معرفی و دانلود کتاب بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی

عکس جلد کتاب بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی

شینا اینگار ضمن متحول کردن نگرش شما نسبت به مفهوم خلاقیت و کاربرد آن، در کتاب بزرگ‌تر فکر کن داستان خلاقانه‌ی برخی از مشهورترین آثار هنری را با شما به اشتراک گذاشته و گام‌به‌گام در کنارتان خواهد بود تا راه‌کارهایی را برای تقویت قوه‌ی خلاقیت خود بیاموزید. با بهره‌گیری از مطالب این اثر روان‌شناختی، در حل مسائل، انجام ساده‌ترین امور روزانه و حتی بهبود کسب‌و‌کار خود، موفقیت‌های چشم‌گیری را به دست خواهید آورد.

درباره‌ی کتاب بزرگ‌تر فکر کن

برای بسیاری از ما خلاقیت صرفاً به معنای نبوغی است که یک نقاش را وامی‌دارد آثار هنری منحصربه‌فردی را بر روی تابلوی نقاشی خود ترسیم کند یا به شاعران و نویسندگان کمک می‌کند قطاری از کلمات و جملات را با هدف خلق شاهکار ادبی، پشت سر هم ردیف کنند. متأسفانه آموزش‌های نادرست، چه در مدارس و چه در محیط خانواده، همچنین رسانه‌ها و اطلاعات غلطی که در مورد خلاقیت و بروز آن در کتاب‌های مختلف وجود دارند، این تصور غلط را در ذهن ما کاشته‌اند که خلاقیت چیزی است شبیه الهام شدن و فقط کسانی از آن بهره‌ خواهند برد که در همان سال‌های کودکی قوه‌ی خلاقیت در وجودشان نهادینه شده باشد. این باور نادرست تاکنون صدها و شاید هزاران انسان را از تلاش برای رشد خلاقیت خود یا خلق آثار هنری و ادبی بازداشته و اگر فکری به حال آن نکنیم، به اثرات زیان‌بار خود ادامه خواهد داد. شینا اینگار (Sheena Iyengar) در کتاب بزرگ‌تر فکر کن (Think bigger)، به مبارزه با این تصور نادرست پرداخته و به ما نشان می‌دهد خلاقیت نیز مانند بسیاری از مهارت‌ها قابل‌پرورش و گسترش‌پذیر خواهد بود.

نویسنده در سراسر کتاب حاضر به مخاطبانش نشان می‌دهد که تمامی انسان‌ها قدرت آفرینندگی را دارند، به این شرط که بیاموزند جهان اطرافشان را به شکل متفاوتی ببینند و همچنین با ترکیب پدیده‌های قدیمی و تکراری، اثر تازه‌ای را خلق کنند. جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، چه یک جزیره‌ی متروکه و چه شهر پرسروصدایی مانند نیویورک، مملو از محرک‌ها و موضوعاتی است که می‌توانند هسته‌ی اصلی یک نوآوری و اثری ماندگار برای آیندگان باشند. بسیاری از مجسمه‌ها، نقاشی‌ها یا شاهکارهای ادبی نیز بر پایه‌ی موضوعی ساده به وجود آمده‌اند که برای همگان در دسترش و قابل درک بوده. شینا اینگار در کتاب بزرگ‌تر فکر کن پیوسته به نمونه‌های واقعی و آثاری می‌پردازد که آشنایی با آن‌ها و دانستن ماجرای شکل‌گیری‌شان می‌تواند برای خوانندگان آموزنده و الهام‌بخش باشد.

توجه داشته باشید که خلاقیت نه‌تنها برای آفرینش‌های ادبی و هنری، بلکه برای ساده‌ترین امور روزمره‌ی شما، مانند صحبت کردن، یا حتی پیدا کردن راه‌حل برای یک مشکل پیش‌پاافتاده نیز ضروری خواهد بود. بنابراین، با مطالعه‌ی این کتاب، نه‌تنها استعدادهای نهفته‌ی خود را آشکار خواهید کرد، بلکه به طرز چشمگیری در انجام امور روزانه‌ی خود نیز عملکرد بهتری خواهید داشت. در این بین، کارآفرینان و افرادی که در حال تأسیس یک کسب‌و‌کار یا توسعه و گسترش آن هستند، به کمک نکات و راهبردهای این اثر می‌توانند از رقبای خود متمایز شده و در عرصه‌های رقابتی از سایرین پیشی بگیرند.

