معرفی و دانلود کتاب صوتی دختران کوبانی: حکایتی از شورش، شهامت و عدالت خواهی

عکس جلد کتاب صوتی دختران کوبانی: حکایتی از شورش، شهامت و عدالت خواهی
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختران کوبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختران کوبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختران کوبانی: حکایتی از شورش، شهامت و عدالت خواهی

کتاب صوتی دختران کوبانی اثری از گیل تسماخ لمون، روزنامه‌نگار و فعال حوزه‌ی زنان است. تسماخ لمون در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، راوی داستان‌هایی فراموش‌نشدنی و شگفت‌انگیز از شجاعت زنان و مبارزات آنان علیه داعش است. روایت او به ما نشان می‌دهد که در هنگامه‌ی جنگ و در مبارزه با استیلای تاریکی، زن و مرد، برابر با یکدیگر، برای حفظ آزادی و استقرار امنیت می‌جنگند.

درباره‌ی کتاب صوتی دختران کوبانی

گیل تسماخ لمون (Gayle Tzemach Lemmon) در کتاب صوتی دختران کوبانی (The Daughters of Kobani) تصویری اعجاب‌برانگیز از روایات زنانی خارق‌العاده برای ما ترسیم کرده است که با داعش به مبارزه برخاستند. شمال شرق سوریه شاید آخرین مکانی در جهان باشد که انتظار داشته باشید نیروی مسلحِ کاملاً زنانه‌ای از آن برخیزد اما این اتفاق در سال 2014 رخ داد. در آن سال، یک گروه شبه‌نظامیِ منحصراً زنانه در شهر کوچکی که شاید کمتر کسی نامش را شنیده باشد، با داعش روبه‌رو شد: کوبانی.

داعش در آن زمان بخش‌های وسیعی از سوریه را به اشغال خود درآورده بود و دهشت و ناامیدی و مرگ را از شهری به شهر دیگر می‌برد. سراسر سوریه در آتش جنگ داخلی می‌سوخت و حتی کورسویی از امید و نور برای پیروزی بر تاریکی ارعاب‌آورِ جهل و نفرتی که داعش می‌پراکند، وجود نداشت. همه در حال فرار بودند و شهرها یکی پس از دیگری از سکنه خالی می‌شد و شاید این تنها رؤیای آزادی و رهایی بود که اندک مردم به جا مانده را زنده نگه داشته بود. از آن رؤیای غیرمحتمل، گروهی سربرآورد که همراه و هم‌رزم با دیگر نظامیان در شمال سوریه به جنگ و مقابله با داعش برخاست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دختران کوبانی

نقشِ زنانِ کوبانی در مبارزه با داعش در سوریه انکارناپذیر است. از یگان‌های حفاظت از زنان (YPJ) و نیروهای دفاع از زنان (HXP) گرفته تا پشتیبانی‌های پزشکی و لجستیکی، زنان در تمام جبهه‌های نبرد حضوری فعالانه داشتند. گیل تسماخ لمون در کتاب صوتی دختران کوبانی از اعضای این گروه می‌گوید؛ از این زنانی که اندک‌اندک گرد هم آمدند، دیدگاه‌های سیاسی و توانِ نظامی خود را گسترش دادند و با عزم و جسارت تمام، خانه‌به‌خانه، کوچه‌به‌کوچه و خیابان‌به‌خیابان، به مبارزه با انسان‌نماهایی دست زدند که زنان را مانند برده از خریداری به خریدار دیگر می‌فروختند. دختران کوبانی روایت داستان‌های فراموش‌نشدنی زنان شبه‌نظامی کرد است که به یکی از بزرگ‌ترین امیدهای جهان برای توقف و نابودی داعش در سوریه تبدیل شدند.

کتاب صوتی دختران کوبانی حاصل تلاش گیل تسماخ لمون و نتیجه‌ی گردآوری صدها ساعت مصاحبه و روایاتی متعدد از زنان خط مقدم جبهه‌ی جنگ است؛ زنانی که مصمم و مجهز به این هدف هستند که نه‌تنها نوری بر ظلمتِ داعشیان بتابانند بلکه ثابت کنند که آنان نیز همانند مردان از قدرت مبارزه و رهبری برخوردارند و می‌توانند هم‌گام با مردان بر جهان اطراف خود، اثر بگذارند و به‌تدریج، تقدیر محتوم زنانِ فراموش‌شده در گوشه‌ای از جهان را تغییر دهند.

