معرفی و دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن بیشتر از هر لحظه به شیوه‌ی ژاپنی‌ها

عکس جلد کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن بیشتر از هر لحظه به شیوه‌ی ژاپنی‌ها
قیمت:
60500 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن بیشتر از هر لحظه به شیوه‌ی ژاپنی‌ها

ایچی‌گو ایچی‌یه در ادبیات ژاپنی به مفهومی دلالت دارد که در فارسی آن را به «دم غنیمت دانستن» می‌شناسیم. می‌توان این عبارت را چنین ترجمه کرد: «تنها همین یک بار و دیگر هرگز.» کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه را فرانسس میرالس و هکتور گارسیا درباره‌ی این عبارت و کاربست آن در لحظات زندگی نوشته‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

گاهی کسی را در زندگی ملاقات می‌کنیم و هیچ خبر نداریم بار دیگری در کار نیست. گاهی به مکانی می‌رویم و نمی‌دانیم این آخرین بار است که به آن جا رفته‌ایم. گاهی کاری را انجام می‌دهیم؛ غافل از این که زندگی دیگر فرصت تکرار آن را به ما نخواهد داد. ایچی‌گو ایچی‌یه یعنی آگاه بودن به همین «آخرین» ها، یعنی قدر دانستن لحظه‌هایی که قرار نیست دوباره پیش بیایند. یعنی ادراک این جمله که ما تنها یک بار زندگی می‌کنیم. واقعیت قطعی جهان این است که هیچ لحظه‌ای از زندگی نمی‌تواند تکرار شود. اگر شما و فردی در یک مکان با هم دیداری داشته باشید، هرگز نمی‌توانید آن دیدار را دوباره رقم بزنید. حتی اگر درست در همان نقطه از جهان دوباره یکدیگر را ملاقات کنید. آن دیدار دیگر سطری از تاریخ زندگی شما شده و هرگز تکرار نخواهد شد.

اصطلاح ایچی‌گو ایچی‌یه اغلب در ژاپن هنگام احوال‌پرسی یا خداحافظی استفاده می‌شود تا به طرف مقابل بگوییم ملاقات با او برایمان منحصر‌به‌فرد و خاص است. با ریشه‌یابی این عبارت به اندیشه‌های بودیسم و ذن و گفته‌های یک استاد قرن شانزدهمی در مراسم آئینی چای در ژاپن می‌رسیم. مراسمی که تشریفات پیچیده‌ی آن ما را وادار می‌کند تا تنها و تنها بر لحظه‌ی حال تمرکز کنیم.

فرانسس میرالس و هکتور گارسیا در کتاب ایچی‌گو ایچی‌یه (The Book of Ichigo Ichie) به شما می‌آموزند که:

- قدردان زیبایی‌های زودگذر باشید. مانند ژاپنی‌ها هر ماه آوریل با آمدن شکوفه‌های گیلاس به مدت دو هفته جشن می‌گیرند، زیرا می‌دانند که باید برای دوباره دیدن آن‌ها باید یک سال تمام منتظر بمانند. -یا چنان که فروغ فرخزاد در سطری از شعر تولدی دیگر به زوال زیبای گل‌ها در گلدان اشاره می‌کند که بهانه‌های ساده‌ی خوشبختی او هستند.-

- از تمام پنج حواس خود برای ادراک زمان حال استفاده کنید و با استفاده از آن‌ها ترس، غم، خشم و سایر احساسات منفی جامانده از گذشته یا ناظر به آینده را رها کنید.

- گاهی توجه خود را به اتفاقات پیش‌بینی‌نشده معطوف کنید تا در میان رویدادهای زندگی معنایی جدید به دست بیاورید.

- از ایچی‌گو ایچی‌یه برای کشف ایکیگای -آرمان و هدف زندگی- خود استفاده کنید. زیرا فقط با یادگیری در لحظه زندگی کردن، می‌توانید تشخیص دهید که چه چیزی بیشتر به شما انگیزه می‌دهد. و برای شما شادی به ارمغان می‌آورد.

فراموش نکنید که هر یک از ما در فطرت خود کلیدی داریم که می‌تواند دری را به روی آگاهی، بینش، تعامل با دیگران و عشق به زندگی بگشاید. و آن کلید ایچی‌گو ایچی‌یه است. تنها کافی است تمام توجه قلبی و ذهنی خود را معطوف به لحظه‌ی حال کنید. گذشته قابل تغییر نیست و آینده هنوز نیامده است. یا چنان که خیام نیشابوری هزار سال پیش سروده است:

امروز تو را دسترس فردا نیست
و اندیشه‌ی فردات به‌جز سودا نیست
ضایع مکن این دم ار دلت شیدا نیست
کاین باقی عمر را بها پیدا نیست

نکوداشت‌های کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

- این کتاب یک تمرین مفید است که به ما می‌گوید گرچه لحظات به عقب برنمی‌گردند، اما ما می‌توانیم از آن‌ها حداکثر استفاده را بکنیم، پیش از آنکه ناپدید شوند. (The Washington Post)

- یک راهنمای امیدوارکننده و کاربردی برای لذت بردن از تجربیات روزمره و زندگی در لحظه... این کتاب راهنمایی آرام‌بخش است که حکایات، مَثَل‌ها و درس‌های زیادی را در برمی‌گیرد. (Publishers Weekly)

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آموزه‌های عرفان‌های شرقی درباره‌ی زندگی علاقه‌مند هستید، شنیدن این کتاب الهام‌بخش را از دست ندهید.

