معرفی و دانلود کتاب صوتی ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس

عکس جلد کتاب صوتی ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس
قیمت:
۱۳۲,۶۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده قدم تا نشاط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ده قدم تا نشاط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس

کتاب صوتی ده قدم تا نشاط اثری از دیوید برنز، روانپزشک آمریکایی و نویسنده‌ی آثار پرفروش در حوزه‌های روان‌شناسی و خودیاری است. برنز در این کتاب صوتی با ارائه‌ی راهکارهایی تئوریک و عملی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید در زندگی به نشاط و شادکامیِ بیشتری دست پیدا کنید.

درباره‌ی کتاب صوتی ده قدم تا نشاط

دیوید دی برنز (David D. Burns) در کتاب صوتی ده قدم تا نشاط (Ten Days to Self-Esteem) راه‌ و روش‌هایی را به شما معرفی می‌کند تا به واسطه‌ی آن‌ها بتوانید به بیشترین میزان خلاقیت، اثربخشی و موفقیت نزدیک شوید، خودتان را باور کنید و زندگی‌تان را به بهترین شیوه بسازید.

دیوید برنز دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی روان‌پزشکی از دانشگاه استنفورد است و در این دانشگاه به پژوهش و آموزش اشتغال دارد. علاوه بر آن، مشاور مرکز آمار پژوش‌های علوم بین‌رشته‌ای مغز در همین دانشگاه است. او همچنین پژوهشگر مدعو در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد و سرپرست تیم روان‌پزشکی در مرکزی از زیرمجموعه‌های دانشگاه پنسیلوانیا نیز بوده است. او همچنین کتاب‌های بسیاری را در این زمینه به رشته‌ی تحریر درآورده است که از جمله‌ی پرفروش‌ترینِ آن‌ها می‌توان به «از حال بد به حال خوب»، «وقتی اضطراب حمله می‌کند» و «احساس خوب با هم بودن» اشاره کرد. برنز مبدعِ شیوه‌ی رفتاردرمانیِ شناختی یا CBT است. آثار او اغلب بر موضوعاتی از قبیل درمانِ اضطراب و افسردگی متمرکز هستند و طیِ سال‌های طولانیِ فعالیتش، تلاش کرده با تکنیک‌های درمانی نوین، به بیمارانش بیشترین یاری را برساند. کتاب صوتی ده قدم تا نشاط نیز ماحصل این تلاش‌های اوست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ده قدم تا نشاط

اگر هر روز با ترس از خواب برمی‌خیزید، اگر از دستاوردهای زندگی خود رضایت ندارید و احساس دلسردی می‌کنید، اگر قصد دارید با افزایش عزت‌نفس، بهره‌وری و لذتِ بیشتری را در زندگی تجربه کنید، راهکارهایی را که دیوید برنز در کتاب صوتی ده قدم تا نشاط معرفی کرده است، به کار گیرید. او به شما شیوه‌ی درمانیِ متفاوتی را معرفی می‌کند که نیاز به دارو ندارد. تنها چیزی که به آن احتیاج دارید، عقلِ سلیمِ خودتان و پیروی از روش‌های ساده‌ی این کتاب است. به باور دیوید برنز احساسات منفی مانند خشم، افسردگی و عذاب‌وجدان، ناشی از اتفاقاتی که برای افراد رخ می‌دهند نیستند، بلکه این طرز فکر افراد و تلقیِ آنان از رویدادهاست. همین ایده‌ی ساده می‌تواند زندگیِ شما را تغییر دهد.

در کتاب صوتی ده قدم تا نشاط متوجه می‌شوید که چرا به افسردگی دچار می‌شوید و می‌آموزید که در چنین شرایطی، چه راهکاری را باید پیش بگیرید. دیوید برنز در این کتاب ابزارهای قدرتمندِ شناخت‌درمانی را به شما معرفی می‌کند؛ اینکه چگونه افکار غیرمنطقیِ خود را شناسایی کرده و طی ده مرحله‌ی ساده و با به کارگیریِ روش‌هایی که بر عقل مبتنی هستند، گفت‌وگوی درونی خود را تغییر دهید تا بتوانید احساس بهتری به خود داشته باشید، به فردی شادتر و با عزت‌نفس بیشتر تبدیل شوید و درنهایت از دام افسردگی رهایی یابید.

