معرفی و دانلود کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است: خاطرات نسبتا حقیقی

عکس جلد کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است: خاطرات نسبتا حقیقی
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است: خاطرات نسبتا حقیقی

جنی لاوسون در کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است، قصه زندگی پرفراز و نشیب و گاه دردناک خود را با لحنی طنزآمیز و سرگرم‌کننده روایت کرده است. او به خوبی توانسته شما را شریک لحظات ناب شخصی‌اش کند و به خاطر همین مهارت شگفت‌انگیز رتبه نخست پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز را به دست آورد و برنده جایزه گودریدز شد.

درباره کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است:

«ملکه پرحرفی‌های خوشمزه» لقب زنی‌ست که تمام بیماری‌های جسمی و روحی خود را به شوخی گرفته و با لحنی شوخ‌طبعانه و صریح قصه زندگی خود را برای ما تعریف می‌کند. جنی لاوسون از زمانیکه خودش را شناخت و کم سن و سال بود، متوجه شد که کودکی عجیب و غریبی دارد. با شنیدن کتاب بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است (Let’s Pretend This Never Happened)، با تمام مراحل مهم و اصلی زندگی جنی آشنا خواهید شد و همراه او با دوران کودکی و مدرسه، زمان جوانی و تجربه عشق اول و در نهایت ازدواج و مادر شدنش آشنا می‌شوید و روایت خاص و طنزآلودش را از تمامی تجربیاتش خواهید شنید.

شما با شنیدن داستان کتاب، به مرور متوجه می‌شوید که این نویسنده آمریکایی همواره با بیماری‌هایی نظیر رماتیسم مفصلی، افسردگی، اضطراب، اختلال شخصیت دوری گزین و وسواس فکری عملی درگیر بوده و درد و رنج زیادی را تجربه کرده است. با این حال او تلاش کرده تا تمامی مشکلاتش را به خنده‌دارترین شکل ممکن بیان کند و نشان دهد که جرات آن را دارد تا از تمام مسائل غیرعادی زندگی‌اش صحبت کند و از لحظاتی بگوید که برای مخاطبان میخکوب‌کننده و شگفت‌انگیز خواهد بود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است:

- شماره یک پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز
- برنده جایزه Goodreads Choice برای کتاب‌های طنز (2012)
- نامزد جایزه Audie

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است:

- واقعا کتابی خنده‌دار است! (ریس ویترسپون، بازیگر هالیوودی)
- حتی وقتی خودم بامزه بودم، اینقدر دیگر بانمک نبودم! (آگوستن باروز، نویسنده آمریکایی)
- کتاب جنی لاوسون خنده‌دار و شوخ طبعانه است. (مجله Marie Claire)
- خنده‌دار، گزنده، غیرمنتظره و نشاط‌آور. (People)
- طنز خودپسندانه و گزنده لاوسون بسیار خنده‌دار است و به او اجازه می‌دهد تا به روشی واقعی و خام صحبت کند. (مجله اپرا)

کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات طنز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید لحظاتی خوش و مفرحی را داشته باشید، شنیدن این کتاب صوتی فرصتی جذاب برای شماست تا در کنار دانستن زندگی واقعی یک نویسنده آمریکایی، از ته دل نیز بخندید و شاد باشید.

جنی لاوسون را بیشتر بشناسیم:

او یکی از جالب‌ترین و خلاق‌ترین نویسندگان نسل حاضر محسوب می‌شود که به خاطر لحن شوخ طبعانه و صراحت کلام و دیدگاه‌های عجیب و غریبش شهرت پیدا کرده است. جنی لاوسون (Jenny Lawson) که وبلاگی شخصی به نام TheBloggess.com نیز دارد، نوشته‌هایش را در آنجا می‌نویسد و با نوشتن کتاب «بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است» نیز به شهرتی جهانی رسید.

