معرفی و دانلود کتاب صوتی در ستایش مرگ

عکس جلد کتاب صوتی در ستایش مرگ
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در ستایش مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی در ستایش مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی در ستایش مرگ

کتاب صوتی در ستایش مرگ اثری از ژوزه ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. ساراماگو در این کتاب مرگ را به تصویر کشیده که در آپارتمانِ سرد خود، داس به‌دست نشسته است. او که با کمدهای بایگانی‌اش احاطه شده، به‌تنهایی روزگار می‌گذراند تا این که روزی به سرش می‌زند دست‌به‌کار انجام آزمایشی عجیب شود: «چه خواهد شد اگر دیگر هیچ انسانی نمیرد؟!»

درباره‌ی کتاب صوتی در ستایش مرگ

ژوزه ساراماگو (Jose Saramago) در کتاب صوتی در ستایش مرگ (Death with Interruptions) از کشوری می‌گوید که مردم آن نامیرا شده‌اند. فرشته‌ی مرگ با فرا رسیدنِ اولین روز از سال نو، تصمیم می‌گیرد ایده‌ای عجیب را به بوته‌ی آزمایش بگذارد. او داس خود را کنار گذاشته و دست از کار می‌کشد و به تماشای انسان‌هایی می‌نشیند که دیگر فنا و نیستی، آن‌ها را تهدید نمی‌کند. با کنار کشیدنِ او از صحنه‌ی زندگیِ انسان، جاودانگی به حیات آنان راه می‌یابد. روز بدون مرگ، روزی غیرمنتظره و پر از شگفتی است. آنچه بشر مدت‌ها در جست‌وجوی آن بوده، بی‌تلاش و زحمتی به وی اعطا شده است. همه سرخوشانه در حال پایکوبی‌اند و خود را در اوج خوشبختی احساس می‌کنند اما آیا تصور انسان‌ها از لذتِ جاودانگی و شکوه نامیرایی، با واقعیتی‌ که تجربه خواهند کرد، همخوانی خواهد داشت؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی در ستایش مرگ

ژوزه ساراماگو در کتاب صوتی در ستایش مرگ کشوری بی‌نام را به تصویر کشیده است که نیمه‌شب سال نو، مرگ‌ومیر در آن متوقف می‌شود. از حال‌وهوای توصیف‌های ساراماگو می‌توانیم بفهمیم که داستان در کشوری با تاریخ و نظام حکومتی شبیه به پرتغال، زادگاه نویسنده، یا یکی از کشورهای آمریکای لاتین در حال رخ دادن است. مردمِ این کشور بیمار و ضعیف هستند اما هیچ‌یک نمی‌میرند. کسی نمی‌داند چرا و چطور این اتفاق افتاده است. راویانِ داستانِ ساراماگو اغلب کارمندان، باربران و انسان‌های طردشده هستند که به‌ندرت نامی از آن‌ها در داستان برده می‌شود.

کتاب صوتی در ستایش مرگ از بسیاری جهات جالب‌توجه است. ژوزه ساراماگو که پیش از آن، داستان‌های پرمخاطب و بی‌نظیری مانند «کوری»، «بینایی» و «دخمه» را به انتشار رسانده است، اثری در فضایی مشابه خلق کرده است که می‌توان آن را به دو بخش عمده تقسیم کرد: بخش اول، اعتصاب مرگ است و قسمت دوم، مرگ را در تعقیب یک نوازنده‌ی ویولن‌سل نشان می‌دهد. ژوزه ساراماگو مرگ را در هیئت زنی تنداخلاق به تصویر کشیده که با همه‌ی بدخلقی‌اش، نمی‌تواند موجب مرگ یک نوازنده‌ی ویولن‌سل شود. اما این نوازنده کیست؟ آیا قدرتِ هنر یا عشق او باعث شده تا فرشته‌ی مرگ به نامیرایی انسان فکر کرده و تلاش کند خود نیز به انسان تبدیل شود؟ آیا او نمادی از طبقه‌ی کارگر است یا سمبلی از صندوق بین‌المللی پول که با همه‌ی نکاتِ مثبتی که دارد، دیگر کارایی نداشته و به پایانِ مسیر خود رسیده است؟ یا شاید انتهای راهِ حکومت‌های نظامی خودکامه را نشان می‌دهد؟ یا حتی شاید به‌سادگی یک انسان است که تنهایی عمیق او، مرگ را متأثر کرده است؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی در ستایش مرگ

