معرفی و دانلود کتاب صوتی تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟

عکس جلد کتاب صوتی تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟

توانایی تمرکز ما روز‌به‌روز کاهش می‌یابد. جوهن هری نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز در کتاب صوتی تمرکز از دست رفته چرایی کاهش تمرکز و چگونگی افزایش دوباره‌ی آن را برای ما شرح می‌دهد. او نشان می‌دهد که کاهش تمرکز نه یک تجربه‌ی شخصی که واقعیتی اجتماعی است؛ تمرکز ما توسط نیروهای قدرتمند ربوده شده تا در برابر شرکت‌ها و محصولات خاصی آسیب‌پذیر شویم.

درباره‌ی کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته

یکی از نمودهای تأثیر منفی تکنولوژی‌های مدرن بر رفتار و مغز ما، کاهش تمرکز است. جوهن هری (Johann Hari) در کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته (Stolen Focus) نشان می‌دهد که چگونه فناوری‌های مدرن انتخاب‌ها و تصورات شخصی ما از آزادی و آگاهی را تحت تأثیر قرار داده‌اند. نگرانی‌هایی که در این کتاب صوتی مطرح می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است. جوهن هری از توصیه‌های متداول خودسازی و ارائه‌ی جملات انگیزشی اجتناب می‌کند. او قصد دارد به شکل نظام‌مندی مشکل عدم تمرکز در دنیای امروزی را موردبررسی قرار دهد.

پرسش اساسی کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته ، چرایی کاهش تمرکز و چگونگی بازیابی آن است. جوهن هری علل متعدد عدم توجه ما را به دو دسته تقسیم می‌کند. اطلاعات بیش‌ازحد، استرس، نظارت و فریب‌کاری، وسواس، اختلالات کم‌توجهی و بیش‌فعالی دسته‌ی اول عوامل عدم تمرکز را تشکیل می‌دهند و دسته‌ی دوم شامل کم‌خوابی، مطالعه‌ی زیاد، خودشیفتگی و غذای مقوی است. ازنظر او الگوریتم‌ها و تکنولوژی‌های دیجیتال تنها مقصر از دست رفتن تمرکز ما نیستند. فصل‌های کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته بر اساس همین علت‌ها شکل گرفته است. جوهن هری در هر فصل با محققان و متخصصین مختلفی در ارتباط با موضوع آن فصل مصاحبه می‌کند.

بیشتر مشکلاتی که در کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته به‌عنوان علت‌های نداشتن تمرکز مطرح می‌شوند درواقع ماهیتی نظام‌مند دارند. تفاوت این کتاب صوتی با دیگر نمونه‌هایی که به نبود توجه و تمرکز می‌پردازند در این است که عموماً راه‌حل‌هایی که در دیگر کتاب‌ها ارائه می‌شوند ماهیتی فردگرایانه و انگیزشی دارند اما جوهن هری سعی می‌کند به‌نوعی ریشه‌ای‌تر با مشکلات مربوط به تمرکز برخورد کند. او وجود نیروهای بیرونی که از کنترل ما خارج هستند را نادیده نمی‌گیرد و سعی می‌کند با آگاه کردن افراد از تأثیرگذاری این نیروها، آن‌ها را نسبت به فریب‌ها و دستکاری‌های احتمالی شرکت‌ها، دولت‌ها و بازیگران اصلی نظام سرمایه حساس کند. از نظر او شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام باید مسئولیت خود را نسبت به وضعیتی که توسط شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است بپذیرند و افراد را تنها به‌عنوان مصرف‌کنندگان بدون تمرکز محصولات در نظر نگیرند.