برای این‌که خلاقیت را به بخشی از زندگی روزمره‌ی خود بدل کنید، ساده‌ترین راه این است که با شینا اینگار در کتاب بزرگ‌تر فکر کن همراه شوید و چشم‌انداز خود را نسبت به جهان اطراف و امور زندگی‌تان دگرگون نمایید. این کتاب کارآمد و کاربردی با برگردان میثم همدمی، از سوی نشر نوین در اختیارتان قرار می‌گیرد.

نکوداشت‌های کتاب بزرگ‌تر فکر کن

  • چگونه می‌توان به بزرگ‌ترین موفقیت‌ها رسید؟ شینا اینگار برای رسیدن به پاسخ این سؤال یک چهارچوب اصلی ارائه می‌دهد. اثری بسیار روشنگرانه! (اسکات ویلوبی، معاون برنامه‌ی تلسکوپ فضایی جیمز وب در نورتروپ گرومن)

  • راهنمایی برای تحقق نوآوری... من که به این کتاب پنج ستاره می‌دهم! (دنی مایر)

  • کاربرد نوآوری در تمام ابعاد زندگی، تمامی لایه‌های رفتارهای انسانی و در کلیه‌ی وجوه رفتارهایمان! کتاب بزرگ‌تر فکر کن همه‌ی آن‌ها را به‌خوبی نشان می‌دهد. (کای فو لی، رئیس Sinovation Ventures و نویسنده)

  • رمز موفقیت شرکت‌های بزرگ و کوچک رسیدن به نوآوری است، همان عاملی که شینا اینگار راه دستیابی به آن را نشان می‌دهد. (بری سالزبرگ، مدیرعامل بازنشسته‌ی Deloitte LLP)

  • شینا اینگار رویکری سنجیده و مبتنی بر پژوهش‌های علمی را به ما ارائه می‌دهد تا به کارآفرینان و صاحبان کسب‌و‌کار یاری برساند قدرت خلاقیت و نوآوری خود را بهبود ببخشند. (ساتیا نادلا، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مایکروسافت)

  • کتاب بزرگ‌تر فکر کن توصیه‌های بسیار ارزشمندی را برای کارآفرینان و در واقع تمامی رهبران تجاری عرضه می‌کند؛ همه‌ی افرادی که امیدوارند به روشی مؤثرتر فکر کرده و سازمان خود را رهبری کنند. (مارک لور، کارآفرین)

  • کتابی فوق‌العاده که آینده‌ی جمعی همه‌ی ما را روشن‌تر می‌کند. یک پرتو امیدبخش برای هر کسی که می‌خواهد شکل‌گیری ایده‌های ناب را در ذهن خود تجربه کند و آن‌ها را گسترش دهد یا به دنبال خطر کردن و رهسپار شدن به سوی اهدافی است که می‌توانند زندگی‌اش را زیرورو کنند. ما شدیداً به نگرش و راه‌حل‌های کتاب بزرگ‌تر فکر کن برای عبور از مسائل زندگی اجتماعی نیاز داریم. (سر الکس هالیدی)

  • شینا اینگار الهام‌بخش و حل‌کننده‌ی مشکلاتی است که گریبان زندگی بسیاری از انسان‌ها را گرفته. (مایکل بلومبرگ)

کتاب بزرگ‌تر فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

برای آشنایی با نقش خلاقیت در ساده‌ترین امور زندگی، کشف آن در وجودتان و یادگیری روش‌هایی برای پرورش آن، کتاب بزرگ‌تر فکر کن یاری‌رسان و راهنمای شما خواهد بود. چنانچه خواهان آن هستید که نگرش خلاقانه را در خود تقویت کنید و روش‌هایی را برای بروز نوآوری‌هایتان بیاموزید، از نکات سودمند این اثر غافل نشوید. کارآفرین‌ها و صاحبان مشاغل مخاطبانی هستند که می‌توانند آموزه‌های این کتاب را به‌طور ویژه برای بهبود کسب‌وکار خود به کار ببندند.

با شینا اینگار بیشتر آشنا شویم

شینا اینگار، نویسنده و پروفسور بازرگانی در بخش مدیریت در دانشکده‌ی بازرگانی کلمبیاست که از متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی، به‌خصوص مسائل مربوط به «انتخاب» و فرایند شکل‌گیری آن به شمار می‌رود. عمده‌ی تحقیقات شینا اینگار بر جنبه‌های گوناگون تصمیم‌گیری متمرکز هستند. او در این زمینه هم دست به تألیف آثاری خواندنی زده و هم سخنرانی‌های مفیدی را ارائه داده است.

