌آوری که ساعت در حدود شش بعدازظهر است و از هجوم نور تعجب می‌کنی. آنگاه که آئورا در اتاقت را باز می‌کند. در دیگری بدون قفل. و کنار می‌رود و می‌گوید این اتاق شماست. یک ساعت دیگر برای شام منتظرتان هستیم. با همان خش‌خش نرم تافته می‌گذرد و نمی‌توانی دیگربار چهره‌اش را ببینی. در را می‌بندی و به شبکه‌ی شیشه‌ای بالای سر که به‌جای سقف است می‌نگری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
فصل اول
14 دقیقه
فصل دوم
19 دقیقه
فصل سوم
15 دقیقه
فصل چهارم
20 دقیقه
فصل پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آئورا
نویسنده
مترجمعبدالله کوثری
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آئورا

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۴/۶
🍁اولین کتابی بود که از این نویسنده میخوندم. و همیشه، زمان اولین‌ها از هر نویسنده‌ای میرم دنبال به شناخت کلی از نویسنده؛ فوئنتس نویسنده‌ای پانامایی هست که به علت دیپلماتیک بودن پدرش زمان کودکی‌شو‌ توی مکزیک بزرگ شده و خودش هم دیپلمات شده! پس دید سیاسی قطعا توی‌ قلمش هست.
راوی ‌کتاب پسری به اسم که
‘فیلیپه مونترو’ هست فارغ التحصیل تاریخ، توی‌ فرانسه ست. با یه آگهی کاری به خانه‌ای میره که صاحبش یه زن پیری به اسم خانوم کونسوئلو ست که میخواد دست نوشته‌های شوهر ژنرال اشو به کتاب تبدیل کنه. این زن برادرزاده‌ای زیبا و‌جوان به اسم آئورا داره که راوی عاشق اون میشه.
نویسنده داستان رو با سبک رئالیسم شروع میکنه، در ادامه رئالیسم جادویی رو توی سمبل سازی و یا توصیف‌های راوی میبینیم و همینطور یه جاهایی هم توی وهم و خیال راوی، سورئالیسم رو میبینیم!!
کتاب دراصل مای مخاطب رو به درک چندبعدی از ترس و نفرت، عشق و سکس، خشونت و تاریخ، فضایی گوتیک و در نهایت جاودانگی سوق میده!
یه چیزی که برام‌جالب‌بود، اینه که کتاب درظاهر تم عشقی و هوس داره، ولی دراصل به مواردی مثل جنگ فرانسه ‌مکزیک، عقاید مذهبی، زندگی ‌و میل به جوانی رو ‌ میشه دید. پایان شکه کننده‌ای داشت! کتابی بود زیبا، با نگاهی به تاریخ، و داشتن تخیل ادبی با قلمی ساده و روان!
رویا +
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب روایت خوبی دارد. اولش تعجب کردم که چرا آقای رضوانی از جایگاه اول شخص داستان را روایت نمی‌کند و از سوم شخص استفاده می‌کند. ولی پایان داستان موضوع را برایم حل کرد. داستان درون فضای تاریک یک خانه قدیمی در جریان است و همین تاریکی بر ذهن خواننده داستان هم حاکم می‌شود و مثل اینکه با گذشت زمان آن فضای تاریک از درون روشن می‌شود. در کل جالب بود البته به شرط اینکه یک کم انتزاعی به داستان گوش کنید.
صادق ضامنی
۱۴۰۳/۱/۵
نوع خوانش خسته کننده و ناملموس با یک کتاب رئالیسم جادویی مثل آئورا بود، صدای گوینده در حد خوانش یک صفحه قابل تحمل بود، نوع تم و سبک صدای گوینده به درد این داستان نمیخوره، در این کتاب باید مثل کتاب مرشد و مارگاریتا که حامد فعال عالی روایت کرد و باعث شد من دو بار گوش بدم از صدای استاندارد این سبک استفاده بشه، این نکته رو هم توجه کنید صدای داستان اکثر در خودرو گوش داده میشه
Reza Khodabakhshi
۱۴۰۱/۹/۱۸
به کسانی که با ادبیات سورئالیستی و نمادپردازی حال میکنند توصیه میکنم نویسنده با روشی به ظاهر ساده، ما را به سفری به اعماق حسرت‌ها و آرزوهای محال بشری، آسیب‌های ناشی از آن‌ها می‌کشاند و نتیجه را به خواننده وا میگذارد
دیانا دیانتی
۱۴۰۱/۸/۳۰
داستان آئورا
در مورد مردی است که در استخدام یک خانم پیر در می‌آید برای نوشتن خاطرات همسرش که ناگهان مرد در پایان داستان با همبستر شدن با آن پیر زن شما را با مسئله مهمتری مواجه می‌کند.
داستان کوتاه جالبی است.
Samira Naraghi
۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بی سر و ته اگر فیلم بود جذاب میشد اما در کتاب آن هم صوتی ذهنی بسیار سه بعدی نیاز بود برای همگام سازی آنچه میشنیدم و آنچه تصویر میکردم در ذهن
ارشیا نوذری
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
واقعا کتاب قشنگی بود
ترجمه خوب و خوانش آقای رضوانی هم مثل همیشه عالی
نوع روایت هم بسیار جالب و جدید بود
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۱/۹/۱۷
داستان کوتاه و تا حدی جالب بود
صرفا در جستجوی آقای تایماز رضوانی به این کتاب رسیدم، تجربه بدی نبود
ممنون
بهاره واعظ
۱۴۰۱/۹/۲۱
به هیچ عنوان ارتباطی با موضوع نگرفتم تا اومدم تحلیلش کنم تموم شد
دیانا حکیمیان
۱۴۰۳/۱/۱۰
اصلا نفهمیدم چی بود. خیلی کوتاه و برای من بی مفهموم بود
مریم
۱۴۰۳/۱/۵
از وسعت تفکر و دقت نویسنده قراره به وجد بیاید
, مرضیه حمیدی
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
بسیار متن ادبی و زیبا دارد. خواندنش برای یک بار ارزش دارد
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آئورا

برای دریافت کتاب صوتی آئورا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.