معرفی و دانلود کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

عکس جلد کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان
قیمت:
۶۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان اثری از ارنست همینگوی، نویسنده‌ی پرآوازه‌ی ادبیات آمریکا و جهان است. همینگوی در این کتاب راوی فرازونشیب‌های زندگیِ ریچارد کانتول، سرهنگ جنگ‌زده‌ی آمریکایی است که در ونیز روزگار می‌گذراند.

درباره‌ی کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) در کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان (Across the River and into the Trees) به شرح زندگی سرهنگ ارتش آمریکا، ریچارد کانتول پرداخته است؛ قهرمانی از جنگ جهانی دوم که با نوعی بی‌اعتناییِ رواقی‌گونه با خبر بیماریِ لاعلاجش مواجه می‌شود و تصمیم می‌گیرد آخر هفته‌ای آرام را در مکانی خلوت بگذراند. کانتول از یک راننده‌ی نظامی درخواست می‌کند تا او را به ونیز ببرد تا برای آخرین بار، اردک شکار کرده و از خانه‌ی قدیمی‌اش در ونیز دیدن کند. اما برخوردِ تصادفی او با کنتسی جوان، امید به زندگی را دوباره در کانتول احیا می‌کند و این سرهنگِ قهرمانِ ارتش را به ماجراهای جدیدی فرا می‌خواند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

سفر ارنست همینگوی به ایتالیا و زندگی در ونیز، شهری که همیشه به آن علاقه‌ داشت، الهام‌بخشِ او برای نگارش داستانِ آن سوی رودخانه، زیر درختان بود. به زعم بسیاری این کتاب، ادای احترام همینگوی به عشقی است که قدرتِ غلبه بر عقل را دارد. در اندک آثار ارنست همینگوی است که تا این اندازه می‌توان ردپای افکار، اندیشه‌ها و باورهای او را مشاهده کرد. به باور منتقدان، آن سوی رودخانه، زیر درختان، نیمه‌خودزندگی‌نامه‌ای از ارنست همینگوی است که در آن تجربیات خود را از شرکت در جنگ جهانی دوم و هراسِ کم‌رنگش از نزدیک شدن به پایان زندگی و مرگ را شرح می‌دهد. او هنرمندانه، رویدادهای زندگیِ خودش را به داستان تبدیل کرده است. پایانِ زندگیِ قهرمانِ داستان، گویی پیشگویی و تجسمی از پایانِ قریب‌الوقوعِ همینگوی است.

کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان آخرین رمان همینگوی است که در زمان حیاتش به چاپ رسید. جان اوهارا، دیگر نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی، پس از خواندنِ رمان آن سوی رودخانه، زیر درختان، ارنست همینگوی را مهم‌ترین نویسنده پس از شکسپیر دانست! کتاب حاوی همان مضمونِ محبوبِ همینگوی است: سربازی ازجنگ‌برگشته، عشقی که برای نجات او از پیامدهای آن جنگ ظهور می‌کند و مبارزه‌ی او برای انسان بودن و انسانی‌زیستن. ارنست همینگوی خود درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «کتاب آهسته آغاز می‌شود، سپس بر سرعتِ آن افزوده می‌شود تا جایی که دیگر مقاومت در برابرش غیرممکن خواهد بود. آن‌قدر شدت احساسات را زیاد می‌کنم که تحملِ آن برای شما ناممکن شود. پس از آن کمی کوتاه می‌آیم تا نیاز به ماسک اکسیژن پیدا نکنید!»

اقبال به آثار ارنست همینگوی همیشه در میان ایرانیان بسیار بوده است. اغلب آثار همینگوی به زبان فارسی برگردان شده‌اند. آن سوی رودخانه، زیر درختان نیز برای اولین بار در سال 1346 با ترجمه‌ی پرویز داریوش و با نام به راه خرابات در چوب تاک منتشر شد و از آن پس تا به امروز بارها ترجمه شده و به انتشار رسیده است.

آن سوی روخانه، زیر درختان با ترجمه‌ی احمد کسایی‌پور توسط انتشارات هرمس به چاپ رسیده است. نسخه‌ی صوتیِ آن را به همت رادیو گوشه و خوانش زیباب اشکان عقیلی‌پور می‌شنوید.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

در سال 2022 فیلمی بر اساس کتاب آن سوی رودخانه، زیر درختان با همین نام اکران شد. کارگردانی این فیلم را پائولا اورتیز بر عهده داشت و بازیگرانی نظیر آیزاک لیو شرایبر، ماتیلدا دی آنجلیس و جاشوا رایان هاچرسون در آن به ایفای نقش پرداختند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

