معرفی و دانلود کتاب صوتی رابین هود

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابین هود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی رابین هود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی رابین هود

با ما به اعماق شگفت‌انگیز جنگل شروود سفر کنید! کتاب صوتی رابین هود نوشته‌ی هنری گیلبرت، داستان فولکلور و افسانه‌ای مشهوری از ادبیات انگلستان را روایت می‌کند و قصه‌ی نجیب‌زاده‌ای را به تصویر می‌کشد که علیه ظلم و ستم برمی‌خیزد و به جنگ و مبارزه با ستمگران می‌رود تا به نیازمندان و فقیران کمک کند.

درباره‌ی کتاب صوتی رابین هود:

کتاب دوست‌داشتنی و معروف پیش روی شما، شخصیتی داستانی و نمادین از فرهنگ فولکلور انگلستان را به نمایش می‌گذارد. ریشه‌ی داستانی این اثر به قرن‌های میانه برمی‌گردد. در میان مردم و فرهنگ عامه انگلستان، رابین هود به عنوان سمبل دادخواهی، جنگجویی و بخشش ثروت و اموال ستمگران به نیازمندان و دردمندان شناخته می‌شود.

رمان رابین هود (Robin Hood) داستان دزدان مشهور جنگل شروود در حوالی شهر ناتینگهام را روایت می‌کند. بعد از آنکه شاه ریچارد شجاع، راهی جنگ می‌شود، یکی از برادرانش به نام جان تاج پادشاهی بر سر خود می‌گذارد و مالیات‌های سنگینی را برای مردم قرار می‌دهد. در این بین شاه ریچارد توسط پادشاه اتریش به اسارت گرفته می‌شود. رابین هود که تیراندازی ماهر و حرفه‌ای است، زیر بار پرداخت مالیات نمی‌رود و در جنگل شروود اقامت می‌کند. او به کمک دوستانش دارایی‌های افراد پولدار را به سرقت می‌برد و بین فقیران تقسیم می‌کند. بعد از برگشت شاه ریچارد به انگلیس، او موفق می‌شود با همراهی رابین هود قدرت را از برادرش پس بگیرد.

فیلم و انیمیشن اقتباس شده براساس کتاب صوتی رابین هود:

براساس این رمان، انیمیشن‌ها و فیلم‌های سینمایی بسیاری توسط انگلیسی‌ها و ژاپنی‌ها ساخته شده که در برخی از آن‌ها کاراکترهای داستانی به شکل حیوانات طراحی شده‌اند. به طور مثال رابین هود به شکل یک روباه نشان داده می‌شود. در برخی نسخه‌های انیمیشنی نیز داستان را تا حدی تغییر داده‌اند. اغلب این انیمیشن‌ها مخصوص کودکان است و چندین فیلم‌ سینمایی هم در مورد این داستان فولکلور و اسطوره‌ای ساخته شده است.

از معروف‌ترینِ این اقتباس‌ها می‌توان به انیمیشنی که توسط شرکت دیزنی در سال 1973 ساخته شد اشاره کرد. اتو برست نیز در سال 2018 فیلمی با الهام از این افسانه به تهیه‌کنندگی لئوناردو دی‌کاپریو ساخت.

کتاب صوتی رابین هود برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر کلاسیک و تاریخی برای کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های افسانه‌ای و فانتزی علاقه‌مندند، بسیار جذاب و لذت‌بخش خواهد بود.

با هنری گیلبرت بیشتر آشنا شویم:

یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های کودکان هنری گیلبرت (Henry Gilbert) نام دارد که در سال 1868 متولد شد. او پدربزرگ پدری مولی هولدن، شاعر بریتانیایی بود. داستان‌های او همچنان در کشورهای مختلف تجدید چاپ می‌شوند و منتقدان، آثارش را از لحاظ تاریخی و سبک نویسندگی تجلیل می‌کنند.

