معرفی و دانلود کتاب صوتی ترلان

عکس جلد کتاب صوتی ترلان
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترلان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ترلان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ترلان

فریبا وفی در کتاب صوتی ترلان داستان دو دوست صمیمی را روایت می‌کند که می‌خواهند به حرفه‌ی پاسبانی مشغول شوند. اما ماجرا به این سادگی‌ها که ترلان و رعنا فکر می‌کنند نیست. فریبا وفی با نوشتن این کتاب، در سال 2017 برنده‌ی جایزه‌ی پرمخاطب‌ترین نویسنده‌ی غیرآلمانی مؤسسه ادبی لیت‌پروم شد.

درباره‌ی کتاب صوتی ترلان

رعنا و ترلان، شخصیت‌های اصلی کتاب صوتی ترلان هستند. آن‌ها سودایی عجیب در سر دارند و درصدد آنند که به‌سراغ شغلی کمابیش متفاوت بروند: پاسبانی. وقایع این داستان که جزو آثار متفاوت فریبا وفی به شمار می‌رود، حول محور تصمیم این دو شخصیت و مسیری که برای آینده‌ی شغلی‌شان پیش می‌گیرند، می‌چرخد.

فریبا وفی با مهارت زبانزدش در نویسندگی فضایی را ترسیم می‌کند که از لحاظ عرفی و آماری، اغلب، مختص مردان است، اما در این کتاب او با قرار دادن فیگورهای زنانه در چنین فضایی، دست به خلق داستانی متفاوت می‌زند. داستان در یک دوره‌ی آموزشی می‌گذرد که دختران بسیاری از اقصی نقاط ایران در آنجا گرد هم آمده‌اند تا آموزش پاسبانی ببینند. دخترانی با خلقیات متفاوت و از فرهنگ‌های مختلف که برای تحقق یک هدف مشترک اکنون در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند اما از چالش‌های مسیر پیش رویشان بی‌خبرند. با این حال فریبا وفی به‌خوبی توانسته است از پس گستره‌ی متنوع شخصیت‌های اصلی و فرعی داستانش برآید.

شخصیت‌های رمان ترلان هریک در جست‌وجوی استقلالی فردی هستند. اما آیا آن‌ها موفق خواهند شد آرمان و آرزوی خود را محقق کنند؟ در این مسیر چه موانعی بر سر راه آن‌ها قرار خواهد گرفت؟ داستان با روایت پر کردن فرم‌های استخدام شروع می‌شود. ترلان و رعنا باید مراحلی هفت‌خوان‌وار را پشت سر بگذارند که با آزمون قد و بکارت و سلامتی شروع می‌شود و در هر مرحله افراد بیشتری را ناکام می‌گذارد. آن‌ها مراحل اول را به‌خوبی پشت سر می‌گذارند اما نه با هیجان برگزیده‌شدن و احساس پیروزی ناشی از پشت سر گذاشتن مراحل کمابیش دشوار؛ بلکه با اضطرابی ناشی از ورود به جهانی که هیچ از چم‌وخم آن خبر ندارند. و این تازه ابتدای ماجراست... .

کتاب صوتی ترلان را با صدای هنرمند کشورمان شیدا خلیق می‌شنوید. این اثر به همت نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مرکز تهیه و منتشر شده است.

کتاب صوتی ترلان برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های معاصر ادبیات فارسی با مضامن اجتماعی را به شنیدن کتاب صوتی ترلان دعوت می‌کنیم.

با فریبا وفی بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی نامدار در بهمن ماه 1341 در تبریز متولد شد. فریبا وفی (Fariba Vafi) از نوجوانی به‌طور جدی به نوشتن روی آورد و از همان زمان داستان‌های کوتاهش را در گاهنامه‌هایی همچون آدینه، دنیای سخن و مجله‌ی زنان منتشر می‌کرد. جایزه‌ی هوشنگ گلشیری، جایزه‌ی ادبی یلدا، جایزه‌ی ادبی مهرگان و جایزه‌ی بهترین رمان سال، تنها بخشی از افتخارات فریبا وفی هستند که به رمان او با نام «پرنده‌ی من» تعلق گرفتند. داستان‌های این نویسنده به زبان‌های مختلفی از جمله انگلیسی، ترکی، عربی، ژاپنی، سوئدی و... ترجمه شده است. از دیگر آثار فریبا وفی می‌توان به عناوینی همچون «بی باد، بی پارو»، «در راه ویلا» و «در عمق صحنه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی ترلان می‌شنویم

مادر برایش آش و کوفته و دلمه درست می‌کند. «عین نی قلیون شدی.» از این که نی قلیان شده خوشحال است. مادر سر سفره مراقب اوست خوب بخورد. اولین احساسش این است که مهم شده است. تورج هر بار که از بیرون می‌آید دستش پر است. پیداست این‌همه به‌خاطر اوست. می‌گوید اگر دوست دارد برایش حلوای گردویی می‌خرد تا برای دوستانش ببرد. طناز با سروصدا پیدایش می‌شود. با شکم گنده‌اش نصفه‌نیمه بغلش می‌کند و صورتش را می‌بوسد. «خب. تعریف کن ببینیم!» اما به تعریف‌های ترلان گوش نمی‌دهد. همه نظر داده‌اند بچه‌اش پسر است ولی خودش عاشق دختر است. ترلان اگر یکهو تا این درجه مهم نشده بود، مثل همیشه سربه‌سرش می‌گذاشت. همه‌ی فامیل خیلی زود از آمدنش باخبر می‌شوند. دایی و عمه و خاله به شام و ناهار دعوتش می‌کنند. به طناز می‌گوید: «بیخود شلوغش کردی.» متوجه می‌شود که طناز به این شلوغی احتیاج دارد. بحث کردن فایده ندارد. فکر می‌کند همه‌ی عزت و احترامی که نثارش می‌شود به‌خاطر این است که مهمان است و مهمان باید برود. ولی اگر یک روز برگردد باید این همه را پس بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
60 دقیقه
فصل اول
74 دقیقه
فصل دوم
69 دقیقه
فصل سوم
29 دقیقه
فصل چهارم
42 دقیقه
فصل پنجم
29 دقیقه
فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ترلان
نویسنده
راویشیدا خلیق
ناشر چاپینشر مرکز
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ترلان

parnian narani
۱۴۰۲/۱/۲۳
خیلی کیف کردم. هم داستان شیرین بود هم خوانش عالی بود. توصیف جزئیات هم واقعا لذتبخش بود. پیشنهادش میکنم اگه دنبال رمان ساده و شیرینین
سهیلا اکبری
۱۴۰۲/۱/۱۵
از خانم وفی انتظار کتاب بهتری داشتم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ترلان

برای دریافت کتاب صوتی ترلان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.