در بخشی از کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است می‌شنویم:

افرادی که دچار آشفتگی فکری هستن، معمولا چنین برچسب‌هایی می‌خورن؛ خجالتی، آروم یا همون دختری که توی زیرزمین خونه‌اش جسد نگه می‌داره. چند روزی میشه که چنین چیزهایی درمورد خودم نشنیدم. اما مدام فکر می‌کنم که دیگران به من فکر می‌کنند. یکی از عوارض‌های آشفتگی که گفتم، همینه. برچسبی که به خودم می‌زنم اینه: از نظر اجتماع عجیب!

همیشه با خودم حرف می‌زنم. سعی می‌کنم به خودم اطمینان بدم که به غیر از من افراد عادی زیادی هستن که دوست ندارن در عموم حرف بزنن. منم دوست ندارم در عموم حرف بزنم و ظاهر بشم. حتی اگر عادی بودم هم دوست نداشتم. همیشه حس می‌کنم از نظر حسی آدم آسیب‌پذیری هستم. مشکل من اونقدر اذیتم می‌کنه که حتی توی یه بقالی هم نمی‌دونم باید چی بگم. همیشه یا فقط سکوت می‌کنم و یا انقدر از چیزهای بی‌ربط حرف می‌زنم که طرف کلافه میشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
هشدار
16 دقیقه
در سه سالگی به خوبی میدونستم چطور آتش به پا کنم
35 دقیقه
کودکی من؛ تلفیق دیوید کاپرفیلد و سلاح و مجله‌های جنگی
24 دقیقه
استنلی، سنجاب سخنگوی جادویی
22 دقیقه
به مامان و بابات چیزی نگو
30 دقیقه
جین‌کیس خدا لعنتت کنه
27 دقیقه
دبیرستان؛ دوره سازنده زندگی
27 دقیقه
برام یک سگ کوفتی نقاشی کن
20 دقیقه
نیل پاتریک هریس، موفق‌ترین آدمکش در کل تاریخ است
10 دقیقه
آشنایی با آداب و معاشرت مبل
10 دقیقه
داستان عشق همه
19 دقیقه
هیچ آبگوشتی در کار نبود
13 دقیقه
ازدواج در روز چهارم ژوئیه
13 دقیقه
هیچ جا مثل خانه نیست
11 دقیقه
یک سری دست نوشته به درد بخور که این هفته برای شوهرم نوشتم
24 دقیقه
اسرار مخوف و ترسناکی که ادارات نمیخوان ازشون سردربیارید
25 دقیقه
پدرم دراومد؛ خطر لو رفتن داستان
8 دقیقه
حال ما خوب است
10 دقیقه
مکالمه تلفنی من و همسرم بعد از اونکه برای بار هشتاد هزارم راه خونه رو گم کردم
47 دقیقه
وقتی یک قاتل سریالی با چاقو به جون صورتم افتاد
9 دقیقه
زامبی‌ها و باقی دوستان
50 دقیقه
دوست داشتن با دخترها
24 دقیقه
خانه‌داری یا جادوگری در شهر از
22 دقیقه
بیمار روانی پشت در حمام
8 دقیقه
نامه‌ای سرگشاده به شوهرم که در اتاق کناری، هفت تا پادشاه رو خواب می‌بینه
22 دقیقه
محض اطلاع؛ با بزها هم‌خانه نمی‌شویم
44 دقیقه
مرغ چاقوکش
25 دقیقه
این بسته کراک مال من نیست
31 دقیقه
با قداره‌ای در دست
45 دقیقه
باید یک کشیش پیر خبر کنیم و یک کشیش جوان
10 دقیقه
گذشتن از چیزی برای رسیدن به چیز بهتر
36 دقیقه
عرضه موش بی‌مو، رایگان برای کودکان
24 دقیقه
خانه، پناه امن سگ‌های وحشی
6 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است: خاطرات نسبتا حقیقی
نویسنده
مترجمسامان شهرکی
راویلیلا برخورداری
ناشر چاپیانتشارات خزه
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است

