معرفی و دانلود کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان

عکس جلد کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان

کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان نوشته جنیفر کلمنت، نابرابری و ظلم و بی‌عدالتی نسبت به زنان در جامعه مکزیک را به تصویر می‌کشد. این اثر از سوی روزنامه ایرلندی آیریش تایمز، به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شد.

کتاب دعا برای ربوده شدگان (Prayers for the Stolen) ایستادگی و جنگجویی زنان در برابر مشکلات و ناملایمات را نشان می‌دهد و به نقد برده‌داری در دنیای مدرن می‌پردازد. اثر پیش رو، داستان دختران و زنانی را روایت می‌کند که در میان نابرابری‌ها و جرم و جنایت‌های کشورشان گرفتار شده‌اند. راوی کتاب دختری باهوش و بامزه و شوخ‌طبع به نام لیدی دی گارسیا است و در جامعه‌ای زندگی می‌کند که دختر بودن در آن خطرناک است. سایه باندهای مواد مخدر بر سر زنانی که خود نان‌آور هستند سنگینی می‌کند. مردان برای یافتن شغلی بهتر به مکان‌های دیگر سفر کرده‌اند، با این حال هیچ‌کس هیچ خبری از آن‌ها ندارد.

مادران برای اینکه جان دخترانشان در خطر نباشد و دزدیده نشوند، موهایشان را کوتاه می‌کنند و لباس پسرانه به آن‌ها می‌پوشانند تا به پسرها شبیه شوند. دندان‌هایشان را نیز سیاه و زشت می‌کنند. آن‌ها تا صدای ماشین‌های شاسی بلند را می‌شنوند به سوراخ‌هایی که در زمین کنده‌اند پناه می‌برند تا از دید قاچاقچیان دور بمانند.

مادران در انتظار بازگشت همسران خود روزها را سپری و دختران در انتظار آینده‌ای بهتر و روشن‌تر رویاپردازی می‌کنند و همه تلاششان این است که از زندگی لذت ببرند. لیدی دی به همراه دوستانش ماریا، پائولا و استفانی می‌کوشند تا به قصد نجات یافتن، خود را به مرزهای آمریکا برسانند. در این بین اتفافات تلخ و عجیب بسیاری برای دختران داستان روی می‌دهد.

کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان یک کمدی تلخ و سیاه است. جنیفر کلمنت (Jennifer Clement) در این رمان سعی کرده تصویری گویا و تأثیرگذار و زنده از زنان یک روستا در مکزیک را به نمایش بگذارد و پیامدهای یک جنگ نابرابر را یادآور شود. کلمنت با قلمی قدرتمند و جادویی به مفاهیم دوستی، خانواده و اراده می‌پردازد.

با جنیفر کلمنت بیشتر آشنا شویم:

جنیفر کلمنت شاعر و نویسنده در سال 1960 در مکزیک به دنیا آمد. زمانی که نوجوان بود تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند و به تحصیل در رشته ادبیات و مردم‌شناسی در دانشگاه نیویورک بپردازد. او نخستین کتابش را با نام Widow Basquiat در سال 2000 به چاپ رساند که با استقبال فراوانی مواجه شد. جنیفر با چاپ کتاب دعا برای ربوده شدگان موفق به دریافت دکترای افتخاری انجمن استعدادهای ملی شد. این کتاب به عنوان اثر برجسته از سوی نیویورک‌تایمز انتخاب شد و وال استریت ژورنال آن را رمانی زیبا و تأثیرگذار خواند. همچنین جایزه انسان‌دوستی سارا کاری را در سال 2014 و جایزه پن فاکنر را در سال 2015 دریافت کرد.

کلمنت علاوه بر چاپ چندین کتاب، چند دفتر شعر به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی نیز منتشر کرده است. رمان قبلی او به نام داستان واقعی بر پایه دروغ، نامزد دریافت جایزه اُرنج شد.

