معرفی و دانلود کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی: رفتار تجاری، حاکمیت شرکتی و رفتار کسب و کار

عکس جلد کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی: رفتار تجاری، حاکمیت شرکتی و رفتار کسب و کار
قیمت:
۹۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی: رفتار تجاری، حاکمیت شرکتی و رفتار کسب و کار

یک شرکت موفق باید برای رقابت در فضای تجاری، دیپلماسی و رفتار تجاری مناسبی اتخاذ کند. کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی روابط شرکت‌ها در کسب و کار را بررسی کرده و الگویی برای توسعه دیپلماسی شرکتی ارائه می‌دهد. وحید ناصحی فر، سیده مهسا حسینی و علیرضا سرلک مقدم در این کتاب بینش و درک عمیقی را از رفتارها و استراتژی‌های تجاری مطرح می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی

دیپلماسی به معنای سیاست است و دیپلماسی شرکتی به‌عنوان مفهوم رفتارها و سیاست‌های یک شرکت برای توسعه روابط درونی و بیرونی تعبیر می‌شود. کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی به ما یاد می‌دهد که با استفاده از نظریه‌ی رفتاری شرکت، تصمیم‌گیری استراتژیک را فراتر از انگیزه‌های محیطی توضیح دهیم. نظریه‌ی رفتاری شرکت، مجموعه‌ای پیچیده از نظریه‌های تجاری و مدیریت است که به درک ما از شرکت کمک می‌کند. برای درک رفتار شرکت‌ها در بازار و بررسی روابط بین شرکت‌ها باید از ترکیب مطالعات اقتصادی، جامعه‌شناسی، بازرگانی و مدیریت استفاده کرد. اقتصاد روانشناختی یا روانشناسی اقتصادی از حوزه‌هایی هستند که از دل این نگاه نسبت به رفتار شرکت به وجود آمده‌اند.

برای یافتن دیپلماسی مناسب باید ذینفعان اصلی شرکت مشخص شوند. وحید ناصحی‌فر، سیده مهسا حسینی و علیرضا سالک مقدم در کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی با جمع‌بندی مطالعات پیشین در این زمینه، رقبا، افراد جامعه و مسئولیت اجتماعی، زنجیره تأمین، سهامداران، اصحاب رسانه، دولت، اتحادیه‌های کارگری، شبکه‌ها و حاکمیت شرکتی را به‌عنوان ذینفعان اصلی شرکت تعیین می‌کنند. بنابراین باید گفت که کلیه رفتارها و روابط تجاری شرکت‌ها با مشارکت این ذینفعان انجام می‌گیرد.

رمز بقای واحدهای اقتصادی در اقتصاد مدرن، رفتار تجاری، رقابت‌پذیری و فعالیت تجاری آن‌ها است. وحید ناصحی‌فر، سیده مهسا حسینی و علیرضا سالک مقدم فعالیت تجاری سازمان را همان اثربخشی سازمان با توجه به میزان منابع پیشرفته یا ارزش مصرف آن‌ها در فرایند تولید می‌دانند. استفاده‌ی موثر از منابع سازمان به‌طور قابل توجهی بر فعالیت تجاری آن سازمان تاثیر می‌گذارد. در کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی فعالیت تجاری به‌عنوان مجموعه‌ای از اقدامات در نظر گرفته شده است که با هدف ارتقای سازمان در بازار محصولات، در فعالیت‌های مالی، بازار کار و موارد مشابه انجام می‌شود.

با وجود این که مفهوم عملکرد شرکت در تحقیقات مدیریت استراتژیک مورد توجه قرار گرفته است اما متن‌های مفید کمی در این زمینه منتشر شده است. کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی استدلال می‌کند که شرکت‌هایی با زمینه‌های تخصصی مختلف رفتار تجاری متفاوتی را نشان می‌دهند. اگر شرکت‌ها در تدوین الگوی رفتار تجاری خود استراتژی‌های مناسب را به کار نگیرند، نمی‌توانند عملکرد مطلوبی در برابر سایر رقبا داشته باشند. درواقع وحید ناصحی‌فر، سیده مهسا حسینی و علیرضا سالک مقدم معتقدند که موفقیت شرکت‌ها در عملکردشان به نحوه تدوین برنامه‌ها، استراتژی‌ها و مدل دیپلماسی شرکتی آن‌ها وابسته است.

این کتاب به همت شرکت چاپ و نشر بازرگانی به دو صورت چاپی و صوتی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب ویژه‌ی دانش‌پذیران MBA (مدیریت ارشد کسب و کار) و DBA (دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب و کار) طراحی شده است. علاوه‌براین کسانی که قصد دارند مباحث نظری مربوط به مدیریت و بازاریابی را فرابگیرند نیز از خواندن این کتاب استفاده خواهند کرد.