شیوه‌ی کار جوهن هری بسیار مناقشه‌برانگیز است. مصاحبه‌هایی که در طول کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته به آن‌ها ارجاع داده می‌شود اگرچه متعلق به پژوهشگران قابل‌قبول بین‌المللی است، اما رعایت نکردن شیوه‌های ارجاع‌دهی مناسب باعث می‌شود روش‌شناسی این پژوهش‌ها موردتردید واقع شود. از این منظر دانشمندانی مانند استوارت ریچی (Stuart Ritchie) و دین برنت (Dean Burnett) جوهن هری را به دلیل عدم استناد به شواهد قوی و مستند برای ادعاهایش موردانتقاد قرار داده‌اند.

در یکی از تحقیقاتی که در ارتباط با عدم تمرکز انجام شده میزان توجه افراد به یک کار مشخص مورد بررسی قرار گرفته است. جوهن هری این تحقیق را در کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته موردتوجه قرار داده است. او نشان می‌دهد که نوجوانان در ایالات‌متحده تنها می‌توانند شصت‌وپنج ثانیه بر یک کار تمرکز کنند. این مؤلفه در کارکنان اداری به سه دقیقه افزایش می‌یابد اما همچنان به شکل وحشت‌آوری کوتاه است. جابه‌جایی مداوم از دستگاهی به دستگاه دیگر یا از یک تب گوگل به تبی دیگر نمایشی افسرده‌کننده از زندگی مدرن است.

ایده‌ی نوشتن کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته درواقع از چالش‌هایی ریشه می‌گیرد که نداشتن تمرکز برای جوهن هری ایجاد کرده بود. او همه‌ی راه‌حل‌هایی که در کتاب‌های خودیاری پیشنهاد می‌شوند را امتحان کرده بود. حتی به‌عنوان آخرین تلاش به مدت سه ماه تلفن همراه و تکنولوژی را کنار گذاشته بود اما همچنان از نداشتن توجه کافی رنج می‌برد. این ناتوانی در بازیابی تمرکز او را وادار می‌کند که وارد سفری برای یافتن چرایی از بین رفتن تمرکز شود. او در این سفر فیزیکی و نظری با کارشناس‌های مختلفی مصاحبه می‌کند و نشان می‌دهد که شناخت ما از این بحران بسیار اشتباه است.

افزایش سرعت زندگی و جابه‌جایی مداوم بین کارهای مختلف باعث افزایش بار شناختی مغزی می‌شود. برای کاهش این اضافه‌بار باید منابع حواس‌پرتی را از خود دور کنیم. جوهن هری نشان می‌دهد که حالت غرقه‌گی به‌عنوان یک گرایش بنیادین انسانی است که تحت تأثیر حواس‌پرتی از بین رفته است. غرقه‌گی به زمانی گفته می‌شود که آن‌چنان درگیر کاری می‌شویم که متوجه گذر زمان و خستگی نمی‌شویم.

خیلی از راهکارهایی که برای مقابله با عدم تمرکز مطرح می‌شوند بسیار واضح و پیش‌پاافتاده هستند. اینکه باید سرعت خود را کم کنیم، در یک‌زمان کارهای متعددی انجام ندهیم و بیشتر بخوابیم را تقریباً همه‌ی کسانی که به دنبال افزایش توجه خود بوده‌اند، امتحان کرده‌اند. افزایش فرسودگی جسمی و روانی دقیقاً همین ناتوانی ذهنی و بدنی برای انجام کارهایی است که می‌دانیم باید به شیوه‌ی خاصی انجام داده شوند.

انتشارات اندیشه آگاه نسخه‌ی چاپی کتاب تمرکز ازدست‌رفته را با ترجمه‌ی میلاد سبزه آرای لنگرودی و علیرضا نظری‌انامق منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای آبتین ممدوح و توسط مؤسسه‌ی فرهنگی کتاب‌یاران فناور تهیه و تولید شده است.

