معرفی و دانلود کتاب صوتی اوهام

عکس جلد کتاب صوتی اوهام
قیمت:
46800 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اوهام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اوهام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اوهام

پل استر در کتاب صوتی اوهام، داستانی پیچیده و روانشناختی را از زندگی مردی برایتان تعریف می‌کند که پس از مرگ خانواده‌اش دچار افسردگی حاد می‌شود، اما با دیدن فیلم‌های صامت یک کمدین دهه بیست، زندگی‌اش تغییر می‌کند. این رمان پرفروش موفق شد تا در سال 2004 نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین (IMPAC) شود.

درباره کتاب صوتی اوهام:

اواخر دهه 1980 دیوید زیمر استاد دانشگاه رشته ادبیات تطبیقی، همسر و فرزندانش را در یک سانحه هواپیما از دست می‌دهد و پس از آن دچار فروپاشی، افسردگی و انزوای شدید می‌شود. اما اتفاقی عجیب و ساده زندگی او را متحول می‌کند. پل استر نویسنده مشهور آمریکایی کتاب صوتی اوهام (The Book of Illusions) را در سال 2002 منتشر کرد. رمانی که موفق شد به یکی از آثار پرفروش ملی تبدیل شود و مورد توجه نیویورک تایمز قرار بگیرد.

داستان کتاب اوهام از زبان زیمر روایت می‌شود و نویسنده به خوبی توانسته احوالات او را توصیف کند و ابعاد پیچیده شخصیت اصلی داستانش را روشن کند. اما ماجرا از جایی اوج می‌گیرد که دیوید زیمر یک روز تصمیم می‌گیرد فیلمی کمدی و صامت از «هکتور مان» ببیند. هنرمندی مشهور در دهه 1920 که از آن زمان تاکنون به طرز مرموزی گمشده است و هیچکس از آن خبر ندارد. زیمر پس از مدت‌ها می‌تواند با این فیلم بخندد و کمی احوالاتش بهتر شود؛ به همین خاطر شخصیت هکتور مان برایش عجیب و جذاب به نظر می‌رسد و تصمیم می‌گیرد با تماشای همه فیلم‌های این بازیگر و نوشتن کتابی در مورد آن‌ها، خودش را مشغول کند.

پل استر از اینجای کتاب اوهام، دنیای دو فرد متمایز را شرح می‌دهد؛ در واقع دیوید زیمر به عنوان قهرمان اصلی داستان زندگی هکتور مان را نیز روایت می‌کند و می‌توانید هم زمان با دو قصه جذاب آشنا شوید.

سرانجام پس از انتشار کتاب، اتفاقی عجیب برای زیمر می‌افتد. او با نامه‌ای در صندوق پست خود مواجه می‌شود که محتوایی عجیب دارد؛ فردی ناشناس او را دعوت کرده تا با هکتور مان ملاقاتی داشته باشد. این حادثه تردید و ترسی غریب در وجود زیمر ایجاد می‌کند و می‌داند که باید تصمیمی مهم و سرنوشت ساز بگیرد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اوهام:

- داستانی چند لایه و عجیب و غریب که تا انتها برای شما جذاب خواهد بود. (Time Out New York)

- یک کار تقریبا بی‌عیب و نقص... از استر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زمان ما یاد می‌شود. (San Francisco Chronicle)

- کتابی ظریف و دقیق که استر شخصیتی خیره کننده در آن خلق کرده و خواندن این کتاب شبیه به انجام بازی‌های فکری‌ست. (The New York Times)

کتاب صوتی اوهام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های روانشناختی و رازآلود علاقه دارید و می‌خواهید داستانی عمیق و جذاب بشنوید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

پل استر را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده و کارگردانی آمریکایی‌ست که در سال 1947 به دنیا آمد. پل استر (Paul Auster) در سال 1970 از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شد و پس از آن به پاریس رفت و با ترجمه‌ی آثار فرانسوی فعالیت‌های ادبی خود را آغاز کرد.

او یکی از نویسندگان بزرگ ادبیات معاصر آمریکا به شمار می‌رود و از میان آثار او می‌توان به «سه گانه نیویورک (1987)، کتاب اوهام (2002)، دیوانگی در بروکلین (2005)، ناپیدا (2009)، خاطرات زمستان (2012)» اشاره کرد. همچنین آثار استر به بیش از چهل زبان زنده ترجمه شده است.

مایکل دیردا نویسنده و منتقد کتاب در سال 2008 در ریویو کتاب نیویورک درباره استر گفته: «طی بیست و پنج سال گذشته، نوشته‌های پل استر یکی از متمایزترین آثار دنیای ادبیات است».