شنیدن کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به رمان علاقه‌مند هستید و ادبیات لاتین را دنبال می‌کنید این اثر را از دست ندهید. این کتاب همچنین به کسانی که دغدغه اجتماعی زنان را دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان می‌شنویم:

به مادرم قول دادم هیچ‌وقت به ماریا نگویم خواهر هستیم. مادر گفت: «نمی‌خوام همه برگ‌های درخت رو بریزم.»

«قول می‌دم، نمی‌گم.»

با گذشت زمان و کم‌رنگ شدن جای عمل لبش، ماریا روز به روز بیشتر شبیه پدرم می‌شد. اگر پدر، او را می‌دید فکر می‌کرد در آینه نگاه می‌کند. مادر هم متوجه این شباهت شده بود. جور غریبی نگاهش می‌کرد. انگار می‌خواست تمام جزئیات چهره‌اش را بخواند. احساسی دوگانه داشت، در آغوش بگیرد و ببوسدش یا کشیده‌ای محکم به صورتش بزند.

بین تمام آدم‌های آن سرزمین که به گفته مادرم داغ‌ترین جای زمین و فراموش شده خدا بود، من به ماریا عشق می‌ورزیدم. از همه مهربان‌تر بود. از کنار مورچه‌های قرمز و آتشین طوری رد می‌شد که لگدشان نکند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
26 دقیقه
بخش اول - فصل اول
32 دقیقه
فصل دوم
12 دقیقه
فصل سوم
9 دقیقه
فصل چهارم
11 دقیقه
فصل پنجم
24 دقیقه
فصل ششم
9 دقیقه
فصل هفتم
12 دقیقه
فصل هشتم
22 دقیقه
فصل نهم
47 دقیقه
فصل دهم
7 دقیقه
فصل یازدهم
8 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم
27 دقیقه
فصل سیزدهم
2 دقیقه
فصل چهاردهم
28 دقیقه
فصل پانزدهم
2 دقیقه
فصل شانزدهم
11 دقیقه
فصل هفدهم
2 دقیقه
فصل هجدهم
2 دقیقه
فصل نوزدهم
13 دقیقه
بخش سوم - فصل بیستم
37 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
32 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
17 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
8 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
7 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
4 دقیقه
فصل بیست‌وششم
7 دقیقه
فصل بیست‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان
نویسنده
مترجممیچکا سرمدی
راویرخشان بنی اعتماد
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان

مریم خاصه تراش
۱۴۰۰/۱/۸
چه نظراتی داده‌اند بعضی از دوستان😳یعنی چی فمینیستی بود؟!!
هر جا خانمی امنیت نداشته باشه و از مشکلات آن‌ها صحبت بشه. میشه فمینیستی؟ فمینیست اسلامی هم داریم. نه فمینیست افراطی.
اینکه زنان دنبال حقوق و امنیت شان باشند و حرف بزنند و کتاب منتشر کنند ایرادی داره؟
هنوز ظلم به زنان وجود داره.
میتوانید ببینید خانم‌هایی از نزدیکان شما در امنیت نباشند؟
Alireza Asadi
۱۴۰۰/۵/۲۸
داستانی دلخراش از عشق و بقا که قهرمان زنی فراموش نشدنی را معرفی می‌کند.
لیدی دی گارسیا مارتینز خشن، بامزه و باهوش است. او در دنیایی متولد شده که دختر بودن امری خطرناک است. در کوههای گوئررو، مکزیک، زنان باید از خود مراقبت کنند، زیرا مردان آن‌ها به دنبال فرصت‌های دیگری رفته‌اند. در اینجا در سایه در
جنگ مواد مخدر، جسدهایی حومه روستا ظاهر شده و توسط عقرب‌ها و مارها و مورچه‌ها به زمین بازگردانده می‌شوند. مدرسه گاه به گاه برگزار می‌شود، آن هم وقتی که تازه معلمی از شهر بزرگ را برای دوره‌ای یک ترمه مجبور به این‌کار کنند. در گوئررو اربابان مواد مخدر پادشاه هستند و مادران دختران خود را پسر معرفی می‌کنند، یا اگر نشد آن‌ها را زشت می‌کنند- موهایشان را کوتاه می‌کنند، دندان هایشان را سیاه می‌کنند- هر چیزی که آن‌ها را از دستبرد مافیا در امان نگه دارد. و وقتی شاسی بلندهای سیاه در شهر می‌چرخند، لیدی دی و دوستانش مانند حیوانات در سوراخ‌های خود در زمین پنهان می‌شوند.
در حالی که مادرش بیهوده انتظار بازگشت شوهرش از آمریکا را می‌کشد، لیدی دی و دوستانش رویایی در سر می‌پرورانند که آینده‌ای بیش از زنده ماندن را به آنان وعده می‌دهد و در برابر این همه تراژدی، طنز، همبستگی و سرگرمی می‌یابند.
پرتره درخشان و تأثیرگذار وضعیت زنان در روستاهای مکزیک، و بررسی خیره کننده پیامدهای پنهان جنگ ناعادلانه، دعا برای ربوده شدگان را بدل به داستان فراموش نشدنی دوستی، خانواده و اراده می‌کند.
Sahar Eftekhar
۱۴۰۰/۲/۱
موضوع اصلی کتاب درمورد جبر جغرافیایی و آسیب‌هاییه که به آدم وارد میکنه، به خصوص به بانوان! شخصیت‌های بی گناهی داره که اسیر سیاهی منطقه‌ مکزیک شدن.
کتاب با جمله‌ی «کاش پسر باشه» تموم شد، این جمله در اون وضعیت خیلی بجا و در عین حال غم انگیز بود و در اخر کل مفهوم این کتاب توی همین جمله خلاصه شد. در

