معرفی و دانلود کتاب صوتی داستانی مرموز

عکس جلد کتاب صوتی داستانی مرموز
قیمت:
70200 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستانی مرموز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستانی مرموز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستانی مرموز

گابریل گارسیا مارکز در کتاب صوتی داستانی مرموز، با تکیه بر باورهای بومی کشورش کلمبیا، تخیل بی‌نظیر خود را نمایان ساخته و قصه‌ای غیرمنتظره و مرموز از زندگی یک زن را به تصویر کشیده است.

درباره کتاب صوتی داستانی مرموز

شاید با شنیدن ادبیات آمریکای لاتین به یاد داستان‌های سورئال و فانتزی‌اش بیفتید. قصه‌هایی برگرفته از فرهنگ و طبیعت این قاره که نمودهای آن در داستان‌ها و رمان‌ها مشهود است. یکی از سرآمدترین نویسندگانی که این سبک جذاب را بارها در آثارش تکرار کرده و به نوعی امضای کارهایش نیز به شمار می‌آید، گابریل گارسیا مارکز است. او که با رمان مشهور صدسال تنهایی شناخته می‌شود، در جوانی به حرفه روزنامه‌نگاری مشغول بود و در ستونی در روزنامه یونیورسال کلمبیا می‌نوشت.

در همان دوران بود که گابریل در ستون خود داستانی دنباله‌دار به نام کتاب داستانی مرموز (Scritti costieri) را آغاز کرد که به شدت رنگ‌وبوی سورئال داشت و به سبک رئالیسم جادویی نزدیک بود. البته، بعدها این اثر به همراه سایر نوشته‌ها و داستان‌های مارکز در کتابی با عنوان «نوشته‌‌های کرانه» منتشر شد.

ماجرای کتاب داستانی مرموز درباره زنی به نام خانم مارکیز است که همسرش، بوریس، برای مدتی به هندوستان سفر کرده و هر چهارشنبه برایش وسایل و هدایای عجیب و غریب می‌فرستند؛ هدیه‌هایی که هر کدام به نحوی شما را متعجب خواهند کرد. برای مثال، اشیا در این داستان‌ها جان دارند و خانم مارکز توانایی صحبت کردن با آن‌ها را دارد! نویسنده با مهارت خاص خود، چنان این قصه را روایت کرده که مرز خیال و واقعیت برایتان کم‌رنگ می‌شود و غرق در ماجراهای بامزه آن خواهید شد.

کتاب صوتی داستانی مرموز به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

علاقه‌مندان به داستان‌های سورئال و ادبیات آمریکای لاتین از شنیدن کتاب صوتی داستانی مرموز لذت خواهند برد.

گابریل گارسیا مارکز را بیشتر بشناسیم

گابریل خوزه دلا کنکوردیا گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) رمان‌نویس، داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار کلمبیایی بود که در کشور زادگاهش به اسم «گابو» شهرت داشت و یکی از برجسته‌ترین نویسندگان قرن بیستم محسوب می‌شود. او موفق شد در سال 1982 برنده جایزه نوبل ادبیات شود.

مارکز در دانشگاه بوگوتا تحصیل کرد و بعدها به عنوان یک خبرنگار در روزنامه کلمبیایی ال اسپکتادور مشغول به فعالیت شد و برای تهیه گزارش به شهرهایی نظیر رم، پاریس، بارسلونا، نیویورک و کاراکاس سفر کرد.

او به خاطر نوشتن رمان مشهور صد سال تنهایی (1967) و عشق در زمان وبا (1985) شهرت و محبوبیت فراوانی پیدا کرد و به طور کل آثار این نویسنده علاوه‌بر آنکه در آمریکای لاتین طرفداران فراوانی دارد، در سراسر دنیا منتقدان و مردم نوشته‌هایش را تحسین می‌کنند. همچنین یکی از ویژگی‌های جذاب نثر گابریل گارسیا استفاده از سبک ادبی رئالیسم جادویی‌ست که عناصر و رویدادهای جادویی و افسانه‌ای را وارد تجربیات واقعی زندگی می‌کند.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به «پاییز پدرسالار، گزارش یک مرگ، از عشق و شیاطین دیگر» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی داستانی مرموز می‌شنویم

خودم هم نمی‌فهمم چرا در نوشتن داستان‌های خانم مارکیز همیشه فراموش کرده‌ام ذکر کنم آن شخصیت‌ها هیچ ارتباطی با افراد واقعی چه زنده و چه مرده نداشته و صرفاً زادهٔ تخیلات من بوده‌اند. نتیجه این بی‌احتیاطی و فراموشی را هم که غیرقابل بخشش بوده‌ است، همین دیروز دریافت کردم. دیروز که در اداره مشغول کارهایم بودم، خانمی وارد دفتر روزنامه شد و بسیار مودبانه تقاضا کرد با آن نویسنده دروغگو و بی‌‌شرف که آن داستان‌ها را می‌نوشت ملاقات کند. دو سه کلمه‌ای با او صحبت کند و او را سر جایش بنشاند.

او را به دفتر من راهنمایی کردند. خانمی بود بسیار عادی. چیز شاخصی نداشت، به جز نوعی خشونت ذاتی اصل و نسب آلمانی‌اش را تایید می‌کرد. وقتی پرسیدم چه تقاضایی دارد، همانطور سرپا جواب داد: از اونجا که فردا چهارشنبه‌اس اومدم به سرکار اخطار کنم به هیچ وجه حاضر نیستم اشتباهات شما رو قبول کنم. تمام چیزهایی رو که درباره من از خودتون درآوردید!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
داستانی مرموز
9 دقیقه
فیل خانم مارکیز
8 دقیقه
خانم مارکیز و صندلی شگفت‌انگیز
7 دقیقه
ترمیم خانم مارکیز
6 دقیقه
نامه‌ای سرگشوده به خانم مارکیز
5 دقیقه
اولین جواب خانم مارکیز
4 دقیقه
آیا نامه واقعا از طرف بوریس بود؟
6 دقیقه
معمایی بودن بوریس که در آن واحد در همه جا وجود دارد
30 دقیقه
مجمع ارواح؛ تراژدی در سه پرده
13 دقیقه
مرد هندی و تشویق خانم مارکیز

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستانی مرموز
نویسنده
مترجمبهمن فرزانه
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپینشر ثالث
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
70200 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستانی مرموز

امین ماهیانه
۱۴۰۲/۱۰/۵
توصیه به خوندنش میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستانی مرموز

برای دریافت کتاب صوتی داستانی مرموز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.