  • بیانِ کتاب آن سوی رودخانه، زیر درختان، ظریف، جزئی‌نگرانه و تکان‌دهنده است. (Barnes and Noble)
  • کتاب آن سوی رودخانه، زیر درختان شگفت‌انگیز است و ما را با تداعی‌های خاص و تنش‌های موقعیتی، مجذوب خود می‌کند. (Times Literary Supplement)
  • رمان آن سوی رودخانه، زیر درختان روایت سحرآمیزِ دیگری از ارنست همینگوی است. (Simon and Schuster)
  • کتاب آن سوی رودخانه، زیر درختان اثری سرگرم‌کننده و گیراست. (Gutenberg)

کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان را به تمام علاقه‌مندانِ ادبیات آمریکا و به‌ویژه طرفدارانِ آثار ارنست همینگوی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان می‌شنویم

دو ساعت مانده به روشن شدنِ هوا راه افتادند و اولش که قایق‌های دیگر هم جلوشان می‌رفتند، نیازی به شکستنِ یخِ روی کانال نبود. توی هر قایق، در تاریکی، طوری که نمی‌شد دید ولی می‌شد صدایش را شنید، قایقران با پاروی درازش در پاشنه‌ی قایق ایستاده بود. شکارچی هم نشسته بود روی یک چهارپایه‌ی مخصوص تیراندازی، متصل به قسمت بالای جعبه‌ای که ناهار و فشنگ‌هایش توی آن قرار داشت و دو یا چند تفنگ را هم به کپه‌ی طعمه‌های [پرنده‌شکلِ] چوبی تکیه داده بود. در گوشه‌ای از هر قایق، کیسه‌ای بود با یکی دو مرغابی زنده‌ی ماده، یا یک ماده و یک نر، و در هر قایق سگی بود که با شنیدنِ صدای بال اردک‌هایی که توی تاریکی از بالای سرشان می‌گذشتند با بی‌قراری جابه‌جا می‌شد و به خود می‌لرزید.

چهار تا از قایق‌ها همچنان رو به بالای کانالِ اصلی به طرف مرداب بزرگ در جهت شمال رفتند. قایق پنجم قبلاً راهش را به داخل کانالی فرعی کج کرده بود. حالا قایق ششم هم به داخل مردابی کم‎‌عمق در جهت جنوب پیچید که یخِ روی آبش شکسته نشده بود.

همه‌جا پوشیده از یخِ تازه‌ای بود که در سرمای ناگهانی و بدونِ بادِ شبِ قبل منجمد شده بود. زیر فشارِ پاروی قایقران، یخ مثل لاستیک خم می‌شد. بعد یک‌مرتبه مثل صفحه‌ای شیشه‌ای می‌شکست، ول قایق به‌کندی جلو می‌رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
25 دقیقه
قسمت اول
18 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
15 دقیقه
قسمت چهارم
20 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
29 دقیقه
قسمت هفتم
19 دقیقه
قسمت هشتم
32 دقیقه
قسمت نهم
21 دقیقه
قسمت دهم
28 دقیقه
قسمت یازدهم
30 دقیقه
قسمت دوازدهم
36 دقیقه
قسمت سیزدهم
13 دقیقه
قسمت چهاردهم
25 دقیقه
قسمت پانزدهم
24 دقیقه
قسمت شانزدهم
20 دقیقه
قسمت هفدهم
23 دقیقه
قسمت هجدهم
21 دقیقه
قسمت نوزدهم
29 دقیقه
قسمت بیستم
20 دقیقه
قسمت بیست‌‌ویکم
26 دقیقه
قسمت بیست‌ودوم
25 دقیقه
قسمت بیست‌وسوم
19 دقیقه
قسمت بیست‌وچهارم
25 دقیقه
قسمت بیست‌وپنجم
30 دقیقه
قسمت بیست‌وششم
26 دقیقه
قسمت بیست‌وهفتم
18 دقیقه
قسمت بیست‌وهشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان
نویسنده
مترجماحمد کسایی پور
راویاشکان عقیلی پور
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

Mehrnoush Sarrafzadeh
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
داستان عالی، صدای گوینده هم عالی، اما انتخاب تون صدا بد... صدای قصه گو چند درجه بلند تر از صدای شخصیت ها... درسته که سرهنگ بیماره و دم مرگ، ولی نباید صدایش ده درجه آهسته تر از قصه گو باشه. در حین داستان، مجبوریم برای شنیدنِ صدای سرهنگ، صدای بلندِ راوی رو تحمل کنیم، یا برعکس، صدای راوی رو کم کنیم که در ان صورت صدای سرهنگ دیگه اصلا شنیده نمیشه. حیف از صدای فوق العاده‌ی گوینده که درست تنظیم نشده.
ماهگل
۱۴۰۲/۱۱/۹
کتاب بیشتر تاریخی و اشاره به جنگ و حماسی بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان

برای دریافت کتاب صوتی آن سوی رودخانه، زیر درختان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.