عنصر طنز به‌ندرت در کتاب صوتی در ستایش مرگ دیده می‌شود اما روایتِ ساراماگو بسیار خلاقانه و گیراست. هنگامی که مرگ برای اولین‌بار دست از کشتن برمی‌دارد، مردم هیجان‌زده و شادمان‌اند؛ چرا که دیرینه‌ترین رؤیای آن‌ها به حقیقت پیوسته است اما این سرور و سرخوشی در ذهن‌های هوشیارتر و آگاه‌تر راهی ندارد. برای نهادهای قدرت، بزرگان دینی، شخصیت‌های نظامی و... پایان یافتنِ مرگ، فاجعه‌ای عظیم است. این موضوع، صندوق‌های بازنشستگی، بیمه‌های عمر، مراکز درمانی، کارمندانِ آرامستان‌ها و بسیاری دیگر را به مرز نابودی و ورشکستگی خواهد رساند و تهدیدی بزرگ برای یک جامعه خواهد بود چرا که برای بشرِ نامیرا، آینده معنای خاصی ندارد. پس آن‌ها دست به کار می‌شوند تا مرگ را به زندگی برگردانند!

کتاب در ستایش مرگ را شهریار وقفی‌پور به زبان فارسی برگردانده و نشر مروارید آن را به چاپ رسانده است. نسخه‌ی صوتی این اثر پرمخاطب توسط موج کتاب و به خوانش مهدی مجنونی کسمایی به انتشار رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی در ستایش مرگ

  • نامزد دریافت جایزه‌ی BTBA برای بهترین کتاب ترجمه‌شده
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Tähtifantasia

نکوداشت‌های کتاب صوتی در ستایش مرگ

  • ژوزه ساراماگو به‌قطع بزرگ‌ترین نویسنده‌ی عصر ماست. (Chicago Tribune)
  • کتاب در ستایش مرگ بر ژرفای وجودِ مخاطبِ خود اثر می‌گذارد. (Washington Post)
  • با مطالعه‌ی آثار ژوزه ساراماگو، این نویسنده‌ی اهل پرتغال، احساس می‌کنید در محضر یک استاد نشسته‌اید. (The Christian Science Monitor)
  • جهانِ رؤیاییِ ژوزه ساراماگو نه دور از افسانه و خیال بلکه درست همان قلمروی کافکاو بورخس است. (Los Angeles Times)

کتاب صوتی در ستایش مرگ برای چه کسانی مناسب است؟

تمام علاقه‌مندان به رمان‌های خارجی به‌ویژه داستان‌های فلسفی و طرفدارانِ آثار ژوزه ساراماگو از شنیدنِ این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی در ستایش مرگ می‌شنویم

درست در همین لحظه‌ی روشنگر بود که نوآموز فلسفه با پرسشی صریح و تلخ روبه‌رو شد که آتشین‌ترین و مهیج‌ترین مناقشه‌ای را برمی‌انگیخت که تاکنون در کل تاریخ این کشوری که هیچ‌کس در آن نمی‌میرد، پیش آمده است. این همان سؤالی است که روح پروازکنان فرازِ آب آکواریوم از نوآموز فلسفه پرسید که تا به حال از خود پرسیده‌ای آیا مرگ برای همه‌ی موجودات زنده یکی است، این موجود زنده چه جانور، از جمله انسان، باشد چه گیاه، از سبزه‌ای که بر آن راه می‌روی تا سیکیوآیادن درون ژیگانتوم صد متری، آیا مرگی که آدمی را می‌کشد که می‌داند در حال مرگ است، همان مرگی است که اسبی را می‌کشد که هیچ‌گاه از مرگ چیزی نخواهد فهمید. و روح حرفش را ادامه داد که به چه دلیل کرم ابریشم بعد از آنکه خود را در پیله محبوس کرد و در را از پشت قفل کرد، می‌میرد، چگونه ممکن است که حیات یکی‌ زاده‌شدن از مرگ دیگری است، مثل آنکه زندگی پروانه از مگر لارو است، و برای این‌ها مرگ یکی لیکن متفاوت است، یا شاید کرم ابریشم نمی‌میرد چون پروانه هنوز زنده است.

