معرفی و دانلود کتاب صوتی سال‌ها

عکس جلد کتاب صوتی سال‌ها
قیمت:
۱۴۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سال‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سال‌ها

کتاب صوتی سال‌ها از آنی ارنو، یکی از پرافتخارترین آثار ادبیات فرانسه است. این اثر شنیدنی و زیبا، اتوبیوگرافی متفاوت و جذاب نویسنده‌ای با سرگذشتی پرفرازوفرود است. گفتنی‌ست که ارنوی فرانسوی یکی از برندگان جایزه‌ی نوبل ادبیات بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی سال‌ها

خاطرات و تجربیات ما، در حقیقت درک ما را از زندگی شکل می‌دهند. شاید این جمله کلیشه‌ای به نظر برسد، اما خاطرات ارزش بیشتری از پول و ثروت دارند؛ و مصداق این جمله می‌تواند همین حقیقت باشد که هر کس پیش از مرگ و به عنوان آخرین کار، خاطرات و تصاویری را که از زندگی در ذهنش داشته به یاد می‌آورد. در نگاه اول، خاطرات داستان‌هایی منحصربه‌فرد هستند که برای ما به شکلی شخصی و مستقل، معنای مهم و عزیزی دارند. اما گاهی این خاطرات، تبدیل به یک تجربه‌ی مشترک می‌شوند؛ مثل آن جوک خنده‌داری که فقط در فضای خانواده‌تان معنا دارد، تصویر سبک خاصی از لباس پوشیدن که حالا تنها برای یک نسل خاص معنادار است و بسیاری صحنه‌ها و تصاویر مشابه دیگر، تصاویر و صحنه‌هایی که چه بسا در اعماق ذهنمان گم شده باشند اما با یک اشاره، مثل دیدن یک عکس، استشمام یک عطر خاص، شنیدن ریتم آهنگی که مدت‌هاست آن را نشنیده‌ایم و... دوباره به یادمان بیایند و از پیدا کردن دوباره‌ی این تکه‌ی گمشده از پازل خاطراتمان به وجد بیاییم.

آنچه برایتان تعریف کردیم، کمابیش ایده‌ی کلی کتاب صوتی سال‌ها (The Years) را شکل می‌دهد. آنی ارنو (Annie Ernaux) نویسنده‌ی فرانسوی این کتاب، خاطرات و تصاویر ذهنی‌اش را در طول سال‌های 1941 تا 2006 روایت کرده است. در این میان به تجربه‌های مشترک میان‌نسلی نیز سری می‌زند و از این موضوع حرف می‌زند که چطور زمانی در عکس‌های خانوادگی‌مان به عنوان کودک در کنار بزرگ‌ترها حضور داشته‌ایم و بعدها خودمان تبدیل به یکی از همان بزرگ‌ترها شده‌ایم. جریان سیال زندگی در نگاه ارنو به شکلی واقع‌گرایانه نشان داده می‌شود. اینکه چطور بعد از مرگمان، تا مدتی در ذهن بازماندگان حضور داریم، سپس تبدیل به اسمی بی‌چهره و بی‌تصویر می‌شویم و بعد با رفتن آن نسل نیز، در نیستی فرو می‌رویم؛ دیگر هیچ‌کس ما را نمی‌شناسد و به خاطر نمی‌آورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سال‌ها

شاید در ابتدا فکر کنید که کتاب سال‌ها، از آن جهت که روایات و ماجراهای تعریف‌شده در آن رنگ‌وبویی کاملاً فرانسوی دارد، شاید چیز زیادی برای عرضه به مخاطبی با ملیت دیگر نداشته باشد. اما آنی ارنو چنان هنرمندانه قصه‌ی زندگی خود را روایت و احساسات نوستالژیک خویش را بیان کرده که خیلی زود متوجه می‌شوید این مرز فرهنگی و جغرافیایی بسیار باریک‌تر از چیزی است که پیش از این فکرش را می‌کردید. در حقیقت خاطرات نویسنده در کتاب سال‌ها، بیش از آنکه یادآور تجاربی مطلقاً فرانسوی باشد، یادآور تجاربی تماماً انسانی است.

موضوع دیگری که در این کتاب توجه مخاطب را جلب می‌کند، محو بودن مرز میان یک خاطره با خاطره‌ی دیگر است. تجربه‌ی شنیدن این کتاب، بیشتر شبیه پیچ‌وتاب خوردنی موزون میان تصاویری است که هر یک معنایی عزیز و خاطره‌انگیز برای نویسنده دارند و چه بسا خاطرات نویسنده که ظاهراً برای ما دور و ناملموس به نظر می‌رسند، باعث شوند که ما نیز به خاطرات شخصی خود بیندیشیم. به هر رو، خواستیم متذکر شویم که شنونده یا خواننده‌ی کتاب سال‌ها به آسانی مرز تمام شدن یک روایت و شروع شدن روایت بعدی را نمی‌بیند. از همین رو می‌توانیم کتاب سال‌ها را با عبارت «مجموعه‌ای از خرده‌روایات درهم‌تنیده» توصیف کنیم.