جبهه گرفتن مقابل این کتاب مثل این میمونه که ما ببینیم کسی داره غرق میشه و بهش کمک نکنیم چون مونثه و با خودمون بگیم الکی داره شلوغش میکنه، مگه غرق شدن و مردن چیه!!!
امیدوارم جامعه امن‌تر و منصف‌تر بشه تا هیچ دختری مجبور نشه بگه کاش پسر بودم:)
گویندگی بانو رخشان بنی اعتماد هم عالی بود و کاملا میشد فضا رو مجسم کرد👏
و در آخر مرسی از کتابراه بابت این عیدی فوق‌العاده😍💫
ALI REZAEI
۱۴۰۱/۳/۲۹
نقد کتاب:
رمان قابل قبولی بود
رمان درباره حقوق زنان یا همون فمینیست بود که به تازگی در جامعه باب شده.
نویسنده کمی ریسک پذیر بود و سخن‌های جدی و البته مهمی رو بیان کرد.
بنظرم تعصب در محتوای کتاب موج میزد مخصوصا فصل دهم که دیگه از مسیر اصلی داستان خارج شد و تناقض رو به همراه داشت
یکی از قوت
نقاط آن این بود که شخصیت‌های داستان به خوبی نگارش شده و فضای حاکم بر جامعه و فرهنگ به خوبی جلوه گر شدند و یکی از نقاط ضعف بزرگ این است که این گونه داستان‌ها بیشتر وربوط به زنان میشود و بسیاری از مخاطبان جنس دیگر را از دست میدهد
بماند که گویندگی هم می‌توانست بهتر باشد اما قابل قبول بود
در کل کتاب مفیدی بود
نقاط قوت
_ نگارش خوب
_ پرورش شخصیت و توصیف فضای داستان
_ ریسک پذیر و شجاعت نویسنده
نقاط ضعف
_ گویندگی ضعیف
_ موضوع که فقط مخصوص زنان بود
_ تناقض در داستان
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
به نظرم کتاب‌های دردناک کار نویسنده رو سخت میکنه، چون باید دلنشین هم باشه و این کتاب با تمام سختی‌ها و سیاهی‌هایی که داشت برای من خیلی دلنشین بود. دختری که در یکی از روستاهای مکزیک زندگی میکنه و تنها جرمش همین دختر بودنه و باید حتی با هویت خودش هم مبارزه کنه. توی محیطی به دنیا اومده که دختر بودن یک امتیاز منفی به شمار میره، اسمش، جنسیتش، و شرایط زندگی ش و تلاشی که برای رهایی از این وضعیت داشت، نکاتی بود که نویسنده مدام بهمون یادآوری میکرد. با تمام احترامی که برای خانم بنی اعتماد در مقام نویسنده و کارگردان قائلم، گویندگی ایشون به نظرم چندان هم باکیفیت نبود، لحن ایشون اصلا حس کتاب رو منتقل نمیکرد. ولی موسیقی متنش خیلیییی خوب بود.
Fereshte Akbari
۱۴۰۲/۵/۲۷
اول از همه با احترام به خانم بین اعتماد اصلا با صدای گوینده ارتباط برقرار نکردم یکنواخت و حوصله سربر میخوندن و کسایی مثل من که رو صدای دهن و ملچ مولوچ حساسن این مورد دیده میشد که واقعا رو مخ بود انگار دهنشون بشدت خشک بود. اما خود کتاب قشنگ بود. جبر جغرافی باعث شده بود زندگی خیلی آدما نابود شه، آسیب بیشترین هم نصیب زن‌ها و بخصوص دخترا شده بود که واقعا دردناک بود. روای اگه یکم با هیجانتر میخوند صدبرابر دلنشین تر میشد انگار یکی داره روزنانه میخونه با صدای یکنواخت و بدون هیچ تغییر لحن و تن صدایی. درهرصورت کتاب رو گوش دادم و لذت بردم. پیشنهادش میکنم. ممنونم از کتابراه