نوآموز فلسفه جواب داد کرم ابریشم نمی‌میرد ولی پروانه پس از تخم‌گذاری خواهد مرد؛ روح پروازکنان فراز آب آکواریم گفت من قبل از اینکه تو بیایی، می‌دانستم که کرم ابریشم نمی‌میرد، چون وقتی پروانه از پیله پر کشید، درون آن از جسد خبری نیست ولی دومی از مرگ زاده می‌شود؛ نوآموز فلسفه متکبرانه گفت ولی همه می‌دانند که این اسمش استحاله است نه مرگ؛ چه کلمه‌ی خوش‌آوایی، سرشار از وعده و اطمینان، می‌گویی استحاله و ادامه می‌دهی، اما انگار نمی‌فهمی که کلمات فقط برچسب‌هایی‌اند که ما روی چیزها می‌زنیم، نه خود چیزها، تو هیچ‌وقت نخواهی فهمین که چیزها حقیقتاً چه شکلی‌اند، حتی نخواهی فهمی اسم واقعی‌شان چیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
قسمت اول
13 دقیقه
قسمت دوم
14 دقیقه
قسمت سوم
20 دقیقه
قسمت چهارم
11 دقیقه
قسمت پنجم
24 دقیقه
قسمت ششم
13 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
15 دقیقه
قسمت نهم
16 دقیقه
قسمت دهم
20 دقیقه
قسمت یازدهم
13 دقیقه
قسمت دوازدهم
21 دقیقه
قسمت سیزدهم
15 دقیقه
قسمت چهاردهم
13 دقیقه
قسمت پانزدهم
20 دقیقه
قسمت شانزدهم
15 دقیقه
قسمت هفدهم
13 دقیقه
قسمت هجدهم
12 دقیقه
قسمت نوزدهم
15 دقیقه
قسمت بیستم
11 دقیقه
قسمت بیست‌ویکم
15 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
24 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
15 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
15 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
15 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم
16 دقیقه
قسمت بیست‌ونهم
18 دقیقه
قسمت سی‌ام
14 دقیقه
قسمت سی‌ویکم
12 دقیقه
قسمت سی‌ودوم
17 دقیقه
قسمت سی‌وسوم
15 دقیقه
قسمت سی‌وچهارم
21 دقیقه
قسمت سی‌وپنجم
16 دقیقه
قسمت سی‌وششم
16 دقیقه
قسمت سی‌وهفتم
23 دقیقه
قسمت سی‌وهشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی در ستایش مرگ
نویسنده
مترجمشهریار وقفی پور
راویمهدی مجنونی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی در ستایش مرگ

