معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره

عکس جلد کتاب صوتی آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در هر قدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آرامش در هر قدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره

چطور می‌شود دقایق گیر افتادن در یک ترافیک وحشتناک را به لحظاتی برای رسیدن به آرامش تبدیل کرد؟ تیک نات هان، راهب بودایی مشهور، در کتاب صوتی آرامش در هر قدم، بر این باور است که هیچ لحظه‌ای از زندگی و هیچ کاری نباید به حساب تلف کردن وقت گذاشته شود. درواقع انسان‌ها باید از فکر کردن مدام به آینده یا گذشته دست بکشند، در لحظه‌ی حال زندگی کنند، از هر نفس خود آگاه باشند و بهره‌ی کافی را از آن ببرند.

درباره‌ی کتاب صوتی آرامش در هر قدم

استاد ذن، رهبر معنوی و نویسنده‌ی مشهور، تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) در کتاب صوتی آرامش در هر قدم (Peace Is Every Step) به مخاطبان خود می‌آموزد که چگونه در مواجهه با موقعیت‌هایی که انسان را تحت فشار قرار می‌دهد و او را به چالش می‌کشد، مثبت‌اندیشی خود را حفظ کنند و استوار باقی بمانند. از نظر تیک نات هان حتی زنگ تلفن هم می‌تواند تلنگری برای بازگشت به خود واقعی‌مان باشد.

در کتاب صوتی آرامش در هر قدم، بشقاب‌های کثیف، چراغ‌های قرمز و ترافیک به‌عنوان همراهان معنوی ما طی مسیرمان به سمت ذهن‌آگاهی معرفی می‌شوند؛ مقصدی که در آن ذهن و وجودمان بر واقعیت و زمان حال متمرکز می‌شوند. تیک نات هان به مخاطبان خود وعده می‌دهد که با رسیدن به این مرحله، وجودشان در آگاهی کامل و رضایتی عمیق غوطه‌ور خواهد شد؛ چنانکه از تک‌تک نفس کشیدن‌های خود آگاه هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آرامش در هر قدم

از نکات بسیار مهم کتاب صوتی آرامش در هر قدم، آموزش‌های کاملاً کاربردی تیک نات هان است که به زندگی روزمره‌ی هر آدمی پیوند خورده‌اند. او در این کتاب نحوه‌ی مدیتیشن و رسیدن به ذهن‌آگاهی را در کارهای مختلف روزمره تشریح می‌کند. برای مثال تیک نات هان در کتاب صوتی آرامش در هر قدم از چگونگی زیستن در زمان حال و موقعیت‌هایی مثل ظرف شستن، رانندگی کردن، قدم زدن و کار کردن صحبت می‌کند.

کتاب صوتی آرامش در هر قدم با عنوان فرعی گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره را نشر صوتی شادن پژواک با صدای وحید مرتضوی کیاسری و اعظم حبیبی و براساس ترجمه‌ی لیلی پسندیده منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آرامش در هر قدم

  • این کتاب خیلی ارزشمند است و می‌تواند زیستن فردی و زندگی جامعه‌ی ما را متحول کند. (دالایی لاما)

  • سبک نگارش تیک نات هان، بیانگر ظرافت و باریک‌بینی اوست. باید بگویم که بعد از خواندن کتاب آرامش در هر قدم، به کیسه‌های پلاستیکی هم مثل قبل نگاه نخواهید کرد و حتی ممکن است تمایل شدیدی به در آغوش گرفتن درختان پیدا کنید. (برایان برویا، نویسنده و استاد فلسفه)

  • کتاب آرامش در هر قدم بسیار زیبا و شفاف نوشته شده است. این کتاب شامل تفسیر و تعمق‌های تیک نات هان به‌عنوان یک راهب بودایی و فعال صلح‌طلب است. (Midwest Book Review)

کتاب صوتی آرامش در هر قدم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آرامش در هر قدم برای مخاطبان کتاب‌های انرژی‌درمانی، ذن، مدیتیشن و خودسازی مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره می‌شنویم