رابین هود و مردان گرینوود یکی از معروف‌ترین آثار این نویسنده‌ی بزرگ است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «دزدان دریایی، شوالیه‌های شاه آرتور، فاتحان پرو: بازگو شده از فتح پرو، فاتحان مکزیک: بازخوانی شده از فیلم فتح مکزیک و دزدان دریایی: قصه‌های واقعی افراد معروف بدنام» اشاره کرد. سرانجام گیلبرت در سال 1936 درگذشت.

در بخشی از کتاب صوتی رابین هود می‌شنویم:

یکی از روزهای آغازین زمستان سال 1215 بود. گروهی جنگجو با گام‌های منظم از میان بوته‌زارهای مرتفع شرق سرزمین‌های بایر و وحشی ناحیه پیک می‌گذشتند. پیشاپیش آنان رابین هود اسب می‌راند. رابین جوشنی بر تن داشت و کلاهخود روی سرش در پرتوی خورشید غروب‌کننده می‌درخشید. پشت سر او 60 تن از یارانش، جنگاورانی با چهره‌های گندمگون و شریف راه می‌سپردند، هر یک با تیروکمانی در دست و شمشیری آویخته از پهلو.

20 تن از اینان یاران یاغی قدیمی رابین بودند و در میان آنان جان کوچولو یک سروگردن بالاتر از دیگران با گام‌های محکم راه می‌رفت و با چشمان قهوه‌ای رنگ و تیزبینش، به این سو و آن سوی بوته‌زار پهناور می‌نگریست که از همه سو در افق ارغوانی گسترده بود. بلافاصله پشت سر رابین، کِت نیم‌وجبی راه می‌رفت، با اندامی کوچک اما نیرومند. مردی جنگجو و در عین حال زیرک در هر نگاه و رفتارش. نه چندان دورتر از او اسکارلت، ویلسفتلی و مارک پسر میلر به چشم می‌خوردند. چهره رابین حالتی داشت اندیشناک و حتی عبوس. رابین با بارون‌ها همراه شده بود و آنان منشور آزادی را به زور از دست‌های خودکامه شاه جان، ستانده بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
51 دقیقه
فصل اول - رابین و حکایت یاغی شدن او - بخش اول
52 دقیقه
فصل اول - رابین و حکایت یاغی شدن او - بخش دوم
81 دقیقه
فصل دوم - جان کوچولو و ربودن غذای جنگلبان و دیدار او با رابین
81 دقیقه
فصل سوم - نبرد رابین با گدای خبرچین
63 دقیقه
فصل چهارم - حکایت ملاقات رابین هود با پدر تاک
64 دقیقه
فصل پنجم - حکایت یاری رساندن رابین هود و جک پسر ویلکین
63 دقیقه
فصل ششم - یاری کردن رابین سِر هِر بِرِند را
83 دقیقه
فصل هفتم - رهاندن رابین هود ویل استیو تلی را
72 دقیقه
فصل هشتم - کشتن رابین هود داروغه را
62 دقیقه
فصل نهم - دیدار شاه ریچارد با رابین
54 دقیقه
فصل دهم - آتش زدن لانه شیطان
60 دقیقه
فصل یازدهم - حکایت مرگ رابین هود

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی رابین هود
نویسنده
مترجماحمد کسایی پور
راویکامبیز سرداری، امیرحسین بنی هاشمی، امیرحسین سعیدنژاد، شیما مهدوی، عرفانه علائی نسب، نیلوفر کرانی زاده، هادی رنگین کمان
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰۰ 63000 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی رابین هود

علیرضا فهمیده
۱۴۰۱/۴/۲۵
از کتابهای دوست داشتنی همین که قصه روایت می‌کنه رابطه اجتماعی بین انسانها و اخلاق انسانی به زیرسوال میبره
عزت قاسمپور
۱۴۰۰/۷/۱۶
عالی بود، هم برای خودم وهم برای پسر۹ساله‌ام
Sedigh
۱۴۰۱/۶/۲
جالب بود واسه پسرم دانلود کردم.
آرمین قلندر
۱۴۰۱/۴/۴
این کتاب به نظر من خوب بود
Arman B
۱۴۰۰/۸/۱۱
خیلی جالبه آدم رو در فضای هیچ میبره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی رابین هود

برای دریافت کتاب صوتی رابین هود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.