معرفی و دانلود کتاب صوتی آن مادران، این دختران

عکس جلد کتاب صوتی آن مادران، این دختران
قیمت:
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن مادران، این دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن مادران، این دختران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن مادران، این دختران

بلقیس سلیمانی در کتاب آن مادران، این دختران به مسئله‌ی شکاف نسل‌ها و رابطه‌ی فرزندان و والدینشان پرداخته و در قالب داستانی اجتماعی، مهم‌ترین و عمیق‌ترین مشکلات جامعه‌ی کنونی را به تصویر کشیده است. نویسنده در این کتاب جسورانه به روایت زندگی ثریا و دخترش آنا می‌پردازد که با گذر زمان از هم فاصله گرفته‌ و در درک و همدلی با یکدیگر ناتوان شده‌اند.

درباره کتاب صوتی آن مادران، این دختران:

بلقیس سلیمانی بار دیگر به سراغ یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی رفته و در خلال داستانی اثربخش بینش‌های عمیقی را برای مخاطبان خود فراهم می‌آورد. کتاب آن مادران، این دختران به فاصله‌ی موجود میان نسل‌ها می‌پردازد و از دغدغه‌های زنانه سخن به میان می‌آورد.

ثریا دخترش آنا را سه ماهه باردار بود که همسرش از دنیا رفت. او ماند و کوله‌باری از مسئولیت و تنهایی. ثریا از گوران به تهران آمد و با درآمدی که از شغل معلمی به دست می‌آورد، به تنهایی آنا را بزرگ کرد. حالا از آن روزها مدت زیادی گذشته و آنا به دختری جوان تبدیل شده است. او سرکش‌تر از هر زمان دیگری در مقابل مادرش ابراز وجود می‌کند و به نظر می‌رسد این مادر و دختر در درک ساده‌ترین مسائل یکدیگر عاجز مانده‌اند. ثریا مستأصل از هر طرف، احساس می‌کند که تمام تلاش‌هایش برای حل کردن اختلافاتش با آنا چیزی جز تلاشی واهی نبوده است...

بشر از همان ابتدا دغدغه‌مندِ‌ موضوع نسل‌ها،‌ تفاوت‌ها و اشتراکاتشان با یکدیگر بوده است. از نخستین اقدام‌ها در این زمینه می‌توان به سقراط اشاره کرد. فیلسوفی که در انتها به جرم فاسد کردن جوانان محکوم به مرگ شد! افراد مسن‌تر همیشه دل‌مشغولی آموزش و انتقال باورها و ارزش‌های نسل خود را به جوان‌ترها داشته‌اند. افلاطون، فیلسوف بزرگ یونانی، در این باره چنین می‌گفت:‌‌ «حقیقت این است که بین ما و پدرانمان اختلاف زیادی است و به این خاطر شرمساریم.»

با این همه، آیا می‌شود راهی برای حفظ مسالمت و همدلی بین نسل قدیم و نسل جوان پیدا کرد؟ این سوالی‌ست که بلقیس سلیمانی قصد داشته با به تصویر کشیدن ماجرای آنا و ثریا پاسخی برای آن بیاید. لحن روان، صدای گرم راوی و ماجرای پرکشش کتاب صوتی آن مادران، این دختران شما را وادار می‌کند تا ثانیه‌های آخر به این اثر گوش بسپارید. در واقع دست کشیدن از این کتاب، قبل از به پایان بردن آن امری غیرممکن به نظر می‌رسد. صداقت بی‌بدیل نویسنده هنگام روایت باعث می‌شود احساس همدلی و هم‌ذات‌پنداری عمیقی میان شما و شخصیت‌های داستان شکل بگیرد. گفتنی‌ست که شیوه‌ی روایت این قصه به سبک سیال است و ما همراه با داستان مدام میان گذشته و حال در رفت‌وآمد هستیم.

کتاب صوتی آن مادران، این دختران مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های اجتماعی علاقه‌مند هستید، از کتاب صوتی آن مادران، این دختران غافل نشوید.

