معرفی و دانلود کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد

عکس جلد کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد
قیمت:
79000 تومان - 8.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد

کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد داستان پوچی یک نسل گمشده است. این شاهکار ارنست همینگوی نمونه‌ای خوب از نثر گزیده‌گو و قدرتمندی است که به سراغ ورشکستگی اخلاقی، ازهم‌پاشیدگی روحی، عشق تحقق‌نیافته و توهمات محو مهاجران انگلیسی‌زبان می‌رود. ارنست همینگوی با نگاهی انتقادی سرخوردگی‌ها و اضطراب‌های زندگی پس از جنگ جهانی اول را در این کتاب صوتی روایت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد

اولین رمان مهم ارنست همینگوی (Ernest Hemingway)، کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد (The Sun Also Rises) نام دارد که در این رمان احوال، احساسات و نگرش‌های گروهی از مهاجران سرخورده را در اسپانیا و فرانسه‌ی پس از جنگ به تصویر می‌کشد. ما در این رمان با گروهی از جوانان آمریکایی و انگلیسی همراه می‌شویم که در اواسط دهه‌ی 1920 در اروپا سرگردان هستند. ارنست همینگوی به این افراد نسل گمشده می‌گوید. نسلی که در طول جنگ جهانی اول به بلوغ رسیده‌اند. آن‌ها در جوامعی رشد کرده‌اند که اگرچه بیش از هر زمان دیگری باسواد، مصرف‌گرا و رسانه‌زده بودند اما نمی‌توانستند ارزش‌های محافظه‌کارانه‌ی اجتماعی را رها کنند.

دو شخصیت اصلی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد برت اشلی (Brett Ashley) و جیک بارنز (Jake Barnes) نمونه‌های بارز نسل گمشده محسوب می‌شوند. جیک راوی رمان، روزنامه‌نگار و مجروح جنگ جهانی اول است که به دلیل آسیب‌دیدگی توانایی جنسی خود را ازدست‌داده. او پس از جنگ به پاریس مهاجرت کرده و در همسایگی دوست یهودی‌اش رابرت کوهن (Robert Cohn) زندگی می‌کند. معشوق سابق جیک، برت نیز در پاریس زندگی می‌کند. جیک و برت در طول جنگ با هم آشنا و عاشق هم شده بودند. در طول جنگ برت یک پرستار داوطلب بود که به درمان جراحت‌های جنگی جیک کمک زیادی کرده بود. دیدار دوباره‌ی جیک و برت در کنار علاقه‌ی عاشقانه‌ی رابرت کوهن به برت باعث تنش‌های روانی و کلامی بین شخصیت‌ها می‌شود. آن هم در زمانی که برت با یک سرباز اسکاتلندی نامزد کرده است. این تنش‌ها زمانی افزایش می‌یابد که همه‌ی آن‌ها برای دیدن جشن سالانه‌ی سان‌فرمین راهی اسپانیا می‌شوند.

سرخوردگی وجودی نسل گمشده درون‌مایه‌ی اصلی کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد را می‌سازد. شخصیت‌های اصلی این رمان صوتی از نظر ذهنی، عاطفی و اخلاقی گم شده‌اند. زندگی آن‌ها معنای بنیادین خود را ازدست‌داده و وابستگی‌های عاشقانه‌ی هرکدام گذرا و زودگذر بروز پیدا می‌کند. اگرچه شخصیت‌های ارنست همینگوی در رمان صوتی خورشید همچنان می‌دمد دائما در حال تفریح و گشتن در اروپا هستند اما شادی آن‌ها عمق وجودی ندارد. همه‌ی شخصیت‌های این رمان از مشروب و مواد مخدر به‌عنوان ابزاری برای منحرف کردن حواس خود استفاده می‌کنند. تمام تلاش آن‌ها فراموش کردن درگیری‌های درونی و احساسات ناخوشایندی است که تحت تاثیر جنگ به وجود آمده است.

ارنست همینگوی با استفاده از نثری بی‌آلایش که عامدانه آرایه‌های ادبی جذاب و لحنی احساسی ندارد سعی می‌کند سرگردانی و حواس‌پرتی نسل گمشده را نمایش دهد. در کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد به‌سختی وارد زندگی درونی شخصیت‌ها می‌شویم و همینگوی با پنهان‌کردن جزئیات حالات روحی و عاطفی آن‌ها درواقع پوچی اساسی زندگی مهاجران انگلیسی‌زبان ساکن اروپا را نشان می‌دهد.