محدثه کرمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۶
سلام ممنون ازکتابراه صدای راوی خوب بود و میشد شخصیت هارو ازهم تفکیک کرد ولی موزیک که دروقفه‌ها و اخرکتاب بود یه وقتای خیلی طولانی بود البته با قابلیت افزایش سرعت که درکتابراه میشد سریعتر تموم کرد کتاب طنز بود ولی خنده دارنبود ولی اینکه نویسنده انقدر راحت هرچی تو ذهنش بود ساده بی الایش نوشته خیلی با خوبه انگار دوست صمیمیت نشستی داره برات داستان زندگیش میگه کتاب زیاد خوندم بودن کتاب‌های که با لحن صمیمی نوشته بودن ولی این یکی یه جور دیگه بود میشه ازش درسم گرفت اینکه قضاوت نکنیم و فارغ از حرف دیگران اینکه بقیه چی میگن خودمون باشیم و همینطور عشق واقعی دوس داشتن میشه دید که طرف مقابلمون همونطور که هست دوست داشته باشیم و حتی به سختی‌های زندگی نقطه‌های تاریک منفی با دیدگاه روشن ومثبت نگاه کنیم وازگذشتمون فرارنکنیم باهاش کنار بیاییم وازش درس بگیریم و تلاشمون کنیم برای زندگی بهتر
م ظ
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
سلام عزیزان، البته برداشت و نوع نگاه هر شخصی به این ماجرا بسیار مربوط میشود به زندگی فردی که داستان را می‌خواند مثلا کسی که در خوانواده‌ای که متعادل بوده و یا در رفاه بوده، به نظر من دید کاملا متفاوتی دارد با کسی که در شرایط تقریبا مشابهی بزرگ شده هنوز هم در همان موقعیت است. شاید برای خواننده‌های و دسته اول خیلی غیر واقعی یا مسخره به نظر بیایید و یا شاید جالب و بامزه باشد ولی به هر حال نمی‌توانند خود را در آن موقعیت فرض کنند و یا حقیقتا حس همدردی داشته باشن، شاید دل سوزی ولی درک نه. البته هر فردی مشکلاتی در زندگی خود دارد اما باید بگویم داشتن مشکلات شدید زیاد و همزمان با هم آن هم به مدت طولانی خیلی سخت و دیوانه کننده است (مشکلات مالی نا جور، بیماری روانی یکی از تاثیر گذارترین اعضای خوانواده، ضعف جسمانی و بیماری دائمی، طلاق یکی از نزدیکان، بالا رفتن سن در حالی که هنوز مجردی و به شدت تلاش کردی وبه هیچ نتیجه‌ای نرسیدی، آدم را از پا در می‌اورد) حداقل نویسندگی این کتاب خوش شانس بود و شریک بسازی داشت، هر چند که دلم برای مرد بیچاره خیلی سوخت و او هم به این خاطر دچار اشتباه در انتخاب شد که درک نکرده بود که شرایط زندگی یک انسان به ویژه در کودکی تا چه اندازه می‌تواند بر روح و روان فرد تاثیر گزار باشد. کاش هیچ کس شرایط سخت را تجربه نمیکرد و کاش کسانی که همیشه در شرایط خوبی بودند بدون درک و فهم، دهن باز نمیکردند و نمک بیشتر روی زخم دیگران نمی‌ریختند
Zohreh Rakh
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
این کتاب خیلی متفاوت و عجیب غریب هست.
بزرگ شدن جنی در خانواده فقیری که پدرش حیواناتی مثل روباه، گوزن، خرس و گراز رو شکار میکرد و توی خونه جلوی چشم بچه‌ها تاکسیدرمی می‌کرد و یا بچه راکون‌ها رو توی وان حموم خونه نگهداری میکرد و همینطور زندگی در شهری که معروفه به مسابقات گورکن‌ها و جمع‌آوری پیشاب و