با بلقیس سلیمانی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی پرکار، منتقد و پژوهشگر ادبی در سال 1342 و در شهر کرمان به دنیا آمد. بلقیس سلیمانی تحصیلات خود را در رشته‌ی فلسفه به پایان رسانده و مقالات متعددی در این حوزه دارد. او داوری جشنواره‌های گوناگونی همچون جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را بر عهده داشته است و بسیاری از آثار این نویسنده‌ی توانمند به زبان‌های گوناگون ترجمه شده‌اند. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «من از گورانی‌ها می‌ترسم، پسری که مرا دوست داشت، به هادس خوش آمدید، سگ سالی، بازی عروس و داماد، شب طاهره و بازی آخر بانو» اشاره کرد. بلقیس سلیمانی (Belgheis Soleimani) موفق به کسب جوایز و افتخارات متعددی همچون جایزه‌ی ادبی مهرگان، جایزه‌ی ادبی اصفهان در سال 1385 و نشان درجه یک هنری شده است.

در بخشی از کتاب صوتی آن مادران، این دختران می‌شنویم:

موضوع رساله‌اش بررسی آرای فیلسوف فرانسوی موریس مرلوپونتی درباره بدن بود. آنامی گفت: «پیری و معرکه گیری مامان جان، یک کلام بگو این مدرک کوفتی فوق لیسانس رو برای افزایش حقوق بازنشستگیت می‌خوای و قال قضیه رو بکن، این ادا و اطوارا چیه. به جای این که بشینی یکی تو سرخودت بزنی دوتا تو سر این متن‌های انگلیسی سخت، برو خیابون انقلاب یک میلیون بده، یه رساله حاضر و آماده بخر بیار. اصلا زنگ بزن، احتمالا دلیوری دارن، برات رساله رو می‌آرن و با کارت‌خوان همین جلوی در پولشون رو میگیرن و می‌رن. یک میلیون هم که نه تو رو بدبخت‌تر از اینی که هستی می‌کنه، نه اون بدبخت بیچاره‌ای رو که بیکاره و احتمالا از نخبه‌های این مملکت پولدار.»

شیر آب حمام را باز می‌کند و تشت را می‌گذارد زیر آن، آبی در کار نیست، هوا هست و فیش فیش لوله‌ها. سوسکی گوشه حمام نشسته سرخشت دارد تخم‌ریزی می‌کند. تخم‌ها نرسیده به زمین تبدیل به سوسک‌های بالدار قهوه‌ای می‌شوند و زل می‌زنند به ثریا که زل زده به مادرشان...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
فصل اول
27 دقیقه
فصل دوم
30 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
32 دقیقه
فصل پنجم
25 دقیقه
فصل ششم
29 دقیقه
فصل هفتم
24 دقیقه
فصل هشتم - بخش اول
36 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم
32 دقیقه
فصل هشتم - بخش سوم
31 دقیقه
فصل نهم - بخش اول
22 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم
49 دقیقه
فصل دهم
39 دقیقه
فصل یازدهم - بخش اول
31 دقیقه
فصل یازدهم - بخش دوم
44 دقیقه
فصل دوازدهم
32 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش اول
22 دقیقه
فصل سیزدهم - بخش دوم
16 دقیقه
فصل چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن مادران، این دختران
نویسنده
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۷۸۰۰۰ ۵۴,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن مادران، این دختران

فیروزه شیرینکام
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
واقعا لذت بردم حیف که اخر داستان دخترش یه جورایی بهش نارو زد. خیلی دلم میخواست این زن زجر کشیده بتونه رنگ ارامش رو ببینه وبعد سالها تلاش یه تیکه گاه محکم نصیبش بشه که نشو ودخترش...
زینب زمانی
۱۴۰۲/۶/۱
زیبا بود و تاثیر گذار و یه جورایی وقایع رایج در این دوره زمانه و برخورد بین نسل جدید و قبلی.
Faeghe Aghili
۱۴۰۲/۸/۲۸
روزگار زنان خودسرپرست با تمام مشکلات بسیار عالی به قلم کشیده شده
شقایق شفیع پور
۱۴۰۲/۷/۳
چقدر این کتاب زیبا بود. سراسر تضاد دو نسل و پر کشش
مریم حاجی مهدی
۱۴۰۱/۵/۳۰
بسیار خاص و شنیدنی بود
حوریه نصیر
۱۴۰۰/۱۰/۱۶
افتضاح. حیف وقت که سر گوش کردنش بذاریم.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن مادران، این دختران

برای دریافت کتاب صوتی آن مادران، این دختران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.