پس از حدود یک قرن از تالیف کتاب خورشید همچنان می‌دمد، این اثر مانند لکه‌های رورشاخ، تفسیرهای متفاوتی داشته است. هر فرهنگ و زمانه‌ای به شیوه‌ی خود با این کتاب روبه‌رو شده و آن را از دریچه‌ی جهان‌بینی خود تفسیر کرده است. در آغاز عده‌ای رمان ارنست همینگوی را به‌عنوان تمسخر آمریکایی‌های مهاجر تفسیر می‌کردند و عده‌ای دیگر این کتاب را بازتابی از ناخوشی‌های پس از جنگ جهانی اول می‌دانستند. برخی کتاب را بازیگوشی جنسی ارنست همینگوی و دیگرانی یک تلاش جدی ادبی در نظر می‌گرفتند. بسیاری از پژوهش‌گران تجربه‌ی جیک را در این رمان نمودی از معضل وجودی یک مرد ناتوان دانسته و منتقدان فمینیست اولیه آن را زن‌ستیزی یک نویسنده‌ی مرد تفسیر می‌کردند. کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد هنوز به‌عنوان متن مهمی برای کاربست نظریه‌های ادبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نمود نقش‌های جنسیتی و شیوه‌ی اجرای مردانگی جنبه‌ی دیگری از کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد است که توجه منتقدان متاخر را به خود جلب کرده است.

کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد مدرن‌ترین رمان یک نویسنده‌ی آمریکایی در زمان خودش بود. سادگی سَبکی در کنار طنز کنایه‌آمیز داستان ارنست همینگوی باعث می‌شود مضامین پیچیده بدون رنگ و بویی تعلیمی در برابر شنوندگان قرار بگیرد. بسیاری این رمان را موفق‌ترین اثر بلند ارنست همینگوی می‌دانند. این کتاب توسط احمد کسایی پور به فارسی ترجمه شده و نشر هرمس آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی کتاب خورشید همچنان می‌دمد با صدای اشکان عقیلی پور و به همت رادیو گوشه تهیه شده است.

آثار فرهنگی اقتباس‌شده از کتاب خورشید همچنان می‌دمد

در سال 1957 فیلم سینمایی خورشید همچنان می‌دمد بر اساس رمان ارنست همینگوی به نمایش درآمد. این اقتباس سینمایی از کتاب خورشید همچنان می‌دمد توجه منتقدین را به خود جلب نکرد. ارنست همینگوی در مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که نتوانسته بیشتر از 25 دقیقه از فیلم را تماشا کند. مکان‌های فیلم‌برداری،‌ انتخاب بازیگر و نمایش گاوبازی در فیلم خورشید همچنان می‌دمد نظر مثبت ارنست همینگوی را جلب نکرده است. سریال خورشید همچنان می‌دمد نیز یکی دیگر از اقتباس‌های کتاب ارنست همینگوی است. این سریال تلویزیونی که در سال 1984 پخش می‌شد هم نتوانست نظر مثبت منتقدان را به خود جلب کند.

افتخارات کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • از پرفروش‌ترین و مهم‌ترین آثار ارنست همینگوی
  • در فهرست 1001 رمانی که باید پیش از مرگ بخوانید
  • جزو برترین رمان‌های انگلیسی به انتخاب مجله گاردین
  • این کتاب به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه شده است.
  • کتاب خورشید همچنان می‌دمد از سال 1926 تا سال 1983 هر سال تجدید چاپ شده است.

نکوداشت‌های کتاب خورشید همچنان می‌دمد

  • هر کلمه وزن خود را در جمله حمل می‌کند. جو غالب رمان خوب و سریع است. کتاب خورشید همچنان می‌دمد مانند روزهای زمستانی، شاخه‌های درخت را در برابر نور خورشید برهنه می‌کند. (ویرجینیا ولف)

  • خورشید همچنان می‌دمد رمان یک سکوت بزرگ است. چیزی بنیادی در آن پنهان است که خواننده کم‌کم متوجه آن می‌شود. شخصیت‌های آن مانند شخصیت‌های دیگر همینگوی غنی، جالب، جذاب و کمی تراژیک هستند. (ماریو بارگاس یوسا)

