معرفی و دانلود کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو

عکس جلد کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو
قیمت:
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو

مجموعه‌ای از یادداشت‌ها و تجربه‌نگاری‌های پراکنده‌ی یکی از برندگان جایزه‌ی نوبل ادبیات را در کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو می‌شنوید. فصل مشترک این روایت‌ها تجربه‌ی زیسته‌ی آلبر کامو، نویسنده‌ی اثر، در زادگاه خود، الجزایر است.

درباره‌ی کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو

قاطبه‌ی مخاطبان آثار آلبر کامو، او را با آثار ادبی و فلسفی مهمی همچون رمان بیگانه، رمان طاعون، نمایشنامه‌ی کالیگولا، مقاله‌ی افسانه‌ی سیزیف و... به یاد می‌آورند. اما بنفشه فریس‌آبادی در مقام مترجم، در کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو (Summer) به سراغ یادداشت‌های پراکنده‌ی این نویسنده و اندیشمند نامدار الجزایری رفته است. آلبر کامو این یادداشت‌ها را در حد فاصل سال‌های 1939 تا 1953 به رشته‌ی تحریر درآورده است.

نویسنده در کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو به سال‌های کودکی خود در الجزایر بازمی‌گردد و می‌کوشد روایتی گیرا و آراسته را درباره‌ی این جغرافیا، فرهنگ و مردمانش در اختیار مخاطب قرار دهد. مقالات و جستارهای کامو در این کتاب از تنوع موضوعی گسترده‌ای برخوردارند و بازنمایی دقیقی را از هم‌وطنان آلبر کامو در اختیار ما قرار می‌دهند. شنیدن این کتاب صوتی به‌مثابه‌ی قدم زدن در خیابان‌های الجزایر در فصل تابستان، زیر تیغ آفتابی سوزان است و کامو نام کتاب خود را نیز از آن برگرفته است. روایت او به‌قدری گیراست که گاهی میان سطرهای کتاب و یا کلماتی که به گوشتان می‌رسند، گرمایی مطبوع را روی پوست خود احساس می‌کنید.

آفتاب سوزان، سواحل بکر، روابط انسانی و البته نوستالژی عمیق؛ کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو دربردارنده‌ی توصیفی دقیق و تصویری سرشار از جزئیات درباره‌ی زندگی تابستانی در الجزایر است و مبتنی بر تجربه‌ی زیسته‌ی نویسنده. کامو در قاطبه‌ی این مقاله‌ها تأکید و تمرکز بسیاری روی قشر طبقه‌ی متوسط جامعه و امور روزمره‌ی مردمان الجزایر دارد.

از آنجایی که وجه فیلسوف‌مآبانه‌ی آلبرکامو از پرتره‌ی او غیرقابل تفکیک است، نویسنده در یادداشت‌های این مجموعه نیز به روایت صرف خاطرات نوستالژیک کودکی اکتفا نمی‌کند و اندیشه‌ی غنی خود را چاشنی یادداشت‌هایش می‌سازد. اندیشه‌ای جریان‌ساز که کامو را در شمار فیلسوفان برجسته‌ی تاریخ فلسفه قرار می‌دهد.

«مینوتور یا توقفگاه وهران»، «درخت‌های بادام»، «پرومته در دوزخ»، «راهنمایی کوچک برای شهرهای بدون گذشته»، «تبعید هلن»، «راز»، «بازگشت به تیپازا» و «دریای نزدیک» عنوان یادداشت‌های کامو در این کتاب هستند. ترجمه‌ی بنفشه فریس‌آبادی را از کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو با صدای ایمان رئیسی می‌شنوید. این اثر به همت نشر صوتی آوانامه و انتشارات ققنوس تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران آثار آلبر کامو و همچنین علاقه‌مندان به جستارها و مقاله‌های خارجی را به شنیدن کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو دعوت می‌کنیم.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (Albert Camus)، زاده‌ی 7 نوامبر 1913 و درگذشته‌ی 4 ژانویه 1960، فیلسوف، نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی صاحب‌سبک و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات بود. دیدگاه‌های او به ظهور مکتب فلسفی ابزوردیسم کمک کرد و از طرف دیگر بسیاری او را یک فیلسوف اگزیستانسیال قلمداد می‌کنند. حال‌آنکه کامو خود را اگزیستانسیالیست نمی‌دانست و در مصاحبه‌ای در سال 1945 هرگونه نسبت ایدئولوژیک با خود را رد کرد و اذعان داشت: «من اگزیستانسیالیست نیستم. من و سارتر همیشه از دیدن پیوند نام‌هایمان شگفت‌زده می‌شویم.» در سال 1947 کامو در حالی که به فرانسه نقل‌مکان کرده بود از روزنامه‌نگاری سیاسی بازنشسته شد و علاوه بر نوشتن داستان‌ها و مقالات خود، در تئاتر به‌عنوان تهیه‌کننده و نمایشنامه‌نویس مشغول به کار شد. «بیگانه»، «حکومت نظامی»، «سقوط»، «مرگ خوش»، «سوءتفاهم» و «سقوط» از جمله آثار این نویسنده‌ی پرآوازه به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو می‌شنویم

