معرفی و دانلود کتاب صوتی در باب قتل

عکس جلد کتاب صوتی در باب قتل
قیمت:
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب قتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در باب قتل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در باب قتل

کتاب صوتی در باب قتل، اثری شنیدنی از توماس د. کوئینسی، فیلسوف و نویسنده‌ی اهل بریتانیاست. د. کوئینسی در این کتاب درخشان که تأثیر به‌سزایی بر متفکران و خصوصاً هنرمندان گذاشته، به واکاوی عناصر زیبا‌یی‌شناختیِ عمل قتل مبادرت ورزیده است.

درباره کتاب صوتی در باب قتل

توماس د. کوئینسی یکی از چهره‌های درخشانِ فرهنگ و هنر انگلستان بود. این نویسنده‌ی پرآوازه که به شدت تحت تأثیر مکتب رمانتیسیسم قرار داشت، با مجموعه‌ی آثار خواندنی و ترغیب‌کننده‌ای که به نگارش درآورد، نام خویش را به عنوان یکی از ستون‌های ادبیات انگلستان در سده‌ی نوزدهم، در گوش‌ها پراکنده ساخت. د. کوئینسی نویسنده‌ای صاحبِ سبک و صاحبِ جهان‌بینی بود که در نوشتن، از توصیه‌ی رمانتیک‌های بزرگ مبنی بر مجال دادن به احساسات و عواطف درونی، پیروی می‌کرد. ویرجینا وولف که خود یکی از نامدارترین نویسندگان زبان انگلیسی به شمار می‌رود، در مقاله‌ای زبان به تحسین نوشتار توماس د. کوئینسی گشوده و نثر او را با صفت «پرشور» وصف کرده است.

در کارنامه‌ی ادبی توماس د. کوئینسی عناوین پرشماری به چشم می‌خورد؛ از داستان و مقاله گرفته تا جستار و رساله. کتابی که تحت عنوان در باب قتل (On Murder) به انتشار رسیده، دربردارنده‌ی شماری از خواندنی‌ترین جستارهای ادبی د. کوئینسی است. گل سرسبد این جستارها، بی‌گمان جستار «در باب قتل به عنوان یکی از هنرهای زیبا»ست. د. کوئینسی در این نوشته‌ی مهیج و تکان‌دهنده، به پرسشی غریب و نامتعارف پرداخته است: آیا می‌توان از مفهومی به نام قتل زیبا سخن گفت؟

بگذارید در سوال د. کوئینسی دقیق‌تر شویم. او می‌پرسد آیا اساساً در قتل می‌توان سراغی از عنصرِ زیبایی‌شناسانه گرفت، یا نه؟ خود او به این پرسش قویاً پاسخ مثبت می‌دهد. به زعم او، در قتل عنصری زیبایی‌شناختی نهفته است، و هنرمند یا نویسنده‌ای که این واقعیت را دریابد، چنان است که گویی به گنج دست یافته! د. کوئینسی از مکبثِ شکسپیر مثال می‌زند، و صحنه‌ی قتلِ پادشاه به دست مکبث را در این نمایشنامه‌ نمونه‌ی اعلایِ «قتل زیبا» لقب می‌دهد. اما این تنها مثال او نیست. د. کوئینسی در طول جستارهای کتاب در باب قتل، با دقتی موشکافانه در تاریخ ادبیات غرب، خاصه تاریخ ادبیات انگلستان، کاوش می‌کند و قتل‌هایی را که در رمان‌ها و داستان‌ها و نمایشنامه‌های بزرگ روایت شده‌اند، بررسی می‌نماید؛ این همه به این قصد که نشان دهد قتل، چنان‌که به درستی نگریسته شود، امری زیباست...

کتاب صوتی در باب قتل توسط نشر صوتی لحن دیگر در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است و آن را با صدای عرفان آیتی می‌شنوید. نسخه‌ی متنی اثر حاضر را انتشارات بیدگل به چاپ رسانده است.

