معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف
قیمت:
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف، اثری از علیرضا شریعتی است که به نوعی، تفسیری از مثنوی معنوی نوشته‌ی مولانا جلال الدین محمد بلخی محسوب می‌شود. در این کتاب، دو حکایت پندآموز و عارفانه‌ی دیگر را می‌شنویم که همان یگانه هدف همیشگی مولانا را که یکی شدن با حق تعالی است، دنبال می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

مولانا جلال‌الدین محمد بلخی از برجسته‌ترین و خردمندترین عرفا و ادیبان ایرانی است که نامش بعد از گذشت قرن‌ها همچنان از شرق تا غرب عالم پرآوازه است و آثارش منبع آموزش حکمت‌های فراوان برای جهانیان است. از جمله آثار ارزشمند او، مثنوی است که حکایات و داستان‌های پندآموز فراوانی را در قالب شعر ارائه کرده و راه حق‌شناسی و رسیدن به کمال و سعادت معنوی را پیش پای آنان که طالبش باشند می‌گذارد. به سبب قدرت و مانایی زبان فارسی، خواندن و درک محتوای مثنوی همچنان برای فارسی‌زبانان کاری آسان و شدنی است. با وجود این، بسیاری از ادیبان و نویسندگان این گنجینه‌ی ادب فارسی را منبع الهام و یا الگوی خود قرار دادند تا با تفسیر و بسط دادن معنای داستان‌های آن، طیف گسترده‌تری از مخاطبان را پای صحبت‌های ارزشمند مولانا بنشانند.

علیرضا شریعتی نیز، از جمله‌ی این نویسندگان است که تفسیری روان و شنیدنی را در کنار اشعار اصلی از داستان‌های مثنوی مولانا ارائه کرده که در قالب مجموعه کتاب‌های جزیره‌ی مثنوی منتشر شده‌اند. اگر برای مثنوی‌خوانی وقت زیادی ندارید و یا فهم معانی آن به شکلی جامع و کامل برایتان میسر نیست، شنیدن این مجموعه کتاب صوتی شما را به درک معرفت موجود در دل این اثر نزدیک می‌کند. علاوه بر این به کمک روایت‌گری شیرین و رسای خود علیرضا شریعتی، با شیوه‌ی خواندن صحیح و گیرای اشعار کهن فارسی نیز آشنا خواهید شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

کتاب صوتی حاضر، شامل دو داستان است. حکایت اول، از همراهی و هم‌نشینی گرگی و روباهی، با یک شیر می‌گوید. شیرِ داستان که قوی‌ترین مظهر وجود و نمادی از حق تعالی است، گرگ و روباه را در تقسیم گوشت شکار امتحان می‌کند تا ببیند که تا چه از شأن وجود او مطلع هستند. آخر لطف و کرم بزرگان، تنها نصیب کسانی می‌شود که از منیت خود گذشته باشند.

قصه‌ی دوم این کتاب، داستانی کوتاه از آمدن مهمان برای حضرت یوسف است. این مهمان که از دوستان کودکی حضرت یوسف است و از راه دوری به دیدن او آمده، در جواب اینکه چه ارمغانی برای یار دیرینه‌اش آورده پاسخی زیرکانه و حکیمانه می‌دهد. از آنجا که هیچ تحفه‌ای در عالم شایسته‌ی رتبه‌ی پیغمبری و جایگاه والای یوسف نیست، این دوست قدیمی تنها یک آینه برای عزیزِ خوش‌صورت و زیباسیرت مصر هدیه آورده است.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف، اثری از علیرضا شریعتی است که از مثنوی مولانا اقتباس شده. نشر صوتی نوین کتاب وظیفه‌ی انتشار این کتاب را به عهده داشته و شما آن را با صدای خود علیرضا شریعتی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرفت و حیرت‌آور بر زندگی این دو شاعر اسطوره‌ای گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

عبداللطیف عباسی گچراتی، رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی بودند که هریک، تصحیح‌های گوناگونی را از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تا کنون و با وجود گذشت قرن‌های بسیار از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه گردیده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی را از این اثر ارائه داده‌اند. اهمیت این شاهکار ادبیات عرفانی آنجا مشخص می‌شود که بدانیم رشته‌ای تخصصی تحت عنوان «مولوی‌پژوهی» به رشته‌های علوم انسانی اضافه شده است.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی و آثار مولانا از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف می‌شنویم

شیری برای صید به کوهسار رفت. گرگ و روباهی همراه او بودند. شیر گرچه بودن با آن‌ها را برای خود ننگ می‌دانست، اما از سر بزرگواری و اکرام پذیرفت که آن‌ها همراهش باشند. به اتفاق در آن کوه یک گاو کوهی، یک بز و یک خرگوش فربه شکار کردند.

گاو کوهی و بز و خرگوش زفت
یافتند و کار ایشان پیش رفت

وقتی شکارها را با زحمت بسیار به بیشه‌ی شیر می‌بردند، گرگ و روباه در این فکر خوش بودند که از این شکارها سهم قابل‌ملاحظه‌ای به آن‌ها خواهد رسید. شیر به فراست فکر آنان را خواند ولی چیزی به آنان نگفت، اما در دل گفت: «ای گداهای خسیس، چنان سزایی به شما بدهم که عبرت بگیرید. به زودی خواهید دید که جهان را چنان از ننگ وجودتان پاک می‌کنم که داستان آن برای همیشه باقی بماند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
داستان گرگ و روباه در خدمت شیر
5 دقیقه
داستان آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان گرگ و روباه در خدمت شیر و آمدن مهمان نزد حضرت یوسف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.