معرفی و دانلود کتاب صوتی شب را زنده بمان

عکس جلد کتاب صوتی شب را زنده بمان
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب را زنده بمان

رایلی سیجر در کتاب صوتی شب را زنده بمان که از عناوین پرفروش نیویورک‌ تایمز بوده است، داستانی مخوف و دلهره‌آور از مسافرت شبانه‌ی دختری به نام چارلی با یک غریبه را روایت می‌کند. بعد از جریان قتل‌های زنجیره‌ای که در دانشگاه چارلی اتفاق افتاده، هم‌سفر شدن با یک غریبه می‌تواند بهای سنگینی برای این دختر جوان داشته باشد...

درباره‌ی کتاب صوتی شب را زنده بمان

رایلی سیجر (Riley Sager) برای دوستداران ژانر تریلر و کتاب‌های مهیج و ترسناک، نامی آشناست. این نویسنده‌ی مشهور و تحسین‌شده که جوایز و افتخارات فراوانی را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد، صاحب هفت رمان پرفروش است که در دسته‌بندی کتاب‌های رازآلود و هیجانی، از بهترین‌ها محسوب می‌شوند. او این‌بار هم با اثری شگفت‌انگیز که میان مخاطبان جوان بسیار پرطرفدار بوده برگشته تا با داستانی پرکشش و غیرقابل‌پیش‌بینی، لرزه به اندام شنونده بیندازد.

شخصیت اصلی داستان کتاب صوتی شب را زنده بمان (Survive the Night)، دختری به نام چارلی است. او دانشجوی دانشگاهی در نیوجرسی است. چارلی با وجود داشتن شخصیتی درون‌گرا و آرام، جذابیت و شادابی خاصی دارد که دیگران را جذب خودش می‌کند. اما چند ماهی است که در پی اتفاقات تلخ و وحشتناک دانشگاه، او هم روحیه و انگیزه‌اش را برای ماندن در آنجا و ادامه‌ی تحصیل از دست داده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شب را زنده بمان

مدتی می‌شود که اخبار هراس‌انگیزی جو دانشگاه را متشنج کرده. در طی ماه‌های گذشته، چند دانشجو به دست فرد ناشناسی کشته شده‌اند که آخرین آن‌ها، دختر جوانی به نام مدی بوده. مدی هم‌اتاقی و دوست صمیمی چارلی محسوب می‌شده و حالا با مرگ ناگهانی و غم‌انگیزش، زندگی چارلی هم زیرورو شده است. او بعد از ماه‌های طولانی کابوس، عذاب وجدان، غم و سوگواری برای دوست صمیمی‌اش، تصمیم گرفته تا به خانه برگردد و مدتی از دانشگاه دور باشد؛ بلکه این دوری کمی حال روحی‌اش را بهتر کند.

شخصیت اصلی کتاب صوتی شب را زنده بمان یعنی چارلی، برای برگشتن به خانه دنبال دانشجویی هم‌مسیر با خودش می‌گردد. این‌طوری می‌تواند پول بنزین کسی که ماشین دارد را حساب کند و راحت‌تر و ارزان‌تر به خانه برسد. در میان این جستجو، دانشجویی به نام جاش قبول می‌کند تا با او هم‌سفر شود و چارلی را تا خانه‌اش که حدود شش ساعتی با دانشگاه فاصله دارد، برساند. ساعت حوالی نه شب است که آن دو سفرشان را آغاز می‌کنند. در همان ابتدای سفر چیزی در مورد جاش چارلی را، که از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های جنایی است، آزار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شب را زنده بمان

جاش آرام و مهربان است و به عنوان یک غریبه، رفتار محترمانه‌ای دارد. همین هم باعث می‌شود تا چارلی، این موضوع را که جاش طوری وسایلش را در صندوق عقب ماشینش چیده که نتواند محتویات صندوق را ببیند، نادیده بگیرد. مسیر طولانی است و سکوت میان دو غریبه کمی ناخوشایند به نظر می‌رسد، برای همین آن دو تصمیم می‌گیرند تا کمی از داستان زندگی خودشان را برای هم تعریف کنند. با این گپ‌وگفت‌ها، چارلی متوجه موردی می‌شود که بیشتر به کابوس‌های شبانه‌اش شباهت دارد؛ ممکن است او درست در کنار قاتل زنجیره‌ای دانشگاه و همان کسی که مدی را کشته نشسته باشد.

