معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری در قطار

عکس جلد کتاب صوتی دختری در قطار
قیمت:
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختری در قطار

کتاب صوتی دختری در قطار اثری تحسین‌شده از پائولا هاوکینز است. داستان این رمان جنایی و روانشناختی که یکی از عناوین پرفروش نیویورک تایمز و از بهترین‌های گودریدز به شمار می‌رود، داستان زندگی زنی به نام راشل را روایت می‌کند که بعد از مواجهه با شکستی عاطفی، به نوشیدن الکل پناه برده است. این تریلر مهیج علاوه بر فروش فوق‌العاده، افتخارات گوناگون دیگری از جمله جایزه‌ی Audie را کسب کرده است.

درباره کتاب صوتی دختری در قطار:

در نظری اجمالی، می‌توان دو گونه رمان را از هم متمایز کرد: نوع اول رمان‌های حادثه‌محورند که آنچه در آنها حائز اهمیت است، صرفاً پیرنگ پرکشش و داستان جذاب است. گونه‌ی دیگر، رمان‌های شخصیت‌محورند که در آنها تکیه نه بر حوادث بیرونی، بلکه بر زندگی درونی کاراکترهاست. نویسنده در این نوع از داستان‌ها، بیشتر از همه، به دنبال غور در روان شخصیت‌هاست. کتاب صوتی دختری در قطار (The Girl on the Train) از معدود آثار امروزینی است که در عین برخورداری از روایتی جذاب و مهیج، از حیث شخصیت‌پردازی نیز نمره‌ی قابل قبولی می‌گیرد. به طوری که می‌توان آن را به طور توأمان ذیل دو ژانر «روانشناسی» و «معمایی/دلهره‌آور» قرار داد.

در این کتاب زندگی زنی به نام راشل به تصویر کشیده است، که در نظر نخست، انسانی تماماً شکست‌خورده به نظر می‌رسد: تام، همسر سابقش، او را به خاطر زنی دیگر ترک کرده است و او که در خود زیباییِ زنان دیگر را نمی‌بیند و همچنین، بار ناگواری‌های عاطفیِ پیشین بر دوشش هر چه بیشتر و بیشتر سنگینی می‌کند، ناگزیر به الکل و بدتر از آن، به «رویا» پناه می‌برد!

روزی، راشل در حالی که با قطار رهسپار شهر لندن است، متوجه یک زوجِ ظاهراً شاد و خوشبخت می‌شود، و همین بهانه‌ای به دستش می‌دهد برای خیالبافی و حسادت. در همین گیر و دار، روزنامه‌ها خبر گم شدن زنی به نام مگان را منتشر می‌کنند؛ شگفت آنکه مگان همان معشوقه‌ی تام است. آیا راشل در این میان تقصیری داشته است؟ سرنوشت این زن گمشده، چه ارتباطی به ازدواج ناموفق او با تام دارد...؟ و اما آن زوج... آنها چطور؟ آیا به راستی همانقدر که به نظرِ راشل می‌رسد خوشحالند...؟ پائولا هاوکینز از خلال روایت داستانی پیچیده و مرموز، ماهرانه این گره و گره‌های دیگر روایت را می‌گشاید، و در این بین، با ژرف‌بینی‌ای درخور تحسین، به واکاوی سویه‌های تاریک و روشن کاراکترهای رمان خود می‌پردازد.

شخصیت‌های کتاب دختری در قطار، کم و بیش، شبیه همان آدم‌هایی‌اند که هر روزه با آن‌ها برخورد می‌کنیم. مردان و زنانی که اسیر ناملایمات زندگی، خیانت‌ و ناراستی و البته ضعف‌های اخلاقی خود هستند، و برای فرار از وضعیت دشواری که در آن قرار دارند، گاه دست به اعمالی می‌زنند که موقعیتشان را به مراتب سخت‌تر می‌کند.

