معرفی و دانلود کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

عکس جلد کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد
قیمت:
70000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد اثر مایکل وی. آزکان از مجموعه‌ی تاریخ جهان، با نگاهی جامع به بررسی تحولات کشور چین بعد از جنگ جهانی دوم می‌پردازد.

«مائو» مهم‌ترین رهبر نظامی و سیاسی بود که در پیروزی حزب کمونیست و تأسیس جمهوری خلق چین در اول اکتبر سال 1949 نقش داشت. مائو با تبدیل کردن نظام سیاسی و انتقادی چین به حکومت کمونیستی، نوعی از حکومت توتالیتاریستی که دولت به منتهای درجه بر شهروندان اعمال قدرت می‌کند، این کشور را تغییر داد. هر چند این تغییر کمک کرد تا بسیاری از مردم زندگی بهتری داشته باشند، اما این تغییر فاجعه‌آمیز از آب در آمد: تولید غله در چین کاهش پیدا کرد طوری که در اوایل سال‌های دهه 1960 میلیون‌ها نفر از قحطی جان سپردند. کمونیست‌ها همه را مجبور به پذیرفتن نظریه‌های سیاسی و سیاست‌های دولت ساختند و همه کسانی را که مخالفشان بودند راهی زندان‌ها کردند یا حتی کشتند. با وجود این، در دهه 60 بسیاری از چینی‌ها اعتقاد خود را به کمونیسم از دست می‌دادند و خواستار آزادی‌های فردی بیشتری بودند. این موضوع باعث خشم مائو شد و او در سال 1966 شروع به تشویق جوانان کرد که در واحدهای گارد سرخ متشکل شوند تا کسانی را که از مکتب کمونیسم رویگردان می‌شدند به باد انتقاد بگیرند. واقعه معروف انقلاب فرهنگی، سیاست‌های «دنگ شیائو پینگ»، ماجرای معروف قتل عام میدان تیان آنمن و حوادث دیگر از جمله رویدادهایی است که در کتاب چین از جنگ جهانی دوم به بعد (China since World War II) به آن پرداخته می‌شود. این کتاب مجلد شصت و دوم از مجموعه تاریخ جهان است.

چین بعد از پایان یافتن جنگ جهانی دوم و شکست متحدین مرحله جدیدی از حیات سیاسی و اجتماعی خود را آغاز کرد. حزب کمونیست حکومت را در دست گرفت و در تاسیس جمهوری خلق چین در اول اکتبر 1945 نقش داشت. نظام سیاسی به کل تغییر کرد و چین گام‌های بعدی را برای تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ جهانی برداشت.

کتاب «چین بعد از جنگ جهانی دوم» را مایکل وی. آزکان (Michael V .Uschan) به رشته تحریر در آورده. از این مجموعه کتاب‌های دیگری مانند: «امپراتوری بیزانس»، «گسترش اسلام»، «رنسانس ایتالیا»، «انقلاب کشاورزی»، «تاریخ بلوک شرق» و... نیز توسط شرکت آوانامه صوتی شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
14 دقیقه
پیشگفتار: انقلاب ادامه‌دار چین
30 دقیقه
فصل اول: فتح چین به دست کمونیست‌ها
6 دقیقه
ضمائم فصل اول
29 دقیقه
فصل دوم: چین به کشوری کمونیست تبدیل می‌شود
5 دقیقه
ضمائم فصل دوم
28 دقیقه
فصل سوم: تبدیل چین به قدرت نظامی و سیاسی
5 دقیقه
ضمائم فصل سوم
31 دقیقه
فصل چهارم: ادامه‌ی انقلاب چین‎
5 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
30 دقیقه
فصل پنجم: ادامه جنگ قدرت
5 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
33 دقیقه
فصل ششم: هدایت چین به سمت و سویی جدید به دست دنگ شیائوپینگ
6 دقیقه
ضمائم فصل ششم
33 دقیقه
فصل هفتم: چین امروز: غول اقتصادی ناآرام
6 دقیقه
ضمائم فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد
نویسنده
مترجمرضا علیزاده
راویاکرم پریمون
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
70000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

ش شهبازی
۱۳۹۹/۸/۶
عالی و بدون ایرادات اساسی در مدت زمانی کوتاه تاریخ تقریبا یک قرن چین که معادل تاریخ گسترش و افول کمونیسم است در این کتاب شرح داده میشود. نتیجه اخلاقی حاصل این است که هرنوع ایدئولژی و مکتبی که محدود کننده و تمامیت خواه باشد در نهایت منجر به واپاشی و سقوط میشود. چین و شوروی هر دو شاهدی براین ادعاست.
گویندگی سرکار خانم پریمون نیز مثل همیشه عالی و در دنیای کتب صوتی در حد و درخور جایزه اسکار است.
مجدالدین خراسانی
۱۳۹۸/۸/۲۹
بنام خدا؛

