معرفی و دانلود کتاب صوتی بیگانه

عکس جلد کتاب صوتی بیگانه
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بیگانه

کتاب صوتی بیگانه نوشته‌ی آلبر کامو، درباره‌ی مردی درون‌گرا به نام مرسوست که افکار منحصربه‌فردی دارد و با سبک خاص خود زندگی می‌کند. مرسو به صورت اتفاقی شخصی را به قتل می‌رساند و در دادگاه متوجه می‌شود که رفتارش چه تأثیر عمیقی بر انسان‌های اطرافش داشته است. این رمان که در فهرست «صد کتاب قرن لوموند» رتبه‌ی اول را دارد، یکی از برترین آثار ادبیات فرانسه محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی بیگانه:

ماجرای این رمان در دو بخش روایت می‌شود؛ در بخش اول، مرسو به عنوان شخصیت اول داستان در مراسم خاکسپاری مادر خود حضور می‌یابد و هیچ غم و ناراحتی‌ای از خود بروز نمی‌دهد. در ادامه‌ی کتاب صوتی بیگانه (The Stranger) شما به درک عمیق‌تری نسبت به زندگی و شخصیت مرسو می‌رسید و متوجه می‌شوید که او به هیچ وجه با سایرین ارتباط عاطفی برقرار نمی‌کند و در بی‌تفاوتی کامل نسبت به اشخاص دیگر به سر می‌برد.

مرسو از این سبک زندگی رضایت بسیاری دارد و خشنود است که به این روش زندگی می‌کند. البته این نگاه او به دنیای اطراف تأثیر بسیار عمیقی بر سایرین می‌گذارد که بعدها به زیان شخصیت اصلی داستان تمام می‌شود و او را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد. اتفاقات بسیاری برای مرسو رخ می‌دهد و او مرتکب قتل می‌شود و در این‌جا بخش نخست رمان بیگانه به پایان می‌رسد. بخش دوم این رمان مشهور، محاکمه‌ی وی است و مرسو برای اولین بار با تبعات رفتاری که با دیگران داشته روبرو می‌شود.

آلبر کامو (Albert Camus) مانند ژان پل سارتر در گروه نویسندگان تراز اول ادبیات فرانسه قرار دارد و رمان بیگانه معروف‌ترین اثر او به شمار می‌آید و با نگاهی فلسفی و عمیق به اجتماع، آداب و رسوم، زندگی، مرگ و... می‌پردازد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بیگانه:

- شاهکار کامو. (Guardian)
- یک رویداد فرهنگی تأثیرگذار. (Library Journal)
- یکی از پرمخاطب‌ترین رمان‌های قرن بیستم. (Amazon)

کتاب صوتی بیگانه مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات فرانسه و داستان‌های فلسفی علاقه دارید، از شنیدن این رمان به یادماندنی لذت خواهید برد.

آلبر کامو را بیشتر بشناسیم:

این چهره‌ی ادبیِ مشهور فرانسوی در سال 1913 متولد شد و به عنوان فیلسوف، نویسنده و روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد. کامو که یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان بیستم محسوب می‌شود عمده‌ی شهرت خود را مدیون رمان فلسفی و خاص بیگانه است.

این نویسنده توانست در سال 1957 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شود. او دو سال پس از این دستاورد ادبی در یک تصادف درگذشت. کامو نویسنده‌ای عادی نیست که مطالعه‌ی نوشته‌هایش برای سرگرمی باشند. داستان‌های این نویسنده با مضامین فلسفی مخاطب را به تفکر درباره‌ی مسائل اساسی و پیچیده وامی‌دارد. از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی مانند سیزیف، طاعون، سوءتفاهم، کالیگولا و... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی بیگانه می‌شنویم:

هنگامی که بیدار شدم، فهمیدم چرا رئیسم موقع تقاضای دو روز مرخصی ناراضی به نظر می‌رسید؛ زیرا امروز شنبه بود درستش را بخواهم بگویم این را فراموش کرده بود. ولی هنگام بیدار شدن، این مطلب به فکرم رسید. خیلی طبیعی بود که اربابم فکر کرده است من با روز یکشنبه‌ام چهار روز تعطیل خواهم داشت و این برای او نمی‌توانسته است خوش آیند باشد. اما از طرفی اگر آن‌ها مادرم را به جای امروز دیروز بخاک سپردند تقصیر از من نبود و از طرف دیگر به هر صورت من شنبه و یکشنبه‌ام را زیاد در اختیار داشتم. مسلما این مرا از آن باز نمی‌داشت که در همان دم تا رضایتی اربابم را درک کنم.

