معرفی و دانلود کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی

عکس جلد کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی
قیمت:
۸۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی

برای اینکه موفق شویم در طول زندگی اثری جاودان از خودمان به جا بگذاریم، باید از خلاقیت زیادی برخوردار باشیم. شینا اینگار در کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن، لازمه‌ی این امر را داشتن استعدادی ویژه از بدو تولد نمی‌داند. درواقع او براساس یافته‌های علم عصب‌شناسی و روان‌شناسی، معتقد است که همه‌ی انسان‌ها از این مزیت برخوردار هستند و تنها لازم است که این مزیت را درون خودشان به فعلیت برسانند.‌

درباره‌ی کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن

تاریخ زندگی بشر روی زمین، انباشته از افرادی است که در لحظه‌ای خاص به بینشی منحصربه‌فرد دست یافته و سرنوشت کل انسان‌ها را تحت‌تأثیر قرار داده‌اند؛ مانند نیوتن زیر درخت سیب، بودا زیر درخت بودهی، ارشمیدس در وان حمام و استیو جابز در گاراژ ماشین! در بسیاری از داستان‌ها و سخنرانی‌هایی که خوانده یا شنیده‌ایم، این لحظات، مانند زمان‌هایی استثنایی از الهام معرفی شده‌اند، اما شینا اینگار (Sheena Iyengar) در کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن (Think Bigger) با این نظر مخالف است.

از نظر شینا اینگار، هیچ‌کدام از این لحظات خاص، به‌صورت ناگهانی یا تصادفی شکل نگرفته‌اند. هیچ کدام از این افراد هم، مغز و استعدادی متفاوت با سایر انسان‌ها نداشته‌اند. با بررسی زندگی هرکدام از این افراد مشاهده می‌کنیم که تک‌تک آن‌ها، سال‌ها و مدت‌های طولانی را مشتاقانه در انتظار پاسخ یک مسئله بوده‌اند و بعد در لحظه‌ای خاص، موفق شده‌اند طرحی کلی را از پاسخ به آن دریافت کنند. کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن، مسیر خلاقیت را به ما نشان می‌دهد. خلاقیت به سمت افرادی روان می‌شود که نسبت به یک ایده‌ی خاص متمرکز شده و مشتاقانه در پی رسیدن به پاسخ آن هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن

درواقع از نظر شینا اینگار، این ما هستیم که باید خودمان را تبدیل به دریافت‌کننده‌ی مناسبی برای جریان خلاقیتی که همیشه در فضا وجود دارد کنیم. چراکه خلاق بودن، یک استعداد ذاتی و منحصر به افرادی معدود نیست و همه از آن برخوردار هستند. در کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن با داستان زندگی و مسیر ابداع و اکتشاف افراد مختلفی در تاریخ آشنا می‌شویم و از این طریق می‌توانیم روند تبدیل جرقه‌های کوچک ذهنی آن‌ها به ایده‌های بزرگ را دریابیم.

کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن با عنوان فرعی راه و رسم خلاقیت ورزی را نشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور با صدای ندا پوریان و براساس ترجمه‌ی میثم همدمی منتشر کرده و نسخه‌ی متنی آن را نیز نشر نوین به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن

  • باید جهان را در مشتمان بگیریم؛ اما دقیقاً چطور می‌شود این کار را انجام داد؟ شینا اینگار، اصول این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب اثری درخشان و آگاهی‌بخش است. (اسکات ویلوبی، معاون پروژه‌ی تلسکوپ فضایی جیمز وب)

  • من به این کتاب به‌عنوان راهنما و دستورالعملی برای خلاقیت، امتیاز پنج‌ستاره را می‌دهم. (دنی میر، بنیانگذار Union Square Hospitality Group)

  • اینگار با بالا و پایین کردن این ایده‌ی رایج که هیچ چیز کاملاً جدیدی در جهان وجود ندارد، توصیه‌های مدنظر خود را به مخاطبانش ارائه می‌دهد. شینا اینگار دست به خلق چیزی کاملاً جدید و بدیع زده است. (نیویورک تایمز)