Ozra
۱۴۰۲/۳/۱۲
گوینده عالی و داستانی غمگین ولی با محتوای خاص خودش.
این کتاب فقط مخصوص زنان نیست.
درسته که ستم‌های جغرافیایی که نسبت به جنسیت زن بی رحم تر برخورد می‌کنند رو به تصویر میکشه ولی یادمون نره زن ضعیف و مورد ستم قرار بگیره (بجز اینکه نصف گونه انسانی مورد ستم هست)؛ مرد نسل آینده هم ضعیف بار میاد.
با
هر دیدگاهی هم نگاه کنیم؛ شاید مردان باشند که ابزار و تجهیزات رو میسازن (البته ک این جمله رو قبول ندارم🙂) ولی زنان هستند که انسان‌های بعدی رو می‌سازند. پس سعی کنیم با دید منفی به محتوای برابری حقوق زن و مرد نگاه نکنیم.
بهاره محمدی اسفه
۱۳۹۹/۱۲/۱۴
داستان بسیار جذاب و گیرایی بود اصلا نمی‌توانستم رهایش کنم. فضا سازی عالی بود به خصوص برای منکه کمتر با فرهنگ آمریکای لاتین آشنا هستم.
همه چیز به اندازه بود و از پرگویی خبری نبود. گویندگی هم خوب بود.
خوشحال میشم از این نویسنده و سایر نویسندگان لاتین باز هم کتاب بخوانم
شهلا حمیدی کیا
۱۴۰۰/۸/۲۸
همه چی خوب بود بجز صدای موسیقی که خیلی بلند بود و باعث میشد یدفه همه تمرکزم بهم بریزه خیلی اذیت میکرد. داستانش خیلی غم انگیز بود و تو کل این داستان یک مرد خوب هم نبود همشون بد بودن: (
درواقع راجب زندگی زنان با توجه به محل زندگیشون بود که چقد محل زندگی میتونه تو آینده دخترا نقش داشته باشه فضای خوب
داستان بود فقط اخرش نفهمیدم مایک، رود، معشوقه‌ی لیدیدی و کلا اونایی که غیبشون زد چی به سرشون اومد یعنی... کاش یه کوچولو بهش اشاره میکرد😁🌛در مجموع ارزش شنیدن داره
سهیل سبز
۱۴۰۰/۱/۱۰
فعلا تا آخر فصل اول گوش دادم، اولش منو به یاد خاطرات دوران کودکی خودم انداخت و در آخر هم با بیان ««دعا نکردن برای عشق و...»» منو به یاد حرف دکتر هلاکویی در مورد خدا انداخت، که به شوخی می‌گفت خدا رو که صدا بزنید، برعکس عمل می‌کنه (شایدم به قولی خدا یعنی = به خود اً و خودت انجامش، بده نه اینکه... کهن 👍🌸)
به نظرم، الگوی رفتاری الگوی GOD، چیز جالبیه و جالبتر از اون ترکیب کهن الگوی GOD با EVIL هست که در سریال Preachers مدل جنسیس اونو، میتونید ببینید.
موفق باشید 😎⚡
Mahi i
۱۴۰۰/۸/۱۴
