معرفی و دانلود کتاب صوتی تسلط بر احساسات: راهنمای عملی برای غلبه بر منفی‌گرایی و مدیریت بهتر احساسات

عکس جلد کتاب صوتی تسلط بر احساسات: راهنمای عملی برای غلبه بر منفی‌گرایی و مدیریت بهتر احساسات
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تسلط بر احساسات: راهنمای عملی برای غلبه بر منفی‌گرایی و مدیریت بهتر احساسات

نخستین قدم برای رسیدن به موفقیت این است که ذهنمان را از افکار منفی پاک کرده و تفکرات مثبت را جایگزین آن‌ها کنیم. فرایندی که به نظر دشوار می‌رسد اما تیبو موریس در کتاب صوتی تسلط بر احساسات با ارائه‌ی راهکارهای عملی و تمرینات کاربردی آن را برایمان آسان کرده است. به کمک این کتاب می‌آموزید چگونه بر هیجانات خود مسلط شده و کنترل احساسات خود را به دست بگیرید.

درباره‌ی کتاب صوتی تسلط بر احساسات

در بسیاری مواقع، این ما نیستیم که عواطف خود را کنترل می‌کنیم؛ بلکه احساسات ما هستند که کنترل رفتار و تصمیمات ما را در اختیار دارند. کافی است تصمیمات اشتباهی را به یاد بیاورید که در هنگام عصبانیت گرفته‌اید یا حتی آسیب‌های جسمانی که در این لحظات به خود یا دیگران وارد کرده‌اید. واقعیت این است که گاهی احساسات ما آن‌قدر نیرومند می‌شوند که حتی بر دیدگاه ما نسبت به پدیده‌ها و امور مختلف اثر می‌گذارند. حتماً تعجب می‌کنید اگر بگوییم درواقع این خود شما هستید که به احساساتتان دامن می‌زنید. بله! خود شما عامل همه‌ی عواطف منفی و مثبت زندگیتان هستید.

تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در کتاب صوتی تسلط بر احساسات (Master your emotions) به شما نشان می‌دهد که نه‌تنها آینده، بلکه گذشته‌ی شما هم تحت تأثیر هیجانات شما قرار داد. درحقیقت احساسات شما بر دیدگاهتان نسبت به اتفاقات و رفتارهای گذشته تأثیر گذاشته و باعث می‌شوند نسبت به آن‌ها دید مثبت یا منفی داشته باشید. درمورد اهمیت احساسات، کافی است این نکته را بدانید که آن‌ها مانند عینکی هستند که هر ساعت و هر لحظه به چشم می‌زنید. عینک بدبینی کل جهان شما را تاریک خواهد کرد اما عینک مثبت‌اندیشی، زندگی شما را زیباتر می‌کند. هر تفسیری که از اتفاقات و برخورد با انسان‌ها دارید توسط عواطفتان تعیین شده است. با این اوصاف، قدرت احساسات را هرگز دست‌کم نگیرید!

البته هیجانات شما لزوماً منفی نیستند. در بسیاری از موارد مانند چراغ راهنما عمل کرده و شما را از خطرات احتمالی باخبر می‌کنند. به اعتقاد تیبو موریس احساسات می‌توانند رشد شخصی شما را به دنبال داشته باشند؛ به‌شرطی که راه کنترل بر آن‌ها را بیاموزید. کتاب صوتی تسلط بر احساسات هر آنچه برای کنترل هیجانات باید بدانید، به شما می‌آموزد.

به کمک این کتاب علاوه‌بر اینکه با ماهیت احساسات و نقش آن‌ها در زندگی آشنا می‌شوید، روش‌هایی را نیز برای «بازپروری ذهن» خود یاد می‌گیرید. به این معنا که عواطف منفی را شناسایی کرده و با تمرین و تکرار آن‌ها را از زندگیتان حذف می‌کنید؛ و برعکس، برنامه‌ریزی ذهن خود را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهید که احساسات مثبت را با آغوش باز بپذیرد.