محمد
۱۴۰۲/۹/۱۰
من دو تا برداشت از این کتاب داشتم: اینکه مرگ خیلی خوبه حالا بنظر من اگر فقط میخواست به این موضوع اشاره کنه میتونست جور دیگه بگه فرضا همه نامیرا میشن بدون مریضی دیگه کسی نیاز به غذا خوردن نداشت چون گشنگی کسیو نمیکشت و جنگی وجود نداشت چون تا ابد مشغول بزن بزن بودند و کسی چیزیش نمیشد و کلا نظام خلقت و نظم جهان از بین می‌رفت اما
دیدگاه دوم که به این کتاب دارم این کتاب منظور نهان و کنایی که داره و چون اکثرا آثار ساراماگو کنایی هست و تشبیه و کنایه‌های فراوان هست به تداوم زندگی بعد از مرگ و دنیا دیگر که ما توش جاودان هستیم اشاره داره و اینجور که نگاه میکنی بخش دوم کتاب معنا پیدا میکنه و میخواد بگه دنیای پس از مرگ یه چیز واهی هست با توجه به باقی آثار مثل همه نام‌ها کوری و همزاد این نظر منو تایید میکنه و کتاب مملو از عقاید کمونیسم و پوچ گرایی هست در کل کتاب فوق العاده جالبی در سبک
خودش هست
از کتابراه خیلی ممنونم که همچین منابعی رو اینجاد کرده که بتونیم راحت سریع و با هزینه هم کتاب‌های بیشتری بخونیم منی که در هفته ۱ کتاب میخونم واقعا هزینه‌های زیادی برام داشت حالا مشکلم حل شده خیلی ممنونم پنج ستاره برای شما خیلی کمه عالیی
وحید
۱۴۰۳/۱/۱۱
با سلام خدمت کتابراهی‌های عزیزن قدی که به این کتاب هست ساراماگو در این رمان به جای پرداختن به وجه متافیزیکی مرگ، بیشتر مایل است وجه پردوام پدیده بی مرگی را به تصویر بکشد و مخاطب آزاد است تفسیر دلخواه خود را از آن ارایه دهد. ساراماگو در رمانش می‌کوشد مساله دارترین مفاهیم زندگی را روشن کند. او به که تناقضی ممکن است مساله بی مرگی ایجاد کند نگاهی طنزآمیز دارد و با ابهام و تناقض، اختیارات قانونی مرتبط با زندگی و مفهوم هستی را به چالش می‌کشد و تاثیرات انضمامی بی مرگی را تصدیق می‌کند. مرگ دیر یا زود سرمی رسد و در هرحال مراقبت پزشکی اجباری از بیمار، مقابل مقاومت بدن او که تحلیل رفته و تنها تظاهر به قدرت می‌کند، قرار می‌گیرد. برای من جای سوال است که محافظان زندگی وقتی باید هزینه- خواه هزینه اقتصادی خواه فرهنگی - انفجارِ سیستم را که ساراماگو در رمانش به آن پرداخته پیش بینی کنند، چگونه واکنش نشان خواهند داد. تاکید عینی بر صحنه سرآغاز سوررئال رمان، یعنی اطمینان از اینکه مرگ نخواهد آمد، مخاطب را به تامل در این مساله دعوت می‌کند که انسان ناگزیر است در انتظار اراده خدا یا تقدیر برای مرگ بماند که به یقین خیلی بیشتر از زمانی طول می‌کشد که حیات او به واسطه تکنولوژی «مرگ هراسی» (tanatofobiche) تهدید یا تضمین می‌شود
نجمه ضیایی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
من قبلا این کتاب رو خوندم و برایم جذاب بوده چون باعث میشه آدم از دیدی کاملا متفاوت به مرگ و زندگی نگاه کنه. محتوایی هر چند ناممکن (با توجه به قانون طبیعت) ولی بسیار جالب و قابل تامل. و قطعا جزو کتابهایی هست که به نظر من ارزش یک بار خواندن رو داره. ولی این نسخه‌ی صوتی رو پیشنهاد نمیدم. چون خوانش در کتاب عین تسلط و روانخوانی راوی محترم و همچنین صدای خوبی که دارن، اما ریتمی بسیار یکنواخت داره که حوصله سربر هست و گاها تمرکز شنونده از موضوع بهم میخوره. به نظر من کتاب صوتی اگر به صورت نمایشی همراه با تغییر صدا در نقل قولها و حتی موزیک متن متناسب با حوادث کتاب باشه، میتونه معمولی‌ترین آثار و نوشته ها رو به طرز جذابی در ذهن شنونده ماندگار کنه. ولی روخوانی کردن نه تنها شنونده رو ترغیب به ادامه و تمام کردن کتاب نمیکنه بلکه مشهورترین آثار رو هم میتونه به پایین‌ترین مرتبه‌ی ارزش تنزل بده. من تا به حال بهترین کتابهای صوتی رو از نشر آوانامه شنیدم و شاید این هست که من رو در مورد کتابهای صوتی سخت گیر کرده.