با نویسندگان کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه بیشتر آشنا شویم

فرانسس میرالس (Francesc Miralles) رمان‌نویس، جستارنویس، مترجم و موزیسین اسپانیایی است که در رشته‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات انگلیسی و آلمانی تحصیل کرده است و اغلب او را به‌واسطه‌ی کتاب‌های خودیاری‌اش می‌شناسند. اما میرالس تا کنون پانزده رمان نیز منتشر کرده که از آن میان «عشق با حروف کوچک» به زبان فارسی و بیست زبان دیگر ترجمه شده است.

هکتور گارسیا (Hector Garcia) نیز در اسپانیا متولد شد اما بعدتر ژاپن را برای زندگی انتخاب کرد و اکنون در توکیو از طریق صنعت آی‌تی امرار معاش می‌کند. او که نویسنده و مدیر وبلاگ معروف «kirainet.com» است تاکنون هفت کتاب از خود منتشر کرده که در میان آن‌ها کتابی با موضوع ایکیگای به بیش از پنجاه زبان ترجمه و در سراسر دنیا با اقبال عمومی روبه‌رو شده است.

در بخشی از کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه می‌شنویم

این نکته که انسان‌ها می‌توانند تا ده هزار رایحه‌ی مختلف را تشخیص بدهند، ولی بیشتر مردم فقط حدود ده صفت برای تعریف بوها دارند، نشان می‌دهد که اطلاعاتمان درباره بوها چقدر کم است. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص بر ارتباط بسیار نزدیک آن با طعم است که در فصل گذشته به آن اشاره کردیم. به همین دلیل افرادی که حس بویایی خود را از دست می‌دهند، از آن جا که دیگر نمی‌توانند طعم‌ها را از هم تشخیص بدهند، نمی‌توانند از غذا لذت ببرند.

نکته‌ی خاصی درباره‌ی اسرارآمیزترین حس ما وجود دارد، زیرا این حس سروکارش با چیزی نامرئی است و نزدیک‌ترین ارتباط را با حافظه دارد. باید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وارد جایی می‌شوید و بویی آشنا به مشامتان می‌رسد. این بو می‌تواند بوی عطر، خوشبوکننده‌ی هوا، بوی چوب یا هر چیزی باشد ولی شما را میخکوب می‌کند. این بوی آشنا شما را به زمان دیگری می‌برد، به وضعیتی محسوس، به لحظه‌ای که در ذهنتان پنهان بوده و حالا ناگهان بیدار شده است.

مارسل پروست در رمان چند جلدی در جستجوی زمان از دست رفته، لحظه‌ی ادراک ناگهانی مشابهی را با فرو رفتن یک تکه کیک در فنجان چای توضیح می‌دهد: «این حس جدید تأثیری بر من داشت که تأثیر عشقی است که مرا با جوهر و ذات ارزشمندش پر می‌کند؛ یا شاید این جوهر و ذات ارزشمند در وجود من نبود بلکه خود من بود. حالا دیگر میانمایگی، تصادف و فناپذیری را حس نمی‌کردم. این لذت و خوشی قدرتمند از کجا می‌توانست به وجود من آمده باشد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
متن پشت جلد
7 دقیقه
پیشگفتار
19 دقیقه
ایچی‌گو ایچی‌یه
25 دقیقه
کایکا و مانکای
25 دقیقه
و شما، شما کجا زندگی می‌کنید؟
19 دقیقه
حس‌کردن با ذن
20 دقیقه
دوکخا و مونو نو ‌آواره
25 دقیقه
سرنوشت به یک لحظه بستگی دارد
27 دقیقه
تشریفات توجه
11 دقیقه
هنر گوش‌دادن
10 دقیقه
هنر نگاه کردن
18 دقیقه
هنر لمس کردن و چشیدن
10 دقیقه
هنر بو کردن
17 دقیقه
هنر میهمانی
17 دقیقه
ذهن آگاه جمعی
20 دقیقه
بازگشت به اکنون
7 دقیقه
چه می‌شود اگر...؟
12 دقیقه
فرمول ایچی‌گو ایچی‌یه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایچی گو ایچی یه: هنر بهره بردن بیشتر از هر لحظه به شیوه‌ی ژاپنی‌ها
نویسنده،
مترجممریم اصغرپور
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
60500 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

Z.J
۱۴۰۱/۸/۱۰
کتاب جالب و خوبیه از مراسمات کهن مردمان اسیای شرقی که از زمان‌های قدیم وجود داشته تاکنون، و نتیجه و تاثیرش را میتوان به وضوح مشاهده کرد که چه پیشرفت‌های شگرفی در دنیا داشته‌اند و دنیا را در مشت خود گرفته اند
این نشون میده چقد اداب و رسوم کهن در سرنوشت صده‌های بعدی ان کشور نقش مهمی را ایفا میکند
روح اله طیبی
۱۴۰۲/۳/۵
با سلام. در هر کشوری فرهنگ و آداب خاصی وجود داره که شاید و باید در کشور ما نهادینه شود. البته کشور خودمان از نظر فرهنگ و هنر بسیار غنی است لیکن با استفاده از نکات مثبت آداب دیگر کشورها زیباتر می‌شود.
پریسا خنجری
۱۴۰۲/۲/۸
این دست کتاب‌ها بسیار شنیدنی و خواندنی هستن
قبل از خواندن این کتاب حتما کتاب ایکیگایی رو هم گوش بدید تاثیر بهتری خواهد گذاشت برای داشتن یک زندگی شاد و سالم
وجیهه بهارستان
۱۴۰۱/۸/۱۱
با بیانی ساده و کاربردی راهنمای رسیدن به نظم درونی و موفقیت بیرونی است
ناپلئون بناپارت
۱۴۰۲/۳/۱۸
اینقدر این کتاب خوب است که نمی‌توانستم همه را یک جا گوش کنم. 😺
مونا منتها
۱۴۰۲/۲/۲۸
بینظیر بود. زندگی را متحول می‌کند.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

برای دریافت کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.