به نظر من این ایده که شستن ظروف کار ناخوشایندیه، تنها زمانی صدق می‌کنه که شما اون‌ها رو نشورین. وقتی جلوی سینک بایستید، آستین‌هاتون رو بالا بزنید و دست‌هاتون رو در آب گرم بذارید، این کار لذت‌بخش می‌شه. من از گذران وقتم با شستن ظرف‌ها لذت می‌برم. از ظرف، آب و تک‌تک حرکات دستانم آگاهی کامل دارم. می‌دونم که اگر در شستن ظرف‌ها عجله کنم تا به دسرم برسم، این کار ارزش زیستن نداره. حیفه که دقیقه‌ای این‌طور بگذره و هر ثانیه از زندگی، درواقع یه معجزه‌ست. ظرف‌ها و حضور من در اینجا که اون‌ها رو می‌شوم، یک معجزه است. اگر نتونم ظرف‌ها رو با خوشحالی بشورم، اگر بخوام اون‌ها رو سریع تموم کنم تا دسرم رو زودتر بخورم، به همون اندازه از لذت خوردن دسرم ناتوان می‌شم. اگر با چنگال در دستم به این فکر کنم که بعدش چه‌کار کنم، بافت و طعم دسر، به همراه لذت خوردن اون از بین می‌ره. من همیشه به آینده کشیده می‌شم و هرگز نمی‌تونم در لحظه‌ی حال زندگی کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
شناسنامه - پیشگفتار
14 دقیقه
مقدمه‌ی ویراستار
39 دقیقه
فصل اول: هوا را به درون ریه‌هایت بفرست و زندگی را احساس کن - بخش اول
40 دقیقه
هوا را به درون ریه‌هایت بفرست و زندگی را احساس کن - بخش دوم
44 دقیقه
فصل دوم: تحول و شفا - بخش اول
24 دقیقه
تحول و شفا - بخش دوم
34 دقیقه
فصل سوم: آرامش در هر قدم - بخش اول
35 دقیقه
آرامش در هر قدم - بخش دوم
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آرامش در هر قدم: گذرگاه آگاهی در زندگی روزمره
نویسنده
مترجملیلی پسندیده
راویاعظم حبیبی، وحید مرتضوی کیاسری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آرامش در هر قدم