کتاب دختران کوبانی را حمید هاشمی کهندانی به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب کوله‌پشتی آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این اثر را به همت موج کتاب و با خوانش فاطمه صداقتی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب دختران کوبانی

  • کتاب دختران کوبانی، روایتی شگفت‌انگیز درباره‌ی شبه‌نظامیانِ زنِ کرد است که در مبارزه با داعش فعالانه شرکت داشتند و با توانایی‌ها و جان‌فشانی‌های خود توانستند به احقاق حق زنان سوری یاری برسانند. (People)
  • دختران کوبانی اثری الهام‌بخش از زندگی و مبارزه‌ی زنانی است که تغییرات بزرگی را در خاورمیانه پدیدار ساختند. (Marie Claire)
  • کتاب گیل تسماخ لمون داستانی جذاب و شنیدنی از حضور زنان در جبهه‌های نبرد است؛ اثری که اگر معتقد باشید مبارزه امری مردانه است، باور و نگرش شما را متحول خواهد کرد. (Military.com)
  • با گیل تسماخ لمون همراه شوید و طعم اضطراب را در زانوهای تک‌تیراندازی که برای شلیک زانو زده، احساس کنید. گوش فرا دهید و صدای پچ‌پچ داعشیان که به زنان طعنه می‌زنند و خش‌خش برگ‌‌ها زیر پای سربازان را بشنوید. (Foreign Policy)
  • گیل تسماخ لمون در کتاب دختران کوبانی ماهرانه و با رعایت احترام به موضوعی به‌غایت دشوار پرداخته است: مبارزه‌ی زنان در جهان علیه ظلم؛ روایتی که باید بارها گفته و شنیده شود. شنیدنِ این کتاب را به هر فردی که به زنان و رویدادهای زندگیِ آنان در دنیای امروز علاقه‌مند است، توصیه می‌کنیم. (Library Journal)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب دختران کوبانی

جشنواره فیلم و فرهنگ کردی نیویورک از جمله رویدادهای بزرگ و تأثیرگذار در بزرگداشت آثار ادبی، فرهنگی و هنری است که توسط و درباره‌ی این قوم کهن خلق می‌شود. در پنجمین دوره از این جشنواره، جلسه‌ای به معرفی و نقد کتاب دختران کوبانی به نویسندگی گیل تسماخ لمون برگزار شد. هالیوود ریپورتر مجله‌ی آمریکایی نیز در یادداشتی از خرید امتیاز تولید سریالی با اقتباس از این کتاب به تهیه‌کنندگی هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه‌ی پیشین آمریکا با همراهی دخترش خبر داده است.

کتاب صوتی دختران کوبانی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی دختران کوبانی برای تمامی علاقه‌مندان به مطالعات زنان و همین‌طور دوست‌داران آشنایی با تاریخ و سیاست خاورمیانه، تجربه‌ای متفاوت و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی دختران کوبانی: حکایتی از شورش، شهامت و عدالت خواهی می‌شنویم

کوبانی آموزشگاهی بود که فرماندهان بسیاری را برای پیشبرد جنگ شهری تربیت کرد. روژدا، عظیمه، زنارین و نوروز، همه در این نبرد جسارت لازم را برای پیروزی در یک جنگ خیابانی به دست آوردند و از نزدیک دیدند نیروهای داعش چگونه می‌جنگند. روژدا نیز مانند عظیمه شهامت خود را در این نبرد اثبات کرد و مورد تشویق و اعتماد نوروز و فرماندهان یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان قرار گرفت و پس از نبرد کوبانی توانست فرمانده‌ی میدانی جنگ‌های شهری بشود. در سال 2015، عظیمه به حسکه رفت و روژدا فرمانده‌ی یکی از تیم‌هایی شد که در شهر عین‌عیسی با داعش می‌جنگیدند.