  • شینا اینگار پس از حدود یک دهه بررسی روی ابداعات و خلاقیت‌های انسان‌ها، چکیده‌ای از نتایج تحقیقاتش را در کتاب بزرگ‌تر فکر کن، به تألیف درآورده و در آن، فرایند شکل‌گیری ایده‌های خلاقانه را برای مخاطبانش تشریح کرده است. (وال استریت ژورنال)

کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مایلید راهکارهایی برای تقویت خلاقیت دریافت کنید و در زندگی و کار خود به موفقیت دست یابید، گوش سپردن به کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی می‌شنویم

دقیقاْ چه چیزی بر نیوتنِ نشسته زیر درخت سیب فرود آمد؟ سیب نبود. وجود نیروی گرانش هم نبود. درواقع برای قرن‌ها، دانشمندان می‌دانستند که اجسام به‌واسطه‌ی مرکز خود یکدیگر را جذب می‌کنند. ایده‌ی مرکز گرانش به ارشمیدس، زاده‌ی سال 287 قبل از میلاد، بازمی‌گردد. نیوتن نیروی گرانش را کشف نکرد؛ بلکه او فرمول دقیق ریاضی را کشف کرد که توضیح‌دهنده‌ی این نیرو بود. ضمناً او این کار را نه در زیر درخت سیب، که طی فرایندی روش‌مند، معطوف بر مشکل، دو دهه پس از واقعه‌ی سقوط سیب و با ایستادن بر شانه‌ی غول‌ها انجام داد. به‌ویژه غول‌هایی نظیر گالیله و کپلر که دقیقاً بر همان مسئله کار کرده بودند.

اگر تلاش جهت یافتن فرمول گرانش، مسئله‌ی جدیدی نبود، پس چه چیزی سبب موفقیت نیوتن شد؟ خب، وی خودش را سخت متعهد به حل یکی از صدها مشکل علم در میانه‌ی قرن 1600 کرده بود. بنا به دلایلی که طی فصل‌های بعدی کتاب، عمیق‌تر بررسی خواهند شد، باید بدانیم اشتیاق، عنصری کلیدی در حل‌مسئله‌ی مؤثر و خلاقانه است.

پس بله! بگذارید نیوتن را زیر درخت سیب به خاطر بیاوریم! نه به خاطر حل مشکل گرانش؛ بلکه برای یافتن مشکلی ارزشمند که او به‌شدت مشتاق حل کردنش بود. تاریخ پر است از افراد خاصی که این لحظات خاص از بینش را تجربه کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
شناسنامه - یادداشت ناشر - سخن مترجم - پیش‌درآمد
74 دقیقه
بخش نخست - یک: بزرگ‌تر فکر کردن یعنی چه؟
84 دقیقه
دو: مغز خلاق
74 دقیقه
بخش دوم - سه: گام اول، انتخاب مشکل
57 دقیقه
چهار: گام دوم، شکستن مشکل به قطعات کوچک‌تر
59 دقیقه
پنج: گام سوم، مقایسه‌ی خواسته‌ها
114 دقیقه
شش: گام چهارم، جست‌وجو در درون و بیرون چارچوب
83 دقیقه
هفت: گام پنجم، نقشه‌ی انتخاب
65 دقیقه
هشت: گام ششم، چشم سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی
نویسنده
مترجممیثم همدمی
راویندا پوریان
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن

علیرضا رهبر
۱۴۰۲/۹/۲۲
برای هرکسی که دنبال یک ایده خوب برای کسب و کار و یا راه حل‌هایی برای رفع مشکلات کسب و کار خود باشد این کتاب بهترین راه‌ها را پیش رویش خواهد گذاشت
Saeed Saeed
۱۴۰۲/۷/۲۹
باید بزرگ فکر کنیم و عمل کنیم حرکت کنیم تا اتفاق بیوفتد ساختن باورهای مناسب خیلی تاثیر در بزرگ فکر کردن دارد
ناهید لطفی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
همیشه کمک خوبی از کتابهاتون گرفتم.
دستمریزاد به همتون
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن

برای دریافت کتاب صوتی بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.