معرفی و دانلود کتاب صوتی شب پیشگویی

عکس جلد کتاب صوتی شب پیشگویی
قیمت:
50000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب پیشگویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب پیشگویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب پیشگویی

پل استر در کتاب صوتی شب پیشگویی داستان انسان‌هایی واقعی را روایت می‌کند که مانند اشباح سرگردان در زندگی پرسه می‌زنند. رمانی گیرا و مجذوب‌کننده درباره‌ی مفاهیمی همچون زمان، عشق، داستان‌سرایی و تخیل، و مردی که با جان سالم به‌در بردن از یک حادثه‌ی مرگبار، می‌خواهد زندگی خود را بازبیابد.

درباره‌ی کتاب صوتی شب پیشگویی

سیدنی اور -شخصیت اصلی رمان- نویسنده‌ای است که طی حادثه‌ای بی‌هوش می‌شود و به مدت چهار ماه در کما فرو می‌رود. پزشکان در طول این مدت امیدی به زنده ماندن سیدنی ندارند اما او از این وضعیت جان سالم به‌در می‌برد و می‌خواهد زندگی‌اش را احیا کند و نوشتن را از سر بگیرد. سیدنی یک روز به‌طور کاملاً اتفاقی سر از یک فروشگاه به‌ نام قصر کاغذی درمی‌آورد و فصل جدیدی در زندگی او آغاز می‌شود. همان‌طور که در اغلب آثار پل استر (Paul Auster) رخ می‌دهد، اتفاقی کوچک دری را به یک دنیای جدید باز می‌کند. و در رمان شب پیشگویی (Oracle Night) آن اتفاق یک دفتر آبی است که سیدنی آن را از لوازم‌التحریرفروشی می‌خرد و اولین داستان خود را پس از بهبودی در آن می‌نویسد. این دفتر آبی سیدنی را مدت زیادی در افسون خود گرفتار می‌کند و او را وامی‌دارد تا روایت زندگی شخصیت داستان جدیدش را در آن بنویسد؛ مردی که ناپدید می‌شود و می‌خواهد از نو زندگی جدیدی برای خود بسازد.

رمان شب پیشگویی در دو بخش نوشته شده است. استر در بخش اول به زندگی سیدنی، همسرش گریس و جان تروز که از دوستان مشترکشان است می‌پردازد. و در بخش دوم کتاب به‌سراغ شخصیت رمان در حال نگارش سیدنی می‌رود. شخصیت‌های این رمان استر در شهری زندگی می‌کنند که از کلمات ساخته شده است، نه از آجر و نه تیرهای فولادی؛ بلکه از واژه‌ها و جملات. در این شهر حتی سارقان نیز به دنبال ادبیات هستند و وقتی به آپارتمان سیدنی حمله می‌کنند، اولین نسخه‌های امضاشده‌ی او را می‌دزدند. اتفاقات گوناگونی که درطول داستان روایت می‌شوند، به‌تدریج ما را با ابعاد مختلف زندگی سیدنی و کارش آشنا می‌کنند. او با پیشرفت رمانی که خودْ شخصیت اصلی اوست و داستانی که در حال نگارش آن است، در دنیایی از پیش‌بینی‌های وهم‌آور و اتفاقات گیج‌کننده گرفتار می‌شود. وقایعی که ازدواج او را تهدید می‌کند و سبب می‌شود باور و ایمان خود را به واقعیت از دست بدهد. او دقیقاً مانند شخصیت داستانی که مشغول خلق آن است، با مسائل و سؤالاتی که قبلاً -شاید ناخودآگاه- از آن اجتناب می‌کرد، مواجه می‌شود.

سیدنی اور از بسیاری جهات شبیه خود پل استر است. آن‌ها هر دو مردان میانسال و متأهلی هستند که در بروکلین زندگی می‌کنند و البته هردوشان نویسنده‌اند. استر همچنین به‌وضوح شباهت‌هایی با جان تروز، دوست شخصیت اصلی رمان شب پیشگویی دارد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شب پیشگویی

- کتابی که از خواندن آن لذت می‌برید. (The Economist)

- استر به‌عنوان یک افسانه‌نویس و قصه‌گو می‌درخشد، و جلوه‌ای مدرنیستی به سبک نوآر می‌دهد. (نیویورکر)

- شب پیشگویی یک دستاورد مهم برای استر رمان‌نویس است. این اثر شهرت رو به رشد او را به‌عنوان یکی از مبتکرترین و اصیل‌ترین نویسندگان آمریکا تثبیت کرد. (سیاتل تایمز)

- همان‌طور که بسیاری از طرفداران استر می‌دانند، روایت او مانند اشعار سمیوئل کولریج هیپنوتیزم‌کننده است. یکی از کتاب‌های او را دست بگیرید و بعد از دو صفحه خواهید دید که راهی ندارید جز اینکه تا انتها ادامه‌اش دهید. (مایکل دیردا، نقد کتاب نیویورک)