با گذشت زمان، چارلی بیشتر و بیشتر به حدسش مطمئن می‌شود. او می‌داند که در موقعیتی قرار گرفته که ممکن است قربانی بعدی این قاتل باشد، و این را هم می‌داند که جاش از آنچه در ذهنش می‌گذرد باخبر است. داستان کتاب صوتی شب را زنده بماند در طول یک شب اتفاق می‌افتد؛ شبی که تنها یک نفر از آن دو، فرصت نجات پیدا کردن و زنده ماندن را خواهد داشت.

کتاب صوتی شب را زنده بمان اثری از رایلی سیجر است که با تلاش مهسا فیروزه‌چی به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی نوین کتاب و انتشارات افرا، ناشرین این اثر هستند و شما آن را با صدای متین بختی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب شب را زنده بمان

  • کتاب منتخب آمازون در سال 2021
  • کتاب پیشنهادی مجله‌ی واشنگتن پست و یواس‌ای تودی
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه‌ی نیویورک‌تایمز

نکوداشت‌های کتاب شب را زنده بمان

  • یکی از اعتیادآورترین تریلرهایی که امسال خواندم. اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشده، موقعیت‌های ریسکی و قهرمانی که کاملاً جذبش می‌شوید. (Gytha Lodge)
  • این رمان جذابیتی مثل یک فیلم پرفروش دارد و شما را تا دیدن صحنه‌های پایانی دنبال خود می‌کشاند. (USA Today)
  • یک تریلر پرپیچ‌وخم و کتابی درجه یک. در چهار صفحه پایانی، سیجر سورپرایز نهایی را برایتان رو می‌کند که خیره‌کننده است. (Associated Press)
  • اگر می‌خواهید در لیست کتاب‌هایی که باید بخوانید یک تریلر ترسناک وجود داشته باشد، این کتاب از سیجر بهترین گزینه برای شماست. (CNN)
  • سیجر در بازی با انتظارات خواننده و ساختن پیچ‌وتاب‌های تحسین‌برانگیز و دلخراش مهارت دارد. (Publishers Weekly)
  • درست مثل چارلی، خوانندگان نیز به برداشت‌ها و پیش‌فرض‌های خود بی‌اعتماد می‌شوند، چون داستان کتاب در مسیری تاریک و خطرناک حرکت می‌کند. (Bookreporter)

کتاب صوتی شب را زنده بمان برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران رمان‌های خارجی مهیج و ترسناک از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی شب را زنده بمان می‌شنویم

یک بعدازظهر کامل طول کشید تا چارلی توانست بدون خاموش و منحرف شدن ماشین یک دور کامل دور محوطه‌ی پارکینگ بزند و کمی خیال پدرش را راحت کند و تقریباً بعد از دو هفته تمرین کم‌کم به نشستن پشت فرمان ماشین شورولت آلبالویی‌رنگ پدرش عادت کرد. پس از آن بقیه‌ی قوانین و مهارت‌های رانندگی را خیلی سریع یاد گرفت؛ مهارت‌هایی مثل دور سه‌فرمان، پارک دوبل و حرکت بین موانع.

او همان دفعه‌ی اول در آزمون رانندگی قبول شد، برخلاف دوستش جمی که دفعه‌ی سوم قبول شده بود. بعد از آن، او و پدرش برای جشن قبولی چارلی خودشان را به خوردن بستنی مهمان کردند درحالی‌که چارلی پشت فرمان نشسته بود و پدرش از صندلی کنار راننده همچنان درس را ادامه می‌داد و توصیه‌های لازم را به او می‌کرد. پدر به او ‌گفت: «سعی کن هیچ‌وقت سرعتت از حد مجاز بیشتر نباشه و بیشتر از چهل‌وپنج مایل در ساعت نرونی. این‌جوری هیچ‌وقت اتفاقی نمی‌افته و جریمه هم نمی‌شی.» چارلی هم که دلش می‌خواست خدای سرعت باشد سربه‌سر او گذاشت و پرسید: «حالا اگه سرعتم بیشتر از چهل‌وپنج مایل باشه، چی می‌شه؟» پدر از آن نوع نگاه‌هایی که یعنی منظورت را نفهمیدم به او ‌انداخت- نگاهی که در دوران نوجوانی او معمول بود- و ‌گفت: «می‌خوای برای خودت مجوز خرید خودرو بگیری؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
همه‌چیز درباره‌ی ایو
25 دقیقه
بیرون خوابگاه، شب
33 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
41 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
52 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
24 دقیقه
ساعت ده شب
22 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
24 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
37 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
30 دقیقه
داخل سرویس بهداشتی استراحتگاه، شب
23 دقیقه
ساعت یازده شب
32 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
36 دقیقه
بیرون رستوران، شب
23 دقیقه
داخل رستوران، شب
24 دقیقه
داخل سرویس بهداشتی رستوران، شب
22 دقیقه
نیمه‌شب، داخل خودروی گرند ای ام
20 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
33 دقیقه
ساعت یک بعد از نیمه شب
29 دقیقه
داخل خودروی گرند ای ام، شب
36 دقیقه
ساعت دو بعد از نیمه‌شب
46 دقیقه
بیرون کلبه، شب
41 دقیقه
ساعت سه بعد از نیمه‌شب
29 دقیقه
صبح