من کل کتاب رو در یک روز گوش دادم، داستان جالب، ترجمه خوب و روان و تصویرسازی فوق العادش باعث شد اصلا خسته کننده نباشه، من با اینکه مشغول انجام کاری بودم ولی کاملا میتونستم تک تک صحنه هارو جلو چشمم ببینم... البته اگه چند تا مرد خوب هم تو کتاب بود شاید داستان خیلییی واقعی تر میشد، قاعدتا دنیا انقدر! و سیاه سفید نیست
و در نهایت این که هنوز خیلی راه داریم تا به یک جامعه‌ی عادلانه و امن برای همه برسیم که هیچ راهی هم جز افزایش آگاهی نداره، مرسی از کتابراه
sadaf khd
۱۴۰۰/۳/۱
داستان قشنگی بود شخصیت پردازی‌ها و فضاسازی‌ها عالی بود میشد کامل داستانو حس کرد و با گوش دادنش رفت به مکزیک و اون هوای داغ کوهستانشون و درد و رنجشون رو تصور کرد... ولی امیدوارم این آخرین کتابی باشه که خانم بنی اعتماد گویندگی‌کردن چون صداشون اصلا به درد گویندگی نمیخوره و ریتم یکنواخت و زمختش رو دوس نداشتم امیدوارم این کتاب با گویندگی فرد دیگری هم منتشر بشه که بیشتر بشه ازش لذت برد (موسیقی متن هم بنظرم عالی بود و کاملا مناسب) ممنون
بهار بهاران
۱۴۰۱/۸/۲۰
کتاب جالبی بود اما من از اول تا آخر داستان این سوال تو ذهنم بود که چرا مردهاشون از روستا رفتند اما زن و دختراشون رو با خودشون نبردند به نظرم زندگی کردن اونجا با تمام خطراتی که براشون وجودداشت غیرمنطقی بود و در آخر وقتی دخترای خونواده بلاهای سرشون اومد کم کم همه مردم روستا از اونجا رفتند چرا از اول به این فکر نیفتادند اگه برای مقابله با خطر اقدام دسته جمعی میکردند یا جای دیگری میرفتند سرنوشتشون این نمیشد.
میترا برتون
۱۴۰۰/۲/۱
کتاب رو دوست داشتم، جاهایی بسیار تلخ و ناراحت کننده بود ولی آموزنده بودن کتاب ارزش خوندنش رو داره، دختری که با نهایت فقر و کمبود‌های عاطفی بزرگ میشه اما رویاهاش رو دنبال میکنه، کتاب رو بسیار پسندیدم اما اجرای خانم بنی‌اعتماد رو نه👎 آرام و شمرده کتاب رو اجرا کردند ولی این آرامش دائمی در کل کتاب به حالت یکنواختی اجرای ایشون داده، آهنگ صدای ایشون در هیچ جمله ایی با جمله دیگه فرقی نداره و این ذهن شنونده رو خسته میکنه.
Arezou Kahnamouei
۱۴۰۰/۱/۱۲
فوق العاده.... به پوست و گوشت وخونت و قلبت نفوذ می‌کنه و از چشمات سرازیر میشه
دنیای زنانه‌ی بدون مردی که هنوز توش لاک میزنن آرایش میکنن بچه دار میشن وعاشق میشن دنیایی شبیه زندان که میله هاش و طناب‌های دارش دیوارهای سیمانی سردش و حتی سم‌ها و سمپاش هاش همه از جنس مردهاست....
انگار بر صورت بچه‌ای که در رحمش بود بوسه می‌زدند... فقط دعا کن پسر باشد...
مشاهده همه نظرات 249

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان

برای دریافت کتاب صوتی دعا برای ربوده شدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.