گربه‌های وحشی آموزش لقاح مصنوعی حیوانات و بردن بوقلمون‌ها به مدرسه برام عجیب بود.
دفن کردن سگی که با نیش مار مرده بود و بیرون کشیدنش توسط لاشخورها و وجود حیوانات مرده در بین دیوار خانه‌ها برام عجیب بود.
ماجرای آشنایی جنی با ویکتور توی کتابخونه و نحوه‌ی ازدواجش برام تازگی داشت.
اون بخش که برای هزارمین بار راه برگشت به خونه رو گم کرده بود هم جالب بود.
وقتی دکترش گفته بود اختلال اضطراب شناور داره و یا مکالمه‌اش با ویکتور در مورد تفاوت زامبی‌ها و زنده شدن مسیح عجیب بود.
ماجرای گازگرفته شدنش توسط دو سگ وحشی خیلی چندش بود.
ماجرای مصرف موادش و ماجرای اوردزش با قرص مسهل و ماجرای طب سوزنی خیلی خیلی خنده‌دار بود، همینطور وقتی پدرشوهرش موقع اثاث‌کشی یه بسته پودر برف مصنوعی بچه رو پیدا کرده بود و فکر کرده بود کراک هست😂
اون شبی که با چندتا دختری که دوست شده بود به یه هتل رفته بود و فکر کرده بود یه خرس بهش حمله کرده هم خنده‌دار بود.
از این کتاب که سختی‌ها رو به شوخی بیان کرده فهمیدم زندگی واکنشی هست که به ناملایمات نشون میدیم و همه وقایع تلخ و شیرین کنار همدیگه هستن که باعث میشن انسانها خودساخته بشن.
این جمله رو هم خیلی دوست داشتم:
"هر چی میگذره خاطره‌ها طلایی تر میشن و حتی از خود واقعیت، جلوه بهتری به خودشون میگیرن"
از ترجمه سامان شهرکی و خواندن روان لیلا برخورداری و تیم کتابراه سپاسگزارم🙏
مونا ابرهیم زاده
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
اول باید بگم گویندگی این کتاب کاملاً خوب و حرفه‌ای بود، اما خود کتاب، داستان‌ها و مطالب طنز بود. تعریف این کتاب رو خونده بودم و انتظارم ازش بالاتر از این حرف‌ها بود تنها انگیزه من برای مطالعه این کتاب، ماجراجویی در زندگی زنی عجیب و غریب بود ‌ اوایل مطالعه این کتاب به زمین و زمان بد و بیراه میگفتم. بابت هدر دادن وقتم سر این کتاب عذاب وجدان داشتم. اما به وسط کتاب که رسیدم دیدم که نه! اون قدرها هم بد نیست! کتاب باحالیه. ‌. جنی لاوسون نویسنده این کتاب از چالش‌ها و سختی‌های زندگیش میگه، اما به زبان طنز. این کتاب سرشار از شوخی و طنزه. گاهی اوقات بی مزه گاهی وقتا هم فوق‌العاده خنده آور اما چیزی که به نظرم توی این کتاب خیلی مهمه.. نوع نگاه نویسنده به زندگیه! باید لابه لای نوشته‌ها و خاطراتش، هدفش رو کشف کرد.. حدس میزنم جنی لاوسون در زندگی واقعی هم همین نوع نگاه رو به کار گرفته تا این نوع نگاه منجر به شادی اون بشه در کل باید بگم همیشه به نیمه پر لیوان نگاه کنیم زندگی بد و خوب میگذره خیلی وقتا ما‌ها خیلی مسائل بی ارزش رو جدی می‌گیریم که فقط باعث میشه زندگی رو برای خودمون و اطرافیانمون زهر کنیم مثل بعضی وقتا که برای یک سری اتفاق‌ها می ریزیم به هم اون وقت سر بچه هامون یا عزیز‌ترین کسامون جیغ و داد می‌کنیم از زندگی لذت ببر زندگی ان قدر هم جدی نیست مثل کتاب دنیای صوفی یک روز می رسه می بینم ما بازیچه دست یک نویسنده باهوش بودیم