  • روایتی دل‌خراش که پوچی جذاب، زیبا و لطیفی دارد... داستانی گیرا و باشکوه. (نیویورک‌تایمز)

  • همینگوی طوری می‌نویسد انگار هرگز نوشته‌های کسی را نخوانده است؛‌ انگار او خودش نویسندگی را به وجود آورده است. (آتلانتیک)

  • خورشید همچنان می‌دمد من را با زندگی عجیب و پرزرق‌وبرقی آشنا کرد که نمی‌توانستم باور کنم. من فریفته‌ی این کتاب شدم. (ادنا اوبراین)

کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب صوتی به همه‌ی علاقه‌مندان ادبیات توصیه می‌شود. اگر به داستان‌های مدرنیستی و فضای پس از جنگ جهانی اول علاقه دارید از شنیدن این رمان لذت خواهید برد.

با ارنست همینگوی بیشتر آشنا شویم

ارنست میلر همینگوی (Ernest Miller Hemingway) از تأثیرگذارترین نویسندگان آمریکایی است. او در جولای 1899 در ایلینوی آمریکا به دنیا آمد و در سال 1961 در خانه‌اش در ایالت آیداهو با تفنگ دولول به زندگی خود پایان داد. سبک نگارشی بی‌آلایش همینگوی تاثیر زیادی بر داستان‌نویسی قرن بیستم داشت. او در سال 1954 جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد. کتاب‌های «مردان بدون زنان»، «وداع با اسلحه»، «زنگ‌ها برای که به صدا درمی‌آیند» و «پیرمرد و دریا» از آثار موردتوجه همینگوی در میان فارسی‌زبانان هستند.

در بخشی از کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد می‌شنویم

خودپسندی پرشور و حالی که اوایل بهار بعد از برگشتن از آمریکا داشت از بین رفته بود. آن موقع به کارش مطمئن بود. البته صرف‌نظر از آرزوهای شخصی کذایی‌اش برای ماجراجویی. حالا آن اطمینان از بین رفته بود. یک‌جورهایی احساس می‌کنم رابرت کوهن را درست توصیف نکرده‌ام. دلیلش هم این است که تا وقتی عاشق برت نشده بود هیچ‌وقت نشنیدم حرفی بزند که به نحوی او را از بقیه‌ی آدم‌ها متمایز کند.

تماشای حرکاتش در زمین تنیس لذت‌بخش بود. هیکلش خوب بود و همیشه آن را متناسب نگه می‌داشت. بازیکن ماهری در بازی بریج بود و یک‌جور بامزه‌ای خصوصیات دانشجوهای دوره‌ی کارشناسی را داشت. وقتی تو یک جمعی حضور داشت هیچ‌کدام از حرف‌هایش جلب‌توجه نمی‌کرد. لباسی تنش می‌کرد که قدیم‌ها توی مدارس به آن پلیور اسپورت یقه‌مردانه می‌گفتند و شاید هم هنوز هم همین را به آن می‌گویند. ولی کوهن به صورتی حرفه‌ای جوان و دل‌زنده نبود. به عقیده‌ی من که زیاد دربند نحوه‌ی لباس پوشیدن خودش نبود.

از جنبه‌های بیرونی پرینستون به شخصیتش شکل داده بود و از جنبه‌های درونی دست‌پرورده‌ی دو زنی بود که تربیتش کرده بودند. طرز خوشحالی باحال پسرانه‌ای داشت که تربیت‌کننده‌هایش هرگز نتوانسته بودند آن را از او بگیرند و احتمالا من هم نتوانسته‌ام آن را خوب نشان دهم.