سارینا نتاج
۱۴۰۲/۱۰/۵
این کتاب نیز مانند کتاب کوری اثر ژوزه ساراماگو درباره یک مشکل اپیدمی بود که گریبانگیر عامه مردم شد
به نظر من آثار این نویسنده آغازی کسالت‌بار دارد اما رفته رفته به جذابیتش اضافه می شود
از نکات منفی این کتاب می توان به از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریدن آن اشاره کرد
در ابتدا درباره مردم یک کشور سخن
به میان آمد سپس متمرکز شد بر روی زندگی پیرمردی که خودش درخواست مرگ کرد و پس از آن به زندگی مدیر تلویزیون و در آخر بدون هیچ مقدمه‌ای فقط درباره مرد و مرگ کتابت شد و به گونه‌ای این داستان از جهت خود را عوض کرد که این گونه می نمود که نویسنده ایده‌ای برای پایان دادان نداشته پس تصمیم گرفته موضوع را عوض کند و رمانی عاشقانه بنویسد
نکته منفی بعدی قابل پیش بینی بودن داستان بود که از هیجان انگیز بودن آن کم میکرد
چند فصل آخر را نخوانده میشد حدس زد و به نظرم کتابی که قابل پیش بینی باشه جذاب نیست
از نکات مثبت میتوان به قلم ژوزه ساراماگو اشاره کرد و نحوه ترجمه آقای وقفی پور عزیز که با نگارش فوق العادشون به این داستان رنگ و بویی زیبا بخشیدند
از نکات مثبت دیگر این کتاب میتوان به بخشی فلسفی عدم مرگ اشاره کرد که پر از نکات مهم و مثبت بود
در آخر از کتابراه و آقای مجنونی عزیز بابت لحن و صدای گیرایشان تشکر میکنم که این کتاب را تهیه نموده و ما را مستفیض کردند
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۹/۲۰
اینکه نویسنده‌ای از سوژه مرگ، چنان حیرت‌انگیز بتواند قصه‌سرایی کند، نشان از تبحر و قدرت تخیل قوی وی دارد؛ و این در ژوزه ساراماگو به خوبی برازنده است و شایسته جایزه بهترین ادبیات نوبل جهان است.
ژوزه ساراماگو، در کتاب ستایش مرگ، از مرگ به عنوان ابژه کارش استفاده می‌کند که کمتر فردی این چنین او را و
جاندار دوست‌داشتنی، داستانی از این امر طبیعی بنویسد که امورات دیگر زندگی درگیرش شود. این گره مرگ با دین، مذهب، سیاست، دولت، بیمه، خانواده و زن و... در کتاب ژوزه به تعریفی ظریف و بدون گرایش دیده می‌شود.
از انحصار و بهره‌گیری و بهره‌برداری مرگ توسط بزرگان کشور و ملت این کتاب صحبت می‌کند و تخیل و غیرواقعی گرایی را با واقعی گرایی پیوند می‌زند که حوصله خواننده سر نرود.
نخست نام کتاب را دیدم فکر کردم سوژه منفی است از سوگ انسان‌ها و روایت مرگشان! اما وقتی کمی که گذشت، از این رمان دریافتی دیگر و بهتر یافتم.
تصویر روی جلد نمی‌دانم تصویر اصلی کتاب نویسنده است یا نه؟! اما...
Morteza Salimi
۱۴۰۲/۹/۱۰
من دو تا برداشت از این کتاب داشتم ۱: اینکه مرگ خیلی خوبه! حالا بنظر من اگر فقط میخواست به این موضوع اشاره کنه, می‌تونست جور دیگه بگه فرضا همه نامیرا میشن بدون مریضی, دیگه کسی نیاز به غذا خوردن نداشت چون گشنگی کسیو نمی‌کشت و جنگی وجود نداشت چون تا ابد مشغول بزن بزن بودند وکسی چیزیش نمیشد و کلا نظام خلقت و نظم جهان از بین می‌رفت اما دیدگاه دوم که به این کتاب دارم::
این کتاب منظور نهان و کنایی که داره و چون اکثرا آثار ساراماگو کنایی هست و تشبیه و کنایه‌های فراوان هست به تداوم زندگی بعد از مرگ و دنیا دیگر که ما توش جاودان هستیم اشاره داره و اینجور که نگاه می‌کنی بخش دوم کتاب معنا پیدا می‌کنه و میخواد بگه دنیای پس از مرگ یه چیز واهی هست, با توجه به باقی آثار مثل همه نام‌ها, کوری و همزاد این نظر منو تایید می‌کنه و کتاب مملو از عقاید کمونیسم و پوچ گرایی هست! در کل کتاب فوق‌العاده جالبی در سبک خودش هست