کتاب ده قدم تا نشاط را مهدی قراچه داغی به فارسی برگردانده و انتشارات آسیم آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب به همت نشر صوتی ماه‌آوا و با خوانش حمید یزدانی در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب صوتی ده قدم تا نشاط برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید شادکامی بیشتری در زندگی داشته باشید، اگر علاقه‌مندید به فردی خلاق‌تر، اثربخش‌تر و موفق‌تر تبدیل شوید و زندگی جالب‌تر و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنید، شنیدنِ کتاب صوتی ده قدم تا نشاط را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس می‌شنویم

زمانی یکی از بیماران من، آموزگار متارکه‌کرده‌ای به نام جوشوا بود. از احساس تنهایی و افسردگی شدیدی رنج می‌برد. معتقد بود که همه وجودش عیب و ایراد است. احساس بسیار رقت‌انگیزی داشت و بی‌وقفه در مقام انتقاد از خود حرف می‌زد. ماه‌ها به جوشوا توصیه کردم این‌گونه بی‌مهابا بر خود نتازد، اما او با چنگ و دندان در برابر توصیه‌های من مقاومت می‌کرد. می‌گفت به‌واقع عاجز و درمانده است. معتقد بود که من حال و روز او را درک نمی‌کنم. دلایل مفصل در حمایت از حرف خود داشت. عملکردِ بدِ شغلی، روابط ناموفق با زن‌ها، نداشتنِ سرگرمیِ حقیقی، بی‌علاقگی به زندگی و افسردگیِ بی‌وقفه و بسیاری از موارد دیگر. او پیوسته بر این عقیده بود که به عجز و یأس رسیده است. یکی از شب‌ها در حالی که ورزش می‌کردم به یاد تکنیکی افتادم که زمانی آن را ابداع کرده بودم و اسم آن را تحلیل سود و زیان گذاشته بودم. ساعت 7 صبح به جوشوا زنگ زدم تا قبل از اینکه به مدرسه برود با او حرف بزنم. از او خواستم در همان روز، قبل از اینکه به جلسه درمانی بیاید دو صفحه تمرین نوشتنی انجام دهد. به او گفتم برگه کاغذی بردارد و از حد وسط آن یک خط عمودی رسم کند. در ستونِ سمتِ چپ باید مزایای موجود مفلوک بودن خود را درج می‌کرد. در ستونِ سمتِ راست هم باید اشکالات این ذهنیت را می‌نوشت. از او خواستم که فواید و زیان‌های ذهنیت خود را توضیح دهد.

آنگاه باید در صفحه‌ی دیگری مجدداً با خطی عمودی صفحه را به دو بخش تقسیم می‌کرد. این بار باید امتیاز برگه فواید و زیان‌های انسانی را که با مشکل روبه‌رو شده است، می‌نوشت. جوشوا از اینکه صبح زودهنگام به او زنگ زده بودم کمی حیرت‌زده به نظر می‌رسید اما پذیرفت که این کار را بکند و آن روز بعدازظهر آن را با خود به درمانگاه بیاورد. وقتی آن روز بعدازظهر جوشوا را دیدم نگرش متفاوتی پیدا کرده بود. می‌گفت با تکمیل کردن این فهرست حالش بسیار بهتر شده است زیرا حالا خود را به طرزی کاملاً متفاوت ارزیابی کرده بود. می‌گفت با آنکه واقعیات زندگیش تغییری نکرده‌اند، افسردگیش از میان رفته است. می‌گفت حالا به نظرش می‌رسد که اگر خود را انسانی با عیب‌ونقص درنظر بگیرد، می‌تواند صادقانه درباره‌ی بسیای از مسائلش حرف بزند و آن‌ها را بپذیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه
77 دقیقه
مرحله‌ی یک: بهای خوشبختی
58 دقیقه
مرحله‌ی دو: هر طور فکر کنید، احساس می‌کنید
61 دقیقه
مرحله‌ی سه: می‌توانید احساس خود را تغییر دهید
47 دقیقه
مرحله‌ی چهار: چگونه از روحیه‌ی بد فاصله بگیریم
31 دقیقه
مرحله‌ی پنج: قضیه‌ی پذیرفتن
40 دقیقه
مرحله‌ی شش: ریشه‌های مسئله
45 دقیقه
مرحله‌ی هفت: عزت‌نفس چیست و چگونه به‌دست می‌آید
36 دقیقه
مرحله‌ی هشت: برنامه‌ی کمال‌طلب برای شکست‌دادنِ خود
38 دقیقه
مرحله‌ی نه: نسخه‌ی شفابخش برای مسامحه‌کارها
76 دقیقه
مرحله‌ی ده: تمرین، تمرین، تمرین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
راویحمید یزدانی
ناشر چاپینشر آسیم
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ده قدم تا نشاط

مریم سالک
۱۴۰۲/۱۰/۸
هیچ روانشناسی به اندازه این کتاب نمیتونه به آدم کمک کنه
جواد خاکی
۱۴۰۳/۱/۱۴
دیوید برنز روان شناس موفقی است که خواننده را با الفبای روانشناسی و فکر و احساس آشنا می‌کند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ده قدم تا نشاط

برای دریافت کتاب صوتی ده قدم تا نشاط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.