بهرو بهشادفر
۱۴۰۲/۶/۳۰
با سلامبا توجه به کتابهایی که تا کنون خوانده‌ام تصورم این است که هر کشوری و هر منطقه‌ای فرهنگ مخصوص به خود دارد و تفاوتهای فرهنگی و عادات مردم یک منطقه ممکن است برای مردم منطقه‌ای دیگر کاملا غیر قابل هضم و عجیب باشد. با این توضیح قصد اشاره به این نکته را دارم که کتاب پیش رو بهترین کتاب طنز سال خودش از دید گودریدز بوده است و برای من جالب بود که این طنز ممکن است در امریکا طنز محسوب شود اما برای من اصلا اینطور نبود و فکر میکنم برای دیگر مخاطبان کتابراه هم اینگونه باشد. البته گاهی در اثر ترجمه هم اثربخشی کلام نویسنده کمتر میشود که این امر طبیعی است. اما به هر حال کتاب بدی نبود و اتفاقا یک جاهایی هم به نظرم احساسات نویسنده و عکس العمل هایش جالب به نظر میرسید. در هر صورت با خواندن این کتاب هم مثل تمام کتابهای فرهنگ بیگانه، میتوان کمی بیشتر با فرهنگ آن مناطق آشنا شد و نکته مهم این است که خواندن هیچ کتابی خالی از لطف نیست و خوشحالم که این کتاب را هم از دست ندادم. خانم برخورداری هم با شیوه بیان هماهنگ با فضای داستان، گوش دادن را شیرین کرد. ممنون از کتابراه مهربان
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۶/۵
داستان به شدت عجیب هست، فصل‌های مربوط به کودکی و نوجوانی جنی، ناراحت کننده و تلخ هستن، زندگی بچه‌ای بیان می‌کنه که در فقر مادی و فرهنگی بزرگ شده و چقدر آسیب جسمی و روحی دیده و آدم نویسنده رو تحسین می‌کنه به صورت طنز داره این‌ها رو تعریف می‌کنه. اما بخش بزرگسالی جنی، علاوه بر مشکلات روحی و روانی که جنی داره با یه آدمی طرف هستین که خل و چل بازی در میاره و میشه اضطراب اجتماعی جنی رو درک کرد، اما نمیشه بی مسوولیتی هاش در مقابل بچه و شوهر و زندگی رو فهمید. با این همه بی فکری و بی مسوولیتی سگ و گربه نگهداشتنشون چی بود دیگه؟ خل و چل بازی‌های جنی منو یاد کلاه قرمزی می‌انداخت اما وقتی یه آدم بالغ انجام میده دیگه جذاب و خنده دار نیست. آدم دلش برای ویکتور و هیلی میسوزه. موضوع دیگه هر چه پدر و مادرمون رو سرزنش کنیم در اخرمثل اونها میشیم. توصیفات چندش آور و مشمئز کننده هم در داستان زیاده. ترجمه خوب و روان بود، گوینده لحن مناسبی برای این داستان داشت، اولش صدای راوی رو دوست نداشتم اما بعد فهمیدم این صدا کاملا برای شخصیت جنی کاملا مناسب هست. در کل برای سرگرمی بد نیست، اما چندان پیشنهاد نمیکنمش. به نظرم وقت تلف کردن بود. کاش در توضیحات داستان اینقدر ازش تعریف نمیشد.
م ف
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کتاب خوبی بود میشه گفت بیشتر سرگرم کننده بود تا آموزنده. من زمانی که عنوان این کتاب و دیدم فکر کردم یک کتاب روانشناسیه ولی وقتی توضیحاتشو خواندم فهمیدم کتابی طنزه البته نه اون جوری که قهقهه بزنید فقط سرگرمتون میکنه، من مخصوصا زمانی که مشغول کار خونه بودم و یا در حال رانندگیهای طولانی بودم این کتاب و گوش میکردم و برام سرگرم کننده بود.