علی عجم
۱۴۰۲/۹/۱۶
ساراماگو نویسنده‌ای بسیار باهوش و مسلط به قلم و جامعه خود بود. بسیاری شاهکار این نویسنده را کوری و ادامه آن بینایی میدانند ولی کتاب حاظر داستانی بی نظیر از این نوسنده است در مورد همراه همیشگی ما از بدو تولد به نام مرگ.
نویسنده از همان ابتدا تصمیم گرفته جلوه‌ای دیگر از مرگ ودر کنارش عشق را به بکشد
تصفیر برای همین است که مرگ را بانو معرفی میکند. در این رمان قدرتی دیگر در دنیای ما معرفی شده که معجزه میکند قدرت موسیقی، معجزه‌ای که با عشق در هم می‌تنند و مرگ را هم عاشق میکنند. جدا از تمام این زیبایی‌ها ساراماگو در این کتاب هم از به سخره گرفتن حکومت‌های پوپولیستی و جامعه‌ی شعار زده دست بر دار نیست و مانند کتابهای دیگرش تیغ تیز نقدش را نشان داده.
در آخر این رمان شاه بیتی از حافظ در ذهن تداعی میشود: از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر
یادگاری که در این گنبد دوار بماند.
نیلوفر بصیرت
۱۴۰۲/۹/۱۶
امروز کتاب در ستایش مرگ تمام شد، نگاه متفاوت نویسنده و سطح خیال مخصوص به او مثل کوری انسان را به تلاش برای درک تخیل او وامی‌دارد و البته تلاش‌های من برای پیش بینی هر قدمی بعدتر حقیقت بی فایده بود، گاهی ملالت توضیحات خیال گونه منطقی ذهنم را فراسیش میداد اما در نهایت دوست داشتم با مسیر این منطق همراه ناممکن شده و به پایان برسم.
تصویر مرگ در رداری موجودی خاص و پوشاندن لباس زن به تن نامفهوم مرگ و در نهایت عشق که نظام همه چیز را فرو می‌پاشد
چیزهایی بود که احتمالا فقط خود ساراماگو می‌توانست در کنار هم آنقدر منطقی مثل اخبار واضحی درج شده در روزنامه برایمان فراهم کند،
حقیقت اینکه رمان کوری آرام تر مارا به خیال نویسنده وارد میکرد و شاید به همین دلیل خوشایند تر می‌نمود، اما خواندن این کتاب هم مثل هفته اول باشگاه مغزم را به تکاپو واداشت.
پس ممنون ژوزه ساراماگو عزیز
Elahe Arabkhani
۱۴۰۳/۱/۳۰
این کتاب یکی از آثار برجسته ادبیات پرتغالی است که به عنوان یکی از شاهکارهای ادبی دنیا شناخته می‌شود. این رمان با روایتی شگفت انگیز و زیبا، داستان زندگی خانواده‌ای را در حالتی متفاوت و متفکرانه به تصویر می‌کشد که با موضوعاتی همچون مرگ و انسانیت سر و کار دارد. ساراماگو با استفاده از سبک نوشتاری فوق و العاده داستان سرایی شگفت انگیزش، خواننده را به عمق افکار و احساسات هدایت می‌کند. او توانسته است با طرح موضوعات فلسفی و انسانی، خواننده را به تأمل درباره زندگی و مرگ وا می‌دارد. در کل، "در ستایش مرگ" اثری است که به لطافت و عمق ادبی خود می‌تواند هر خواننده‌ای را به تأمل و تفکر وادار کند و تجربه‌ی زندگی و مرگ را از زوایای مختلفی به نمایش می‌گذارد.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۸/۳۰
بخش اول داستان واقعا عجیب و تحسین برانگیزه، ایده فقدان مرگ و اثرات منفی که به جامعه میزاره و توصیف عکس العمل قشرهای مختلف از جامعه و همچنین سواستفاده‌های افراد از این اتفاق واقعا جالب توجه بود. همیشه تو هر ماجرایی یه عده کاسب میشن.
احساسات ضد و نقیض آدمها در مورد مرگ عزیزانشون هم به خوبی بیان هم
شده. اینکه عذاب وجدان داشتن و هم دوست داشتن رنج عزیزاشون تمام بشه.
اما بخش دوم داستان که مرگ عاشق میشه آن هم عاشق فرد نه چندان خاص، به نظرم ارزش کتاب رو پایین آورده. کاش بخش دوم نوشته نمیشد یا حداقل در ادامه این کتاب نمی‌آمد.
ترجمه قابل قبول بود، صدای راوی هم خوب بود.