شینا اینگار که در شهر تورنتوی کانادا، در خانواده‌ای هندی‌تبار متولد شده بود، از همان کودکی به بیماری نادری مبتلا شد. این بیماری نابینایی کامل وی را در دوران بزرگسالی به دنبال داشت. مرگ پدر نیز در نوجوانی به مشکلات او دامن زد اما شینا کوشید تا با حمایت‌های مادرش در تمامی عرصه‌های زندگی خودکفا و مستقل باشد. آثار او همواره در نشریاتی چون نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، Fortune و TIME به‌عنوان اثر منتخب معرفی می‌شوند. این نویسنده همچنین توانسته جایزه‌ی Presidential Early Career Award را نیز از آن خود کند.

در بخشی از کتاب بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی می‌خوانیم

در نزدیکی دانشگاه استنفورد فروشگاه بزرگی وجود داشت که به مشتریانش حق انتخاب‌های به‌ظاهر بی‌پایان ارائه می‌داد. محصولات خوراکی معمولی فروشگاه، صدها نوع سس خردل، سس مایونز، سرکه و نزدیک به صدها میوه و سبزی‌های فصلی را شامل می‌شد -و چطور می‌توانم انواع بی‌شمار روغن‌زیتون‌هایش را فراموش کنم؟ و این فهرست ادامه داشت. گزینه‌های فروشگاه به گزینه‌های موجود در سرزمین عجایب شبیه بودند. بنابراین من درست در دهانۀ بخش ورودی فروشگاه، دو میز چیدم: روی یکی از میزها شش نوع مربا قرار داشت و روی دیگری بیست‌وچهار نوع مربا. مطمئناً میز حامل گزینه‌های بیشتر باید فروش بیشتری هم می‌داشت، مگر نه؟

شصت درصد افرادی که وارد فروشگاه شدند، جلوی میزی ایستادند که بیست‌وچهار نوع مربا روی آن قرار داشت و چهل درصد مقابل میز دارای شش نوع مربا ایستادند. تا اینجا که به خیر گذشت؛ اما آنچه بعداً رخ داد مسیر دانسته‌های جمعی ما را از پدیدۀ انتخاب تغییر داد. دریافتم که از میان افراد مواجه‌شده با میز دارای 24 نوع مربا، تنها سه درصد یک شیشه مربا خریداری کردند، حال‌آنکه از میان افراد مواجه‌شده با میز 6 نوع مربا، 30 درصد یک شیشه مربا خریدند. به عبارتی نتیجه دقیقاً برعکس آن چیزی بود که من -و اجماع صاحب‌نظران رشتۀ من تا آن زمان- پیش‌بینی کرده بودیم. از زمان انتشار مطالعۀ شیشۀ مربا در سال 2000، بیش از 990 مطالعه همین موضوع را مورد پیگیری قرار داده و نشان داده‌اند که ارائه دادن گزینه‌های بیشتر به افراد برای انتخاب، پیامدی منفی به ‌دنبال دارد. برای مثال گزینه‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری در اختیار افراد قرار ندهید، چراکه آنان در صورت مواجهه با گزینه‌های متعدد، هیچ‌کدام را انتخاب نخواهند کرد -همین وضعیت در مورد گزینه‌های طرح‌های سلامت نیز صدق می‌کند. ضمناً هرقدر بیشتر به‌ دنبال یافتن معشوقی بی‌نقص باشید، گزینه‌های بیشتری می‌بینید و انتخاب کردن برایتان دشوارتر می‌شود. حتی زمانی که به افراد تکالیفی خلاقانه، نظیر نگارش یک مقاله یا آفرینش یک اثر هنری می‌دهید، مادامی‌که گزینه‌های انتخابی آنان بیشتر باشد، انتخاب کردن هم برایشان دشوارتر خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر
سخن مترجم
پیش‌درآمد
بخش نخست
1. بزرگ‌تر فکر کردن یعنی چه؟
2. مغز خلاق
بخش دوم
3. گام 1: انتخاب مشکل
4. گام 2: شکستن مشکل به قطعات کوچک‌تر
5. گام 3: مقایسۀ خواسته‌ها
6. گام 4: جست‌وجو در درون و بیرون چارچوب
7. گام 5: نقشۀ انتخاب
8. گام 6: چشم سوم
قدردانی
کتاب‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزرگ‌تر فکر کن: راه و رسم خلاقیت ورزی
نویسنده
مترجممیثم همدمی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-622-5213-36-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزرگ‌تر فکر کن