به زحمت از بستر برخاستم. زیرا روز یکشنبه بسیار خسته شده بودم. وقتی که ریشم را می‌تراشیدم، از خود پرسیدم که چه می‌خواهم بکنم و تصمیم گرفتم به شنا بروم. برای رفتن به حمام‌های بندر تراموای گرفتم. آنجا، در حوض‌های شنا آب تنی کردم، آدم‌های جوان بسیار بودند. در آب «ماری کاردونا» دوست قدیم اداری‌ام را که همان وقت‌ها خاطر خواهش بودم یافتم. گمان می‌کنم، او نیز همچنین بود. اما او اندکی بعد رفته بود و ما فرصت نیافته بودیم. کمکش کردم که روی کمربند لاستیکی بنشیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
فصل اول - بخش یک
12 دقیقه
فصل اول - بخش دو
18 دقیقه
فصل اول - بخش سه
11 دقیقه
فصل اول - بخش چهار
12 دقیقه
فصل اول - بخش پنج
25 دقیقه
فصل اول - بخش شش
17 دقیقه
فصل دوم - بخش یک
20 دقیقه
فصل دوم - بخش دو
31 دقیقه
فصل دوم - بخش سه
21 دقیقه
فصل دوم - بخش چهار
32 دقیقه
فصل دوم - بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بیگانه
نویسنده
مترجمجلال آل احمد، علی اصغر خبره زاده
راویمصطفی هرآیینی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بیگانه

