معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن که از مجموعه کتاب‌های «جزیره‌ی مثنوی» است، به همت علیرضا شریعتی و با اقتباس از داستان‌های مثنوی، نوشته‌ی مولانا جلال الدین محمد بلخی نگاشته و تفسیر شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن

مثنوی معنوی که مجموعه اشعار حکمت‌آموز مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است، از دیرباز تاکنون برای مردم مانند گنجینه‌ای ادبی و معدن اسرار و پندهای عرفانی بوده. این کتاب از لحاظ عمق معنا، عرفان و خداشناسی و نظم هنرمندانه از چنان جایگاه والایی در میان مردم برخوردار است که بعد از گذشت قرن‌ها، همچنان طرفداران خود را حفظ کرده و مردم آن را با گوش جان می‌شنوند. امروزه از این اثر ادبی شگفت‌انگیز، انواع داستان‌ها و تفاسیر مختلف ارائه شده تا درک و خواندن آن برای مردم تبدیل به کاری ساده‌تر و دلپذیرتر شود. علیرضا شریعتی نیز در مجموعه کتاب‌های «جزیره‌ی مثنوی» تلاش خود را کرده تا داستان‌های منظوم مثنوی را به ترتیب و با زبانی ساده و امروزی بیان کند و تفسیر و تحلیل معنایی از آن را نیز در اختیار مخاطب قرار دهد. کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن یکی دیگر از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن از دو داستان کوتاه تشکیل شده. در داستان اول ماجرای مستقر شدن صوفی‌ای در یک خانقاه را می‌شنویم. صوفی خری هم داشته که با خود به خانقاه آورده و چون حیوان زبان‌بسته خسته‌ی راه سفر بوده، صوفی به خادم خانقاه سفارش بسیار می‌کند که مراقب خرش باشد و به او غذا و جای خوابی مطلوب بدهد. خادم خانقاه اما دراین‌باره تصمیم دیگری می‌گیرد...

در داستان دوم، ماجرای فرار باز شاه به خانه‌ی پیرزنی خرفت را می‌شنویم. باز که همدم شکار شاه بوده، روزی از سر نادانی از قصر می‌گریزد و به خانه‌ی پیرزنی پناه می‌برد. پیرزن نیز از سر محبت و خیرخواهی و به قصد رسیدگی به باز، ناخن‌ها و پرهای بلند او را که ابزار شکارش هستند را کوتاه می‌کند؛ غافل از اینکه باز مانند گوسفند و گربه نیست که با این شیوه‌ی رسیدگی بتواند به زندگی‌اش ادامه دهد...

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن کاری از نوین کتاب گویاست و گویندگی آن نیز به عهده‌ی خود علیرضا شریعتی بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرف و حیرت‌آور بر زندگی این دو گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی‌اند که هر یک، تصحیح‌های گوناگونی از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تاکنون و با وجود گذشت قرن‌ها از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی در باب این اثر ارائه داده‌اند.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مثنوی معنوی و عرفان ایرانی مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن می‌شنویم

یکی از صوفیان که پیوسته در سفر بود و سیر آفاق و انفس می‌کرد، در راه خود به خانقاهی رسید. خری داشت که آن را در آخور بست و به دیگر دراویش پیوست و به گفتگو و مراقبه نشست. وقتی کار وجد و طرب صوفیان به آخر رسید، برای میهمان سفره گستردند. در این زمان بود که صوفی به یاد خر خود افتاد که بدون آب و غذا در طویله بسته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه
8 دقیقه
فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: اندرز گفتن صوفی به خادم خانقاه و فرار باز شاه به کلبه‌ی پیرزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.