افتخارات کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته

برنده‌ی جایزه‌ی کتاب تجاری پورچلایت درزمینه‌ی رشد شخصی و رفتار انسانی. (2022)

کتاب پرفروش نیویورک‌ تایمز. (2022)

نکوداشت‌های کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته

  • تحلیلی گیرا از اینکه چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و چگونه می‌توانیم دوباره آن را بازیابی کنیم. کتاب تمرکز ازدست‌رفته توجه شما را جلب و باعث می‌شود که مدت‌ها پس از مطالعه‌ی آن به فکر فرو بروید. (آدام گرنت)

  • جوهن هری در کتاب تمرکز ازدست‌رفته به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جهان، یعنی نابودی سیستماتیک تمرکز پرداخته است. این کتاب را بخوانید تا ذهنتان را نجات دهید. (سوزان کین – نویسنده‌ی کتاب «قدرت سکوت»)

  • کتاب تمرکز ازدست‌رفته تحقیقی عالی و مستند در رابطه با شکست توانایی نوع بشر درزمینه‌ی تمرکز کردن است. این کتاب همچون تریلر یک فیلم، سریع، جذاب و پرانرژی روایت شده است. (استیون فرای)

  • کتابی سرشار از بینش، نظام‌مند، انقلابی و کاربردی در راستای ایجاد دنیایی جدید. جوهن هری با تحقیقات خستگی‌ناپذیر و بینش هوشمندانه‌اش توجه مرا ربوده است. این کتاب تمرکز ازدست‌رفته از آن دسته کتاب‌هایی است که می‌تواند زندگی‌ها را دگرگون کند. (ایو انسلر)

  • جوهن هری به شیوه‌ی مختص به خود با خطرات عمیق ناشی از فناوری اطلاعات روبه‌رو شده و زنگ خطر را برای همه‌ی ما به صدا درآورده است تا برای محافظت از خود، فرزندان و دموکراسی‌هایمان اقدامی انجام دهیم. (هیلاری کلینتون)

کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند و همیشه حس می‌کنند که از دیگر کارهای خود عقب‌ افتاده‌اند باید به این کتاب صوتی گوش دهند. اگر فکر می‌کنید تمرکز کمتری نسبت به قبل دارید می‌توانید از بینشی که این کتاب صوتی ایجاد می‌کند استفاده کنید.

با جوهن هری بیشتر آشنا شویم

جوهن ادوارد هری (Johann Eduard Hari) نویسنده و روزنامه‌نگار مناقشه‌برانگیز انگلیسی است. او در سال 1979 در گلاسکو به دنیا آمد و در سال 2000 به دلیل فعالیتش در روزنامه‌ی دانشجویی کمبریج برنده‌ی جایزه‌ی روزنامه‌نگار دانشجویی تایمز شد. فعالیت‌های روزنامه‌نگاری جوهن هری بسیار دردسرساز بود. او در سال 2011 محکوم به سرقت ادبی و جعل واقعیت شد و مجبور شد بسیاری از جوایز روزنامه‌نگاری که تا آن زمان برنده شده بود را پس بفرستند. این اتفاق که تأثیر زیادی بر حرفه‌ی روزنامه‌نگاری جوهن هری داشت باعث توقف همکاری روزنامه‌های ایندیپندنت و هافینگتون‌پست با او شد.

دشواری‌های زندگی حرفه‌ای باعث شد جوهن هری به سمت اعتیاد کشیده شود اما با کمک دوستانی مانند التون جان (Elton John) و راسل برند (Russell Brand)، جوهن هری توانست سلامت خود را دوباره به دست آورد. پس‌ از این تجربیات تلخ، او در سال 2018 کتاب «روابط ازدست‌رفته» را منتشر کرد که دوباره او را موردتوجه جامعه‌ی ادبی انگلیس قرار داد.