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب را زنده بمان
نویسنده
مترجممهسا فیروزه چی
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات افرا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب را زنده بمان

Fariba
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
اجرای کتاب خیلی خوب بود ولی درباره داستان باید بگم بستگی به سلیقه شما در ژانر جنایی داره البته که غافلگیری‌های زیادی داره و همین عامل جذاب بودن داستانه. با اینحال در کنار داستانهای قوی و پرتعلیق جنایی دیگه کتابراه، این داستان تاحدی متوسط میتونه باشه. تکلیف خیلی چیزها روشن نشد مثلا یکی از شخصیت‌ها و کاری غیرقانونی کرده بود ولی هیچ مجازاتی نشد آخر داستان به خوبی خوشی داشت زندگیش میکرد. نویسنده خیلی سعی کرده بود داستان رو پرهیحان نگه داره ولی به قدری ازین شاخه به اون شاخه پریده بود که انگار خودش هم در نهایت برای جمع بندی به مشکل خورده بود.
با تمام این موارد و با اینکه من داستانهای جنایی خیلی قوی‌ای خوندم و گوش دادم باید بگم به عنوان یک شنونده از شنیدنش خسته نشدم و برام جالب بود که قاتل رو تا انتها نتونستم بشناسم ازش توقع یک جنایی کم نقص رو نداشته باشید اما حتما از گوش دادن بهش لذت خواهید برد. فکر کنم چهارستاره براش منصفانه باشه.
ممنون از کتابراه عزیز
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
این نظر من در مورد این اثر هست و شاید سلیقه من با دیگر شنوندگان متفاوت باشه من زیاد دوست نداشتم، به چند دلیل. اول این که کل ماجرا به نظر من خیلی کلیشه‌ای بود، سلسه‌ای از اتفاقات پشت هم ردیف شده بودند که اصلا این حجم از شلوغی برایم جالب نبود.
دوم این که روند غافلگیر کننده داستان جوری بود که انگار
فقط میخواست شنونده یا خواننده غافلگیر بشه، ولی زیبایی و جذابیت غافلگیری برایش مهم نبود.
از متن کتاب میشه‌ی فیلم ترسناک معمولی ساخت، فقط سرگرم کنندس، برای من نه جذاب بود، نه لذت بخش و نه تاثیر گذار، فقط وقت گذرونی. بازهم تاکید میکنم، این سلیقه من هست و ممکنه شنونده دیگری خیلی لذت ببره.
Taymaz Bahadori
۱۴۰۳/۱/۵
قبل از هر چیز ممنون از تیم گویندگان بسیار دلنشین و‌ شیوا کتاب رو‌ روایت کردند با یک‌ کتاب جنایی خوب مواجه هستیم. یکی‌ از نکات جالب داستان این بود که تا لحظه اخر، داستان ما رو غافلگیر میکنه این که متهم‌های داستان بارها عوض میشن برای من جالب بود متن داستان گیرا بود و به خوبی به جزییات پرداخته بود و فضا سازی‌های خوب داشت در کل خوندن و یا گوش دادن داستان رو توصیه میکنم قطعا ازش لذت میبرید.
سحر مهرجویی
۱۴۰۲/۱۱/۹
با تشکر از صدای دلنشین خانم بختی و اما خود داستان نسبتا جالبه ولی حاشیه پردازی و جزییات گویی در هر قسمت داستان ان قدر زیاده که به شدت آزار دهنده میشه، به حدی که شما در قسمت‌های پایانی ۲۰ یا ۳۰ جمله از شخصیت‌های داستان میشنوید که حدود ۸ دقیقه است و ۲۰ دقیقه ادامه را جزییات پر میکند، انگار نویسنده فقط خواسته صفحات رمان را پر کند جوری که اشتیاق و هیجان داستان گرفته و حوصله سر بر میشه.