یکی از وجوه جالب توجه کتاب دختری در قطار که حیف است ناگفته بماند، فرم بدیع آن است. این رمان در واقع از یادداشت‌های پراکنده‌ای تشکیل شده که هر یک تاریخ و نویسنده‌ای جدا دارند. به بیانی، داستان نه از زبان یک راوی، بلکه از دیگاه چند شخصیت اصلی کتاب روایت می‌شود: این تمهید (تکثر راوی) به کتاب ساختار پازلی به‌هم‌ریخته را بخشیده که هر فصل به تکمیل شدن نزدیک‌تر می‌شود.

در پایان این نکته را نیز متذکر می‌شویم که نسخه‌ی صوتی کتاب حاضر که توسط واوخوان، از ناشران خوب و مطرح کتاب صوتی تهیه و منتشر شده، در اصل اثری دو بخشی بوده که کتابراه آن را در قالب کتابی واحد خدمتتان عرضه داشته است.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی دختری در قطار:

بد نیست بدانید که در سال 2016 فیلمی با اقتباس از رمان پائولا هاوکینز ساخته شده است. کارگردانی این اثر بر عهده‌ی تیت تیلور بوده، و فیلمنامه‌ی کار را نیز ارین کریسیدا ویلسون به رشته‌ی تحریر درآورده است. از بازیگران فیلم سینمایی دختری در قطار، می‌توان به «امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ثرو، لوک ایوانز و ادگار رامیرز» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی دختری در قطار:

- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌‌های نیویورک تایمز
- کتاب سال ایالات متحده
- رتبه‌ی نخست فروش در لیست کتاب‌های دارای جلد سخت
- برنده‌ی جایزه‌ی Audie
- نامزد جایزه‌ی کتاب بین‌الملل
- کتاب منتخب گودریدز در بخش معمایی
- نامزد جایزه Waterstones

نکوداشت‌های کتاب صوتی دختری در قطار:

- تریلری درخشان که به طرزی فوق‌العاده هوشمندانه‌ نوشته شده است. (The Washington Post)
- اثری که پس از مطالعه‌ی آن به همه معرفی‌اش خواهید کرد. (Laura Kasischke)
- دختری در قطار یادآور فیلم‌های سینمایی آلفرد هیچکاک است. (Terry Hayes)
- یک تریلر بی‌نظیر. (People Style Watch)

کتاب صوتی دختری در قطار مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات جنایی و دلهره‌آور و همینطور طرفداران رمان‌های عاطفی و روانشناختی، از گوش سپردن به این رمان مشهور لذت خواهند برد.

با پائولا هاوکینز بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی پرفروش بریتانیایی، پائولا هاوکینز (Paula Hawkins)، فارغ‌التحصیل رشته‌های فلسفه و علوم سیاسی‌ است. وی در کنار دغدغه‌های آکادمیک خود، سال‌ها به روزنامه‌نگاری نیز مشغول بوده است و همین امر، نگاهی تیزبین و حساس به او بخشیده که نشان آن در اثر پرطرفدارش، یعنی کتاب دختری در قطار به خوبی مشهود است. از این نویسنده، علاوه بر کتاب حاضر، رمان‌های دیگری نظیر «در ژرفای آب» منتشر شده است.

در بخشی از کتاب صوتی دختری در قطار می‌شنویم:

البته که دلش تنگ شده: همانطور که من دلتنگ شده‌ام. جیسن قوی و مهربان است. درست همانطور که یک شوهر باید باشد. آنها شریک زندگی هم هستند، می‌دانم چطور زوجی هستند. بعید به نظر می‌رسد با قدرت ظاهری و حالتی که جیسن دارد، جس زن ضعیفی باشد. او هم به نوعی قوی است: کارهایی می‌کند که از نظر جیسن قابل تحسین است. او می‌تواند از پس مشکلات بر بیاید. توی مهمانی‌ها دست همدیگر را می‌گیرند. طوری که انگار سال‌هاست با هم هستند. به هم احترام می‌گذارند و هوای همدیگر را دارند.