در بخشی از کتاب صوتی تمرکز ازدست‌رفته می‌شنویم

اگر مطالعه‌ی کتاب‌های داستانی باعث تقویت همدلی ما می‌شود، رسانه‌های دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی که جایگزین این کتاب‌ها می‌شوند با ما چه می‌کنند؟ ریموند معتقد است که شبکه‌های اجتماعی نیز پیامدهای مثبتی دارند. او گفت یافته‌های برآمده از تحقیقاتش، اهمیت کتاب و صفحات چاپی را نشان نمی‌دهند بلکه تأکیدشان بر غوطه‌ور شدن در یک داستان پیچیده است که دنیای اجتماعی را شبیه‌سازی می‌کند. وی بیان کرد که تحقیقاتش نشان داده است که سریال‌های تلویزیون طولانی به‌اندازه‌ی کتاب‌های داستان مؤثر هستند؛ اما نکته‌ای در اینجا وجود دارد. یکی از تحقیقات او نشان داد که کودکان اگر کتاب‌های داستان بخوانند یا فیلم ببینند، همدلی بیشتری نشان می‌دهند، اما این افزایش همدلی با دیدن برنامه‌ها و نمایش‌های کوتاه مشاهده نشد. به نظر من این یافته با آنچه ما در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم مطابقت دارد. اگر همچون پست‌های ارائه در شبکه‌های اجتماعی، دنیا را بریده‌بریده و کوتاه ببینید، برخلاف زمانی که با موضوعی به شکلی پایدار و متمرکز درگیری می‌شوید، همدلی‌تان افزایش نمی‌یابند.

همان‌طور که مشغول صحبت با او بودم به این فکر کردم که ما زمینه و بافت پیام‌هایی که در معرض آن‌ها قرار می‌گیریم (ساختار خود رسانه‌ها) را درونی‌سازی می‌کنیم. زمانی که از طریق کتاب‌ها به مدت طولانی درگیر زندگی درونی شخصیت‌های داستانی می‌شوید، کیفیت آگاهی‌تان تغییر می‌کند؛ باشعورتر و گشوده‌تر شده و همدلی بیشتری با دیگران نشان می‌دهید. برعکس، اگر ساعت‌های متمادی از روزتان در معرض تکه‌های بریده‌بریده و نامنسجم از فریاد و خشم حاکم بر شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرید، افکارتان نیز مطابق با آن‌ها شکل خواهند گرفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
49 دقیقه
معرفی و مقدمه
81 دقیقه
فصل اول: علت اول - افزایش سرعت زندگی
49 دقیقه
فصل دوم: علت دوم - ازبین‌رفتن غرقه‌گی
42 دقیقه
فصل سوم: علت سوم - افزایش فرسودگی جسمی و روانی
34 دقیقه
فصل چهارم: علت چهارم - فروپاشی مطالعه مستمر
37 دقیقه
فصل پنجم: علت پنجم - اختلال در پرسه‌زنی ذهنی
53 دقیقه
فصل ششم: علت ششم - ظهور فناوری (قسمت اول)
55 دقیقه
فصل هفتم: علت ششم - ظهور فناوری (قسمت دوم)
38 دقیقه
فصل هشتم: علت هفتم - خوش‌بینی بی‌رحمانه
43 دقیقه
فصل نهم: نخستین گام‌ها برای دست‌یابی به راه‌حل‌های عمیق‌تر
38 دقیقه
فصل دهم: علت هشتم - موج استرس و افزایش گوش‌به‌زنگی
30 دقیقه
فصل یازدهم: آن‌هایی که متوجه شدند
45 دقیقه
فصل دوازدم: علل نهم و دهم - رژیم غذایی ناسالم
70 دقیقه
فصل سیزدهم: علت یازدهم - افزایش اختلال بیش‌فعالی
69 دقیقه
فصل چهاردهم: علت دوازدهم - حبس جسمانی و روانشناختی
54 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمرکز از دست رفته: چرا تمرکزمان را از دست داده‌ایم و برای بازیابی دوباره آن چه بکنیم؟
نویسنده
مترجممیلاد سبزه آرای لنگرودی، علیرضا نظری انامق
راویآبتین ممدوح
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمرکز از دست رفته