کتاب صوتی تسلط بر احساسات، با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی خرم از سوی انتشارات زمان تغییر منتشر شده است. این کتاب انگیزشی را با صدای محمدمهدی عربشاهی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب تسلط بر احساسات

  • من روانشناس هستم و این کتاب را به دلیل سادگی آن دوست دارم. خواندن و فهمیدن آن بسیار آسان است. من خرید این اثر را به بسیاری از مراجعه‌کنندگانم پیشنهاد خواهم کرد. (لورا بث کوپر، دکترای روانشناسی)
  • این کتاب به من کمک کرد تا بتوانم از اتفاقاتی که بعد از طلاق بر من تأثیر گذاشت بگذرم. به من کمک کرد که احساساتم را به عنوان ابزاری ببینم که گذرا هستند، نه چیزی که مانع از رشد من می‌شوند. اگر می‌توانستم 6 ستاره به این کتاب می‌دادم. (مشتری آمازون)
  • یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری که تاکنون خوانده‌ام! (مشتری آمازون)
  • فوق‌العاده آموزنده، بسیار تحریک‌کننده. آن را حتماً بخوانید! (مشتری آمازون)

کتاب تسلط بر احساسات مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان کتاب‌های روانشناسی و خودسازی با شنیدن کتاب صوتی تسلط بر احساسات نکته‌های بسیاری را خواهند آموخت. اگر از طرفداران کتاب‌های خودسازی و خودیاری هستید، هرگز این فرصت را از دست ندهید.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

او نویسنده، مربی و مؤسس سایت whatispersonaldevelopment.org است. تیبو موریس (Thibaut Meurisse) در وب سایت‌های مهم رشد شخصی مانند PickTheBrain، DumbLittleMan، MotivationGrid، TinyBuddha، Lifehack مطالب مهمی منتشر کرده است. او قصد دارد به مردم کمک کند تا توان بالقوه خود را درک کنند و به درجات بالاتری از رضایت و خودآگاهی برسند.

جملات برگزیده‌ی کتاب تسلط بر احساسات

  • ذهن در جایگاه خودش قرار دارد و به تنهایی می‌تواند بهشتی از جهنم یا جهنمی از بهشت بسازد. (جان میلتون، شاعر)
  • تنهایی با داشتن همراه درمان نمی‌شود. درمان تنهایی این است که با واقعیت روبه‌رو شویم و بفهمیم که ما نیازی به مردم نداریم. (آنتونی دملو)
  • احساس معمولاً بیانگر الگوی فکری تقویت شده است که بدلیل انرژی زیادی که دارد معمولاً نمی‌توان در ابتدا به اندازه کافی دقت کرد و آن را دید. این احساس می‌خواهد بر شما غلبه کند و معمولاً هم موفق می‌شود مگر اینکه به اندازه کافی حواستان به خودتان و جایگاه احساس وارد شده به شما باشید. (اکهارت تول، کتاب قدرت اکنون)
  • ذهن شما بر اساس یک اصل محاسبه بسیار معروف به نام گیگو کار می‌کند: آشغال درونی سبب آشغال بیرونی می‌شود. اگر شما مریض باشید، در مورد مریضی صحبت کنید و فکر کنید، بقایای این‌ها شما را بیمار خواهند کرد. اگر خوب باشید، درباره خوبی‌ها صحبت کنید و خوب فکر کنید نتیجه خوبی برای شما خواهد داشت. (ام سوامی، یک میلیون فکر)

در بخشی از کتاب صوتی تسلط بر احساسات می‌شنویم

آیا تا‌به‌حال به شما گفته نشده است که وقتی غمگین هستید سعی کنید سرزنده باشید، یا زمانی که افسرده هستید سعی کنید شکرگزاری کنید؟ آیا واقعاً این روش کمک کرده است؟ احتمالاً جواب شما نه است. دلیل این است که وضعیت احساسی در آن زمان به شما اجازه نمی‌دهد که به احساسات مورد نیاز جهت خروج از این وضعیت دسترسی داشته باشید.