نیلوفر
۱۴۰۲/۸/۱۸
آگاهی دقیقا چیزی هست که ما در زندگی شلوغ امروز فراموش کردیم. هر روز فقط دنبال زندگی می‌دویم بدون اینکه لحظه‌ای با آرامش درختان سبز و پرتو خورشید را نگاه کنیم و آگاهی را تنفس کنیم
این کتاب روح اسیری را در شما آزاد خواهد کرد که آنقدر محبت و آرامش دارد که درختان را هم در آغوش بگیرد.
درسته نویسنده و
بودایی هست اما همه ادیان شکرگزاری را بسیار محترم دانستند. اینکه قبل از خوردن غذا به گرسنه بودن بسیاری از افراد جهان فکر کنیم علاوه بر اینکه باعث میشه بیشتر شاکر باشیم می‌تونه ما را مهربان تر کنه فکر کنیم و راهی برای نجات دنیا از بی عدالتی و فقر پیدا کنیم.
ما از جنس طبیعت هستیم و برگشت ما به خاک این را تاکید می‌کنه بنابراین اگر برگی از دست رفت اگر کسی را از دست دادیم شاخه‌های جدیدی هستند که نشانه ادامه حیات هست.
با آرامش و تنفس عمیق هم خودمان را از عصبانیت و هیاهو رها میکنیم هم آرامش را به اطرافیان و زمینی که بهش مدیون هستیم هدیه میکنیم.
اگر در کنار تنفس آگاهانه که کلید این کتاب هست به نعمت‌ها و خدای بزرگ هم فکر کنیم قطعا از زندگی ارامش بیشتری گرفته و برای جهان مفیدتر خواهیم بود
کتاب ارزش شنیدن را داره و حتی باید چند باز شنید.
تشکر
مونا ابرهیم زاده
۱۴۰۲/۸/۱۴
این کتاب یاد میده آرامش چقدر لذت بهتری برای زندگی کردن تو هر شرایطی آرامش حذف کنیم
مثلا موقع رانندگی و ترافیک و جدا ما هر چقدر بد بیراه بگیم انرژی بد بفرستیم فقط و فقط اعصاب خودمون رو میریزم بهم ولی یه وقتایی میشه حتی پشت را هم چه تنها باشیم چه با خانواده لذت ببریم یا مثلا
موقع ظرف شستن اکثر غر و
خانم‌ها میزنن چقدر چه غر بزنیم چه نزنیم اون تابم برای ظرف شستن پس آرامش داشته باشیم لذت ببریم و به گفته این کتاب وقتی ظرف‌ها رو نشوریم و ببینیم آشپزخونه و سبک کثیف و بهم ریخته س که بیشتر بهم می‌ریزیم
و در کل این کتاب، تجربه‌های زیادی در مورد بهتر ساختن حالات مختلف ذهنی به شما می‌آموزد تا با آشوب و آشفتگی درون خود کنار آمده و قدر لحظه‌های حاضر را در زندگی بیشتر بدانید. همچنین به شما می‌آموزد محبت و دلسوزی را در درون خود جانشین خشم و عداوت کنید و با چشم دل، رنج دیگران را با رنج خود یکی بدانید. زدودن غم از دل دیگران کمک بزرگی است به آرامش خودمان. این کتاب راهنمای محبت است تا آن را کم‌رنگ نساخته و در برقراری دوستی، دیوار نباشیم بلکه پلی باشیم به روی رودخانه‌ی عشق. نویسنده‌ی کتاب، زیستن در کنار جمعی از دوستان یک‌دل را سرمایه‌ی بزرگی می‌داند؛ چرا که دوستان، در سختی‌ها از آلام درونی‌مان خواهند کاست و در شادی‌ها با ماشریک خواهند شد. با انرژی مثبتی که از آنان دریافت می‌کنیم، قادر خواهیم بود احساسات بدی مانند حسادت، خشم، و نا امیدی را ریشه‌یابی کنیم و شرایط رشد را از آن‌ها دور نگهداریم و...
از زندگی لذت ببریم
Melika safizadeh
۱۴۰۲/۸/۱۱
اگر این کتاب ستاره‌های بیشتری داشت، من همش لایک می‌کردم. فوق العاده زیبا و دلنشین. صدای راوی خیلی عالی و پر از آرامش و مهارت زیبا در داستان خوانی. فوق العاده روون و با تسلط متن را می‌خواندند که مخاطب جذب داستان می‌کنه. مطالبش کتاب واقعا منطقی و با استدلال نوشته شده. نویسنده خیلی قدرتمند و مطالب در زیبایی وصف آرامش آگاهانه بیان می‌کنه که خیلی مورد توجه است. به نکات ظریفی در ساختن شخصیت فرد در این دنیای پر هیاهو بیان می‌کنه. مطالبش کلیشه‌ای نبود. برای رسیدن به آرامش باید رعایت بشه و شخص باید از پرورش خودش شروع کنه که بعد به اصلاح جامعه بپردازه. بعضی افراد فقط از همه چی ایراد می‌گیرند، بدون اینکه شناختی از خودشون داشته باشند و حتی آگاهی هم ندارند، فقط توی حرف و ظاهر بزرگی می‌کنند. من این کتاب به علاقه مندان تغییر ریشه‌ای و اساسی در خودشون، پیشنهاد می‌دهم و این کتاب باعث تفکر عمیق و.... میشه. ممنون از نویسنده که این کتاب لذت بخش نوشته و شخصیت توصیف کرده. سپاس فراوان از همه عوامل کتابراه و فرستادن انرژی مثبت برای ادامه راهشون....
مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۸/۹