مریم فراهانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
زندگی مجموعه‌ای است از پسروی‌ها و پیشروی ها. تو می‌خواهی کاری را انجام بدهی، اما به زور مجبور می‌شوی که کار دیگری را انجام دهی. آسیب
می‌خوری، در حالی که می‌دانی نمی‌بایست آسیب می‌خوردی. به انجام اعمالی معین در راستای کسب منفعت شخصی خودت مبادرت می‌ورزی، حتی زمان‌هایی که می‌دانی نباید به فکر نفع ات
شخصی باشی.
خیلی‌ها با زندگی عاری از مفهوم به این طرف و آن طرف می‌روند. انگار در عالم بین خواب و بیداری سیر می‌کنند، حتی زمان‌هایی که به زعم خود مشغول انجام کار‌های مهمی هستند. این به آن دلیل است که آن‌ها راهشان را اشتباه انتخاب کرده‌اند. آن چه که می‌تواند به زندگی تو معنی و مفهوم بدهد، وقف خودت در راه دوست داشتن و عشق به دیگران است، وقف خودت به جمعیت اطرافت، و وقف خودت به خلق پدیده‌هایی که به تو انگیزه و مفهوم بدهد.
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۸
خوب این کتاب در مبحث روانشناختی عرضه و نوشته شده است، در اصل این که باعث شده مخاطب نقش مهمی را برای افشا نبوغی دیگران به قلم کشیده من این روش را به شخصه قابل احترام می دارم با این که امروزه متاسفانه در برخی از مراکز آموزشی کمی ضعیف تر و به موضوعات حاشیه‌ای پرداخته و از رشد علمی آن نشان معکوس گذاشته اما به شخصه از این روش استقبال می کنم، روش هایی مثل مغز و خرد به آن پرداخته شده تا نگرش‌هایی که مثل چشم سوم بخش ها و روش هایی برای رسیدن به این اهداف در نظر گرفته شده، اما در آخر کتاب به منابع آن سری بزنید و مکمل‌های نوشتاری این کتاب را به عرصه حضور برسانید
سهیل قهرمانی
۱۴۰۲/۹/۲
نقد کتاب، "بزرگتر فکر کن" نوشته‌ی شینا اینگار، یک کتاب موفق در زمینهٔ توسعهٔ شخصی و رشد به عنوان یک فرد است. در این کتاب، اینگار مفاهیم و اصول مهمی را برای بهبود خودآگاهی، عملکرد و تفکرمان ارائه می‌دهد. با استفاده از مثال‌های قوی و روش‌های معمول در جهان کار، آموزگار اینگار با خوانندگان به چالش تا و کشیده در روش‌های خود بهبود کنند به تبدیل شدن به شخص موفق و موثرتر در زندگی کمک کند. "بزرگتر فکر کن" برای هر کسی که به توسعهٔ شخصی علاقمند است، توصیه می‌شود.
محمد علی فراهی
۱۴۰۳/۱/۵
این کتاب با توجه به آخرین دست آوردهای علوم اعصاب و روان‌شناسی شناختی نشان می‌دهد که تقریباً همه از توانایی خلاقیت‌ورزی را دارند
بعد از مطالعۀ این کتاب، خلاقیت دیگر برایمان یک راز نیست؛ متوجه میشیم که آفرینندگی از توانمندی‌های دست‌یافتنی هر انسانی است. فقط باید خود را باور کنیم، و اگه دقیق‌تر به عناصر اطراف خود نگاه کنیم و بکوشیم همان عناصر قدیمی از پیش موجود را به شیوه‌هایی نو باهم ترکیب کنیم.
Sajad naseri
۱۴۰۲/۸/۲۸
شاید اگر این کتاب ارزشمند در تخفیف طرح هفته کتاب و کتابخوانی رایگان نمی‌شد، من هیچ گاه این کتاب را نمیخواندم.
از این بابت از کتابراه ممنونم، که بیشتر از برنامه‌های مشابه به کاربران اهمیت میدهید و با تخفیف‌های عالی هوای ما بی پولها رو هم دارید.
این کتاب واقعا عالی بود با محتوای تاثیر گذار و البته ترجمه خوب و ساده سازی شده.
مریم شجاعی
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فقط میتونم بگم خیلی خیلی ازت ممنونم کتابراه عزیز. این کتابو خیلی دوست داشتم و خیلی بهم کمک کرد تا به خلاقیت از یه بعد جدید نگاه کنم. جامع و کامل بود. هر کسی میتونه با خوندنش و به کار بستن تمرین هاش توی هر بخشی از زندگیش، یه ایده جدید بیاره و موفق بشه.