استر و جری هیکس در کتاب «بخواهید تا به شما داده شود» مدلی را ارائه کرده‌اند که می‌تواند توضیح دهد دامنه‌های احساسی چگونه به هم متصل هستند و چگونه می‌توانیم از نردبان احساسات منفی به سمت احساسات مثبت حرکت کنیم. به عنوان مثال در این مدل، افسردگی یا امیدی در انتهای نردبان و بعد از آن عصبانیت قرار دارد. خوب، این نشانه‌ی چیست؟ نشانه‌ی این است که شما زمانی که احساس افسردگی دارید علائمی از عصبانیت نشان می‌دهد که شما در نردبان احساسات به سمت بالا در حرکت هستید این درست است؛ زیرا زمانی که شما عصبانی هستید انرژی بیشتری نسبت به وقتی که افسرده هستید دارید. درست است؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
مقدمه
18 دقیقه
بخش اول: فصل یکم
20 دقیقه
بخش اول: فصل دوم
39 دقیقه
بخش اول: فصل سوم
21 دقیقه
بخش دوم: فصل چهارم تا ششم
18 دقیقه
بخش دوم: فصل هفتم تا دهم
17 دقیقه
بخش سوم: فصل یازدهم
25 دقیقه
بخش سوم: فصل دوازدهم تا سیزدهم
24 دقیقه
بخش سوم: فصل چهاردهم
26 دقیقه
بخش سوم: فصل پانزدهم تا هفدهم
22 دقیقه
بخش چهارم: فصل هجدهم تا نوزدهم
26 دقیقه
بخش چهارم: فصل بیستم
24 دقیقه
بخش چهارم: فصل بیست و یکم و بیست و دوم
32 دقیقه
بخش چهارم: فصل بیست و سوم و بیست و چهارم
37 دقیقه
بخش چهارم: فصل بیست و پنجم تا بیست و هفتم
2 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تسلط بر احساسات: راهنمای عملی برای غلبه بر منفی‌گرایی و مدیریت بهتر احساسات
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
راویمحمدمهدی عربشاهی
ناشر صوتیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تسلط بر احساسات