خیلی دوست داشت در بازی تنیس برنده باشد. احتمالا درست به‌اندازه‌ی سوزان لنگله قهرمان ویمبلدون مثلا عاشق برنده شدن بود. از طرف دیگر وقتی می‌باخت هم عصبانی نمی‌شد. عاشق برت که شد تنیس بازی کردنش افتضاح شد. آدم‌هایی او را می‌بردند که قبلا هیچ بختی مقابلش نداشتند. خیلی خوب با این قضیه کنار آمد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
25 دقیقه
فصل یک و دو
24 دقیقه
فصل سه
27 دقیقه
فصل چهار
11 دقیقه
فصل پنج
28 دقیقه
فصل شش
30 دقیقه
فصل هفت
27 دقیقه
فصل هشت
19 دقیقه
فصل نه
20 دقیقه
فصل ده - قسمت 1
17 دقیقه
فصل ده - قسمت 2
24 دقیقه
فصل یازده
17 دقیقه
فصل دوازده - قسمت 1
20 دقیقه
فصل دوازده - قسمت 2
31 دقیقه
فصل سیزده - قسمت 1
20 دقیقه
فصل سیزده - قسمت 2
14 دقیقه
فصل چهارده
21 دقیقه
فصل پانزده - قسمت 1
28 دقیقه
فصل پانزده - قسمت 2
23 دقیقه
فصل شانزده - قسمت 1
21 دقیقه
فصل شانزده - قسمت 2
19 دقیقه
فصل هفده - قسمت 1
23 دقیقه
فصل هفده - قسمت 2
31 دقیقه
فصل هجده - قسمت 1
27 دقیقه
فصل هجده - قسمت 2
27 دقیقه
فصل نوزده - قسمت 1
28 دقیقه
فصل نوزده - قسمت 2
21 دقیقه
سخن مترجم - قسمت 1
29 دقیقه
سخن مترجم - قسمت 2

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد
نویسنده
مترجماحمد کسایی پور
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
79000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد

مرضیه دردشتی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
سلام خیلی ممنون از کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد، نوشته ارنست همینگوی. اگه بخوام واقعیت رو بگم اینه که من کتاب رو هرجور که بود تمومش کردم و از خوندن اون میشه گفت که لذت نبردم به خاطر اینکه بسیار خسته کننده بود و از اول تا آخر کتاب یک روایت بود وبالاو پایینی در داستان وجود نداشت بسیار کتاب خسته بود کننده ولی وقتی که یادداشت‌های مترجم را در آخر کتاب مطالعه کردم یعنی آن را گوش دادم فهمیدم که چه تفکر بزرگی در پشت این کتاب نهفته است و چه چیزهای زیادی را درقالب داستان به ما بازگو می‌کند و آن را به ما نشان می‌دهد و کلاً دیدگاهم نسبت به کتاب عوض شد. ولی در کل با گوش دادن به این کتاب به بسیاری از دیدگاه‌ها و زندگی‌های مردم آمریکا و اروپا دست پیدا کردم میتوان گفت اکثریت آن‌ها همین دیدگاه‌ها را دارند و چه زندگی پوچ و دوست نداشتنی را تجربه میکنند در مقابل مسلمانان با همه مشکلاتی که در زندگی آن‌ها وجود دارد زندگی پر معناتر و شادتری را تجربه می‌کنند.
Royamhmdi2020
۱۴۰۳/۱/۶
این کتاب روایت روزگار سخت مردمی ست که آثار جنگ‌های جهانی اول و دوم بر زندگی‌شان سوار شده است. روزگاری که مردم اروپا درگیر بیهودگی و روحیه‌هایی خراب و بیماری‌های پنهان روانی شده بودند. جالب است که پس از انتشار این کتاب مادر ارنست به او می‌گوید چرا این کتاب مبتذل را نوشته‌ای؟ حال آنکه مادر ارنست را و نمی‌دانست همینگوی بیهوده‌ زیستن در عصر خود که ناشی از آسیب‌های جنگ جهانی اول دوم بود، به شیوه‌ای عریان و البته هنرمندانه به تصویر کشیده است به طوری که خواننده هنگام مطالعه‌ی این رمان، احساس می‌کند چه قدر زندگی شخصیت‌های داستان کسل کننده و یک نواخت است به گونه‌ای که هرکدام از آن‌ها می‌خواهند به وسیله‌ی کافه، زن و مشروب خود را از یکنواختی و روزمرگی شدید نجات دهد. چیزی که نه تنها همینگوی بلکه نویسندگان دیگری که در آن عصر زندگی می‌کرده‌اند مثل آلبرکامو نیز همین بحران روحی را در آثار خود به تصویر کشیده‌اند.»
مهدی اقدسی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
سلام به همه دوستان کتابخوان به لحاظ ترجمه و راوی داستان میشه کلمه عالی رو به کار برد و تنها عیبی که از نظر من داشت صحبت کردن راوی به جای زن‌های داستان بود که همیشه در کتاب‌های صوتی مشاهده میشود (که همین موضوع نیز در مورد راوی زن برای نقش‌های مرد نیز نمایان میشود) و به طبع در هر صورتی خواه با نازک و کردن صدا یا عشوه دادن به لحن صدا داستان طنز گونه و کمدی میشود. موضوع کتاب در ابتدا به مثابه یک سفرنامه تمثیلی با چاشنی عشقی در زمان جنگ جهانی اول و خوردن و مستی کردن با انواع شراب‌های خاص در طول سفر هست و داستانی یکنواخت که در ظاهر آن گونه که باید و شاید جالب نیست و از طرفی انتظار یک داستان خوب و عالی از یک نویسنده عالی می‌رفت ولی به مرور این اتنظار نیز به نتیجه نمیرسد.
اما وقتی داستان به انتها میرسد و تفسیر مترجم کتاب را بخوانید تازه متوجه عمق داستان و لایه‌های زیرین رمان میشوید که منظور از تک تک افراد و سابقه آن‌ها و هدف سفر هر یک از آن‌ها چیست و نویسنده با چه مهارتی اهداف خود را در یک داستان ساده گنجانده است و چه میخواسته به خواننده بیاموزد. پیشنهاد میکنم بعد از خواندن کتاب تفسیر به غایت عالی و زیبای مترجم که نشان از دانش زیاد و دید عمیق مترجم هست را بخوانید تا متوجه شوید داستان اصلا چه بوده است.
سارینا نتاج
۱۴۰۲/۱۱/۴
کتاب خورشید همچنان میدمد از سری کتاب‌هایی است که آن را با دقت و حوصله خواند. اگر چه اکثر کتاب‌های همینگوی به این سبک نگارش شده‌اند و خواننده باید به دنبال سر نخ‌هایی در متن کتاب باشد تا بتواند دلایل ناکامی‌ها و یا شادکامی‌ها را پیدا کند.
برای مثال همان طور که مترجم اشاره کرد راوی این داستان به و
دلیل صدمات جراحاتی که جنگ به وی وارد کرد نمیتوانست مردی کامل باشد و اما با توجه به ظواهر متنی فقط به این نتیجه می رسیدیم که وی بی عرضه است اما اگر به دنبال سرنخ باشیم متوجه این میشویم که در جای جای کتاب به جنگ و حضور در جنگ سخن به میان آمده است و باید این را استدلال کرد که مشکل راوی داستان چه بوده است.
