معرفی و دانلود کتاب صوتی دختری که خودش را خورد

عکس جلد کتاب صوتی دختری که خودش را خورد
قیمت:
۵۴۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری که خودش را خورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختری که خودش را خورد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختری که خودش را خورد

سعید محسنی در کتاب صوتی دختری که خودش را خورد، قصه مرد معلمی را به تصویر می‌کشد که یک زندگی تکراری و ملال‌انگیز دارد و همواره خسته و تنهاست اما وقتی به شکلی غیرمنتظره درگیر یک ماجرای پلیسی می‌شود، زندگی او تغییر می‌کند.

درباره کتاب صوتی دختری که خودش را خورد:

شخصیتی جامعه‌گریز و منزوی را تصور کنید که تحت فشار اقتصادی‌ست و زندگی یکنواخت و ملالت‌باری دارد و مجبور است هر روز مثل تمام آدم‌های دیگر سرکار برود و به خانه‌اش بازگردد. ماجرای کتاب صوتی دختری که خودش را خورد حول چنین شخصیتی می‌چرخد. معلمی که همسرش باردار است و به خاطر خرج‌ زیاد زندگی مدام نگرانی‌هایی دارد. خود او به خوبی از تکراری بودن همه‌چیز آگاه است و البته هیچ کاری برای برهم زدن این روند نمی‌کند. او هر روز باید سوار یک مینی‌بوس شود تا در یکی از روستاهای شهر اصفهان تدریس کند. این شخصیت که به خوبی یادآور بسیاری از آدم‌های اطراف‌مان هست، دغدغه‌هایی شبیه به بقیه‌ی مردم دارد، به خاطر خراب شدن ماشینش دیر به مدرسه می‌رسد و در تمام مسیر به شماتت‌های آقای مدیر می‌اندیشد، زنش را بیشتر به دلیل احساس قدردانی دوست دارد و رابطه‌ی عاشقانه‌‌شان چندان گرم و صمیمی نیست و...

تا اینکه یک روز وقتی آقای معلم برای دوری از همسرش تصمیم می‌گیرد، روز جمعه به پیک نیکی تک نفره برود و بر لب زاینده رود بنشیند و استراحت کند، اما ناگهان با کیفی پر از نامه‌های عاشقانه روبه‌رو می‌شود و چنان کنجکاوی‌اش را برمی‌انگیزاند که شروع به خواندن آن‌ها می‌کند. اما همین کنجکاوی او را با دختری به نام غزاله آشنا می‌کند که قصد خودکشی داشته و هیچکس از سرنوشتش خبر ندارد. به همین خاطر او تصمیم می‌گیرد تا دختر را پیدا کند و حتی مدتی درگیر ماجراهای پلیسی می‌شود اما دوباره به زندگی قبلی‌اش بازمی‌گردد؛ روزمرگی!

رمان دختری که خودش را خورد، به خوبی پلشتی و بی‌ارزش بودن زندگی انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که درگیر روزمرگی و تکرار و پوچی شده‌اند و هیچ تلاشی نیز برای بیرون آمدن از این وضعیت نمی‌کنند. گویی همچون آقای معلم منتظر یک اتفاق هستند و پس از پایان آن دوباره به همان روال عادی بازمی‌گردند تا شاید دوباره حادثه‌ای هیجان‌انگیز برایشان رخ دهد.

کتاب صوتی دختری که خودش را خورد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان ادبیات معاصر ایران از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

سعید محسنی را بیشتر بشناسیم:

او داستان‌نویس، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مربی تئاتر است که در چند دهه گذشته فعالیت‌های هنری و ادبی گوناگونی را انجام داده. سعید محسنی در سال 1355 در شهر اصفهان به دنیا آمد و در دانشگاه سوره اصفهان توانست رشته کارگردانی تئاتر را به اتمام برساند و برای کارشناسی ارشد نیز در دانشگاه تربیت مدرس تهران، همین رشته را ادامه داد.

از دیگر کتاب‌های سعید محسنی می‌توان به این موارد اشاره کرد: «برسد به دست لیلا حاتمی، نهنگی که یونس را خورد هنوز زنده است، ردپا اگر ماندنی بود کسی راه خانه‌اش را گم نمی‌کرد، مردی که کت شلوار راه راه سیاه و سفید می‌پوشید، پاسگاه خالی است، آوازی برای سنجاقک‌های مرده»

در بخشی از کتاب صوتی دختری که خودش را خورد می‌شنویم:

ببخشید اگر بددهنی کردم. آخر هیچکس نداند، تو که باید بدانی. برای تو که نباید توضیح بدهم. اصلا به شباهت‌هایمان فکر کنیم، می‌فهمی که چرا به خودم اجازه می‌دهم با تو انقدر راحت باشم. من و تو هم‌مدلیم؛ یعنی مدل‌هایمان یکی‌ست. هردو متولد 55‌ایم، تازه من از تو بزرگ‌ترم و باید احترامم را داشته باشی. حالا هر چقدر!