سلام خیلی ممنون از کتاب صوتی آرامش در قدم کتاب خیلی خوبی بود واقعاً روش‌های خیلی خوبی برای آرامش درست زندگی کردن درست فکر کردن و درست رفتار کردن رو به ما پیشنهاد می‌داد که برای دنیای امروز بسیار لازم و ضروری است ته بعضی از نکات آن را من شخصاً قبول ندارم و دستوری که برای آن مورد در اسلام آورده شده و بسیار جامع‌تر بهتر کاربردی‌تر است اما در عین حال نکات ارزنده بسیار زیادی را در این کتاب ارائه کرده و به آن اشاره کرده بود اینکه این کتاب به وسیله یک راهب بودایی نوشته شده بود و او اینقدر در جامعه چرخیده و دنیا دیده بود و بسیاری از مسائل جامعه را با آن سروکله زده بود بسی جای خوشحالی است جناب نیک ناتان از کشورهای بسیاری دیدن کرد و نکات زیادی را برای ارائه اشاره کرده بود که برای تمام جوامع کاربردی است
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۷/۳۰
از نظر مراقبه و به شادی رسیدن تیک نات هان در کتابش، کتاب صوتی آرامش در هر قدم با ما سخن می‌گوید. تکنیکی که در هر کجا می‌شود انجام داد و در هر زمان نیز. تکنیکی ساده اما قدرت بالا برای رسیدن به آرامش و در نتیجه رسیدن به شادی و دستاورد آخر آن رسیدن به خواسته.
نات هان فقط از مراقبه در اثرش نمی‌گوید و
بلکه از تمرکز روی پاکسازی کردن کلام ذهن و فکر و باور و بدن و انرژی نیز سخن می‌گوید.
اگر بخش‌های اولیه از چند مراقبه و روش صحیح از مدیتیشن و تن آرامی‌ به شما دستورالعمل می‌دهد این مهم در بخش‌های انتهایی نیز با پاکسازی کلام و فکر و نگاهی دیگر نویسنده، با مخاطب، مطلب می‌نویسد.
این کتاب کتابی کاربردی و اقدام گرایی است و تمرکز روی فکر، از نویسنده جایزه صلح نوبل.
ژاسمن شاهنظری
۱۴۰۲/۹/۱۸
تیک ناتهان به عنوان یک راهب ویتنامی بسیار ساده و روان در مورد اگاهی از لحظات نحوه کسب ارامش در هر قدم در این کتاب صحبت میکند و خواننده را تشویق به کسب ارامش و یگانگی با دنیای اطراف خود دعوت میکند. زندگی عجولانه و شلوغی محیط زیست باعث جدایی انسان از وجود خویش و طبیعت پیرامون خود میشود. خود من این را تجربه داشته‌ام که زمانی که به همنوع خود، حیوان یا حتی گیاه برای ادامه زندگی یا فراغت از درد و رنج کمک کرده‌ام همانگونه که تیک نات میگوید دچار انچنان شعف و خوشی شده‌ام که یاد اوری ان حتی اکنون نیز باعث به وجد امدن روح و روانم میشود. پس باید با هستی و جهان اطراف یکی شد و به اطراف خود همیشه توجه داشت، باشد که ارامش نصیبمان شود. ممنون از کتابراه.
رضا میری
۱۴۰۲/۹/۲۵
با عرض سلام و ادب و تشکر ویژه از عزیزان کتابراه بابت ارائه این اثر ارزشمند. چقدر از خواندن این کتاب لذت بردم و احساس بسیار خوبی را تجربه کردم. در حین مطالعه متوجه ذهن آرام و صلح طلب نویسنده آن می‌شوید و می‌توانید از تمثیل‌ها و استعاره‌های مفهومی جدید و جالب توجهی بهره مند شوید که تا کنون تجربه این نکرده‌اید. که در وقایع پیرامون خودمان به جای قضاوت کردن‌های یک جانبه بتوانیم خودمان را در آن شرایط و البته با نوعی دیدگاه بدیع قرار دهیم باعث می‌شود که واکنش ما هم منطقی تر و عاقلانه تر باشد. و دیگر اینکه خیلی به جریان‌های سیاسی هدفمند که عموماً در پی مطامع و منافع خود هستند دل نبندیم.
پاینده و پیروز باشید.
سید محمد محمودی هاشمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
یکی از نکات ارزشمند این کتاب توجه ویژه به نفس کشیدن صحیح و درست است و دم و بازدم درست است و شما را به این نکته یادآور می‌کند که شیخ اجل سعدی شیراز می‌گوید که در هر نفسی دو نعمت وجود است و بر هر نعمتی شکری واجب از دست زبان که برآید که از عهده شکرش به در آید.
نویسنده به شما تاکید می‌کند قدر لحظه را
بدان و آرامش را در آغوش بگیر با تنفس آگاهانه و بدون مشغله کاری و فکری از آینده هم نترس برادر جان
نویسنده کتاب چون بودایی است در این متن صوتی کمتر سخنی از خدای متعال به میان می‌آید ولی از آن جا که شخصاً علاقه دارم نظرات سایرین را بدانم برایم جالب بود
Kam 12345
۱۴۰۳/۱/۳۱
ساده قدرتمند و سنگین، کلیت موضوعات واقعی . این کتاب نتها کمک میکنه به خودمون خدمت کنیم خودمون رو بشناسیم و وقتی خودمون رو شناختیم به درک کلیت از جهان هستی می رسیم. بزرگترین بخش کتاب روبرو شدن با چیزایی هست که ازشون فرار میکنیم بهمون یاد میده که درک کنیم حتی بدی های دیگران رو. مخاطب کتاب ما هستیم و به دین و مکتب خاصی تعلق نداره. تنفس آگاهانه خیلی خوبه حتما امتحان کنین. اصلا کتاب یه پا فلسفه سنگینه. دم نویسندش گرم راه رو واسمون روشن کرد و درک عمیق داد. ممنون از کتابراه و عواملی که نقش داشتند کتاب برسه دستمون