همچنین لیدی اشلی را در داستان میبینیم که از لحاظ اخلاقی صلاحیت نداشته است اما باید اتفاقات و آسیب‌هایی که جنگ بر وی گذاشته است را نیز در نظر گرفت از نکات مثبت این کتاب میتوان به زیبایی متن و داستان اشاره کرد لحن و شیوایی و زیبایی صدای گوینده واقعا این کتاب صوتی را دلنشین کرده است یکی دیگر از نکات مثبت این کتاب نپرداختن به جزئیات و اضافه گویی است که موجب عدم دلزدگی از کتاب میشود از نکات منفی این کتاب میتوان به سبک داستان سرایی اشاره کرد که برای هر کس مناسب نمیباشد و نیاز به تفکر زیاد دارد (این کتاب جزو آثار ساده تر و قابل فهم تر همینگوی محسوب میشوند) از دیگر نکات منفی این کتاب قابل پیشبینی بودن روند و انتهای داستان است که از جذابیت این کتاب کم کرده است در آخر هم تشکر میکنم از کتابراه، گوینده عزیز و تمام عزیزانی که برای تولید این کتاب صوتی زحمت کشیدند
م مسعودی
۱۴۰۳/۱/۶
داستانی یکنواخت و یک دست از ابتدا تا انتها انگار در رستوران ها. کافه‌ها و بارهای گوناگون در مسیر سفر می‌گذشت و تمام شوق دوستان در تعارف سیگار و شراب و مهمان کردن یکدیگر به انواع نوشیدنی نکته بارز آن بود و بعد از آن به تعریف دوستان از سفر و ماهیگیری و... البته وقتی نظرات دوستان را می‌خواندم افرادی و که در تحلیل داستان تجربه سابقه داشتند این نکته را گوشزد کرده بودند که آقای همینگوی می‌خواستند در قالب داستان جو حاکم بر جامعه بعد از جنگ جهانی را شرح دهند که سراسر نخوت و ناامیدی و افسردگی بوده که می‌تواند نظر درستی باشد. راوی هم به نظرم خیلی با حوصله این متن طولانی و یکنواخت را اجرا کرد که جای تشکر دارد و اگر صوتی نبود گمان نمی‌کنم تا به آخر کششی برای ادامه وجود داشت. ممنون از کتابراه برای ارائه صوتی این کتاب
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
ارنست همینگوی را در کتابراه بیشتر شناختم. راستش در برنامه خوانش کتابی ام، کتاب‌های رمان و داستان جا نداشت!؟ اما به یمن کتابراه، تقریبا از هر نویسنده داستان و رمان، کتابی خواندم و یا شنیدم و درباره نویسنده‌های داستان آشنا شدم و نقد نوشتم. سپاس کتابراه
خورشید همچنان می‌دمد از ارنست همینگوی، داستان
روی یک روال دارد. کشش آن با روایت‌های یکسان پیش می‌رود و در یک موضوع با کاراکترهای مختلف تکرار می‌شود و این داستان‌سرایی برای من چندان خوشایند نبود و سبک نوشتن همینگوی در یک خط است اما این بدون دستاورد برای مخاطب محسوب نمی‌شود و امتیاز صوتی بودنش از حوصله سر رفتن من کاست. آمریکا و اروپا و مذهب و حمل و نقل و افراد و... زمان همینگوی، به نظر شما با اکنون به نیکی ترقی پیدا کرده است؟!
ناهید شایق
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد نوشته ارنست همینگوی مثل سایر آثار همینگوی میباشد، نوسینده بسیار دقیق به توصیف حالات و مناظر و و اتفاقات می‌پردازد و اگر با زندگی نامه همینگوی آشنایی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بیشتر نوشته هایش نسخه‌ای از زندگی شخصی خودش است و نمونه شاهکار وی پیر مرد و دریا نیز است و همین‌گونه بسیار جذاب و دقیق به توصیف حالات دریا، ماهی‌ها..... می‌پردازد و خواننده را محو خودش می‌کند در کتاب صوتی گویندگی خیلی قوی نبود و بعضی، جاها متوجه نمی‌شدی کدام شخصیت دارد صحبت می‌کند و این از جذابیت داستان کم میکرد ولی مطمن هستم در کتاب نوشتاری این اشکال وجود ندارد. باز هم ممنونم از کتابراه بابت تهیه و نشر صوتی این کتاب
Maryam Eskafi
۱۴۰۲/۱۱/۱۵
از نظر من خیلی عالی بود با این که در طول داستان هزار بار برایم سوال پیش آمد که چرا زندگی این ها ان قدر بیهوده است چرا برت مثل زنان دیگر به هیچ مردی دل نمی‌بنده مدام ادم عوض میکنه چرا نمیتونه با جیک ازدواج کنه چرا همش مست بودند و هزاران سوال دیگر ولی اولا صدای راوی انقدر برام دلنشین بود که هر وقت به واقعا نیاز آرامش داشتم گوش می دادم دوم تمام مدت کنجکاو بودن بیینم کار جیک با برت به کجا میرسه یعنی نویسنده واقعا کشش ادامه دادن را در کسی که میشنوه یا میخونه داستان را ایجاد کرده بعد در اخر که توضیحات اصلی را بیان میکنه تمام سوالات من جواب داده شد و واقعا برام جذاب بود یاد گرفتم اگر تاریخم خوب نیست اقلا زود قضاوت نکنم
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