نوع نوشتار و طنز خانم لاوسون خاص بود حتی گاهی چندش آور و مشمئز کننده، خصوصا قسمتهایی از خاطرات کودکی‌اش که در ارتباط با شغل پدرش بود، تا حالا طنز اینجوری نخوانده بودم. اولش منو خیلی جذب نکرد از سر بی حوصلگی گوش میکردم، ولی کم کم برام گوش دادن به کتاب سرگرمی خوبی شد. تصور میکردم چه قسمتهایی از اون "خاطره‌ای نسبتاً حقیقی" است! یکی از دلایل اون نوع نوشتار بود که چطور نویسنده ساده‌ترین مسائل را به صورت طنزی غیر قابل تصور شما درآورده است و از طرفی مترجم محترم هم تونسته برگردان فارسی را به خوبی انجام دهد. البته نباید از گویندگی بسیار جذاب خانم برخورداری غافل بشیم. به نظر من بهترین انتخاب به عنوان راوی ایشان بودند، صدای خاص خانم برخورداری بسیار با شخصیت اصلی داستان همخوانی داشت نا گفته نماند که چهره ایشان و نقشهایی که بازی کرده بودند هم در تصور شخصیت اصلی داستان به من کمک میکرد مهمتر از اون، توانایی بسیار بالای خانم برخورداری در گویندگی به جای شخصیتهای مختلف قابل تقدیر است و در خواندن جملاتی که توصیفات مشمئز کننده داشتند، یا حس عصبانیت، یا ناامیدی و یا خوشحالی وتعجب را داشتند، بسیار توانا بودند و کاملا حس داستان را به شنونده منتقل میکند
فقط لزوم طولانی بودن موسیقی ابتدا و انتهای هر بخش را نمیفهمیدم. گاهی حتی به دو دقیقه هم میرسید و خیلی اعصاب خرد کن میشد
ازاده پورکریمی
۱۴۰۱/۱۰/۲۰
کمدی بسیار تلخ و هنرمندانه که به زیبایی به تصویر کشیده شده است. نویسنده کتاب با حس شوخ طبیعی بی نظیرش و نگرش هیستریکش به زندگی ما را در کلیه لحظات ناب زندگی خود شریک می‌سازد و ما را وادار می‌سازد به عقل خود شک کنیم.
نویسنده مبتلا به بیماری‌های جسمی و روحی مختلف از قبیل رماتیسم مفصلی، افسردگی، و و
اضطراب، اختلال شخصیت، دوری‌گزینی وسواس فکری‌ است اما ظاهراً مجموعه کامل این دردها برای او مضحک بوده از هر درد، دلیلی برای خندیدن بیرون می‌کشد. در این کتاب تمام مسایل و مشکلات به زیباترین شکل نشان داده شده است. خاطراتی واقعی از دوران کودکی تا بزرگسالی با طنزی بسیار تلخ ولی واقعی و تاثیر گذار گاه شما را می‌خنداند و گاه می‌گریاند.
سخت‌ترین لحظات زندگی انسان لحظاتی است که می‌خواهیم وانمود کنیم که اتفاق بدی نیفتاده است. لحظاتی که از خود واقعی مان آنچه که هستیم فاصله می‌گیریم و به آنچه که نیستیم تبدیل می‌شویم. حقیقتی بسیار تلخ، دردناک، غیر منصفانه ولی کاملا واقعی..
بعضی اوقات سعی می‌کنید اتفاقات بسیار تلخ و شرم آور در زندگی خود را فراموش کنید و در مقابل دوستان و آشنایان وانمود می‌کنید که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. در واقع تمام زندگی همین نقش بازی کردن است. نویسنده با بیان تجربیات واقعی زندگی خود شوک این حقیقت را به شما وارد می‌کند. این کتاب خاطره‌ای کاملا واقعی را بازگو می‌کند.
