معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه
قیمت:
۱۰۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه مجموعه‌ای از چند داستان نوشته شده توسط رمان‌نویس مشهور فرانسوی، گوستاو فلوبر است. اولین داستان این مجموعه که به نوعی خودزندگی‌نامه‌ای به قلم گوستاو فلوبر است، سال‌های نوجوانی و جوانی این نویسنده و گذر او از معصومیت دوران کودکی به جهان بزرگسالی را تصویر می‌کند. گوستاو فلوبر خاطرات یک دیوانه را در جوانی نوشت ولی این کتاب تا پیش از مرگش منتشر نشد.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

گوستاو فلوبر (Gustave Flaubert) کتاب خاطرات یک دیوانه (Memoirs of a Madman) را در سال 1838 نوشت، ولی به این علت که از محتوای آن شرمسار بود، اجازه نداد در زمان حیاتش منتشر شود. کتاب در زمان عقب و جلو می‌رود و یا خاطرات او در مورد وقایع مهم زندگی‌اش را مورد بررسی قرار می‌دهد یا نظراتش در مورد مفاهیمی چون نوشتن، دیوانگی و مرگ را نشان می‌دهد.

خاطرات گوستاو فلوبر در این کتاب توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. او در مورد تجربه‌های عاشقانه‌ی زندگی‌اش می‌نویسد و اهمیتی که این تجارب برای او داشته‌اند را بیان می‌کند. گوستاو فلوبر در این کتاب در مورد حس خودبرتربینی و همینطور خودکم‌بینی‌ای می‌نویسد که در تمام زندگی‌اش آن را داشته است و بسیاری از دیگر نویسندگان نیز آن را تجربه می‌کنند.

نثری که گوستاو فلوبر در این کتاب از آن بهره برده، مجلل و ظریف است، با اینکه می‌توان در آن دید او هنوز به بلوغ و توانایی بعدی‌اش نرسیده است. توجه زیاد او به جزییات، حساسیت زیبایی‌شناسانه‌اش و کلام تصویری و آهنگینش باعث شده کتاب لحن شاعرانه‌ای پیدا کند ولی خود گوستاو فلوبر می‌داند نثر و قلمش در این کتاب هنوز به بلوغ نرسیده و هنوز خام است؛ که البته همین مسئله جذابیت بسیار بیشتری به کتاب داده است. ما در این کتاب، با گوستاو فلوبری مواجهیم که قرار است در آینده برخی از بهترین و مهم‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات غرب را بنویسد.

کتاب خاطرات یک دیوانه، برخی از مضمون‌های همیشه حاضر نوشته‌های گوستاو فلوبر را نیز در خود دارد. این نویسنده از تضادها و تناقض‌های اثرش آگاه است و احساس می‌کند در نهایت نتوانسته است اثری ارزشمند تولید کند. همین آگاهی گوستاو فلوبر از نقص‌های نوشته‌اش، سازگاری و انسجام فراوانی به آن داده است و باعث شده است مخاطب کمتر در آن گم شود. گوستاو فلوبر در این کتاب، سؤالات بسیاری در باب هنر، شعر و نوشتن به طور کلی مطرح می‌کند و رابطه‌ای این مفاهیم با درکی فلسفی از جهان را نشان می‌دهد.

دیگر داستان‌های این مجموعه هم عموماً قبل از بلوغ ادبی و هنری گوستاو فلوبر نوشته شده‌اند. در این بین، می‌توان به داستان کوتاه «جنون کتاب» اشاره کرد که فلوبر آن را در 15 سالگی نوشت. این داستان که با الهام از زندگی یک روحانی اسپانیایی نوشته شده است، به عشق شدید یک فروشنده به کتاب‌هایش می‌پردازد. شخصیت اصلی این داستان، جیاکومو، برای به دست آوردن کتابی که فکر می‌کند تنها یک نسخه از آن موجود است، دست به قتل می‌زند و توسط دادگاه محکوم می‌شود. این داستان به خوبی عشق و علاقه‌ای را نشان می‌دهد که خود گوستاو فلوبر به کتاب‌ها و ادبیات داشت.

کتاب خاطرات یک دیوانه توسط محمدمهدی شجاعی ترجمه شده و انتشارات برج آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را گروه رادیو گوشه به گویندگی اشکان عقیلی پور تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب خاطرات یک دیوانه

  • این کتاب ارزشمند‌ترین سند درباره‌ی جوانی گوستاو فلوبر است که به دست ما رسیده است (ژان برونو، منتقد ادبی).

  • هیچ نویسنده‌ای بیش از گوستاو فلوبر خود را با مجاهدتی شدید و رام‌نشدنی در دامان ادبیات نینداخته است (سامرست موآم، نویسنده).

کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های گوستاو فلوبر و ادبیات واقع‌گرایانه علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه به شما توصیه می‌شود. از طرف دیگر، اگر به زندگی‌نامه‌های نویسندگان مشهور علاقه‌مندید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با گوستاو فلوبر بیشتر آشنا شویم

گوستاو فلوبر (1821-1880) نویسنده و رمان‌نویس مشهور فرانسوی‌ست. او که از بزرگ‌ترین چهره‌های ادبیات فرانسه به شمار می‌رود، نقش زیادی در ترویج سبک رئالیسم و ادبیات واقع‌گرایانه داشت، با اینکه مضامین رمانتیک نیز در آثار او مشاهده می‌شوند. گوستاو فلوبر بر بسیاری از نویسندگان پس از خود، از جمله فرانتس کافکا، جان مکسول کوتسی و ولادیمیر ناباکوف تأثیر زیادی گذاشت و از آثار مشهور او می‌توان به کتاب‌های «مادام بوواری»، «وسوسه‌ی آنتونیوس قدیس» و «سالامبو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه می‌شنویم

اگر لحظاتی پرشور را تجربه کرده باشم، آن‌ها را به هنر مدیونم و اما هنر چه پوچ و متبختر است. می‌خواهد انسان را در تکیه سنگی ترسیم کند یا جان را در کلمات، احساسات را با اصوات و طبیعت را با تابلویی جلاخورده. نمی‌دانم. موسیقی، چه قدرت سحرآمیزی دارد. هفته‌ها به ریتم موزون یک ترانه یا به فراز و فرود‌های یک کُر باشکوه اندیشیده‌ام. اصواتی هستند که در جانم رخنه می‌کنند و صداهایی که غرق در لذتم می‌کنند. ارکستر غران را با امواج اصواتش و رعشه‌های پرخروشش دوست دارم. آن قدرت عظیم را که گویی عضلاتی دارد و در پایان راه آرشه جان می‌دهد. جانم از پی ملودی می‌رفت. موسیقی بال‌های خود را سوی لایتناهی می‌گسترد و پیچ‌و‌تاب خوران، ناب و آرام، همچون عطری به بهشت می‌رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
23 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش اول
31 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش دوم
28 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش سوم
19 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش چهارم
31 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش پنجم
35 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش ششم
17 دقیقه
خاطرات یک دیوانه، بخش هفتم
28 دقیقه
نوامبر، بخش اول
29 دقیقه
نوامبر، بخش دوم
22 دقیقه
نوامبر، بخش سوم
28 دقیقه
نوامبر، بخش چهارم
30 دقیقه
نوامبر، بخش پنجم
28 دقیقه
نوامبر، بخش ششم
29 دقیقه
نوامبر، بخش هفتم
27 دقیقه
نوامبر، بخش هشتم
32 دقیقه
نوامبر، بخش نهم
28 دقیقه
نوامبر، بخش دهم
22 دقیقه
نوامبر، بخش یازدهم
29 دقیقه
مراسم تدفین دکتر ماتورن، بخش اول
21 دقیقه
مراسم تدفین دکتر ماتورن، بخش دوم
23 دقیقه
مراسم تدفین دکتر ماتورن، بخش سوم
26 دقیقه
سقوط‌ها و هراس‌ها، بخش اول
21 دقیقه
سقوط‌ها و هراس‌ها، بخش دوم
39 دقیقه
هوا و تقوا، بخش اول
36 دقیقه
هوا و تقوا، بخش دوم
28 دقیقه
هوا و تقوا، بخش سوم
31 دقیقه
آمال تو، بخش اول
17 دقیقه
آمال تو، بخش دوم
23 دقیقه
آمال تو، بخش سوم
22 دقیقه
آمال تو، بخش چهارم
19 دقیقه
آمال تو، بخش پنجم
17 دقیقه
آداب و رسوم روآنی
28 دقیقه
رؤیای دوزخ، بخش اول
24 دقیقه
رؤیای دوزخ، بخش دوم
31 دقیقه
رؤیای دوزخ، بخش سوم
25 دقیقه
رؤیای دوزخ، بخش چهارم
19 دقیقه
خشم و عجز، بخش اول
25 دقیقه
خشم و عجز، بخش دوم
24 دقیقه
جنون کتاب، بخش اول
22 دقیقه
جنون کتاب، بخش دوم
25 دقیقه
طاعون در فلورانس، بخش اول
20 دقیقه
طاعون در فلورانس، بخش دوم
12 دقیقه
بانو
22 دقیقه
عطری برای بوییدن، بخش اول
27 دقیقه
عطری برای بوییدن، بخش دوم
22 دقیقه
عطری برای بوییدن، بخش سوم
23 دقیقه
عطری برای بوییدن، بخش چهارم
19 دقیقه
عطری برای بوییدن، بخش پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات یک دیوانه
نویسنده
مترجممحمدمهدی شجاعی
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر برج
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۰ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

سمانه حقانی
۱۴۰۲/۵/۶
اصلا جالب نبود ازهم گسیخته حوصله سربر فقط کلمات قشنگ بودن حیف وقت و پول
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات یک دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.