معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم: جنگ‌های ایران و یونان به روایت دیودور سیسیلی

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم: جنگ‌های ایران و یونان به روایت دیودور سیسیلی
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم: جنگ‌های ایران و یونان به روایت دیودور سیسیلی

کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم نوشته‌ی حسن پیرنیا، چهارمین مجلد از مجموعه‌ی «تاریخ ایران باستان» است که در هر جلد، به بخش‌های متفاوتی از تاریخ ایران می‌پردازند. کتاب صوتی پیش روی شما اختصاصاً در رابطه با جنگ‌های ایران و یونان تألیف شده است و مستندات آن از زاویه‌دید دیودور سیسیلی روایت می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم

سرزمین کهن ایران، تاریخ پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشته. از روزگاری که نشانه‌های تمدن در کره‌ی زمین ظاهر شده، مردمان ایران‌زمین همواره سرآمد دانش و فرهنگ در میان دیگر اقوام ساکن در این کره‌ی خاکی بوده‌اند؛ ازاین‌رو دانستن این تاریخ برای هر ایرانی واجب است. کتاب‌های ایران باستان که به قلم حسن پیرنیا نگاشته شده‌اند، منبع ارزشمندی از مستندات تاریخ ایران هستند که اعتبار خود را از روایت مورخین ایرانی و فرنگی در زمان‌های مختلف می‌گیرند. باب چهارم این مجموعه که هم‌اکنون پیش روی شماست، روایتی از جنگ‌های ایران و یونان در زمان خشایارشاه است که حسن پیرنیا آن را بر طبق تاریخ‌نگاری دیودور سیسیلی تدوین و تألیف کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم

دیودور سیسیلی مورخی اهل سیسیل است که در سال 90 پیش از میلاد متولد شده و با ژولیوس سزار هم‌دوره بوده. اگرچه اطلاعات اندکی از زندگی این تاریخ‌نگار در دسترس است، اما او با نوشتن چهل کتاب از تاریخ جهان که امروزه تنها ده جلد از آن موجود است، خدمت شایانی به عرصه‌ی تاریخ‌نگاری کرده. بخشی از کار او شامل اطلاعات و مستنداتی از جنگ‌های میان ایران و یونان است که حسن پیرنیا در کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم از آن بهره گرفته است.

حسن پیرنیا از مورخین ارزشمند و از چهره‌های مهم در تاریخ سیاسی ایران است. او که با لقب مشیرالدوله یا مشیرالملک نیز شناخته می‌شود، سیاست‌مدار، حقوق‌دان و نخست‌وزیر ایران در اواخر عهد قاجار بوده است. او علاوه بر نگارش کتاب‌های تاریخی ارزشمند، مؤسس مدرسه‌ی علوم سیاسی و از پایه‌گذاران آیین دادرسی کیفری و مدنی در ایران نیز بوده است.

کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم اثری از حسن پیرنیاست که به همت نشر صوتی جیحون در قالب کتاب صوتی، و با تلاش انتشارات سپاس در قالب کتاب متنی منتشر شده است. این کتاب صوتی را با صدای فرهاد اتقیایی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تاریخ ایران باستان

«تاریخ ایران باستان» عنوان مجموعه‌ آثاری است که حسن پیرنیا آن‌ها را در چندین مجلد نگاشته. تاریخ دوران باستان ایران به همراه مقدماتی از موضوعات اساسی حوزه‌ی علم تاریخ، بررسی سلسه‌هایی که پارسی‌ها و پارت‌ها تأسیس کردند و... درون‌مایه‌ی اصلی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. پیرنیا در نگارش این اثر کلاسیک تاریخی، به آثار درجه‌اول اروپایی و فارسی، همچنین منابع عربی نظر داشته و سنگ‌نوشته‌هایی را که تا آن زمان کشف شده بودند، مورد تعمق و بررسی قرار داده.