الهام نظیری
۱۴۰۲/۱۲/۸
درود و عرض ادب خدمت تمامی سروران گرامی که از ابتدا (ترجمه) تا... کتابخوان بزرگوار خانم لیلا برخورداری نازنین که با اون بیان زیباشون بیشترین نقش در جاذبه برای گوش دادن به این کتاب را داشتند
به نظر من البته کتابی بسیار پر محتوا و زیبا با وجود متفاوت بودن فرهنگ های دو ملت که به لطف بیان زیبای خانم و
برخورداری زیبایی اشتیاق برای گوش دادن به این کتاب را دو چندان می‌نمود اوایل که شروع به گوش دادن کردم گاهی برای ادامه دادن شک به دلم می‌افتاد اما از آن جایی که معتقدم هر کتابی میراث یک تفکر بوده و ره‌آوردی به همراه دارد با تمام اشتیاق ادامه دادم و در هر داستان چیزی برای یادگیری دیدم و به طور کلی باز هم میگم به نظر من کتابی عالی و پر از آموزه‌های خیلی زیاد بود خوشحالم که به طور اتفاقی این کتاب دوست‌داشتنی را دیدم و گوش دادم از کتابراه هم بسیار سپاسگزارم
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۶/۲۲
یک اثر متوسط با اجرایی عالی. به جرات میتونم بگم اگه اجرای فوق العاده خانم برخورداری نبود اثر نیمی از جذابیتش رو از دست می‌داد. در کل برای من طنز گیرایی نداشت البته نه اونقدر که علاقمند نباشم تا آخر بشنوم ولی حس میکنم شوخی‌ها می‌توانست بهتر باشد. البته دیدگاه طنز نویسنده را به زندگی سخت و متفاوتش و ستایش میکنم بخش‌هایی مثل بچه داری و گم شدن در خیابان رو خیلی خوب درک کردم. جذابیت اثر برای من بیشتر به خاطر تفاوت زندگی کارمندی و روتین خودم با زندگی هیجان انگیز و غیر قابل باور نویسنده بود. و نکته آموزنده کتاب این بود که تفاوت هامون رو بپذیریم. روایت خانم برخورداری از عالی هم بهتر بود طوری که دوست دارم باز هم با صدای ایشون کتاب بشنوم. با سپاس از کتابراه.
پونه
۱۴۰۲/۲/۱۰
گوینده خیلی عالی متن رو روایت می‌کرد، به طوری که میشد تصور کرد شخص نویسنده‌ست که داره خودش داستان تعریف می‌کنه و این برام جالب بود.
نفس داستان‌ها حول محور کودکی تا بزرگسالی خانم لاوسون هست و به شدت جالبه چون تمام ظرایف و واکنش‌ها و برخوردهای که عجیب و غیر قابل تحمل به حساب میان با کمال باور پذیری
شرح داده. کمی می‌تونه غم انگیز باشه، کمی طنز تلخ، اما لذت بخشه، به خصوص اگر آدمی باشید که شیطنت تو وجودش موج میزنه.
همچنین در مقابل برخوردهای تحمل ناپذیری که با ادم‌ها پیش میاد گه‌گاهی به دید دیگه‌ای نگاه می‌کنم، خلاصه که همدم خوبی بودی کتاب عزیز امیدوارم باز هم بیام و با شکستن تخمه بهت گوش بدم، بخندم و ناباورانه به گوشی زل بزنم، هیجان‌زده بشم و باز هم گوش کنم. 😂
زهرا روشن
۱۴۰۲/۴/۱۳
راوی بسیار جذاب کتاب رو به صوت کشیده بود.
کاملا حس میکردی خود نویسنده داره داستان رو میخونه برات. شخصیت‌ها رو خوب تفکیک کرده بود.