M R
۱۴۰۲/۶/۱۴
کتاب بسیار خوبیه. نویسنده کتاب نگاهی به شیوه زندگی دوران معاصر و اثراتی که تکنولوژی روی روان و بخصوص حافظه ما گذاشته، داره و با شرح تجربیات خودش در هرفصل سعی کرده بطور موشکافانه عواملی که ما رو در زندگی مدرن غرق کرده و باعث اختلال تمرکز در ما شده رو بررسی کنه. اینکه با بررسی علمی و مصاحبه با مطرح و استاتید علوم اعصاب این موضوع بررسی میشه نقطه قوت این کتاب هست برای علاقه مندان قطعا بسیار جالب خواهد بود. این کتاب کمک کرد شخصا درک بهتر و بیشتری از حافظه و کارکردهای اون داشته باشم و به تمرکز از دیدگاه دیگه‌ای نگاه کنم. گرچه فکرمیکنم احتمالا کتاب برای فعالان حوزه‌های علوم پزشکی قابل درک تر باشه، شنیدنش برای بقیه هم خالی از لطف نخواهد بود.
DAYAN
۱۴۰۲/۲/۲۲
کتاب تازه نوشته شده جوهان هری در حال حاظر کامل‌ترین کتاب برای ریشه یابی وجود پدیده‌ای به نام بیش فعالی در کودکان و عدم وجود تمرکز در کارها برای همه سنین هست و وی این کار رو با تحقیق‌های خودش و استفاده از تحقیقات دیگران و ثبت نظر خودش درباره اون‌ها تقدیم شما می‌کنه به همراه راه حل فردی و اجتماعی که خودش بیان می‌کنه
به هر حال گفتم فعلا کامل‌ترین در این زمینه هست و من امیدوارم خود او به کامل کردن ریشه یابی و راه حل‌ها ادامه بده و از طرفی مردم هم برای راهبرد راه حل اجتماعی به فکر بیوفتن ودست به دست هم یک بار این مشکل رو جدی بگیرم و سعی برای حل این موضوع رو شروع کنیم
فرزانه کامگاری
۱۴۰۲/۱/۳۱
این کتاب فوق العاده ست، خوشبختانه نسخه صوتیش هم تولید شده خواننده راحت باشه.
کلا درمورد رابطه تکنولوژی و انسان امروز هست که درقالب داستان و خاطره گویی نویسنده داستان هست که تجارب شخصیش رو با خواننده با زبانی صمیمی و ساده درمیون میزاره.
الهام رجایی
۱۴۰۲/۱/۳۰
نسخه متنی این کتاب و خوانده بودم. اونقدر کتاب جذاب و مفیدیه نسخه‌ی صوتی‌ام خریدم تا برای بار دوم مطالعه کنم. کتاب عالی و پر از مطالب علمی و تحقیقات مفید است که برای هر کسی در عصر دیجیتال مفید و خواندنی است‌. تشکر از ناشر ‌و گوینده
بهار مسعودی
۱۴۰۲/۳/۴
کتاب بسیار مفید برای کسانی که احساس خستگی و کندی روان و حافظه رو تجربه می‌کنن و چون در قالب تجربیات نویسنده نوشته شده و در عین حال از نتیجه تحقیقات علمی در زمینه موضوع مورد نظر بهره برده خوندنش هم لذتبخش هست هم کاربردی و آموزنده ترجمه روانی داره و راوی به محتوای متن مسلط هست و این باعث می‌شه فهم و درک شنونده از مطالب افزایش پیدا کنه
Parisa Ps
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب خوبیه و برای تمرکز پیدا کردن راه کارهای خوبی میده؛ مثلا میگه استفاده مداوم از گوشی همراه یکی از عوامل حواسپرتیه که امروزه واقعا اپیدمی شده و در مورد تمرکز هم راه کار میده و البته کلی هم تحقیق کرده ‌در این زمینه و کتاب برای کسانی که اختلال عدم تمرکز دارن واقعا میتونه کمک کننده باشه....