کتاب صوتی سال‌ها با تلاش فرزاد مرادی به فارسی ترجمه شده. انتشارات بیدگل و نشر صوتی لحن دیگر ناشران آن هستند و شما آن را با صدای فروغ حداد می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب سال‌ها

  • حضور در لیست نهایی نامزدهای جایزه‌ی بین‌المللی Man Booker
  • برنده‌ی جایزه‌ی Marguerite Yourcenar
  • برنده‌ی جایزه‌ی Strega
  • کتاب پرفروش سایت آمازون
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب بین‌المللی

(نویسنده‌ی این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شده است)

نکوداشت‌های کتاب سال‌ها

  • «سال‌ها» کتابی جدی و جسورانه است، خاطره‌ای از گذشته برای عصر سلطه‌ی رسانه و مصرف‌گرایی، برای دوره‌ی فتیشیسم کالایی مطلق. (The New York Times Book Review)
  • آنی ارنو جسور است. و این را به عنوان یک تعریف و تمجید می‌گویم. شاید هیچ خاطره‌نویس دیگری آن‌قدر مایل نباشد که نه تنها جزئیات زندگی‌اش را بیان کند، بلکه در مورد مسئله‌ی هویت نیز تحقیق کند. (Los Angeles Times)
  • روند خواندن این کتاب شبیه به کشف یک جعبه‌ی گنج است. (Los Angeles Review of Books)
  • این یک کتاب باشکوه است. (The Guardian)
  • خاطره‌ای متواضعانه و سخاوتمندانه، ادای احترامی به نویسندگان و متفکران بزرگ فرانسوی قرن گذشته. (Bookforum)
  • یکی از مهم‌ترین آثار در ادبیات فرانسه. اثر آنی ارنو به اندازه‌ی قدرتمند بودنش ویرانگر نیز هست، و در عین ظریف بودن حال انسان را دگرگون می‌کند. (Edouard Louis)
  • یکی از معدود کتاب‌های عالی ادبیات معاصر. (Emmanuel Carrère)
  • یکی از بهترین کتاب‌هایی که تابه‌حال خوانده‌ام. (Deborah Levy)

اقتباس سینمایی از کتاب سال‌ها

در سال 2018 فیلم کوتاهی بر اساس این کتاب ساخته شد که سال‌ها نام دارد و سارا افگیر آن را کارگردانی کرده.

کتاب صوتی سال‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های زندگینامه و همچنین ادبیات فرانسه علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی سال‌ها می‌شنویم

عکسی با ته‌رنگ قهوه‌ای روشن، بیضی‌شکل، چسبیده به قابی کاغذی با نواری طلایی در حاشیه‌اش که ورقی شفاف با نقوش برجسته از آن محافظت می‌کند. پایین عکس آمده است: «فوتومدرن، ریدل، لیله‌بون، اس‌آی‌ان‌اف ارا، تلفن هشتاد». بچه‌ای تپل با لب پایینی کلفت و برآمده و موهایی خرمایی که رو به بالا تاب برداشته، نیمه‌برهنه روی بالشی وسط میزی کنده‌کاری شده نشسته است. پس‌زمینه‌ی تار، حلقه‌های گل کنده‌کاری‌شده روی میز. پیراهن گل‌دوزی شده که تا روی شکمش بالا آمده. دست نوزاد آلت تناسلی‌اش را پنهان می‌کند و بند شلوار که از شانه بر بازوی گوشتالو سر خورده است، باید الهه‌ی عشق یا فرشته‌ی کوچک نقاشی‌ها را به ذهن بیاورد. حتماً به هرکدام از اعضای فامیل یک نسخه از آن داده‌اند و آن‌ها بی‌درنگ نگاه کرده‌اند ببینند بچه به کدام طرف رفته است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
2 دقیقه
معرفی
1 دقیقه
پشت جلد یک
1 دقیقه
پشت جلد دو
14 دقیقه
قسمت اول
30 دقیقه
قسمت دوم
40 دقیقه
قسمت سوم
26 دقیقه
قسمت چهارم
21 دقیقه
قسمت پنجم
26 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
48 دقیقه
قسمت هشتم
45 دقیقه
قسمت نهم
35 دقیقه
قسمت دهم
43 دقیقه
قسمت یازدهم
56 دقیقه
قسمت دوازدهم
39 دقیقه
قسمت سیزدهم
33 دقیقه
قسمت چهاردهم
22 دقیقه
قسمت پانزدهم
51 دقیقه
قسمت شانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سال‌ها
نویسنده
مترجمفرزاد مرادی
راویفروغ حداد
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سال‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سال‌ها

برای دریافت کتاب صوتی سال‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.