توی شناسنامه من نیمه‌ی اولم و تو نیمه دوم. پس من حق دارم که گاهی سرت داد بکشم. دوم اینکه تو زردی. یک جور زرد چرک که دقیقا رنگ من هم هست. اینکه اعصاب نداری و ریپ می‌زنی و وقتی روشن می‌شوی و بد و بیراه می‌گویی هم سومین ویژگی مشترک ماست. از همه مهم‌تر من و تو دیر دور می‌گیریم اما اگر گرفتیم دیگر کسی حریف‌مان نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
تابلوِ اول: آدامس موزی
6 دقیقه
تابلوِ دوم: جوانان پیر
11 دقیقه
تابلوِ سوم: امیدوارم باران نبارد
7 دقیقه
تابلوِ چهارم: طالبان...
4 دقیقه
تابلوِ پنجم: می‌شه باهام بیای تو؟
9 دقیقه
تابلوِ ششم: دزد دوچرخه
5 دقیقه
تابلوِ هفتم: سایه‌ی عنکبوت
8 دقیقه
تابلوِ هشتم: بی‌خوابی
8 دقیقه
تابلوِ نهم: رو درتون نقاشی کشیدن آقا
6 دقیقه
تابلوِ دهم: تصمیم
5 دقیقه
تابلوِ یازدهم: کاش زاینده‌ رود هم به‌ اندازه‌ی من تشنه باشد
4 دقیقه
تابلوِ دوازدهم: پیک‌ نیک تک‌ نفره
9 دقیقه
تابلوِ سیزدهم: حوالی کابوس
16 دقیقه
تابلوِ چهاردهم: مگه بی‌خوابی، آنفلوانزاست؟
11 دقیقه
تابلوِ پانزدهم: هاپو
9 دقیقه
تابلوِ شانزدهم: دختری که خودش را خورد
5 دقیقه
تابلوِ هفدهم: توت قرمز
7 دقیقه
تابلوِ هجدهم: خیره به روبه‌رو
9 دقیقه
تابلوِ نوزدهم: مرگینه
20 دقیقه
تابلوِ بیستم: شترمرغ‌ها
7 دقیقه
تابلوِ بیست و یکم: آبدارخانه
8 دقیقه
تابلوِ بیست و دوم: خودنویس ملوث
8 دقیقه
تابلوِ بیست و سوم: گندت بزنه، حال‌مونو به‌ هم زدی
8 دقیقه
تابلوِ بیست و چهارم: می‌دونی ساعت چنده؟
14 دقیقه
تابلوِ بیست و پنجم: کفش‌هایش
6 دقیقه
تابلوِ بیست و ششم: "تک گویی"
5 دقیقه
تابلوِ بیست و هفتم: حلوس
15 دقیقه
تابلوِ بیست و هشتم: کمپوت با طعم گیلاس
25 دقیقه
تابلوِ بیست و نهم: گشتم نبود، نگرد نیست
4 دقیقه
تابلوِ سی‌ام: عروسِ پاییز
4 دقیقه
تابلوِ سی و یکم: غزاله
5 دقیقه
تابلوِ آخر: زاینده‌ رود که یک روز زنده بود...

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختری که خودش را خورد
نویسنده
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۴۰۰۰ ۲۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختری که خودش را خورد

یعقوب صمصامی
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
داستان مردی متاهل که کیفی پر از نامه‌های عاشقانه پیدا می‌کنه و برای پیدا کردن صاحب کیف تلاش می‌کنه. نحوه روایت داستان عالی و جذابه. مثل داستان‌های عاشقانه جوونی نیست روایت و عالی شده.
داستان گیرایی داره که تا آخر دنبالش کنی.
سید مرتضی میرحسینی
۱۴۰۰/۸/۲۱
داستانش خوبه نمیدونم چرا از کلمات حال بهم زن استفاده میکنه معذرت میخوام مثل خلط غلیظ که گاه و بیگاه حال ادم رو بهم میزنه. یا تشبیه چای کمرنگ به... ش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختری که خودش را خورد

برای دریافت کتاب صوتی دختری که خودش را خورد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.