کتاب رو به علاقمندان به جامعه شناسی و روانشناسی توصیه میکنم.
Mozhgan
۱۴۰۲/۹/۲۸
کتاب درستایش مرگ دقیقا برعکس طبیعت و قانون زندگی و مرگ بود. تا به حالا اینقدر دقیق به این موضوع که اگر مرگ وجود نداشت نگاه نکرده بودم واقعا چه بد میشد مرگی وجود نداشت. دنیا و زندگی و مرگ همه مخلوقات روی نظم خلق شدند. روزی حتی یه وقفه کوچک در چرخش این دنیا پیش بیاید مطمئنا همه دچار اختلال وتنش و از میشوند زندگی مسیر واقعی منحرف میشود و به بن بست میرسد. خداوند همه آفریدگانش را بادنظمی که فقط خودش از عهده‌اش بر میاید خلق کرده است. انسان که پر ازادعا ونبوغ و عقل وهوش است در مقابل خداوند هیچ است اگر خداوندبه همین انسان لطف نمیکرد به هیچ چیز دست پیدا نمیکرد. کشف و اختراع نمیتوانست بکند. خدایا شکرت به این همه عظمت
مصطفی حیدری
۱۴۰۲/۱۰/۲
سلام کتاب بسیار جالب و تامل بر انگیز است.
در این کتاب نویسنده با دید باز و متفاوتی به مسأله مرگ توجه کرده است و مرگ را نه به عنوان یک بلا و یا مسأله بد بلکه به عنوان یک نعمت بزرگ که باعث نو سازی و پویایی می‌شود.
در این کتاب بانو مرگ مدتی دست از کار می‌کشد سپس برای جامعه مشکلات عدیده‌ای بوجود که
می‌آید همه به فکر راهی برای رخ دادن دوباره مرگ می‌افتند. سپس بانو مرگ دوباره شروع به کار می‌کند تا با مشکلی بر می‌خورد.
کتاب در ستایش مرگ به نویسندگی ژوزه ساراماگو و ترجمه شهریار واقفی پور بسیار جذاب و خواندنی است.
متن روان و ترجمه عالی کتاب باعث شده خواندن کتاب دو چندان لذت بخش شود.
Nima A
۱۴۰۲/۱۰/۷
ایده اثر فوق‌العاده بود، ولی روایت ساراماگو علی رغم طنز مخصوص به خودش، گاهی خیلی کسل کننده و دچار توصیف‌های بی مورد میشه.
اما مشکل اصلی من با گوینده بود. دوستان عزیز، شما که زحمت میکشین و کل متن رو صوتی تبدیل میکنین، ادیت صدا میکنین، لااقل یه بار گوش بدین و ایراد‌های لغتی رو برطرف کنین. و سعی تون
کنین روایتگری صوتی با متن اثر و ترجمه خیلی خوبی که داشت همخونی داشته باشه. متاسفانه جدای از ایرادات خوانش، صدای گوینده گاهی بدون حس فقط و فقط روخوانی از سر اجبار داشت گویا!
ولی باز هم ممنون! امیدوارم کیفیت کار رو هم ببرین بالا!
mohammad amin
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتاب جالبی بود. بسیار خواندنی و مانند کارهای دیگر این نویسنده زیبا و جذاب بودژوزه ساراماگو نویسنده‌ای است که در آثار خود نوعی هنجارشکنی به تصویر می‌کشد و به نوعی اتفاقات و شرایط منحصر به فرد و غیرمنتظره‌ای ایجاد می‌کند. او مخاطبان خود را در خصوص موضوعات و مفاهیم گوناکون به چالش می‌کشد و وجهی دیگر و از جهان زندگی مرگ را ترسیم می‌کند. «در ستایش مرگ» رمانی از این نویسنده است که فضایی همانند فضای رمان «کوری» را یادآور می‌شود. کتاب خوبیست خواندن ان پیشنهاد میشود
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۲/۱۱/۲۳
سلام و عرض ادب به همه عزیزان کتاب دیدگاه جدیدی رو برای مرگ مطرح می‌کنه که به شخصه برای من جالب بود و تازگی داشت ترس از مرگ همیشه همراه بشر هست و همگی به نوعی به فرار از مرگ فکر میکنیم این کتاب مرگ رو موهبت قلمداد کرده که گاهی بعنوان راهی برای تمام شدن رنج مزمن بشر هست. چالش‌های دنیای بدون مرگ بخوبی مطرح شده.
ترجمه کتاب روان بود و گوینده هم به زیبایی اجراه کرده بود بشخصه کتاب دوست داشتم و به علاقه مندادن هم پیشنهاد میکنم بخوانند با سپاس
مشاهده همه نظرات 105

راهنمای مطالعه کتاب صوتی در ستایش مرگ

برای دریافت کتاب صوتی در ستایش مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.