این‌ یک کتاب که نگرش و بیشتر شبیه توضیح در مورد ورشکستگی و توسعه میباشد، این نگرش به سبک رمان توضیح داده شده این کتاب در قرن 20 منتشر شده و هواداران خود را دارد، من تعاریف زیادی از دوستانم در مورد این کتاب شنیده‌ام که باعث شد سراغ آن بروم، اما کتاب متنی آن در بازار موجود نیود، نویسنده آمریکایی آن این کتاب خوب با نگرش درک برای عوامل خوانندگان به تاب داده که باعث درک مخاطب در مورد دیدگاه رفتاری آن نسبت به مخاطب میشود، البته به شخصه از این کتاب لذت بردم و خواندن این کتاب توصیه میکنم، به افرادی که این نوع داستانهارو دنبال میکنند،
فرح حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
کتاب در مورد پنج دوست با ملیت‌های مختلف اروپایی و آمریکایی است که از زبان یکی از آن‌ها روایت میشه، جیک روزنامه نگاریست که در جنگ جهانی اول مجروح شده و دیگه قادر به ادامه رابطه با دوست دخترش برت نیست اما رابطه عاطفی بین‌شان پابرجاست، این پنج دوست در یک سفر برای دیدن مسابقات گاوبازی همراه میشنوند و و نویسنده از میگساری دعواهای گاه بیگاه بین‌شان و بی بندو باری جنسی که نشان دهنده بی هدفی، سردر گمی و عدم تعهد آنهاست مینویسد، در کل کتاب سرگرم کننده ایست که صدای راوی و شیوه خواندن کتاب نقش مهمی در جذابیت داستان داره.
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتاب صوتی خورشید همچنان‌ می‌دمد داستانی فوق العاده عالی از ارنست همینگوی گذراندن دوران جوانی و میان سالی به صورت پوچ و غیر اخلاقی به عنوان شرکت داشتن در جشن‌های غیر انسانی ذبح کردن و قطعه کردن حیوانات ولذت بردن از آن و به دور بودن از خوی انسانی و خوردن انواع مشروبات تکرار این کارها و سرانجام هیچ در این کتاب بیان می‌شود با توجه به هنرمندی و اجرای بسیار خوب جناب آقای اشکان عقیلی پور و سپاس از مترجم داستان جناب آقای احمد کسایی پور مخصوصا توضیح ایشان در پایان داستان از دست اندرکاران کتابراه متشکرم
عسل رستمی
۱۴۰۲/۱۲/۹
محور داستان مسافرت گروهی آمریکایی و انگلیسی مقیم فرانسه از «نسل گم شده» به اسپانیا برای دیدن فستیوال گاوبازی پامپلونا است. راوی داستان مردی است که بر اثر زخمی از دوران جنگ جهانی اول عقیم شده‌است. مشتزنی یهودی و مردی ثروتمند از اعضای دیگر گروه‌اند. وجود زنی جذاب در این گروه موجب رقابت و درگیری بین و اعضای گروه می‌شود. همینگوی از این درگیری استفاده می‌کند تا نگاهی عمیق‌تر به مسایلی مانند عشق، مرگ، زندگی علایق مردانه بیندازد. جالبه پیشنهاد میکنم بشنوید و لذت ببرید.
فرزانه حسن زاده
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
نسل گمشده واقعا عنوان درستی برای شخصیت‌های داستانه و احتمالا این ها نمایندگان نسل بعد از جنگ جهانی دوم اند. بعد از جنگهایی مثل این جنگها فضای حیرت مطمئنا حاکم خواهد شد و اصلا هیچ جای تعجب نیست انسان‌هایی این طور گمگشته و حیران راه بیفتدن این ور اون ور دنیا. حتی بدبختی این آدمها وسط شلوغی جشن و مستی هم گم نمیشه. من این‌ نوع روایت‌ها رو دوست دارم و همینگوی واقعا استادانه همه چیز رو توصیف کرده بود، صحنه‌های گاو بازی و جشن و بقیه قسمت‌ها کاملا زنده بودند.
فائقه
۱۴۰۲/۹/۲۸
کتاب یه حالتیه که یا دوسش داری یا نه! از رو کامنتها میشه فهمید کتاب انگار، حد وسط نداره با تمام اینا، من دوست داشتم داستان رو، دو دوست که حس وحال نسل سوخته خودمون رو دارن وباید فقط با مشکلات کنار بیان و در مورد صدای آقای اشکان عقیلی پور باید بگم برادر عزیز شما بهترین صدای دنیا رو دارین الهی که باشه همیشه براتون موندگار سه کتاب به اسم سالتو ودیگری وفرندرز هم با صدای شما گوش کردم وبسیار صداتون رو میپسندم موفق باشید
محمد باقری
۱۴۰۲/۹/۲۸
ارنست همینگوی نویسنده بزرگ و کار بلدیه و خوب بلده که آدم رو طوری به عمق داستان هدایت کنه که بعد از مطالعه چند صفحه خواننده خودش رو جزعی از داستان میدونه در مورد این کتاب هم مثل دیگر آثار همینگوی قصه از جاذبه بالایی برخوردار است. راوی (استاد عقیلی پور) باخوانش روان داستان و گرمی ایکه در تن صدا نهفته است جذابیت قصه رو دوچندان کرده.
در آخر به همه عزیزان پیشنهاد میکنم این کتاب رو مطالعه فرمائید.
مشاهده همه نظرات 113

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد

برای دریافت کتاب صوتی خورشید همچنان می‌دمد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.