معرفی و دانلود کتاب صوتی تربیت اصولی

عکس جلد کتاب صوتی تربیت اصولی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تربیت اصولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تربیت اصولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تربیت اصولی

رمانی کوتاه از کورت ونه گات که تأثیر تجربه‌ی تکان‌دهنده‌ی جنگ جهانی دوم در آن مشهود است. کتاب صوتی تربیت اصولی درباره‌ی نوجوانی است که می‌خواهد از زیر سایه‌ی ژنرالی سختگیر، خود را به آفتاب آزادی و رهایی برساند.

درباره‌ی کتاب صوتی تربیت اصولی

این رمان کوتاه بیست‌هزار کلمه‌ای که کورت ونه گات آن را با نام مستعار «مارک هاروی» نوشته شده بود، پنج سال پس از مرگ نویسنده در سال 2012 منتشر شد. گرچه با بررسی نسخه‌های خطی به نظر می‌رسد ونه گات این اثر را در اواخر دهه‌ی 1940 نوشته است؛ در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم و در جست‌وجوی بازیافتن جایگاه خود در جهان. کتاب صوتی تربیت اصولی (Basic Training) داستانی تلخ و تأثیرگذار در هجو ارتش، اقتدارگرایی، روابط جنسیتی، والدگری و اکثر ارزش‌های موهومی اواسط قرن بیستم است.

هیلی برندون، قهرمان نوجوان این کتاب صوتی، به مزرعه‌ی یکی از بستگانش می‌آید تا یاد بگیرد چطور یک آمریکایی واقعی باشد. مزرعه متعلق به پیرمرد عجیبی است که اصرار دارد ژنرال نامیده شود. ژنرال در زندگی روزمره هم از نظامی‌گری دست برنمی‌دارد و با اطرافیان خود خوی و منشی سرسختانه دارد. او با کارگران مزرعه مانند سربازانش برخورد می‌کند و گویی مزرعه برای او یک پادگان نظامی است. انی، کیتی و هوپ، دختران نوجوان ژنرال هستند که با او در خانه‌ای کنار مزرعه زندگی می‌کنند. در میان همه‌ی این شخصیت‌ها، این هیلی برندون است که بیش از همه به ستوه آمده و به دنبال راهی برای رهایی می‌گردد.

تأثیری که کورت ونه گات در نگارش این کتاب از جی دی سلینجر گرفته، غیر قابل چشم‌پوشی است. در طول دهه‌ی 40 و قبل از نقل مکان به نیویورک، سلینجر داستان‌های کوتاهی نوشته بود که قهرمان‌هایش جوانانی گیج و آشفته و اغلب در سن‌وسال هیلی برندون بودند که در دوره‌ای از زندگی‌شان به سبب مجموعه‌ای از عوامل، نارضایتی و بیگانگی را تجربه می‌کردند. درست همان‌طور که هیلی برندون.

کتاب صوتی تربیت اصولی که عنوان آن به سلطه‌ی ژنرال بر اطرافیانش و به‌خصوص هیلی اشاره دارد، داستانی است که گاهی خنده‌دار، گاهی غم‌انگیز، گاهی طنز و همیشه دوست‌داشتنی است. شاید بتوان گفت تمام مؤلفه‌های دیگر آثار ونه گات در این اثر یافت می‌شود به‌جز علمی و تخیلی بودن. این اثر همچنین رگه‌هایی از خشونت نیز در خود دارد. اما خشونت به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که ذره‌ای خون و خون‌ریزی با خود به همراه ندارد.

نشر صوتی آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، ترجمه‌ی محمدرضا شکاری را از این اثر در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است. کتاب صوتی تربیت اصولی را با صدای مهرانه امروانی می‌شنوید.

کتاب صوتی تربیت اصولی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکا علاقه‌مند هستید، شما را به شنیدن این اثر متفاوت کورت ونه گات دعوت می‌کنیم.

با کورت ونه گات بیشتر آشنا شویم

کورت ونه گات (Kurt Vonnegut) به سال 1922، در شهر ایندیاناپولیس، واقع در ایالت ایندیانا متولد شد. او در رشته‌ی بیوشیمی در دانشگاه کورنل تحصیلات خود را تکمیل نمود و پس از فارغ‌التحصیلی در ارتش ثبت‌نام کرد و برای نبرد در جنگ جهانی دوم عازم اروپا شد؛ اتفاقی منتهی به اسارت او به دست نیروهای آلمانی در شهر درسدن گشت.

ونه گات در سال 1945 از زندان نازی‌ها آزاد شد و به کشورش آمریکا برگشت و به طور جدی به کار نویسندگی پرداخت. وی در بسیاری از کتاب‌هایش سوژه‌های علمی و تخیلی را با موضوعاتی تاریخی ادغام کرده و سبک خاص و تقلیدناپذیر خود را چون امضایی بر پای تمام داستان‌هایش حک نموده است.

ونه گات در سال 2007 و در سن 85 سالگی از دنیا رفت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به عناوین پیش‌ رو اشاره کرد: «خدا شما را حفظ کند آقای رزواتر»، «پیانوی خودنواز»، «شب مادر»، «سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج»، «صبحانه‌ی قهرمانان» و «گهواره‌ی گربه»

در بخشی از کتاب صوتی تربیت اصولی می‌شنویم

هیلی صبح روز بعد از صدای بسته شدن در اتاقش، فریادی توی گوشش و اصابت لیف سردی بر صورتش از خواب بیدار شد. سیخ نشست، و دید ژنرال قدکوتاه و خپل پای تخت ایستاده و می‌خندد. حوله‌ای دور کمرش بسته بود و با حوله‌ی دیگری سینه‌ی لختش را می‌مالید و آن را به سینه‌ی صورتی‌رنگ براقی تبدیل می‌کرد. داد زد: «تو تو کار موسیقی نیستی پسر. حالا دیگه یه کشاورزی. برو یه دوش آب سرد بگیر و تا ده دقیقه‌ی دیگه واسه صرف صبحونه پایین حاضر باش. وگرنه چیزی نصیبت نمی‌شه.» هیلی گفت: «بله قربان.» ده دقیقه‌ی بعد هن‌هن‌کنان و لرزان سر میز آشپزخانه نشسته بود و هرازگاهی سرش را می‌دزدید تا به آرنج‌های انی نخورد که روی اجاق گاز پشت سر او به‌سرعت و با انرژی فراوان سرگرم درست کردن پنکیک بود.

با بیزاری فکر کرد شیر آب داغ حمام هم عجب دردسرساز است. پرتوی لامپ بی‌حبابی که بالای میز آویزان بود، چشم‌هایش را اذیت می‌کرد. رویش را از آن برگرداند و به سیاهی بیرون پنجره نگاه کرد و با حیرتی خواب‌آلوده متوجه شد برای اولین بار در زندگی‌اش طلوع خورشید را می‌بیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
31 دقیقه
فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم
16 دقیقه
فصل ششم
23 دقیقه
فصل هفتم
10 دقیقه
فصل هشتم
10 دقیقه
فصل نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تربیت اصولی
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
راویمهرانه امروانی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تربیت اصولی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تربیت اصولی

برای دریافت کتاب صوتی تربیت اصولی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.