با وجود پیشرفت‌هایی که اخیراً در روش‌های مطالعات تاریخی و باستان‌شناسی حاصل شده، مجموعه کتاب‌های تاریخ ایران باستان هنوز هم از منابع معتبر در مطالعات این حوزه به شمار می‌آید. دقت و باریک‌بینی پیرنیا در این آثار نیز شایسته‌ی توجه و تحسین است. اگرچه با پایان عمر این نویسنده، این مجموعه نیز ناتمام ماند و به شرح سلسه‌ی ساسانی نرسید، اما مستندات این کتاب تا همین‌جا نیز سال‌ها روشنگر راه محققان و تاریخ‌دان‌های ایرانی بوده و خواهد بود.

کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی فوق را به علاقه‌مندان کتاب‌های تاریخی ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. لازم به ذکر است که لحن و بیان این کتاب صوتی، استوار بر مستندات است و این موضوع آن را برای انجام تحقیق و پژوهش به منبع مناسبی تبدیل می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم: جنگ‌های ایران و یونان به روایت دیودور سیسیلی می‌شنویم

مضامین نوشته‌های هرودوت چنان بود که ذکر شد. از مورخین دیگر یونانی کسی که بعد از هرودوت به نسبت دیگران مشروح‌تر وقایع جنگ‌های خشایارشاه را نوشته، و نوشته‌های او به ما رسیده، دیودور سیسیلی است. ولی چون مورخ مذکور غالباً از نوشته‌های مورخین قبل مانند هرودوت و غیره استفاده و همان مطالب را تکرار کرده، لازم نیست مضامین تمام نوشته‌های او را ذکر کنیم. اما بعضی جاهای کتاب یازدهم او چون حاوی مطالبی است که هرودوت ننوشته یا به اجمال گذرانده، مقتضی است ذکر شود، و چنین است مطالب مذکوره:

دیودور گوید کتاب یازده بند یک تا دو: مردونیوس پارسی پسرخاله و داماد خشایارشاه از حیث رشادت و عقل در میان هم‌وطنان خود ممتاز بود. خشایارشاه در تحت نفوذ او واقع و عازم شد یونانی‌ها را نابود کند و با این مقصود همراهی و مساعدت اهالی قرطاجنه را طلبید. قرار شد که خشایارشاه به یونان قشون بکشد و اهالی قرطاجنه با یونانی‌هایی که در ایتالیا و سیسیل سکنی دارند جنگ کنند. بر اساس معاهده، اهالی قرطاجنه پول وافری را که جمع کرده بودند به مصرف گرفتن سپاه از ایتالیا، لیگوری، گل، ایبری، لیبیا و قرطاجنه رسانیده، در مدت سه سال قوه‌ای تجهیز کردند که عده‌ی نفراتش به 300هزار و عده‌ی صفاین آن به 200 می‌رسید.

در اینجا لازم است گفته شود که بعضی محققین داخل شدن قرطاجنه را به جنگ ایران و یونان نتیجه‌ی قرارداد اتحادی می‌دانند که از زمان مطیع شدن فینیقی‌ها یا پس از آن بین قرطاجنه و ایران وجود داشته. اما در این مورد که دربار ایران دخول قرطاجنه را به جنگ تقاضا کرده، منافع دولت مزبور هم به واسطه‌ی رقابت با یونانی‌های ایتالیا و سیسیل این جنگ را اقتضا می‌کرده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
قسمت یک
21 دقیقه
قسمت دو
21 دقیقه
قسمت سه
24 دقیقه
قسمت چهار
20 دقیقه
قسمت پنج
22 دقیقه
قسمت شش
21 دقیقه
قسمت هفت
19 دقیقه
قسمت هشت
26 دقیقه
قسمت نه
23 دقیقه
قسمت ده
22 دقیقه
قسمت یازده
17 دقیقه
قسمت دوازده
19 دقیقه
قسمت سیزده
20 دقیقه
قسمت چهارده
26 دقیقه
قسمت پانزده
24 دقیقه
قسمت شانزده
23 دقیقه
قسمت هفده
25 دقیقه
قسمت هجده
26 دقیقه
قسمت نوزده
20 دقیقه
قسمت بیست
22 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
30 دقیقه
قسمت بیست‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم: جنگ‌های ایران و یونان به روایت دیودور سیسیلی
نویسنده
راویفرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ ایران باستان - باب چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.