امشب خسته‌ام، ولی هشیارم. بعضی روزها آنقدر حس بدی دارم که باید فقط بنوشم و گاهی آنقدر حالم بد است که نمی‌توانم. امروز مدام فکر الکل توی معده‌ام دور می‌زند. اما تلاش می‌کنم در قطار غروب هشیار باشم. به خصوص حالا و در این گرما. لایه‌ای از عرق پوست بدنم را پوشانده...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه (یک)
نمونه (دو)
34 دقیقه
قسمت اول
22 دقیقه
قسمت دوم
32 دقیقه
قسمت سوم
9 دقیقه
قسمت چهارم
8 دقیقه
قسمت پنجم
14 دقیقه
قسمت ششم
57 دقیقه
قسمت هفتم
5 دقیقه
قسمت هشتم
22 دقیقه
قسمت نهم
7 دقیقه
قسمت دهم
35 دقیقه
قسمت یازدهم
7 دقیقه
قسمت دوازدهم
5 دقیقه
قسمت سیزدهم
5 دقیقه
قسمت چهاردهم
38 دقیقه
قسمت پانزدهم
19 دقیقه
قسمت شانزدهم
11 دقیقه
قسمت هفدهم
3 دقیقه
قسمت هجدهم
33 دقیقه
قسمت نوزدهم
6 دقیقه
قسمت بیستم
20 دقیقه
قسمت بیست و یکم
10 دقیقه
قسمت بیست و دوم
8 دقیقه
قسمت بیست و سوم
2 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
21 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
21 دقیقه
قسمت بیست و ششم
39 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
13 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
5 دقیقه
قسمت بیست و نهم
3 دقیقه
قسمت سی‌ام
3 دقیقه
قسمت سی و یکم
13 دقیقه
قسمت سی و دوم
23 دقیقه
قسمت سی و سوم
15 دقیقه
قسمت سی و چهارم
7 دقیقه
قسمت سی و پنجم
12 دقیقه
قسمت سی و ششم
3 دقیقه
قسمت سی و هفتم
20 دقیقه
قسمت سی و هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختری در قطار
نویسنده
مترجمعلی قانع
راویایوب آقاخانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۲۰۰۰ ۵۷,۴۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختری در قطار

حمیده زارعی
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
کتاب جالبی بود دو بار گوش کردم اما با صدای خانم جالب‌تر بود. چون تصویر راشل بیشتر احساس میشد. اما آدم یک جایی فکر میکنه راشل بی هدف و بی انگیزه بوده که دنبال موضوعی رو که اولش خیلی به اون ارتباط نداشت میگیره. مجموعا خوب بود. من داستانهای جنایی و معمایی رو دوست دارم
امیر خوینی
۱۴۰۱/۱۱/۵
کتاب جالبی است ولی بعضی موارد که اساس داستان هستند خیلی منطقی نیستند مثلا اینکه چرا نقش اول داستان راشل باید اینقدر پیگیر گم شدن دختر دیگری که شناخت چندانی ازش ندارد قابل تبیین نیست ولی آهنگ داستان جالب است.
هدیه ساعدی
۱۴۰۱/۹/۳۰
کتاب فوق العاده‌ای بود، کار نویسنده عالی بود
خوانش کتاب هم خیلی عالی بود ولی بهتر بود که توسط یه خانم خونده میشد ولی بازم این موضوع از مهارت خواننده کم نمیکنه واقعا ممنونم🌹🌹
M Etminanzade
۱۴۰۱/۶/۲۳
سلام باتوجه به کارهای قبلی آقای ایوب آقاخانی ب عنوان راوی نه زیاد جالب توجه نبود. داستان روزمرگی از نظر من جالب نیس.
احمد عباسعلی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
سرفصلها‌ی ابتدای داستان کمی مبهم وکسل کننده بود اما در اواسط وانتها با روشن شدن شخصیت‌ها قابل فهم و جذاب شد
Farhad Firoozabad
۱۴۰۱/۱۱/۱۰
یک داستان بسیار جذاب و پیچیده، نگارش نویسنده عالی است،
مهران فانی
۱۴۰۰/۱۰/۴
عالی بود، ولی کاش راوی یک زن بود!!
مریم همتی
۱۴۰۰/۸/۸
عالی سرگرم کننده بود
مریم فلاح
۱۴۰۰/۹/۶
عالی بسیار قشنگ بود
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختری در قطار

برای دریافت کتاب صوتی دختری در قطار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.