از نویسنده با سواد کتاب ممنونم، از مترجم خوبش ممنونم و از شما که بی دریغ این کتابو نشر دادین ممنونم
Z Sadeghi
۱۴۰۳/۱/۶
طبق مطالبی که تو این کتاب گفته شده به این نتیجه میرسیم که خلاقیت مختص یه سری افراد نیست و ازین جهت افراد امیدوار میشن اما از طرفی فرد برای اینکه کارهای خلاقانه‌ای انجام بده باید حتما دیدشو وسعت ببخشه و دقت بیشتری به خرج بده و به طور جدی نیاز هست رو خودمون کار کنیم
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۳
بعد از مطالعۀ این کتاب، خلاقیت دیگر برایمان یک راز به حساب نمی‌آید؛ خواهیم دید که آفرینندگی از توانمندی‌های دست‌یافتنی هر انسانی است. کافی است خود را باور کنیم، دقیق‌تر به عناصر پیرامونی‌مان بنگریم و بکوشیم همان عناصر قدیمی از پیش موجود را به شیوه‌هایی نو باهم ترکیب کنیم.
Hani_asad
۱۴۰۲/۱۱/۳
در این کتاب انگار طی هر مرحله، تمامی ابزارهای لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد تا راهنمایتان باشند. این مهارت‌ها به واسطۀ تمرین به عادت تبدیل می‌شوند و بدین‌ ترتیب، ذهنیت خلاقی در شما رشد می‌کند که در حل انواع مشکلات پیش رو، یاری‌گرتان خواهد بود و مفید و جذاب است
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۷
کتابی هست که با نشانه گرفتن قدرت خلاقه‌ی آدمی که علامت فارقه‌ی انسان با دیگر موجودات هست و چگونگی و چرایی استفاده از آن با ارائه‌ی راهکارهای متفاوت نگریستن، کمک میکنه تا واقعا فراتر از آنچه داریم برویم و زندگی خود را در این مسیر ساماندهی کنیم.
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۲/۱۰/۷
هر چقدر که نسبت به حل مشکلات بتوانیم از روش‌های متفاوت و خلاقانه استفاده کنیم به همان اندازه می‌توانیم راحت تر و بدون نگرانی، مشکلات خودمان را حل کنیم. با روش‌های این کتاب می‌توانیم مشکلات فردی تا اجتماعی را راحت تر حل کنیم.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
به نظرم نکات ارایه شده در این کتاب کمی تکراری بود شاید به خاطر این که من قبلا کتاب‌های دیگه‌ای در حوزه خلاقیت خونده بودم، این کتاب خیلی حرف جدیدی حداقل برای کسی که کمی در این حوزه مطالعه داشته نداره ولی باز هم موضوع جالبیه
bahar k
۱۴۰۳/۱/۱
درابتدا تشکر از کتابراه عزیز، کتاب خوبیه و همونزور که از اسمش پیداست خواننده رو به خلاقیت تشویق میکنه و اینکه وسعت دید خواننده رو افزایش میده من به شخصه ازین کتاب یادگرفتم حین مشکل فقط روی بک راه حل تمرکز نکنم
آریا آزادپور
۱۴۰۲/۹/۱۱
واقعا کتاب بسیار عالی هستش ممنون از کتابراه بخاطر دست و دل بازیش واقعا بهترین سایت و برنامه خرید کتاب آنلاین هستید
کتاب هم دیگه جای تعریف نداره میتونید باهاش پیشرفت کنید و هم گام با کتاب لذت فراوانی رو تجربه میکنید‌.
مهنا بشاش کاظمی
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
من ۱۳۰ صفحه این کتابرو خوندم و کتاب خوبی بود اما به نظر من مطالبی که تو این کتاب گفته شده به اندازه ۲۷۰ صفحه نیست و نویسنده فقط یک مطلب رو هی تکرار میکنه و یکم حوصله سر بر میشه خوندن کتاب
مشاهده همه نظرات 78

راهنمای مطالعه کتاب بزرگ‌تر فکر کن

برای دریافت کتاب بزرگ‌تر فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.