معرفی و دانلود کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها

عکس جلد کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها

آیین نوروزی شخصیت‌های کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها را با گره مرگ به هم مرتبط کرده است. او تأثیر مواجهات مختلف با مرگ و جدایی را در سه روایت مجزا نشان می‌دهد. در این رمان پرفروش هرکدام از شخصیت‌ها سعی می‌کنند به شکل متفاوتی واقعیت محتوم زندگی را برای خود قابل‌تحمل کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها

نقطه‌ی شروع داستان در کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها سکون و آرامش پوشالی شخصیت‌های رمان است. آیین نوروزی روایت را از پس واقعه شروع می‌کند. او ما را با شخصیت‌هایی همراه می‌کند که پیش‌ازاین ضربه‌ی مهلک زندگی را چشیده‌‌اند. یک دختر دانشجوی پزشکی به نام دنا که روزانه با مرگ بسیاری از بیمارانش دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ مرد جوانی به نام امین که فرزندش را پس از مهاجرت ازدست‌داده است و منصور پیرمردی که با از دست دادن همسر دومش تلاش می‌کند زندگی جدیدی برای خود بسازد.

هر سه شخصیت اصلی کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها اتفاقات ناگوار زندگی را از سر گذرانده‌اند. دنا با وجود محیط کاری پرتنش و مرگ‌هایی که روزانه از نزدیک می‌بیند، زندگی شخصی بی هیجانی دارد، امین برای رهایی از اضطراب‌های زندگی در ایران به آمریکا مهاجرت کرده است و فرزند خود را از دست می‌دهد و منصور که مدام با خاطره‌ی مرگ پدرش درگیر است، بیشتر تجربیات هیجان‌انگیز یا دردناک خود را در جوانی پشت سر گذاشته است. همه‌چیز برای این انسان‌های تنها عادی شده است؛ هر سه‌ی این شخصیت‌ها تجربه‌ی دردناکی از عشق، مرگ و طلاق داشته‌اند اما واکنش‌های متفاوتی که از خود نشان می‌دهند، تفاوت واقعی آن‌ها را نشان می‌دهد. تلاش آن‌ها برای کنار آمدن با مرگ، حسرت آن‌ها در تجربه‌ی دوباره‌ی عشق و آسیب‌های ناشی از جدایی و روابط ناکام تاثیر شگرفتی بر این شخصیت‌ها و شنوندگانی می‌گذارد که روایت آیین نوروزی را دنبال می‌کنند.

ساختار فصل‌های رمان صوتی آمار دقیق مرده‌ها بسیار ساده و بر اساس تفکیک این سه شخصیت شکل گرفته است. هیچ‌کدام از این افراد تأثیری بر روی یکدیگر ندارند و تنها چیزی که آن‌ها را به هم متصل می‌کند تجربیات مشترکی است که برای آن‌ها و احتمالاً بسیاری از ما اتفاق افتاده است. آیین نوروزی با انتخاب این چیدمان برای فصل‌های رمان فرصتی ایجاد می‌کند که شنوندگان کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها نیز خاطرات و گذشته‌ی خود را به‌عنوان بخشی از روایت مرور کنند.

با انتخاب شخصیت‌هایی از طبقات و سنین متفاوت، آیین نوروزی ما را در معرض موقعیت‌های مختلف اجتماعی و سیاسی قرار می‌دهد. هیچ‌کدام از این شخصیت‌ها نسبت به شرایط محیط خود بی‌تفاوت نیستند. تنهایی انسان‌های کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها ناشی از عزلت‌گزینی آنان نیست بلکه شرایط و تجربیات آن‌ها را وادار به کناره‌گیری از نظم تحمل‌ناپذیر زندگی اجتماعی کرده است. آیین نوروزی سکون زندگی شخصیت‌های داستانش را با ضربه‌هایی مهلک برهم می‌زند تا احساساتی که در عمق وجود آن‌ها ته‌نشین شده دوباره در برابر پرتو نور و اذهان شنوندگان کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها قرار بگیرد.

فقدان انسان‌هایی که دوست می‌داریم بار سنگینی بر دوش انسان‌های جهان آیین نوروزی دارد. حسرت و خشم فروخورده، قدرت و استقلال دنا را به چالش می‌کشد؛ میل به تنهایی امین را متزلزل می‌کند و گذشته‌ی منصور را پیش رویش قرار می‌دهد. فردگرایی سوژه‌ی ایرانی، نسخه‌ای منحصربه‌فرد در جهان معاصر است که به‌خوبی در کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. بار سنت‌ها و باورهای دیگران قدم‌های شخصیت‌های این رمان را سنگین کرده و آن‌ها را لحظه‌به‌لحظه به آشوب نزدیک‌تر می‌کند.