شهرزاد قیطاسوند
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در کل خوب بود ولى ان قدر اواسط کتاب کشدار شده بود و هر چیزى چندین بار گفته میشد که من خیلى جاها رو با سرعت دو برابر گوش میکردم و چند بار هم خواستم گوش کردن کتاب رو متوقف کنم، البته راوى فوق العاده بود و یکى از دلایلى که کتاب رو به انتها رساندم گویندگى حرفه ای ایشان بود، هر چند اواخر کتاب سورپرایز می شوید و جواب صبورى کردن خود را می گیرید، در کل متوسط بود.
Eti Atshani
۱۴۰۲/۱۱/۶
برای احترام به کتاب و زحمت نویسنده چهار ستاره میدهم، اما در مقایسه با کتابهای زیادی که مطالعه کرده‌ام و بسیار علاقه دارم فاصله زیادی دارد.
داستان، از تفکرات زنی متوهم که در جریان قتلهای زنجیره‌ای وارد ماجرایی میشود میگوید، و بدور از مفاهیم روانشناسی نویسنده انسان را با او و مردی مشکوک همسفر میکند و کودکانه تمام میشود ممنون از همه شما
مرضیه صوفی امامی
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب درباره دختر دانشجوییه که بعد از قتل دوست هم اتاقیش به دلایلی قصد ترک دانشگاه و بازگشت به نزد مادربزرگش رو داره و در مسیر بازگشت به خانه درگیر اتفاقات عجیبی میشه روند داستان خوب بود موضوعش جالب بود جمع بندیش کمی سریع بود ولی شوک های زیادی به خواننده میداد خوانش کتاب عالی بود
علی گنجه ای
۱۴۰۲/۱۲/۱
داستانی هیجان انگیز و پلیسی. معمایی که با توجه به رویا پردازی قهرمان داستان، کمی پیش بینی داستان را سخت میکند. پیشنهاد میکنم کسانی که دوستدار داستان‌های معمایی و مهیج پلیسی هستند، حتما گوش کنند.
Sanaz Darbandi
۱۴۰۲/۱۱/۹
داستانی معمایی و هیجان انگیز با اینکه بعضی از جاهای داستان جزییات خیلی کش دار و طولانی میشود ولی در نهایت به بهترین نحو موضوع حل میشود با گویندگی بسیار عالی ممنون کتابراه
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۱/۲۴
داستان متوسط و پر از تداخل رویا و واقعیت خیلی مورد علاقه من نبود صرفا جذابیت صدا و اجرای خانم متین بختی باعث شد تا آخر گوش کنم ممنون
خاطره خورشیدی
۱۴۰۳/۱/۹
کتاب خوبی بود.. یک مقدار طولانی و کشش داستان اواسط کم میشد ولی گاهی هم هیجان انگیز به نظر میومد.. در کل خوب و دوست داشتنی تموم میشه
محمد محمدی
۱۴۰۳/۱/۱
به نظرم من کتاب خوبیه از نکات مثبتش ترس و دلهره‌ای بود که برای شنونده ایجاد شده بود تو داستان و غافلگیری‌های اخر داستان ک فوق العاده بود
رویا +
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
داستان خوبی است. روایت خوبی هم دارد. پیشنهاد می‌کنم گوش کنید.
maryam arab
۱۴۰۲/۱۲/۵
کتاب کسل کننده بود پر جزیی گویی و یکنواخت
کل کتاب در یک ماشین میگذرد
به بدبختی تمامش کردم
دیانا حکیمیان
۱۴۰۲/۱۲/۹
بد نبود. داستان همش در یک ماشینه. در رمان جنایی متعجب میشید اما خیلی طولش میده
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب را زنده بمان

برای دریافت کتاب صوتی شب را زنده بمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.