پرومته برای انسان امروزی چه معنایی دارد؟ می‌توان گفت بی‌شک انسان معاصر، این عصیانگر قیام‌کرده مقابل خدایان را الگو و سرمشق خود قرار می‌دهد و این فریاد اعتراض و دادخواهی که هزاران سال پیش در بیابان‌های سرزمین سکاها به آسمان رفته، اکنون در آشوبی تاریخی و بی‌همتا خاموش می‌شود. اما در عین حال چیزی به ما می‌گوید که این روح رنجور و آزرده هنوز در میان ماست. و ما هنوز کر و ناتوانیم از شنیدن فریادهای بلند طغیان انسانی‌ای که این روح آزرده، نشان مجرد و پرت‌افتاده‌ای از آن را برای ما آشکار می‌کند.

انسان امروز در حقیقت همان کسی است که از توده‌ی انبوه و شگفت جاشده روی سطح تنگ زمین رنج می‌برد. انسانی محروم از آتش و خوراک که آزادی برایش چیزی نیست، مگر تجملی که می‌تواند در انتظار نوبتش بماند. مسئله‌ی این انسان فقط کمی بیشتر رنج کشیدن است. همان‌طور که درمورد آزادی و واپسین شاهدان آن، تنها مسئله می‌تواند کمی بیشتر ناپدید شدن باشد. در این میان پرومته همان قهرمانی است که آنقدر به انسان علاقه دارد که آتش و آزادی و همچنین صناعت و هنر را به او بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
فصل اول: مینوتور یا توقفگاه وهران - قسمت اول
34 دقیقه
فصل اول: مینوتور یا توقفگاه وهران - قسمت دوم
19 دقیقه
فصل اول: مینوتور یا توقفگاه وهران - قسمت سوم
11 دقیقه
فصل دوم: درخت‌های بادام
15 دقیقه
فصل سوم: پرومته در دوزخ
17 دقیقه
فصل چهارم: راهنمایی کوچک برای شهرهای بدون گذشته
20 دقیقه
فصل پنجم: تبعد هلن
25 دقیقه
فصل ششم: راز
34 دقیقه
فصل هفتم: بازگشت به تیپازا
33 دقیقه
فصل هشتم: دریای نزدیک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو
نویسنده
مترجمبنفشه فریس آبادی
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه صوتی
۶۸۰۰۰ ۴۷,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۲/۲۵
توصیه می‌شود به: جستارخوان‌ها و علاقمندان به آشنایی با شخصیت و افکار آلبر‌کامو.
پی‌نویس: توصیف شهر وهران الجزایر، که مربوط است به دهه ۲۰-۳۰ میلادی، مرا یاد چیزهایی که از شهر‌های جنوبی خودمان، در دهه‌های ۲۰ تا ۵۰ خورشیدی شنیده‌ام، می‌اندازد.
Lilith
۱۴۰۲/۴/۱۶
روزنه‌ای به زندگی و افکار خصوصی کامو با خوانش بسیار صمیمی و جذاب که دوست داشتم هر مقاله رو چند بار گوش کنم.
فاطمه حسینی
۱۴۰۲/۱/۸
سلام توصیفات جذاب و شنیدنی آن رو بسیار دوست داشتم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو

برای دریافت کتاب صوتی تابستان: نوشته‌های پراکنده از آلبر کامو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.