- کتابی که باید آن را خواند و در عین حال بی‌اندازه پیچیده و ناراحت‌کننده است. کتاب هم شبیه ماتریوشکا سرشار از لایه‌های متعدد درونی است و هم مانند یک مکعب روبیک ادبی است که راه حل آن، اگر وجود داشته باشد، چیزی نیست جز ماهیت واقعیت است. (The Boston Globe)

کتاب صوتی شب پیشگویی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌هایی با فضاهای وهم‌آلود و رازآلود علاقه دارید، شنیدن کتاب صوتی شب پیشگویی شما را راضی خواهد کرد. همچنین اگر طرفدار ادبیات معاصر آمریکا هستید، این اثر پل استر را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با پل استر بیشتر آشنا شویم

پل استر،‌ نویسنده، مترجم و کارگردان آمریکایی، در سال 1947 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در دانشگاه کلمبیا تکمیل کرد و پس از آن به پاریس رفت و فعالیت حرفه‌ای خود را با ترجمه‌ی آثار فرانسوی آغاز کرد. آثار استر تاکنون به بیش از چهل زبان ترجمه و منتشر شده است. کتاب‌های «خاطرات زمستان، شهر شیشه‌ای، هیولای دریایی، سه‌گانه‌ی نیویورک، سفر در اتاق تحریر و سانست پارک»، تنها تعدادی از آثار استر هستند که به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده‌اند. برخی از مضامین تکرارشونده‌ی پل استر عبارتند از: «تاریخ سیاسی و اجتماعی آمریکا، شکست، روزمرگی و از دست دادن.» ادگار آلن پو، ساموئل بکت و ناتانیل هاثورن تأثیر زیادی بر نویسندگی استر داشته‌اند. او در رمان‌هایش اشارات واضحی به برخی از شخصیت‌های جهان‌های داستانی ادگار آلن پو و هاثورن داشته است.

برخی از افتخارات و جوایز پل استر

- عضویت در آکادمی هنر و علوم آمریکا (2003)
- عضویت در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (2006)
- دریافت نشان دکترای افتخاری از دانشگاه لیژ (2007)
- جایزه‌ی ادبی شاهزاده آستوریاس (2006)
- جایزه‌ی Morton Dauwen Zabel از آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (1990)
- جایزه‌ی پن/فاکنر برای کتاب موسیقی شانس (1991)
- جایزه‌ی ادبیات خارجی فرهنگ فرانسه (Prix France Culture de Littérature Étrangère) برای کتاب سه‌گانه‌ی نیویورک (1989)

در بخشی کتاب صوتی شب پیشگویی از می‌شنویم

محفظه‌های تهویه هوا در طول هر چهار دیوار جاسازی شده‌اند اما نیک وقتی موفق می‌شود یکی از شبکه‌ها را از قاب فلزی‌اش جدا کند، می‌بیند که محفظه بیش از آن تنگ است که یک مرد بتواند از آن عبور کند. حتی مردی لاغراندام مثل خودش.

بالا روی زمین در درخشش خورشید عصر، همسر نیک عکس‌های او را روی هر دیوار و تیر چراغ برق کانزاسیتی می‌چسباند و روز بعد وقتی ساکنان شهر از بستر بیرون می‌آیند و به آشپزخانه می‌روند تا صبحانه بخورند و قهوه بنوشند، همان عکس را در صفحه هفتم روزنامه صبح می‌بیند. آیا این مرد را دیده‌اید؟

باون که از تلاش خسته شده، روی تخت‌خواب می‌نشیند و سعی می‌کند تا وضعیت خود را از نو ارزیابی کند. به این نتیجه می‌رسد که به ‌رغم شرایط نباید وحشت‌زده شود. یخچال و کشوها پر از مواد غذایی است. آب و آب‌جو هم به حد کافی هست و در بدترین حالت می‌تواند دو هفته را نسبتا به راحتی آنجا بگذراند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
59 دقیقه
شب پیشگویی - بخش اول
60 دقیقه
شب پیشگویی - بخش دوم
60 دقیقه
شب پیشگویی - بخش سوم
60 دقیقه
شب پیشگویی - بخش چهارم
59 دقیقه
شب پیشگویی - بخش پنجم
59 دقیقه
شب پیشگویی - بخش ششم
60 دقیقه
شب پیشگویی - بخش هفتم
59 دقیقه
شب پیشگویی - بخش هشتم
28 دقیقه
شب پیشگویی - بخش نهم
35 دقیقه
شب پیشگویی - بخش دهم
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب پیشگویی
نویسنده
مترجمخجسته کیهان
راویهومان محمدحسینی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
50000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب پیشگویی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب پیشگویی

برای دریافت کتاب صوتی شب پیشگویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.