نسرین میرزاییفر
۱۴۰۲/۱/۷
باسلام و خسته نباشید به شما دوستان عزیز کتاب عالی و خیلی ساده و روان و راحت توضیح میده از احساستمون نسبت به کارهای روزمره که انجام میدیم و چقدر گاهی روی احساساتمون گیر میکنیم و فکر میکنیم دیگه راهی نیست و کاری از دستمون بر نمیاد و خیلی زود ناامید میشیم در این کتاب خیلی عالی برامون باز میکنه که ما و بزرگتر از احساسمون بدنمون هستیم و هر حسی گذر را هست و میتونیم با یک سری تمرینها‌ی خوب و ساده چطوری حال و هوای خودمون موقعی که ناراحتی و مشکلی هست عوض کنیم و سریع از اون حال و هوا در بیام
کتابهای دیگه اشون هم عالیه و از همه مهم تر اصلا مطالب تکراری تو کتابهاشون نیست این خیلی عالیست مثله کتابهای تسلط بر باورهاشون که عالیه تسلط بر افکار و تسلط بر تمرکز قدرتمند من اینارو خوندم
امیرعطا مسرور
۱۴۰۲/۳/۲۱
من به عنوان دانشجو روانشناسی از مطالعه این کتاب بهره بردم. اینکه چطور ما با عواطف منفی کنار بیاید رو بهتون یاد میده و کمتر رنج و آسیب از عواطف منفی میبینید بعد پایان کتاب. یادتون باشه احساسات از افکار به وجود اومده و افکار هم یک شبه در شما شکل نگرفته. صبور باشید و برای خودتون وقت بزارید. شما بزرگترین سرمایه خودتون هستین روی خودتون قمار کنید.
علی رستگاری
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
به ما می‌آورد زندگی با کنترل احساسات چقدر به انسان اعتماد بنفس میده و از زمزمهای شیطانی او را رهایی بخش عمیق و امید به انسان میده غلبه بر احساسات انسان را از روزمرگی رها کرده و انسان را به طرف حال خوب و سعادت و معنویت سوق داده، و انسان را در لحظه و زندگی و امید را در انسان بسوی معنویت سوق داده و لذت زندگی را بما می‌آموزد
ش ش
۱۴۰۲/۹/۲۵
تسلط بر احساسات تیبو موریس، بد نیست گوینده کتاب هم روان. با شنیدن این کتاب میتونیم به کنترل حداقلی از این احساسات و هیجانات لحظه‌ای که در ارتباط با نفس انسان هستش برسیم. البته کنترل برای یک شخص عاقل اونم در حد مواظبت. چه بسا در بسیاری از موارد بنابر عوامل زیادی چون زیستی، اجتماعی، احساسات بر ما تسلط پیدا کنه.
M_Oo
۱۴۰۲/۹/۱۱
فصل اخرش خیلی قشنگ بوددرکل برای تقویت اعتماد به نفس و اینکه ادم بهتری باشیم تو زندگیمون با بقیه هم مهربون باشیم و درکشون کنیم. تو هر سنی هستید به دردتون میخوره مخصوصا اگر شاغلید و ربابط عمومی بالایی دارید😀
Hoori
۱۴۰۲/۴/۲۹
اسم کتاب کاملا منطبق با متن کتاب هست و همین اولین پوئن مثبت کتاب هست. در قدم بعدی در شناخت احساساتمون کمک میکنه و کامل احساسات رو تشریح میکنه و سپس راه تسلط بر احساسات رو شرح میده که نیاز به تمرین و خودنگری هست.
غلام رضا نوری
۱۴۰۲/۳/۱۸
برای تسلط بر احساسات تون واقعا ارزش اینو داره که وقت بزارید هزینه کنید و کتاب رو گوش بدید، دانش تون رو قطعا افزایش میده و بر خودتون تسلط خوبی پیدا می‌کنید، چون به من دقیقا چنین تسلطی رو داد.
Agasthian
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
کتاب خوبی هستش و شما رو فرا تر از احساسات قرار میده، درواقع به ذات احساسات پی میبرید.
اما مشکل بزرگ کتاب تکراری بودن خیلی از مباحث بود و زیاد بحث‌های قابل توجهی در ادامه‌ی فصول وجود نداشت...
احمد جعفری
۱۴۰۲/۶/۴
اطلاعات خوبی داشت و لی حجم آن بیار زیاد بود. با اینحال کتاب مفید و ارزشمندی هست. دیدگاه علمی بیان شده بخوبی مطالب را قابل فهم می‌کرد. توصیه میکنم مطالعه‌اش کنین
مینا رشیدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۸
دوستان گوش دادن به خیلی از کتاب‌های صوتی آموزشی حوصله میخواد این کتاب با بیان مطالب خیلی مفید ششمل این دسته میشه ولی اگه دنبال کنترل احساس خودتون هستین این کتاب چالش بزرگیه
صادق
۱۴۰۳/۱/۱۵
سلام،، کتاب خوبیه و جهت غلبه بر احساسات و هیجانات منجر به ایجاد خشم و.... می‌تونه راهنمای خوبی در جهت مسیریابی عقلی و ذهنی بشود،
محسن محمدی آصف
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
به نظر من بدون کنترل احساسات پیشرفت در زندگی ممکن نیست، بخاطر همین مطالعه این کتاب عالی رو پیشنهاد میکنم
Rozhan Fayzi
۱۴۰۱/۱۰/۱۶
خیلی کتاب آموزنده ایه هر جا که با احساسم درگیر میشم یه استاپ میزارم و از تمرینات این کتاب استفاده میکنم پیشنهاد میکنم حتما گوشش بدین
faride sheikh
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
کتابی با محتوای عالی و بیان حرفه ای. شنیدن آن را برای دوری و پرهیز از احساسات منفی و ایجاد و حفظ احساسات خوب توصیه میکنم.
Sarah
۱۴۰۲/۵/۵
این کتاب دقیقا زمانی گوش دادم که در غمگینترین حالت ممکن بودم.
ما خورشیدیم
و تمام احساسات ما ابرهای گذرا هستند.
💜
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تسلط بر احساسات

برای دریافت کتاب صوتی تسلط بر احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.