در تابستان سال 2016 وقتی زنارین و سایر اعضای واحد زنان از رود فرات عبور کردند و به سمت منبج رفتند، روژدا همراهشان نبود. او در آن زمان در میان گروه‌هایی بود که سعی می‌کردند امنیت شهرهایی را که در شمال سوریه از دست داعش آزاد شده بودند حفظ کنند؛ اما پس از آغاز حمله، به منبج رفت و یکی از فرماندهانی بود که نیروهای دمکراتیک سوریه را به‌سمت مرکز شهر هدایت کرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
17 دقیقه
مقدمه - قسمت اول
19 دقیقه
مقدمه - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل اول - قسمت اول
10 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
18 دقیقه
فصل اول - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل اول - قسمت چهارم
17 دقیقه
فصل اول - قسمت پنجم
20 دقیقه
فصل دوم - قسمت اول
20 دقیقه
فصل دوم- قسمت دوم
17 دقیقه
فصل سوم - قسمت اول
13 دقیقه
فصل سوم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل سوم- قسمت سوم
13 دقیقه
فصل چهارم - قسمت اول
14 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل چهارم - قسمت سوم
20 دقیقه
فصل چهارم - قسمت چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم - قسمت اول
24 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل پنجم - قسمت سوم
11 دقیقه
فصل ششم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل ششم - قسمت سوم
24 دقیقه
فصل ششم - قسمت چهارم
19 دقیقه
فصل هفتم - قسمت اول
16 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل هفتم - قسمت سوم
10 دقیقه
فصل هشتم - قسمت اول
14 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
20 دقیقه
فصل هشتم - قسمت سوم
18 دقیقه
فصل نهم - قسمت اول
18 دقیقه
فصل نهم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل نهم - قسمت سوم
22 دقیقه
فصل دهم - قسمت اول
11 دقیقه
فصل دهم - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل دهم - قسمت سوم
21 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختران کوبانی: حکایتی از شورش، شهامت و عدالت خواهی
نویسنده
مترجمحمید هاشمی کهندانی
راویفاطمه صداقتی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختران کوبانی

فریبا پورغلام
۱۴۰۳/۱/۱۲
تمام بدبختی‌های خاورمیانه از آمریکاست انگلیس آن‌ها برای فروش سلاح و غارت کشور‌های دیگر از هیچ پستی خودداری نمیکنند داعش و طالبان انقلاب‌های که باعث بدبختی و غارت ملی شده از مذهب برای عقب ماندگی و سرکوب به راحتی استفاده می‌کنند چون فاحشه‌ها در دنیا فریاد حقوق بشر سر میدهد تا به وسیله داعش و طالبان و دیگر نیروهای مذهبی تحت فرما نشان حکم رانی نند در زمان امروز نقش انتنرنت دیگررهیچ خیانتی در عیله بشریت پوشیده نیست قربانی ملت‌های خاورمیانه و البته فرزندان ملت آمریکا بر کسی پوشیده نیست سیاست کثیف و دزدهای و مافیا ادم کش‌ها کت و شلوار پوشیده کثیف که دنیا را جهنم کردند برای بقا کثیف شان سیاست حرام زاده‌های کثیفی پرورش می‌دهند جایگاه انسانیت در جهان مرداب صفیت امروز معنی ندارد
مینا غلامی
۱۴۰۳/۱/۱۸
با خواندن کتاب اطلاعات جامعی از داعش، حمایت هایی که شدن و همچنین وضعیت سوریه و چگونگی نفوذ داعش در این کشور به دست می آوریم. در کنارش هم داستان زنان کرد منطقه کوبانی که برای دفاع از منطقه شوند دست به سلاح میشن و تشکیلات درست می کنن. خواندن کتاب هایی با مضمون تاریخ معاصر، برای داشتن دید شفاف از آنچه در ایران و منطقه و جهان خیلی خوبه داستانش بیشتر حالت مستند سازیه از راوی توانمند کتاب بسیار سپاسگزارم
علی نوروزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
کتابی عالی بود، من نتونستم انتقادی درباره این کتاب پیداکنم. مضاف بر این که اطلاعات تاریخی و عمومی بسیار قابل توجهی از منطقه مورد اشاره کتاب و وضعیت کردهای ساکن آن به خواننده داده است
شیدا لاهوتی
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
شنیدن این کتاب رو با صدای شیرین خانم صداقتی خیلی دوست داشتم و به دوستان پیشنهاد میکنم این کتاب رو تهیه کرده و گوش دهند بسیار شیوا خوانده شده
الهام سلیمی
۱۴۰۳/۱/۲۱
خیلی نکته‌های جالبی راجع به جنگ سوریه داشت. واقعا از شنیدنش لذت بردم
میثم احمدیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
هم جذاب بود و هم تاریخی
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختران کوبانی

برای دریافت کتاب صوتی دختران کوبانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.