آیین نوروزی با استفاده از تمهیدات داستانی مخصوص به خود فاصله‌ای دائمی را بین مخاطبین رمان و شخصیت‌های آن حفظ می‌کند. هر بار که در موقعیت همذات‌پنداری با یک شخصیت قرار می‌گیریم به‌شکلی بازیگوشانه فاصله‌ای بین مخاطب و شخصیت ایجاد می‌شود. بی‌رحمی آیین نوروزی در همین جلوگیری از همدردی عمیق با شخصیت‌ها در عین درگیری شدید با تجربیات آن‌ها است. ما نمی‌توانیم خود را کاملاً در جایگاه دنا، امین یا منصور قرار دهیم چراکه باید متوجه جایگاه تحمل‌ناپذیر خود در سکون وقایع زندگی روزمره شویم.

کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر چشمه در مهر 1401 است که با صدای اشکان عقیلی پور، توسط نشر صوتی رادیو گوشه تهیه و تولید شده است.

کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی فارسی و رمان‌های فارسی معاصر بسیار جذاب خواهد بود. اگر دوست دارید یک روایت همه‌جانبه از درگیری‌های امروزی کسانی بشنوید که بسیار به شما شباهت دارند، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

با آیین نوروزی بیشتر آشنا شویم

آیین نوروزی نویسنده‌ی ایرانی متولد سال 1369 در تهران است. او مقطع کارشناسی خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تهران گذرانده و پس‌ازآن در رشته‌ی پژوهش هنر در دانشگاه هنر تحصیل کرده است. آیین نوروزی در نوجوانی به کلاس‌های نویسندگی رفته و علاقه‌ی خود را از همان سنین دنبال کرده است. کارگاه‌های داستان‌نویسی کوروش اسدی نیز از تجربیات آیین نوروزی برای پرداختن بیشتر به جهان داستانی است. «زمین نرم»، «دستگاه گوارش» و «آب و هوای چند روز سال» از کتاب‌های موفق و موردتوجه آیین نوروزی است.

در بخشی از کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها می‌شنویم

پدرش در حالتی شبیه اغما بود و هیچ‌چیز از دور و برش نمی‌فهمید. منصور می‌توانست برای چند ثانیه راه تنفسش را ببندد و تمام. به همین راحتی پدرش می‌مرد و زجر و عذاب خودش و خانواده‌اش تمام می‌شد. خودش را تصور کرد که می‌رود داخل اتاق به پدرش خیره می‌شود؛ بالشت را روی صورتش می‌گذارد و یک دقیقه بعد پدرش بدون هیچ رنج و تقلایی از دنیا رفته. سعی کرد به چیز دیگری فکر کند. آدم این کارها نبود. دلیلی هم برای چنین کاری نداشت. نه کینه‌ای از پدرش به دل داشت و نه مرگ او دردی را دوا می‌کرد اما نتوانست ذهنش را منحرف کند. یک چیزی از کله‌اش بیرون نمی‌رفت. همین‌که از نظر منطقی امکان و توانایی‌اش را داشت که جان یک آدم دیگر را بگیرد. چیزی که تا آن موقع حسش نکرده بود. برای یک لحظه هم فکر نکرده بود که آزاد است و می‌تواند هر کاری بکند حتی گرفتن جان یک آدم. فقط باید تبعاتش را می‌پذیرفت که در این مورد خاص تبعاتی هم در کار نبود چون احدی از قضیه بو نمی‌برد.

هم‌زمان با این افکار ضربان قلبش بالاتر می‌رفت و تنش داغ‌تر می‌شد. چنین چیزی را هیچ‌وقت تجربه نکرده بود. سرخوشی عجیبی زیر پوستش دویده بود چون برای اولین بار با تمام وجود حس کرده بود آزاد است و می‌تواند هر کاری بکند. می‌تواند توسری‌خور نباشد. می‌تواند بیافتد دنبال دخترها و متلک بارشان کند و می‌تواند اگر جرئتش را داشت آدم بکشد. سیگارش را انداخت توی حیاط همسایه و رفت داخل. دست‌وپایش می‌لرزید و اختیار بدنش را نداشت. خودش هم از این همه هیجان و اضطراب متعجب بود. به اتاق رفت. پدرش مثل یک جنازه روی تخت افتاده بود. با دهان نیمه‌باز و پوست چروکیده. تنها فرقش با مرده ناله‌ی خفیفی بود که باید سر می‌بردی کنار دهانش و گوش تیز می‌کردی تا بشنوی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
27 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
23 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
21 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
25 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
24 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
31 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
19 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
27 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت اول
23 دقیقه
فصل یازدهم قسمت دوم
18 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل دوازدهم - قسمت دوم
28 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل سیزدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت اول
22 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت دوم
25 دقیقه
فصل چهاردهم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت اول
26 دقیقه
فصل پانزدهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها

برای دریافت کتاب صوتی آمار دقیق مرده‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.