معرفی و دانلود کتاب صوتی چین باستان

عکس جلد کتاب صوتی چین باستان
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چین باستان

کتاب صوتی چین باستان اثر النور ج. هال از مجموعه تاریخ جهان، این کشور را از زمان‌ تأسیس‌ نخستین‌ دودمان‌ها بررسی‌ می‌کند و در کنار رخدادهای‌ سیاسی‌، به‌ دستاوردهای‌ علمی‌، ادبی‌ و هنری‌ این‌ دوره‌ نیز می‌پردازد. آشنایی‌ با چین‌ باستان‌ از این‌ جهت‌ نیز اهمیت‌ دارد که‌ به‌ درک‌ چین‌ امروزی‌ کمک‌ می‌کند.

چین باستان (Ancient chinese dynasties) تمدنی بسیار قدیمی است، پیشینه این تمدن به بیش از هفت هزار سال پیش می‌رسد. تمدن چین یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های موجود و ادامه‌دار تاریخ بشریت است. نخستین تمدن‌های چین در حاشیه‌ی رودهای یانگ تسه و رود زرد شکل گرفت.

یافته‌های مربوط به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد، نشان می‌دهد که انسان‌هایی در دره یانگ تسه ساکن شده و به کشاورزی پرداخته‌اند. آن‌ها آبادی‌هایی را پدید آوردند و برنج کاری را توسعه دادند، اما در دره رود زرد «خوانگ خه» ارزن کاشته می‌شد، زیرا هوای شمال چین برای کشت برنج بسیار سرد بود. در این منطقه فرهنگی سر برآورد که آن را به افتخار روستایی از استان خی نن، فرهنگ یانگ شائو نامیده‌اند زیرا در سال ۱۹۲۱ میلادی، بقایای سکونت انسان‌ها در این منطقه به دست آمد.

دوران اوج و شکوفایی این فرهنگ بین سال‌های ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پیش از میلاد بود. در اواسط قرن بیستم، باستان‌شناسان روستای ۶۰۰۰ ساله بانپو را از زیر خاک بیرون آوردند. در این منطقه، پایه‌های تعداد زیادی ساختمان، محل‌های روشن کردن آتش، انبارهای مواد غذایی، ظروف سفالی و چندین گور حاوی اسکلت شناسایی شد. وجود ساختمان عمومی مدوری که خانه‌های مسکونی در اطراف آن قرار داشتند نیز حاکی از آن بود که زندگی گروهی - اجتماعی سازمان یافته‌ای در این منطقه وجود داشته‌ است. طغیان‌های عظیم دو رود یانگ تسه و خوانگ خه، تمدن‌های باستانی چین را از بین برد.

در چین‌ باستان‌، رهبری‌ با زور مشخص‌ می‌شد. طایفه‌های‌ قدرتمند بر سر تسلط‌ بر قلمروهای‌ گسترده‌ با هم‌ رقابت‌ می‌کردند. طایفه‌های‌ شکستخورده‌ دولت‌های‌ زیردستی‌ می‌شدند که‌ نقششان‌ پشتیبانی‌ از طایفه‌ پیروزمند از راه‌ پرداخت‌ خراج‌ و تأمین‌ کارگر و سرباز برای‌ خدمت‌ به‌ فاتحانشان‌ بود.

طایفه‌های پیروزمند غالبا دودمان‌هایی را برپا می‌داشتند؛ اصطلاح دودمان (یا سلسله) به این معناست که فرمانروایی به‌طور موروثی از پدر به پسر یا به فردی از همان خاندان منتقل می‌شد. با آن که دودمان فرمانروا قدرت برتر بود، اما دولت‌های زیردست، مادامی که فرمانبردار باقی می‌ماندند، اجازه داشتند هویت خود را حفظ کنند. نتیجه مجموعه‌ای از دولت‌های نیمه‌مستقل بود که یک دودمان مقتدر بر آن‌ها تسلط داشت.

برخی از دودمان‌ها تنها بر بخشی از آنچه چین امروزی را تشکیل می‌دهد حکومت می‌کردند، در حالی که دیگران بر بخش عمده کشور فرمانروایی داشتند و آنچه را که پیش‌تر مجموعه‌ای از قلمروهای جداگانه بود، یکپارچه می‌ساختند. برخی از دودمان‌ها صدها سال دوام آوردند، در حالی که برخی دیگر عمر کوتاهی داشتند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
13 دقیقه
پیشگفتار: نخستین دودمان‌ها
2 دقیقه
ضمائم پیشگفتار
29 دقیقه
فصل اول: دودمان شیا: افسانه یا واقعیت؟
8 دقیقه
ضمائم فصل اول
37 دقیقه
فصل دوم: دودمان شانگ: برآمدن تمدن چین
13 دقیقه
ضمائم فصل دوم
33 دقیقه
فصل سوم: دودمان جو غربی (نخستین): میان‌پرده صلح‌آمیز
10 دقیقه
ضمائم فصل سوم
40 دقیقه
فصل چهارم: جو شرقی (پسین): ستیزه‌جویی و آفرینشگری
10 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
35 دقیقه
فصل پنجم: دودمان چین: یکپارچگی و سلطه‌گرایی
10 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
38 دقیقه
فصل ششم: دودمان نخستین هان: برآمدن یک امپراتوری
12 دقیقه
ضمائم فصل ششم
35 دقیقه
فصل هفتم: دودمان پسین هان: زوال و سقوط امپراتوری
6 دقیقه
ضمائم فصل هفتم
8 دقیقه
پسگفتار: پراکندگی، ناسازگاری، و یکپارچگی دوباره
2 دقیقه
ضمائم پسگفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چین باستان
نویسنده
مترجممهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چین باستان

شهاب الدین خاموشی
۱۴۰۱/۷/۲۱
در این کتاب تاریخ ۲۵۰۰ ساله چین از ۲۰۰۰ ق. م. تا ۵۰۰ میلادی بررسی شده و بیشتر تاکید آن بر سلسله‌های چین باستان و خط مشی حکومت‌ها و مردم آن در طی قرن‌ها بوده. اطلاعات به دست داده شده نسبتا دقیق و البته به دور از جزیی گویی است و می‌تواند نمایانگر روح جمعی جامعه چین و عوامل موثر در شکل گیری آن باشد و برای علاقه مندان به تاریخ باستان، اطلاعات اولیه و پایه‌ای خوبی را فراهم آورده است.
ترجمه و صدا گذاری بسیار روان و قابل تقدیر است.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۶/۱۶
تمرکز کتاب به چگونگی کشف و بازیابی بقایای تمدن چین است
و چند دودمان اولیه‌ای که دوره‌ی چین باستان را شکل دادند.
از ۲۰۰۰ قبل میلاد تا حدود ۱۰۰۰ بعد از میلاد
mohammad amin
۱۴۰۱/۸/۲۸
باسلام. تاریخ کشور پهناوری مثل چین خیلی روان توضیح داده شده. سلسله‌های محلی و ایجاد دولت شهرهای باستانی را می‌توان تحلیلی دید
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چین باستان

برای دریافت کتاب صوتی چین باستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.