نگاهی که نویسنده به اتفاقات داشت هم جالب بود. نگاه مثبت یا درواقع یه نگاه طنز طور به اتفاقایی که میتونه آزار دهنده باشه باعث شده بود زندگی رو آسون تر بگیره و این یه
میتونه الگوی رفتاری کمک کننده برای خیلی‌ها باشه. فک میکردم نهایتا قراره به یه نقطه‌ای برسیم از نظر سرانجام زندگی نقش اول داستان و منتظر چنین چیزی تو پایان بودم ولی درواقع داستان فقط بیان یه سری اتفاقات بود تو زندگی روزمره شخص اولش و قاعدتا این اتفاقات تموم شدنی نیستن، و هدف کتاب درواقع بررسی و چالش کشیدن نوع نگاه آدما به اتفاقا بود. در مجموع لرزش گوش کردن داشت.
Sepid Mmm
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
کتاب خوبی بود
اول از گویندگی شروع کنیم گوینده صدا و لحن خوبی داشت ولی چیزی که آزار دهنده بود موسیقی پس زمینه بود که با نهایت آزار حدودا در پایان و اول هر بخش خیلی طولانی میشد و حوصله سر بر مطمئنا که میشد رد کرد ولی باید به اینها هم توجه کرد
در رابطه با متن کتاب اگر فکر می‌کنید کتاب در حوزه است و
روان‌شناسی تقریبا باید بگویم که اشتباه میکنید چرا که کتاب به خاطره نگاشت‌های مجموعه‌ای پرداخته با شیوه طنز از بحث گوناگون حرف زده برای سرگرمی افراد کتاب خوبی است به دلیل سادگی متن و روان بودن سبگ نگارش و نبودن مطالب یا موضوع شاخص به دقت زیادی نیز حین گوش دادن نیاز ندارد لذا هر زمان میتوانید گوش دهید
زهرا رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
باورم نمیشه کتاب به این مزخرفی و بی محتوایی رو گوش دادم... اصلا این طنز در فرهنگ ما طنز محسوب نمیشود... اصلا این کتاب رو دوست نداشتم البته این فقط نظر منه...
آهنگ آخر هر بخش بسیار طولانی حوصله بر و با صدای خیلی بلندی است که همخوانی با صدای متن ندارد و مدام مجبور بودم صدا رو کم و زیاد کنم که این و
اصلا متناسب با هدف من از کتاب صوتی نبود که در مواقعی که نمیتوانم کتاب دستم بگیرم گوش میدهم پس یه موقع‌هایی هست که نمیتوانم حتی صدا را کم زیاد کنم!!!!
تنها نکته مثبت این کتاب صدای خوب و هماهنگ راوی با متن بود و به همین دلیل همش رو گوش کردم
ma pa
۱۴۰۱/۱۱/۶
اول از همه بگم که من از خوندن/شنیدن این کتاب لذت بردم و حتی منو وسوسه کرد که سراغ کتاب‌های دیگر این نویسنده برم. با توجه به اینکه سرتاسر کتاب از عذاب‌های زندگی نویسنده گفته میشه، به شخصه قهقهه نمیزدم ولی انکار نمیکنم که نحوه‌ی تعریف کردنش باعث لطیف شدن کتاب نشده. متن کتاب همانند اکثر نویسنده‌های از مدرن آمریکایی مملو جملات طولانی با اصطلاحات و کنایه‌های خاص خودشون هست ولی خود نویسنده پانویس‌های فراوانی داره که از انسجام کتاب کم که نکرده بلکه گاهی باعث خندیدن میشه. خسته نباشید جدا هم برای مترجم و راوی و تشکر از ناشر و کتابراه بابت این کتاب و تجربه‌ای که برای من ساخت.
مشاهده همه نظرات 340

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است

برای دریافت کتاب صوتی بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.