این کتاب پیشتر نمایانگر سر تحولات چین از سال‌های ۱۹۴۵ الی ۲۰۱۲ است کتاب بسیار مفید، خلاصه و جامع است. ولی از اینکه مائو خیلی زیاد آدم تندرو بود متاسفانه که در دوره انقلاب فرهنگی و برنامه اقتصادی‌اش که خیلی مردم از قحطی سال جان داد این واقعه جای نگرانی است ولی با روی کار دنگ شیایو پینگ اصلاحات اساسی و گسترده اقتصادی چین توانیست یک کشور بالفعل و بالقوه در منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای بیشود.
شهاب الدین خاموشی
۱۴۰۱/۷/۲۱
کتابی موجز و مختصر ولی با بار تاریخی بسیار خوب که تحولات ۸۰ سال اخیر چین را با تاکید بر ایدئولوژی رهبران آن در دوره‌های مختلف و عوامل تاثیر گذار بر تصمیم گیری‌های آن‌ها بررسی کرده. با مطالعه این کتاب به خوبی می‌توان دلیل تفاوت در غایت دو حکومت شوروی و چین که هر دو بر اساس کمونیسم تاسیس شدند را دریافت. بدون شک ارزش یک بار مطالعه را دارد.
Arian Emt
۱۴۰۲/۱/۲۱
به نظرم برای کسانی که یه تاریخ علاقه دارن این کتاب کتابه بدی نیست ولی من شخصا از این کتاب اصلا خوشم نیومد اخه کتاب‌های تاریخی باید طوری داستانی خوانده بشن که شنوندن علاقه مند بشه برای همین علاقه زیادی برای ادامه‌ی کتاب پیدا نکردم و بیشتر حوصلم رو سر برد
علی محمدی
۱۳۹۸/۷/۲۶
راههای رسیدن ملت‌ها به آزادی همواره سخت و دشوار بوده اما تفکر کمنیستی سخت‌ترین و وحشتناک‌ترین مسیری است که یک ملت گرفتار در چنگ آن میتواند طی کند....
زنده باد آزادی
رضا اسماعیل پور
۱۴۰۰/۱/۹
سلام
این کتاب در رابطه با اتفاقات چین و تصمیم گیری‌های رهبر چین بعد از جنگ جهانی دوم صحبت شده است. از رکودها و قحطی تا شکوفایی اقتصاد چین.
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۷/۱۱
در کنارش حتما کتاب‌های دیگه در مورد چین معاصر رو هم مطالعه کنین؛ دید نسبتا جامعی از این کشور عجیب بدست خواهید آورد!!!
حامد نیک مهر
۱۳۹۹/۶/۲۲
کتاب مفیدی هست و کلیاتی از وضعیت چین خصوصا ظهور، اوج گیری و تعدیل کمونیسم در چین رو مورد بررسی قرار میده.
زهرا بابایی
۱۳۹۷/۱۲/۲۶
خوب بود من انقلاب فرهنگی چین رو هم خونده بودم. ادامه ش دراین کتاب بود
Abolfazlmardanlo
۱۴۰۱/۶/۲۳
از لحاظ گفتاری و شنیداری بسیار گوش نواز و از لخاظ محتوا بی نظیر بود
رحمان توکلی
۱۴۰۱/۲/۱۹
دید خوبی نسبت به چین میده... واقعا کمونیست چه بلایی بوده مخصوصا مائو
شیرین مال
۱۴۰۰/۱۰/۷
عالیه. یه قسمت‌هایی از کتاب خشونتش زیاده. خدا لعنت کنه ارتش سرخ چین و مایو را
منوچهر بهروزی
۱۳۹۸/۳/۳
از نظر من سختی کشیدن تو هر زمینه‌ای میتونه شکوفایی ببار بیاره
سارا جعفرزاده
۱۴۰۱/۱۰/۵
واقعا کتاب خوب و جامعیست برای معرفی کشثر چین. عالی بود.
سید احمد رضا حسینی
۱۴۰۰/۵/۲
واقعا صداگزاری جذابی صورت گرفته
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد

برای دریافت کتاب صوتی چین از جنگ جهانی دوم به بعد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.