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
این کتاب به ما و شما طرز استفاده از زندگی حال را به نمایش گذاشته و درخواست این را دارد ذهن خود را مشغول گذشته و آینده نکنیم، البته تلف کردن زمان مخالف است و استفاده از رویکرد روزانه را مورد نظر دارد، البته بنده این شخصیت و استاد ذهن جناب تیک ناک رو در فضای مجازی پیگیر سخنان ایشان هستم و همچنین از و روش های آنان همیشه استفاده می کنم، در این کتاب پرداختن به موضوعات ریز نگرش آنان برایم جالب بود، برداشتن آنان با خصوصیات خاص خودشان، از جمله بشقاب، تلفن، چراغ قرمز و... موارد وارد دنیای خالق العاده و جذاب می باشد و خواندن آن خالی از لطف نیست.
نسرین سعادتی
۱۴۰۲/۹/۱
درود بر کتاب راهِ همیشه خوب، که خودش به تنهایی تیک نات هانیست واسه خودش و گسترش دهنده‌ی صلح شنیدن این کتاب خصوصا با صدای حرفه‌ای خانم حبیبی و آقای مرتضوی حتما پرفایده خواهد بود. قطعا شنیدنش از خواندنش موثرتره چون ضمن شنیدن، میتونیم نکات گفته شده رو اجرا و تمرین کنیم. گوش دادن به گفتار ویراستار رو و از دست ندید حتما بدقت گوش بدین.
از تیک نات هان، خانم پسندیده، آرنولد کاتلر، آقای مرتضوی، خانم حبیبی ونشر شادن پژواک و تیم کتاب راه بسیار سپاس گزارم. گوش دادن به این اثر باارزش برای من بسیار لذت بخش و مفید بود. پاینده باشید.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
سلام و عرض ادب کتاب روش‌های مراقبه بر پایه دین بودا رو آموزش می‌داد شخصا برای من زیاد مفید نبود چون کافی یک کتاب از این دست رو بخوانیم تا بقیه کتاب‌ها تکراری به حساب بیاد همان حرف فقط در قالب کلمات و جمله بندی‌های متفاوت تنها نقطه عطف زمان کم کتاب بود که با سرعت بالا در عرض ۲ ساعت گوش کردم و تقریبا تمامی راه کار‌ها رو برای تحمل ترافیک‌های سنگین یا کنترل خشم در زمان‌های بحران و تحلیل شرایط رو انجام میدم و ترجمه کتاب روان بود اجرای گوینده خوب و دلنشین بود و مبحث از دسته مراقبه بود
Rahil najafi
۱۴۰۲/۹/۹
بسیار بسیار عالی توانستم با آن آرامش را تجربه کنم توانستم تمام سردرگمی هایم را کنترل کنم بسیار خوب و جالب حتی روی رانندگی‌ام بسیار تاثیر گذار بود و توانستم بی دغدغه ترافیک رانندگی آرامی داشته باشم توانستم از لحظات جنگ رانندگی غروب‌ها به راحتی گذر کنم و از لحظاتم لذت ببرم هر کس مثل من سراسر وجودش پر از استرس تشویش است حتما آن را مطالعه کند مخصوصا نسخه صوتی که در لحظه می‌توانی روی آن تمرکز کنی و از آن لذت ببری پیشنهاد ۱۰۰٪ به تمامی دوستداران کتاب با هر سلیقه‌ای بسیار عالی واقعا بی نظیر
نسترن مرادیانی
۱۴۰۲/۷/۲۵
مطالب کتاب حول محور افزایش آرامش در زندگی و کاهش استرس میچرخد و در این راستا چند راهکار و مراقبه پیشنهاد داده میشود. با طرح مطالبی از قبیل ارتباط انسان با خود و ارتباط انسان با دیگران به تفکیک مثالها و راهبردهایی برای بهبود روابط اعضای خانواده، بهبود رابطه انسان با خود و نحوه برخورد با شرایط سختی و است که اگر مهارت برخورد با آن را داشته باشیم چندان هم سخت نیست آرامش ما را برهم نمیزند. درباره این کتاب صوتی: مطالب کتاب عالی و راهبردی، صدا و گویندگی راوی هم بسیار خوب است. با تشکر از کتابراه.
سرور بزماورد
۱۴۰۳/۱/۳
این کتاب دریچه‌ی جدیدی در زمینه کسب آرامش رو میتونه بر ذهن باز کنه. اما نویسنده در برخی از جاهای کتاب کاملا توانایی و قدرت عقل، انتخاب و اختیار آدمی رو زیر سوال میبره و اونها رو در وجود آدمی نادیده میگیره. به طوری که هر آدمی هر جور که بوده و هست تا به آخر همونجور خواهد ماند و باید اینو بپذیره. به و نظر من نویسنده شرارت رو خیلی شیک مدرن توجیه کرده و تلاش میکنه تا خواننده شرارت‌ها رو مثل خیلی چیزهای عادی دیگهبپذیره. از نظر من همه اینها به‌دور از اصالت و خوی اصیل انسانیت هست.
مشاهده همه نظرات 190

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آرامش در هر قدم

برای دریافت کتاب صوتی آرامش در هر قدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.