با نویسندگان کتاب دیپلماسی شرکتی بیشتر آشنا شویم

دکتر وحید ناصحی‌فر نویسنده‌ی کتاب‌ها و مقالات متعددی در زمینه‌های مدیریت و اقتصاد است. او دکتری خود را در رشته‌ی مدیریت بازرگانی و گرایش بازاریابی،در سال 1383 از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده و مولف کتاب‌های «مدیریت چریکی»، «مهارت‌های مدیریت حرفه‌ای»، «بازاریابی صنعتی» و «آمار کاربردی» بوده است. علاوه‌بر نگارش کتاب‌های مدیریتی و مباحث اقتصادی ناصحی‌فر از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که سوابق اجرایی و مدیریتی فراوانی دارد.

دکتر علیرضا سالک مقدم مدیر اجرایی، مدرس و مشاور در کسب و کار است که در نوشتن کتاب‌های «مدیریت تجربه مشتری»، «سخنرانی و فن بیان» و «مدیریت برند و تبلیغات» با دکتر ناصحی‌فر همکاری داشته است.

دکتر سیده مهسا حسینی مدرس و مشاور در زمینه‌ی کسب و کار است. او مقاله‌های معتبری در زمینه‌ی رفتار تجاری منتشر کرده است. ازجمله این مقاله‌ها می‌توان به مقاله‌ی «تدوین مدل مفهومی رفتار تجاری در صنعت سیمان ایران» و «ارتباط بین سبک رهبری مدیران با خلاقیت معلمان تربیت‌بدنی اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی می‌شنویم

رفتار شرکت را می‌توان نتیجه باورهای شرکت‌ها در مورد گزینه‌های موجود دانست و بر این اساس عمل کرد. نظریه رفتاری شرکت شامل تصمیم‌گیری‌های انسانی با تمام محدودیت‌ها و تعصبات است. یکی از ادعاهای مهم در ادبیات مدیریت این است که شرکت‌ها از بازخورد عملکرد برای تنظیم رفتار استفاده می‌کنند. مطالعات مختلفی الگوهای رفتاری متنوعی را ارائه کرده‌اند. مدل مناسب و انتظارات از رفتار شرکت، به ویژگی‌های خاص محیط وظیفه‌ای که یک شرکت در آن فعالیت می‌کند بستگی دارد. مدل‌های مختلف رفتار شرکت در زمینه‌های کاملا مختلف محیطی مناسب هستند. الگوسازی عملیاتی با بحث و گفت‌وگو با ذینفعان مختلف تجاری برای درک مشکل کلی تجارت و تعریف دامنه الگوسازی آغاز می‌شود. الگوسازی فرآیند تجاری ابزاری اساسی برای رسمیت بخشیدن به سازمان‌ها و استدلال در مورد چگونگی دستیابی به اهداف تجاری است.

شبکه مدیریتی دو عنصر اصلی رفتار تجاری را که شامل نگرانی برای تولید و نگرانی برای مردم است ترکیب می‌کند. در این زمینه «نگرانی برای» با سبک مدیریتی اجرایی ارتباط دارد. تولید، محدود به تکنیک‌های تولید کارخانه نیست، بلکه ممکن است به هر وظیفه مدیریتی اشاره داشته باشد. به‌عنوان مثال تحقیق و توسعه، سطح فروش، تدارکات، مکان‌های انبار و غیره. نگرانی برای افراد شامل همه جنبه‌های روابط انسانی، انگیزه شخصی و ارتباط میان‌فردی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
فصل ۱- نظریه‌های دیپلماسی و رفتار تجاری - بخش ۱
22 دقیقه
فصل ۱- نظریه‌های دیپلماسی و رفتار تجاری - بخش ۲
30 دقیقه
فصل ۲- مفاهیم دیپلماسی و رفتار تجاری، استراتژی و علمکرد
7 دقیقه
فصل ۳- ذینفعان تجاری
32 دقیقه
فصل ۴- دیپلماسی و رفتار با ذینفعان تجاری - بخش 1
30 دقیقه
فصل ۴- دیپلماسی و رفتار با ذینفعان تجاری - بخش ۲
13 دقیقه
فصل ۵- دیپلماسی و رفتار شرکتی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دیپلماسی شرکتی: رفتار تجاری، حاکمیت شرکتی و رفتار کسب و کار
نویسنده، ،
راویمینا علیپوری
ناشر صوتیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانانگلیسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی

برای دریافت کتاب صوتی دیپلماسی شرکتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.