همچنین واشنگتن پست نیز درباره او نوشته: «از زمان داستان شهر ارواح که جلد اول کتاب سه گانه نیویورک است، پل استر با استفاده از تعلیق‌های خاص خود، داستانی عالی خلق می‌کند و با قرار دادن قهرمانان گمراه شده در دنیایی به ظاهر آشنا، آن‌ها را به سمت فضایی مبهم و متوهم می‌برد».

در بخشی از کتاب صوتی اوهام می‌شنویم:

پیش از بدن، صورت هکتور به چشم می‌آمد و پیش از صورت خط سیاه باریکی بین بینی و لب بالایش؛ رشته لرزان اضطراب‌ها، طنابی برای جهش متافیزیکی، رشته رقصان آشفتگی، سبیل لرزه نگار وضعیت درونی هکتور است و نه تنها به خنده‌تان می‌اندازد بلکه از فکرهای هکتور نیز آگاه‌تان می‌کند. درواقع شما را به نظام فکری هکتور وارد می‌کند.

دیگر عناصر نیز در این کار سهیمند؛ چشم‌ها، دهان و تلوتلو خوردن‌ها و کج و راست شدن‌ها اما سبیل وسیله ارتباط است و اگرچه به زبانی بی‌کلام سخن می‌گوید، حرکت کرم‌وار و لرزش‌هایش همان قدر واضح و قابل فهمند که پیامی که به زبان مورس فرستاده می‌شود.

هیچ یک از این‌ها بدون دخالت دوربین ممکن نبود. صمیمیت سبیل سخنگو محصول لنز بود. در لحظات گوناگونی از هر یک از فیلم‌های هکتور، زاویه دوربین ناگهان عوض می‌شود و یک نمای باز یا متوسط جای خود را به کلوزآپ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
28 دقیقه
بخش اول
42 دقیقه
بخش دوم
31 دقیقه
بخش سوم
32 دقیقه
بخش چهارم
32 دقیقه
بخش پنجم
30 دقیقه
بخش ششم
32 دقیقه
بخش هفتم
22 دقیقه
بخش هشتم
22 دقیقه
بخش نهم
27 دقیقه
بخش دهم
28 دقیقه
بخش یازدهم
25 دقیقه
بخش دوازدهم
27 دقیقه
بخش سیزدهم
27 دقیقه
بخش چهاردهم
27 دقیقه
بخش پانزدهم
22 دقیقه
بخش شانزدهم
26 دقیقه
بخش هفدهم
29 دقیقه
بخش هجدهم
27 دقیقه
بخش نوزدهم
23 دقیقه
بخش بیستم
30 دقیقه
بخش بیست و یکم
27 دقیقه
بخش بیست و دوم
30 دقیقه
بخش بیست و سوم
31 دقیقه
بخش بیست و چهارم
28 دقیقه
بخش بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اوهام
نویسنده
مترجمامیر احمدی آریان
راویبهرام ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
46800 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اوهام

سینا خدابخشیان
۱۴۰۱/۷/۸
عجب نویسنده توانایی این کتاب یه شاهکارتمام عیاره آقای ابراهیمی طوری کتاب میخونه انگارخودش نویسنده کتابه ممنون ازاجرای حرفه‌ای وقویشون. کتاب درباره یک بازیگر سینمای هالیوودی فراموش شده است کاملا مربوط به روانشناسی ورواندرمانی اگزیستانسیالیسم هستش مانند کتابهای دکتراروین یالوم این کتاب هم تاریخع وهم رمانه وهم روانشناسیه وبسیاربااحساس وعاشقانه هستش طوری که لحظه به لحظه کتاب رومیبینید تابخونید یاگوش بدید فقط میتونم بگم ۵ستاره کمه باید۱۰ستاره به این کتاب وراوی حرفه‌ای آن داد👌
علی بوذری
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
سبک نویسنده اگزیستانسیالیسم را در بخشی داشت اما خود شناسی نیز درون مایه رمان است پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال مفهومی از توانایی شخص بر زندگی خود و معنا بخشیدن به آن با رفتار خود فرد است
می خواهم هیچ کاری نکنم مثل تخته سنگی هیچ کاری نکنم
farid ghasemi
۱۴۰۱/۱۲/۹
آثار پل استر در لایه‌های زیرین داستانهاش به درونمایه‌ای از انسان متعالی و آسیب مدرنیته به معنای زندگی و عواقب جامع مصرف گرا میپردازد
نرگس هدایتی فرد
۱۴۰۰/۳/۱۲
عالی.
پل استر نویسنده فوق العاده‌ای است که خواندن غثارش را به همه دوستان در کتاب راه توصیه می‌کنم
ناصر امیدی
۱۴۰۰/۴/۲۶
پل آستر بی نظیره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اوهام

برای دریافت کتاب صوتی اوهام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.