معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن

آیا انتخاب‌های ما کاملاً ارادی هستند و بر اساس خواسته‌های ما انجام می‌شوند؟ شینا اینگار در خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن، الگوهای فرهنگی را به شما معرفی می‌کند که بر تمام انتخاب‌هایتان تأثیرگذارند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این نویسنده در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن:

کوکا یا پپسی؟ بمانم یا بروم؟ بخرم یا نخرم؟ بگویم یا نگویم؟ بخورم یا نخورم؟

زندگی ما در انتخاب‌هایمان غرق شده و هر تصمیمی که می‌گیریم نتیجهٔ انتخاب‌هایمان است. اما اصلاً چقدر خودمان و اراده‌مان در انتخاب‌هایمان نقش دارد؟ چقدر تحت تأثیر فرهنگ یا الگوهای فرهنگی تصمیم‌گیری می‌کنیم؟

شینا اینگار در تدتاک هنر انتخاب کردن (The Art of Choosing) به شما می‌گوید که الگوهای فرهنگی یکی از عواملی است که بر روی تمام انتخاب‌های ما اثرگذار هستند. حتی دیدگاه ما درمورد مسئلهٔ انتخاب بسته به الگوهای فرهنگی که در آن قرار داریم متغیر است؛ به همین دلیل هر نگاهی رویکرد خاص خود را به دنبال دارد.

این سخنرانی در تدتاک که از کتاب هنر انتخاب کردن برگرفته شده، با آوردن مثال‌های فراوان از تجربیات مختلف و مطالعات گسترده‌ای که نویسنده انجام داده، ثابت می‌کند که هر انتخابی مسیر زندگی ما را تعیین می‌کند. حتی اگر آن انتخاب چیزی پیش‌پاافتاده یا سطحی باشد بازهم ممکن است زندگی‌مان را تغییر دهد. او این سؤال را از مخاطبان خود می‌پرسد که انتخاب‌های ما و تمایل ما به انتخاب، چیزی ذاتی است یا جبر فرهنگی موجب آن می‌شود؟

با شنیدن این کتاب صوتی ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که اصلاً ما چقدر بر آن چیزهایی که انتخاب می‌کنیم کنترل داریم؟ پاسخی که خانم اینگار در این سخنرانی خود به شما می‌دهد چیزی شگفت‌آور و بسیار عمیق است. او این پیام را به شما می‌رساند که تصمیمات شما پیامدهای گسترده‌ای در زندگی‌تان و حتی جهان دارد و باید به‌صورت کاملاً آگاهانه انجام شوند.

«آتول گاواند»، جراح، خبرنگار و دانشمند در زمینه بهداشت عمومی و مراقبت سلامت، درباره کتاب هنر انتخاب کردن گفته که کار شینا اینگار در مورد انتخاب و نحوه برخورد ذهن ما با آن بسیار پیش‌گامانه، شگفت‌آور و مهم است و همه ما باید به او گوش دهیم. این کتاب همچنین در سال 2010 نامزد جایزه کتاب سال Financial Times و McKinsey for Shortlist شد.

خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید با مسئلهٔ قدرت انتخاب و مسائل مربوط به آن آشنا شوید، شنیدن این سخنرانی برایتان لذت‌بخش و مفید خواهد بود.

با شینا اینگار بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و استاد تجارت در دانشکده بازرگانی کلمبیا تدریس می‌کند. او یکی از متخصصین این مجموعه است که تحقیقات خود را درمورد موضوع «انتخاب و تصمیم‌گیری» انجام می‌دهد و نتیجهٔ پژوهش‌هایش را در کتاب‌ها و سخنرانی‌های خود با مخاطبینش به اشتراک می‌گذارد.

شینا اینگار (Sheena Iyengar) یکی از سخنرانان تدتاک است که توانسته جایزه «Presidential Early Career Award» را دریافت کند. همچنین آثار اینگار به طور مرتب در نشریاتی مانند نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال و مجلات Fortune و TIME منتخب می‌شوند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن می‌شنویم:

فرض دوم که دیدگاه آمریکایی رو شکل میده اینه که هرچقد حق انتخاب بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه بهترین انتخابو انجام بدید، بالاتر میره. نمونش والمارت با صدهزار محصول مختلف یا آمازون با بیست و هفت میلیون کتاب یا سایت مچ دات کام که برای هرکس پونزده میلیون، احتمال آشنایی با شخص دیگه‌ای فراهم میکنه. قطعا مورد مناسب رو پیدا می‌کنید.

من این پیش‌فرض رو تو اروپای شرقی امتحان کردم. چطور؟ با افرادی که ساکن کشورهای سابقا کمونیست بود که حالا تبدیل به جوامع دموکرات و سرمایه‌داری شده بودن، مصاحبه کردم. یکی از کشف‌های جالبی که به دست اومد نه به خاطر جوابشون به سوالم بلکه از یه پذیرایی عادی بود. وقتی مصاحبه شونده‌ها برای مصاحبه رسیدن بهشون چند مدل نوشابه تعارف کردم. کوکا، کوکای رژیمی، اسپرایت و در کل هفت مدل تو همون جلسه‌ای اول که تو روسیه برگزار شد.

یکی از مصاحبه‌شونده‌ها حرفی زد که کاملا غافلگیر شدم. گفت فرقی نمیکنه که همشون نوشابن. فقط یه انتخاب داریم. این حرف اونقدر ذهنم رو درگیر کرد که تصمیم گرفتم از اون به بعد به همهٔ مصاحبه شونده‌ها هفت مدل نوشابه رو تعارف کنم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
7 دقیقه
بخش دو
8 دقیقه
بخش سه
5 دقیقه
بخش چهار
6 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن
نویسنده
مترجمپوریا جارچی
راوینگار اسماعیلی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن

آزاده عمیدی
۱۴۰۱/۸/۱۶
بیش حد خلاصه هست و نتوانسته محتوا را انتقال دهد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر انتخاب کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.