معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی، بازنویسی یکی از مشهورترین داستان‌های مثنوی معنوی سروده‌ی مولانا جلال الدین محمد بلخی است. در این داستان، بازرگانی که قصد سفر به هندوستان را دارد، از اهالی خانه و طوطی‌اش می‌پرسد چه سوغات و تحفه‌ای از این سفرش می‌خواهند و سپس راهی هندوستان می‌شود. بازنویسی و گویندگی این کتاب را علیرضا شریعتی برعهده داشته است.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی

مثنوی معنوی، یکی از مهم‌ترین آثار ادبی فارسی، سروده‌ی عارف ایرانی مولانا جلال الدین محمد بلخی است. مولانا در این اثر که از 6 دفتر تشکیل یافته و بیش از 25000 هزار بیت دارد، با استفاده از حکایت‌ها و داستان‌های ساده و کوتاه، مفاهیم عمیق عرفانی و معنوی را آموزش داده است. بسیاری از این حکایات در منابع قدیمی‌تر نیز موجود هستند ولی مولانا توانسته است در این اثر، هر آنچه که در هر دستگاه فکری، درست یافته است را انتخاب کند. کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی که توسط علیرضا شریعتی بازنویسی شده است، به یکی از مشهورترین داستان‌های مثنوی، یعنی داستان طوطی و بازرگان می‌پردازد.

در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی، بازرگانی که طوطی بسیار زیبایی را در خانه‌اش و در قفس نگاه داشته است، قصد سفر به هندوستان می‌کند. او قبل از سفر، از اهالی خانه‌اش و همینطور از طوطی می‌پرسد از هندوستان چه تحفه و سوغاتی می‌خواهند. هر کسی چیزی می‌گوید، ولی طوطی زیبا، تنها از بازرگان می‌خواهد به طوطی‌هایی که در هندوستان هستند، شرح‌حال طوطی را بگوید و از آن‌ها راه چاره‌ای برای دیدار بجوید. بازرگان از این درخواست تعجب می‌کند، ولی قبول می‌کند و به هندوستان می‌رود تا هم تجارتش را به انجام برساند و هم خواسته‌های اهالی خانه‌اش را برآورده کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی

مولانا در داستان صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی، مضامین معنوی و عرفانی را به‌شکلی نمادین بیان می‌کند. در این داستان، طوطی، نمادی از روح یا جان انسان، قفس، نمادی از تن و جسم مادی و هندوستان، نمادی از عالم معناست. این شاعر و عارف بزرگ، در داستان طوطی و بازرگان، باورهایش در رابطه با عالم ملکوت، دنیای مادی و میل شدید بشر به بازگشت به دنیای معنوی‌ای که از آن جدا افتاده است را نشان می‌دهد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی توسط نشر صوتی نوین کتاب گویا و به گویندگی علیرضا شریعتی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

مجموعه‌ای که تحت عنوان «جزیره‌ی مثنوی» به انتشار رسیده، از کتاب‌های صوتی‌ای تشکیل شده که در هر یک از آن‌ها، یکی از داستان‌های زیبای کتاب ارجمند مثنوی مولوی قرائت گشته و سپس به فارسیِ امروزی، بازگردانده شده است. کار آماده‌سازی این مجموعه، اعم از خوانش و گزینش، بر عهده‌ی علیرضا شریعتی بوده است. انتشار این مجموعه نیز به همت نشر نوین کتاب گویا میسر شده است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عرفانی و یا به ادبیات کهن فارسی علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی به شما پیشنهاد می‌شود. ازطرف دیگر، شنیدن این کتاب صوتی به علاقه‌مندان به آثار و اندیشه‌های مولانا جلال الدین محمد بلخی نیز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی می‌شنویم

بازرگانی طوطی زیبایی در قفس داشت. روزی قصد سفر به هندوستان کرد. از اهل خانه و غلامان خود پرسید که دوست دارند چه تحفه‌ای از آن سرزمین برای‌شان بیاورد. هر کس چیزی گفت و بازرگان هم به همه وعده‌ی سوغات داد. تا اینکه به طوطی رسید. از او نیز همین را پرسید. طوطی درخواست شگفتی کرد. او گفت:

- در هندوستان طوطیان بسیاری هستند. وقتی آن‌ها را دیدی، شرح‌حال مرا برای‌شان بازگو کن و بگو طوطی در قفس دارم که سخت مشتاق و آرزومند دیدار شماست. از شما دادخواهی می‌کند و راه چاره می‌جوید. آیا این رواست که من در فراق دیدار شما اینجا و در این زندان بمیرم و شما آزادانه در جنگل و صحرا گردش کنید؟ آیا رسم دوستی این است که من در این زندان بپوسم و شما در باغ و گلستان خوش باشید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
21 دقیقه
جزیره مثنوی: طوطی و بازرگان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان بازرگان و طوطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.