در نکوداشت کتاب صوتی در باب قتل

  • آلفرد هیچکاک مقاله‌ی در باب قتل را به‌عنوان یکی از هنرهای زیبا مطالعه کرده بود و جانیان معرکه و خوش‌لباسِ فیلم‌هایش را بر اساس توصیف توماس د. کوئینسی از قاتلِ معرکه و خوش‌لباس، خلق کرده بود. (فرانسیس ویلسون)

کتاب صوتی در باب قتل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار فلسفی، مخاطبان اصلی کتاب صوتی در باب قتل به شمار می‌روند. اگر از خواندن نقد و جستار لذت می‌برید، لذت شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

با توماس د. کوئینسی بیشتر آشنا شویم

توماس د. کوئینسی (Thomas De Quincey) به سال 1785 متولد شد و در سال 1859 از دنیا رفت. او نویسنده، فیلسوف و منتقدی ادبی بود، که با مجموعه‌ی آثار قلمی‌اش تأثیری به‌سزا بر نویسندگان و متفکران انگلیسی‌زبانِ پس از خود گذاشت. د. کوئینسی زاده‌ی منچستر بود و ایام کودکی را در این شهر سپری کرد. او عمده‌ی آثارش را با الهام از وقایع و حوادثی نوشت که در زندگی واقعی از سر گذراند. از جمله‌ی این آثار می‌توان به کتاب‌های «اعترافات تریاک‌خور انگلیسی» و «خون‌خواهی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی در باب قتل می‌شنویم

در عین شرح و نقل این رویدادهای وحشتناک و حوادث متعاقب آن، اتفاقی افتاد که حتی در این ساعات که واقعه‌ای چنان منقلب‌کننده همه‌ی اذهان را درگیر خود کرده بود، باب گفت‌وگو را باز کرد. بسیاری از بانوان از حال رفتند، از جمله خانم لبین هایم، و اگر ماکسیمیلیان از جا نپریده و او را در آغوش نگرفته بود، نقش زمین می‌شد. مدتی طول کشید که به‌هوش بیاید و ماکسیمیلیان همان‌طور در هول و ولا خم شده و لب‌های رنگ‌پریده‌ی او را بوسیده بود. این صحنه برای یکی از حضار که از جمع آن‌ها فاصله داشت، قابل تحمل نبود. شتابان نزدیک شد و با چشمانی که مثل چشمان پلنگی برق می‌زد، مشتی نثار ماکسیمیلیان کرد. او فون هارلشتاین بی‌نوای جنون‌زده بود که یک هفته‌ای بود که به جنگل گریخته بود و کسی از او خبر نداشت. عده‌ای پیش آمدند و دستش را که برای تکرار این تعدی بالا آمده بود، گرفتند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
10 دقیقه
پیشگفتار مترجم
27 دقیقه
نثر پرشور
14 دقیقه
در باب به در کوبیدن در مکبث
50 دقیقه
در باب قتل به عنوان یکی از هنرهای زیبا - قسمت یک
34 دقیقه
در باب قتل به عنوان یکی از هنرهای زیبا - قسمت دو
34 دقیقه
خون‌خواهی - قسمت یک
40 دقیقه
خون‌خواهی - قسمت دو
47 دقیقه
خون‌خواهی - قسمت سه
20 دقیقه
خون‌خواهی - قسمت چهار
43 دقیقه
جستار دوم در باب قتل به عنوان یکی از هنرهای زیبا
44 دقیقه
تکمله - قسمت یک
34 دقیقه
تکمله - قسمت دو
53 دقیقه
تکمله - قسمت سه
35 دقیقه
ضمایم - الف
20 دقیقه
ضمایم - ب
17 دقیقه
ضمایم - ج
59 دقیقه
قتل و زیبایی‌شناسی خشونت
59 دقیقه
مؤخره
13 دقیقه
گاه‌شماری وقایع زندگی توماس د. کوئینسی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در باب قتل
نویسنده
مترجمنصراله مرادیانی
راویعرفان آیتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۱۰۰۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در باب قتل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در باب قتل

برای دریافت کتاب صوتی در باب قتل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.