صابر کیانیان
۱۴۰۲/۲/۵
در جهان امروزی یکی از بزرگترین آفتهای تکنولوژی از دست رفتن تمرکز هست. در این کتاب میتوان با یکسرس راه حل‌های بازیابی تمرکز آشنا شد. همچنین تبیین دقیقی ارایه شده در مورد اینکه اصولا چرا تمرکز ما از دست رفته است
عباس زارعی
۱۴۰۲/۶/۸
این کتاب عالیه من فهمیدم که باید چگونه تعاملی با فضای مجازی داشته باشیم و فضای مجازی اصلا چیست؟ من فهمیدم که در آینده چگونه محیطی را برای فرزندانم آماده کنم من فهمیدم که چگونه غذا‌هایی باید بخورم من فهمیدم که نباید ملاتونین بخورم و شب‌ها چگونه به خواب بروم عالیه این کتاب
نگین قاسمی
۱۴۰۲/۵/۲۶
خیلی غر میزنه. اینقدر منفی بافی میکنه که حوصله‌ی ادم سر میره. اصلا اخرش نمیفهمی راه حلی که داد چی بود منکه صد بار قبل از اینکه راه حلو بگه وسط غر غرهاش خوابم برد. همهی ما میدونیم که تکنولوژی تمرکزمون رو بهم زده. دیگه حوصله‌ی غرغر نداریم که‌. جالب نبود دیگه حوصله‌ی گوش کردن بقیا‌اش رو ندارم
said sabouri
۱۴۰۲/۱/۲۹
کتاب تمرکز از دست رفته یکی از بهترین کتاب‌های سال 2022 هست که نوشته یوهان هری، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور هست. بسیار روان و زیبا هست
Maryam hosseini
۱۴۰۳/۱/۲۸
واقعا خیلی عالی بررسی کرده و کاملا منصفانه بحث میکنه در این کتاب متوجه میشی فضای مجازی چه آسیبی داره میزنه و جالب ترش اینه که یک بعدی نپرداخته و تمام چیزهایی که به تمرکز آسیب میزنه رو وارد کرده؛ حتما پیشنهاد میکنم بخونید
Karin
۱۴۰۲/۳/۱۳
با درود و سلام
یک کتاب کم نظیر که با بیانی شیوا و روایت گونه خودش شما رو همراه می‌کنه و در طی مسیری متشکل از پژوهش‌های علمی معتبر و خاطرات، بهتون در شناخت عوامل مختل کننده تمرکز و راه‌های مدیریت و بازیابی تمرکز یاری میرسونه.
مرتضی بوستانی
۱۴۰۲/۳/۱۸
برای من جالب بود. خصوصا اینکه من تا قبل از خواندن این کتاب فکر میکردم بدلیل سن و سالم که عدم تمرکز دارم ولی بعدش فهمیدم این مشکل بسیاری از آدمهاست وله خودم امیدوار شدم و راهکارهایی رو برای بهبود تمرکزم پیدا کردم.
حسین بارونیان
۱۴۰۲/۴/۱۶
کتاب خوبی بود بعضی فصها حوصلم سر رفت ولی تجربیات قشنگیو تو کتاب گفته که شاید تو زندگی عادی فرصت تحلیل موقعیتو نداشته باشی که بعد از خوندن کتاب بیشتر متوجه می‌شید و راهکارهای خوبی و ارائه میده.
ایسا ر
۱۴۰۲/۴/۱۴
مدتی بود که من تمرکزم رو از دست داده بودمخیلی نگران بودم این کتاب خیلی خوب بودبا اینکه نتونستم پیوسته گوشش بدم و‌ای نویسنده رو هم نمیشناختم ولی خوب بودصدای خوب گوینده هم موثر بود از شما ممنونم
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمرکز از دست رفته

برای دریافت کتاب صوتی تمرکز از دست رفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.