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۲/۴/۱۱
🍁بیگانه اولین کتابی بود که از کامو خوندم. این نویسنده فرانسوی الجزایری. کتاب برام اوایل‌اش ساده و قابل فهم میومد. اما هرچی جلوتر رفتم فهمیدم که چقد ژرفه و دارای پیام روشن. برخلاف چیزی که توی کتاب بیگانه نشون می‌ده. شخصیت این داستان که پسری به اسم مورسو هست، درواقع میخواد بگه که این جوون نمی‌خواد و زندگی رو آسون کنه بلکه اون همون چیزی رو میگه که هست. اون نمی‌خواد روی حسهاش نقاب بزنه به همین دلیل جامعه، خودش رو دربرابر این شخصیت عریان و بی نقاب مورد تهدید میبینه!! مثلا جامعه از اون می‌خواد که طبق روال همیشگی از جنایتی که کرده اظهار پشیمانی کنه و اون‌ میگه که بیشتر حس ملال داره تا حس پشیمانی واقعی! و درواقع بیان این تفاوت جزئی اون رو‌محکوم می‌کنه! کتاب یه جورایی آخرش باز موند! و با قطعیت نگفت که مورسو اعدام شد یا نه! اما کتابی بود که خیلی واقعی و قابل لمس بود.
نکته جالب درمورد این کتاب اینه که؛ ۱۲ سال بعد از انتشار بیگانه کامو پیشگفتاری برای آن مینویسه و توی اون مورسو رو اینطوری شرح میده؛ “مورسو آدم درمانده کشتی شکسته‌ای نیست؛ آدم بیچاره و عریانی است که عاشق آفتابی است که هیچ سایه و جایی نمیگذاره! نه اینکه حساسیت نداشته باشد بلکه شور و شوقی زیاد و لجوجانه هم داره. شور و شوق به مطلق و حقیقت! بی این حقیقت نمیتوان بر خود یا بر جهان چیره شد”یه جمله به یادموندنی هم داشت؛
- امروز مامان مرد، شاید هم دیروز، نمیدانم!
مهدی همایی
۱۴۰۳/۱/۲
فوق العاده هستش سبک نوشتاری بسیار روان و بدور از درشت گویی و خیلی راحت باداستان آمیخته میشوی. داستان در مورد مورسو، یک فرانسوی-الجزایری بی‌تفاوت است که پس از مرگ مادرش، به طور تصادفی یک مرد عرب را می‌کشد و در نهایت به اعدام محکوم می‌شو.
اگر به دنبال کتابی هستید که به چالش‌های اخلاقی و فلسفی و در و
بپردازد عین حال داستانی جذاب تأمل‌برانگیز داشته باشد، “بیگانه” می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این کتاب تأثیرات عمیقی بر جامعه پس از جنگ جهانی دوم گذاشت و به شدت مورد بحث و تحلیل قرار گرقته است.
امیر پیراحمدیان
۱۴۰۲/۵/۱۲
اولین کتابی که از آلبر کامو خواندم بیگانه بود. کتاب بسیار ژرف و زیبایی بود. جوانی که یک شخص را با چهار گلوله واپسین میکشد و بعدا فکر رهایی است. دادگاه و وکیلی که به زیبایی صحنه محاکمه را نمایان میکنند. تفسیرهای زیبای جوان بعد از صدور حکم که در فکر راه فراری برای مرگ است. ترجمه کتاب سلیس و روان است. متن کتاب بر خلاف تعریفی که از مطالب فلسفی کامو شنیده بودم بسیار متفاوت بود و بسیار پرمحتوا و روان بود.
شادی شادباد
۱۴۰۱/۶/۱۰
کتاب جالبی بود
مخصوصا از منظر دیدگاه قاتل و اسیب‌هایی که ناخواسته به اطرافیان و خودش زده بود.
همچنین جملات کلیدی جالبی داشت.
قسمتی که گفت عادت سیگار کشیدن رو ترک کردم پس دیگه شرایط ازارم‌ نمیداد.
خیلی اموزنده بود.
کتاب خوبی بود
من راوی رو هم دوست داشتم بر خلاف نظرات دیگه
چون این کتاب فضای خشک و جدی داره و همینجور هم باید روایت میشد.
به هر حال ممنونم از کتابراه عزیز
الهه عباسی
۱۴۰۱/۸/۲۶
اولین کتاب از آلبر کامو بود که می‌خوندم اینکه درون ما انسانها بیگانه‌ای هست که ما هنوز موفق به شناخت اون نشدیم خیلی از رفتارهای ما طبق عادتها و رسوم پیش می‌ره واگر مثل بقیه نباشی در میان همه بیگانه‌ای بیشتر نیستی نویسنده میخواست مفهوم در لحظه بودن رو به تصویر بکشه تصمیم‌های ما بر اساس شرایط همون لحظه رخ میده
Morteza Nasiri
۱۴۰۱/۴/۱۴
پیشنهاد بنده به تمامی عزیزانی که علاقه به خواندن کتاب دارند اینه که: کتابهایی که جایزه نوبل ادبی و یا جایزه ویژه‌ای در ادبیات دارند رو بخونید، حتی از آن نویسنده کتابهای دیگری هم بخونید.
البته کتاب صوتی بیگانه یک رمان بسیار عالی از نویسنده معروف آلبر کامو هستش، که من این کتاب رو به همه کتابخوانها پیشنهاد میدم.
M R
۱۴۰۰/۵/۲۶
انتظار داشتم داستان طولانی تر باشه با پایان متفاوت، اما خب سبک کتابهای کامو اینطور نیست، محتوی خاص خودش رو داره، ترجمه کمی سنگین بود که اون هم به دلیل سعی بر حفظ امانت داری از نویسنده بود، متاسفانه نحوه روایت کتاب رو دوست نداشتم خوانش میتونست بهتر از این باشه.
هدی
۱۴۰۲/۵/۱۶
ترجمه کتاب افتضاح بود. انگار مترجم واژگان معادل فارسی را از گذشته یا آینده انتخاب کرده است یا قصد داشته متفاوت جلوه کند که برعکس باعث شده بود متن نه تنهای بوی ترجمه داشته باشد بلکه عجیب غریب هم به نظر برسد.
محمدعلی کلوندی
۱۴۰۰/۵/۲۰
به نظر من باید کتاب رو کامل گوش کنید وباحوصله تا بتونید درموردش نظر بدید ‌نظر من اینه که متن کتاب ساده و روانه ودر ترجمه از واژه‌هایی که معنی کردنش دشوار باشه استفاده نشده
س.ز
۱۴۰۰/۵/۱۶
محتوی کتاب عالی بود ولی نقطه ضعف خواننده کتاب بود. صدای ایشان با سبک کتاب همخوانی نداشت و نیز مکث گذاری‌ها و لحن خواندن در بعضی مواقع اشتباه بود
میترا جالینوس
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مگه میشه از کامو کتابی خوند یا شنید بگی خوب نبود؟! همیشه خود بودن برای مردم ترسناک بوده و هست.
مسعود سلیمی
۱۴۰۱/۱۱/۷
بسیار تاثیر گذار بود، بله اگر کسی در اجتماعی همانند بقیه نباشه بیگانه قلمداد میشه.
Alireza Amiri
۱۴۰۱/۵/۱۳
با تشکر از مترجم و راوی
اوایل داستان خیلی کند و خسته کننده بود ولی اواخر داستان زیبا شد
مریم همتی
۱۴۰۰/۸/۱۰
یک کتاب روانشناختی خوب،
امیر درخشان
۱۴۰۰/۶/۱۱
جالب بود و یک دیدگاه متفاوت به زندگی و مرگ
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بیگانه

برای دریافت کتاب صوتی بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.